ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

نصب صندلی جهت سالمندان در میدان امام حسین(ع) توسط شهرداری

ندای آبپخش/در بعضی مواقع انجام کارهای به ظاهر کوچک هم باعث رضایت افرادی خاص می شود. اخیرا شهرداری آبپخش جهت رفاه حال سالمندانی که برای یاد آوری خاطرات گذشته اشان عصرها در میدان امام حسین(ع) دور هم جمع می شدند اقدام به نصب صندلی کرد که با استقبال این عزیزان مواجه شد. در این رابطه این سالمندان گرامی در پیامی از این اقدام ارزشمند شهردار فرهنگی و متعهد شهر آبپخش تشکر کردند که متن پیام به شرح ذیل است:



بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای سید محمود موسوی،شهردار محترم آبپخش، ایدهم ا... تعالی 

 ضمن قدردانی و تشکراز پیگیری و نصب صندلی فلزی جهت ما سالمندان در میدان امام حسین(ع)بدینوسیله توفیقات روزافزون حضرتعالی را در امر خدمت رسانی به شهروندان آبپخشی را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.مضافا به استحضار می رساند بزرگان گفته اند:الاکرام بالاتمام،سایبان هم لازم داریم. 

 با تشکر حاج محمد باقر بهادری از طرف برادران حاج ا...کرم مختاری-حاج محمد رییسی-حاجچ علی اخلاقی-حاج حیدر صابری-حاج حسن نگهبان-حسین تماری و حسن حاجب 

 /28/1/1390

جوابیه شهردار آبپخش در خصوص تکمیل جایگاه سی ان جی آبپخش

ندای آبپخش / پس از انتشار خبری انتقادی درباره جایگاه سی ان جی آبپخش شهردار آبپخش در نامه ای به مدیریت گروه خبری ندای آبپخش به توضیحاتی در این رابطه پرداخت که متن آن به شرح ذیل می باشد:


به نام هستی بخش هستی

با سلام و تحیت خدمت مدیریت و اعضای محترم گروه حبری ندای آبپخش و مردم شریف شهر آبپخش

در خصوص مطلب منتشر شده در پایگاه خبری ندای آبپخش مبنی بر اینکه جایگاه سی ان جی آبپخش کی افتتاح می شود باید عرض کنم که طبق برنامه دولت خدمتگزار در جهت توسعه جایگاه های عرضه سی ان جی در راستای طرح هدفمندی یارانه ها و مدیریت سوخت در سال88 تعداد1000جایگاه از اعتبارات وزارت نفت در کشور شروع به ساخت گردیدکه پس از تکمیل در اختیار شهرداری هاقرار گیرد.



در این خصوص جایگاه سی ان جی آبپخش با تحویل زمین توسط شهرداری در سمت شمالی شهر آبپخش در محور برازجان-گناوه در دست اجرا می باشد.

در سال 89دفتر فنی استانداری طی نامه ای اعتبار مورد نیاز جهت اجرای  رمپ جایگاه را از شهرداری استعلام کرد که پس از برآورد توسط واحد عمران اعتبار مورد نیاز به دفتر فنی اعلام گردید که اخیرا سرپرست محترم فرمانداری طی نامه اعلام نمود که اعتبار مذکور باید توسط شهرداری و از منابع داخلی تامین گردد که شهرداری هم اجرای رمپ جایگاه را در برنامه امسال خود قرار داده و انشاء...عملیات اجرایی آن جهت تکمیل جایگاه و بهره برداری از آن شروع خواهد شد


خدمتگزار مردم شریف آبپخش

سید محمود موسوی

31/1/1390

پاسخی به بیانیه پرسپولیس آبپخش

ندای آبپخش / یکی از شهروندان آبپخشی پس از انتشار بیانیه تیم فوتبال پرسپولیس آبپخش توضیحاتی جالب در رابطه با این بیانیه برای ما ارسال کرد که متن آن به شرح ذیل می باشد.

خودتان بخوانید و قضاوت کنید.


بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام خدمت مدیریت محترم گروه خبری ندای آبپخش و کلیه شهروندان آبپخشی

با خواندن بیانیه باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس آبپخش لازم دیدم نکاتی را در این باره متذکر شوم که خواندن آن ها خالی از لطف نیست.

هیچ کس منکر زحمات افراد زحمتکشی همچون آقای عباسی در فوتبال آبپخش نیست و همگی باید قدر چنین افرادی که اینگونه برای اعتلای ورزش در آبپخش تلاش می کنند را بدانیم و از آنان حمایت تام کنیم تا فوتبال آبپخش را که پس از سالیان مدید اوج گرفته و به جایگاه واقعی خود برگشته در جایگاه واقعی خود نگه داریم.

افرادی همچون الله کرم عباسی در تیم پرسپولیس آبپخش ، مهدی قاسمی در تیم پاس ، علی فرحس در تیم آزادی ، مهدی خلیفه و عباس دشتی در تیم استقلال آبپخش ، محمد حسن اسماعیل پور در تیم دارایی و بالاخره مرد زحمتکش فوتبال آبپخش آقای عبدالعزیز محمدحسین پور که با تشکیل یک مجموعه قوی و خوب در فوتبال آبپخش در تلاش هستند تا بار دیگر نام آبپخش و آبپخشی بر سر زبان ها بیفتد به طور خاص و ویژه خسته نباشید می گوییم و با تمام وجود و کمال امتنان از زحمات این بزرگواران تقدیر و تشکر به عمل می آوریم.

در بخش دیگری از این مقاله این شهروند اشاراتی به گلایه الله کرم عباسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس آبپخش مبنی بر حتی یک تبریک خشک و خالی نگفتن کسی به این تیم بابت صعود پرسپولیس به لیگ استان مطرح شده است که بنا بر تحقیقات صورت گرفته صعود پرسپولیس به لیگ استان هنوز قطعی نشده است و حتی وب سایت هیات فوتبال نیز این موضوع را تایید نکرده و فقط از صعود تیم اول و دوم به تیم استان خبر داده که این لینک (http://www.boushehrfootball.ir/Content.aspx?CID=1711) سند مدعای ما می باشد.

امیدواریم پرسولیس نیز به لیگ استان صعود کند تا بعد از نوجوانان آزادی و حوانان استقلال در لیگ استان آبپخش در لیگ بزرگسالان نیز نمابنده ای داشته باشد.

در مورد صعود پرسپولیس به لیگ استان نیز آنطور که مطرح شده در صورتی که تعداد تیم های لیگ استان از 9 تیم به 10 تیم افزایش یابد و هیات رییسه هیئت فوتبال استان این موضوع را تایید کند تیم پرسپولیس به لیگ استان صعود می کند و در غیر این صورت صعود نخواهد کرد.

جامعه ورزشی آبپخش آرزومند است لیگ فوتبال استان سال آینده 10 تیمی باشد تا آبپخش هم در اتین تیم نماینده ای داشته باشد.

از آقای عباسی می خواهیم اینقدر عجول نباشند و عجله نکنند و مطمئن باشند همه مسئولین و مردم قدردان زحمات این فرد ارزشی و بزرگ هستند و به ایشان تقدیر و تشکر خواهند نمود.


ندای آبپخش : البته باید خدمت این خواننده گرامی عرض کنیم که تیم سوم استانی دست کمی از صعود برای تیمی که هیچ حمایتی از آن صورت نگرفته است ندارد و واقعا جای بسی شگفتی است که تا کنون به این تیم تبریک گفته نشده است.

یک شهروند:مردم به مطبوعات بی علاقه اند

ندای آبپخش / یکی از مخاطبین ندای آبپخش در مقاله ای که برای ما ارسال کرده بود تعطیلی مرکز مطبوعات آبپخش را ناشی از بی علاقگی مردم به مطبوعات بیان کرده بود.

وی با بیان اینکه شهر آبپخش شهری جوان می باشد بیان کرد : مرکز پخش مطبوعات با توجه به نیازهای جامعه باید اقدام به پخش و فعالیت در عرصه این کار بپردازد و روزنامه هایی با موضوعات ورزشی ، هنری و ... که نزد جوانان طرفدار دارد عرضه کند نه تنها به عرضه روزنامه های کثیرالانتشار بپردازد.

البته در پاسخ به این دوست گرامی باید بگوییم که برخورد شما کاملا سلیقه ای است و سرانه مطالعه مطبوعات هم اکنون در استان ما هم اکنون از سرانه مطالعه کتاب بیشتر است.

در بخش دیگری از این مقاله فعالیت سایت های اینترنتی به عنوان عامل بی رونقی بازار مطبوعات شده است که این موضوع عمومیت ندارد و با وجود سایت های اینترنتی و پایگاه های خبری و مجازی فراوان هم اکنون روزنامه ها هم میدانی برای عرض اندام در عرصه جهانی دارند و طرفداران زیادی برای خود دارند.

اگر مرکز پخش مطبوعات مجله یا روزنامه مورد علاقه شهروندان را عرضه نمی کند شهروندان می توانند با اشتراک روزنامه یا مجله مورد علاقه خود آن را به صورت مرتب دریافت کنند.

تعطیلی دکه یا مرکز مطبوعات در شهر آبپخش با توجه به پیشینه تمدن و فرهنگ در این شهر و عالمان بزرگی که در این شهر زیسته اند امری ناخوشایند می باشد و امیدواریم هر چه زودتر جهت فعالسازی مرکز مطبوعات آبپخش اقدام شود.

اجرای نمایش غروب خورشید در حرم شهدای گمنام آبپخش

ندای آبپخش / به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س)،مراسمی در حرم مطهر شهدای گمنام آبپخش همراه با اجرای نمایش غروب خورشید برگزار خواهد شد.

 سید عباس موسوی عضو هیئت ابا عبدالله الحسین(ع)آبپخش در گفتگو با ندای آبپخش ضمن اعلام این خبر افزود:این مراسم در تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه راس ساعت 30/20دقیقه با همکاری روابط عمومی موسسه هنرهای نمایشی آبپخش و بخشداری آبپخش در محل حرم مطهر شهدای گمنام آبپخش برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد این مراسم به صورت عمومی و جهت برادران و خواهران برگزار می شود.

مسئولین پاسخگو باشند: مطبوعاتی آبپخش چرا تعطیل شده؟

ندای آبپخش / در نیمه دوم سال گذشته با پیگیری های مجدانه ای که توسط بخشدار محترم ، شهردار ارزشی و اعضای محترم شورای اسلامی شهر آبپخش صورت گرفت یک دکه به عنوان مرکز پخش مطبوعات در شهر آبپخش افتتاح شد.



هم اکنون با وجود اینکه حدود 4 ماه از فعالیت این مرکز پخش مطبوعات نگذشته است شاهد تعطیلی و عدم فعالیت این مرکز پخش مطبوعات در شهر آبپخش می باشیم و دکه مطبوعات آبپخش عملا به دکه پخش مواد غذایی مبدل شده است.
این در حالی است که خواسته مسئولان پخش مواد غذایی ، کارت شارژ و .... توسط مرکز پخش مطبوعات در آبپخش برای رونق این مرکز بوده است ، نه راه اندازی یک فروشگاه یا سوپر مارکت.
آبپخش ، دومین شهر بزرگ شهرستان دشتستان با سابقه تمدنی بیش از 400 سال مهد عالمانی بزرگ بوده و فراوان انسان هایی فرهیخته بر خود دیده است.
آیا شایسته است شهر آبپخش با این پیشینه فرهنگی فاقد یک مرکز پخش مطبوعات باشد.
با وجود تلاش های فراوان مسئولان ارزشی و کوشای آبپخش برای رواج فرهنگ مطالعه و مطبوعات میان شهروندان متاسفانه هم اکنون تنها مطبوعات عمومی شهر آبپخش نشریه ای خاص می باشد که نماینده آن نشریه به صورت پیک موتوری آن را در شهرهای شهرستان پخش می کند.
از آقای موسوی شهردار فرهنگی و فرهنگ دوست ، آقای رستمی بخشدار آبپخش که به حق زحمات فراوانی برای انعکاس اخبار بخش آبپخش متحمل شده اند ، آقای رضایی ریاست محترم شورای اسلامی که همیشه از فعالایت های فرهنگی نهایت همکاری را داشته اند تقاضا داریم تا مجددا جهت راه اندازی دکه مطبوعات در شهر آبپخش اقدام نمایند.

کسب مقام اول دبیرستان نمونه آبپخش در استان

ندای آبپخش / به گزارش ندای آبپخش بنا بر اطلاعیه شورای دانش آموزی دبیرستان شبانه روزی دبیرستان نمونه امام جعفر صادق (ع) آبپخش موفق به کسب مقام نخست مرحله دوم آزمون پیشرفت تحصیلی در بین دبیرستان های نمونه پسرانه شده است.

مسابقات پیشرفت تحصیلی طی مراحلی در بین دبیرستان های نمونه استان برگزار می شود و با همت و تلاش و برنامه ریزی های مدیریت زحمتکش دبیرستان -حاج محمود نگهبان- این دبیرستان موفق به کسب رتبه های برتر در مسابقات مختلف شده است.

شایان ذکر است این دبیرستان موفق به کسب رتبه های برتر در مسابقات علمی آزمایشگاهی - کارگاهی در بین دبیرستان های منطقه نیز گردیده است.


جایگاه cng آبپخش کی افتتاح می شود?!

ندای آبپخش / با سهمیه بندی بنزین گاز به عنوان یکی از سوخت های خودرو که طرفدارن زیادی دارد ، همچنین آلودگی های زیست محیطی آن نیز نسبت به بنزین کمتر است در بین مردم طرفداران فراوانی را به خود جلب کرد به طوری که در بیشتر اتومبیل هایی که در جاده های کشور تردد دارند دوگانه سوز هستند و در کنار بنزین به عنوان سوخت اصلی از گاز هم استفاده می کنند.
r0mn9vt3j1is976y2bnd.jpg
با توجه به مسایل به وجود آمده دولت خدمتگذار در اقصی نقاط میهن عزیزمان اقدام به افتتاح ایستگاه های گازرسانی خودرو در سطح شهرها و جاده های کشور شد.
 چندین ماه پیش خبر ازپیشرفت بخش اعظمی از جایگاه گازرسانی سی cng  آبپخش مطرح شد و مردم امید آن را داشتند که در سال 89 شاهد فعالیت ایستگاه cng  آبپخش باشیم.
ptbdsxzs76rk0edmisn.jpg
استادزاده شهردار پیشین آبپخش هم در مصاحبه ای به خبرنگار ما گفته بود که جایگاه cng   آبپخش رو به اتمام می باشد و بر اساس وظیفه ای که بر عهده شهرداری ها گذاشته شده شهرداری در آیِنده ای نزدیک میدان جلوی جایگاه به طوری که مناسب ترافیک آبپخش باشد محوطه سازی و آسفالت خواهد شد و در آینده ای نزدیک شاهد رفاه و آسایش مردم در استفاده از گاز cng  به عنوان سوخت ماشین خواهیم بود.
با وجود اینکه قریب به 4 ماه از اعلام این خبر می گذرد .لی هنوز محوطه جلوی جایگاه cng   آبپخش درست نشده است.
البته این اقدام آقای استادزاده جای بسی تشکر و قدردانی را دارد.
.آسفالت که در همه جای شهر وجود داشت دیگر چه نیازی به محوطه سازی جلوی جایگاه ، کار مردم هم آسانتر شده است.

 

نظر ارسالی یک شهروند.

ندای آّپخش آمادگی انتشار انتقادات ، پیشنهادات و نقطه نظرات شهروندان عزیز را دارد.

با ما در تماس باشید


بیانیه باشگاه پرسپولیس آبپخش

تیم فوتبال پرسپولیس آبپخش با همه ناملایمت هایی که در مسابقات لیگ شهرستان دشتستان و مسابقات لیگ زیرگروه استان تحمل کرد ، موفق شد به لیگ استان صعود کند.

این باشگاه بیانیه ای قهرآلود را روی پایگاه اینترنتی خود قرار داده است که خواندن ان خالی از لطف نیست

سلامی به گرمای اردیبهشت . بدین مردم خوب نیکوسرشت

نگه دارم ز دنیایی که هر دم با کس و نا کس ، به بی پروایی یک روز برفی زمستانی سخن با استخوان گوید ...

وقتی غنیمت شمردم که دلتنگی خود و اهالی ورزش را با زبان دیگر اما دوستانه و از سر توقع به سبک مدرن و امروزی بازگویم .

آنانی که همچون نگین بر تارک ورزش آبپخش چشم نوازی می کردند با بی تعقلی و بی درایتی مدیرانی نه چندان مدبر حاضر به آوردن نام ورزش نیستند ، آیا اینگونه حق ورزش ادا می شود . کاملاً هویدا ست که نه تنها ورزش دوست نیستند بلکه گاهاً در موقعیتهای دشوار دشمن بی بدیل دوستان ورزش و ورزش کاران نیز می گردند . رواست که این گونه پا بر پشت ورزش گذارند و تنها در مقاطع دلخواه و میل خود آنرا نردبان ترقی و سپر بلای مقام و جایگاه خود قرار دهند این در حالی است که آگاهان و مدبران به امور ، ورزش را جایگاه می دانند نه اینکه وسیله ای برای رسیدن به جاه و مقام .
لازم به ذکر است ارتقاء درجه و صعود تیم پرسپولیس آبپخش به لیگ استان و قهرمان اخلاق شدن این تیم و همچنین کسب عنوان آقای گل توسط بازیکن این تیم در این دوره از مسابقات نام آبپخش را دوباره بر سر زبانها آورد و خاطره تلخ گذشته را که از یک اتفاق ناشی می شد و تمامی اهالی ورزش آنرا امری قبیح و ناپسند می دانستند ، با عملکرد تیم پرسپولیس منتج به مطلوب گردید و اخلاق ورزشی مدیران پرسپولیس و ارائه راهکار نسبت به رعایت اصول اخلاقی موجب گردید تیم فعلی قهرمان اخلاق گردد و با کمترین خطا و کارت بتواند آن حادثه تلخ گذشته را در اذهان ورزشی ها به تاریخ پیوند دهد .

آیا جای یک تشکر و قدردانی نداشت . جای شگفتی که هیچ سازمان یا ارگانی که مربوط به ورزش می باشد در رسیدن به مطلوب کمکی که نکردند ای دریغا سنگهایی از سر بی مهری جلوی پای تیم و ورزش شهر گذاشتند که شهروندان ورزش دوست کم و بیش آگاهند و اگر مدیران شهر و مجموعه تربیت بدنی نیم نگاهی به ورزش خاصه فوتبال شهر داشتند شاید جایگاه ما فراتر از حال بود که این ادعا بر کسی پوشیده نیست . چرا چشمها را نمی شوئید و تنها به مباحث جناحی و قومی می اندیشید ، کنون عصر آگاهی است . یقین بدارید که دیگر نمی توانید موج سواری کنید و فوتبال را پشتوانه سیاسی کاری خود قرار دهید چون فوتبال امروز حتی سیاستهای کلان و سیاسان چیره دست را به چالش کشیده و مکرراً مات و مبهوت خود می کند .

حال اگر می خواهید ورزش را ابزاری برای امور مدیریتی و مناسب شهری قرار دهید ، اینگونه بر آن سیلی نزنید ، حداقل زیبا بنگرید و مطابق با دنیای مدرن با ورزش رفتار کنید .

نکته قابل تامل که دقت در آن می تواند پرده از ابهامات بردارد ، جلسه ای بود که با تلاشهای مجدانه بخشدار محترم ورزش دوست برگزار گردید و مسئولان وقت قول همکاری و مساعدت را با خوردن شیرینی جشن گرفتند و هیچ وقت نیز عملیاتی نگردید ، خیال باطلی بود که نشستیم و هیچ همکاری از آنان ندیدیم شاید به این علت که علی رغم اقبال عمومی ، متاسفانه تیم ورزشی ما نماینده ای در شورا و با قریب به مسئولان وقت محلی ندارد و گرنه با این بی رغبتی نظاره گر ما نبودند که شاید ناشی از عدم دور اندیشی ماست . عبرتی است برای آینده که اول منتخبی داشته باشیم و بعد به فکر جوانان ورزشی بیافتیم ، حالا که همه رسم دنیا به بیراهه رفته این نیز برود و بعید است که اتفاقی بیافتد کنون که تیم ما به رتبه بالاتر در استان راه یافته ، تنها قول و وعده کار ساز نیست و بعضاً دیده شده که یک تیم محلی نه چندان مطرح از کمکهای مالی و اداری و دیگر پشتیبانی های ورزشی بهره مند می گردد و مسئولان وقت نیز از هیچ گونه مساعدت و همکاری فروگزار نیستند و تنها به لطف بزرگ منشی و ادای دین یکی از مسئولان وقت محلی است که ما نیز سیاسی و تامل این عده از دوستان را که در گذشته تلاش وافر نمودند تا بایسته سالاری را با شایسته سالاری معوض نمایند و میوه درخت انتصاب قومی را اکنون بچینند و از آن منتفع گردند ، تحسین گفته ولی با پوزش از عده ای فرصت طلب ، ما هیچ گاه حاضر نیستیم قداست و شعور فرهنگی و اخلاقی تیم و جوانان خلاق را برای مساعدت و یا تنها قول همکاری به بهایی ناچیز بفروشیم ، که این مقوله را امری قبیح و ناپسند می شماریم .

در پایان از کلیه دوستانی که به هر نحو تیم ما را یاری نموده اند الی الخصوص مردان واثقی چون فرماندار محترم شهرستان جم ، بخشدار محترم آقای رستمی ، آقای دوانی رئیس محترم هیئات فوتبال استان ، آقای فتحی رئیس هیات فوتبال شهرستان دشتستان و آقای محمد حسین پور رئیس هیات فوتبال آبپخش که نهایت تلاش و همکاری را در عرصه ورزش داشتند و عنایت به جوانان و ورزش دوستان از ویژگیهای مبرهن و بارز آن بزرگواران می باشد که در همه حال همراه و هم سو با تیم ورزش است که آنرا پشتوانه عظیم فرهنگی و معنوی خود می دانیم .

همچنین از کلیه کادر فنی ، بازیکنان ، همه دست اندرکاران ، تماشاگران و مردم خوب و صمیمی و دوست داشتنی شهر آبپخش که بزرگترین پشتوانه ما بوده و هستند و همچنین هر شخص حقیقی یا حقوقی که به نحوی از انحاء حتی یک نیت خیرخواهانه دوستدار ما و تیم فرهنگی ، ورزشی پرسپولیس آبپخش بودند کمال سپاسگزاری و امتنان را دارم امیدوارم توانسته باشیم اندکی حق ورزش را ادا کرده و بیرق ورزش شهرمان را چون گذشته هویدا کنیم .

 

باتشکر
ارادتمند شما اله کرم عباسی
مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس آبپخش

بخشدار آبپخش:استقرار ادارات دولتی،مهمترین خواسته مردم آبپخش

  ندای آبپخش/ بخشدار آبپخش در اولین جلسه شورای اداری بخش آبپخش،ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و تبریک سال نو که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی نامیده شده،از استقرار ادارات دولتی به عنوان مهمترین خواسته مردم این بخش ولایتمداردر سال نو یاد کرد. 

 رستمی در همین رابطه گفت:مسئولان محترم استان تلاش کنند تا ادارات در این بخش مستقر شوند چون مردم این بخش در تماس های مکرر با بنده از تاخیر در استقرار ادارات گلایه میکنند که واقعا بجا هم است.

رییس شورای اداری بخش آبپخش درادامه از پروژهای عمرانی بخش در سال نو یاد کرد و افزود:پروژه های عمرانی بر اساس اولویت طبقه بندی شده و به کمیته برنامه ریزی شهرستان ارسال خواهد شد. 

 

رستمی افزود:طبق نظر استاندار محترم،اولویت با پروژه های نیمه تمام خواهد بود که یکی از پروزه هایی که در آینده نزدیک کلنگ زنی می شود هنرستان خوارزمی است که با اعتبار اولیه یک میلیارد و پانصد میلیون ریال شروع به کار خواهد کرد.

بخشدار آبپخش همچنین از بانک ملی و همه موسسات مالی و اعتباری خواست در حد توان از سرمایه گذاران و کارآفرینان بخش حمایت مالی نمایند تا انشاءالله شعار رییس جمهور محترم مبنی بر ایجاد دو میلیون و پانصد هزار فرصت شغلی در سال جدید در بخش ما عملی شود.

امام جمعه آبپخش نیز در جلسه شورای اداری این بخش ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و تبریک سال نو،در رابطه با نامگذاری سال 1390گفت،علت نامگذاری سال 90 به عنوان جهاد اقتصادی از سوی رهبری عزیز، نشان دهنده دغدغه معظم له در رابطه با اقتصادکشور و وضع معیشتی مردم است.

حجه الاسلام رضایی در ادامه افزود:ما باید از لحاظ اقتصادی به جایی برسیم که دشمن نتواند از اقتصاد به عنوان یک اهرم فشار برعلیه ملت ایران استفاده کند و بر آحاد جامعه و مسئولان  کشور است که در جهت تحقق این شعار تلاش مضاعف نمایند.

رییس شورای شهر آبپخش نیز در این جلسه  به تشریح برنامه های اجرا شده در سال 89 توسط این شورا پرداخت و از پیشنهاد بودجه سی میلیارد ریالی برای پروزه های عمرانی شهرداری در سال جدید خبر داد.

مصطفی رضایی همچنین از نیروی انتظامی خواست نسبت به گشت شبانه در خیابان های شهر اهتمام جدی داشته باشند.

شهردار آبپخش نیز در جلسه شورای اداری بخش،از تعامل با ادارات بخش به عنوان یکی از برنامه های اصلی خود یاد کرد.

سید محمود موسوی  در ادامه به تشریح پروژه های عمرانی سال 90این شهرداری پرداخت و افزود:سیزده پروژه نیمه کاره در شهر وجود دارد که اولویت کاری با این پروژه هاست و انشاءالله تا اواخر هفته آینده ضلع غربی بلوار انقلاب آسفالت خواهد شد.

مسئول نمایندگی آموزش و پرورش آبپخش در جلسه شورای اداری این بخش،از رضایت 90درصدی مسافران نوروزی از اسکان در مدارس خبر داد

الله کرم عباس زاده همچنین از برگزاری مراسم بزرگداشت روز معلم در دبیرستان شبانه روزی امام جعفر صادق(ع) خبر داد.

مدیر شعب بانک ملی شهرستان دشتستان نیز در جلسه شورای اداری بخش آبپخش،از تعامل گسترده بانک ملی با دولت یاد کرد و افزود:تنها بانکی که بیشترین تعامل را با دولت داشته بانک ملی بوده و در آینده نیز چنین خواهد بود.

حسن زارعی در ادامه از بانکداری الکترونیک یاد کرد وگفت:مردم باید برای انجام کارهای بانکی خود از روش بانکداری الکترونیکی استفاده کنند تا در وقت و هزینه صرفه جویی شود.

زارعی همچنین از نامگذاری سال 90به عنوان جهاد اقتصادی از سوی رهبر انقلاب به عنوان نقطه عطفی در جهش اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.

مسئول نمایندگی ارشاد آبپخش نیز در جلسه شورای اداری از آمادگی اداره ارشاد  برای کمک به ایجاد موسسه قرآنی توسط بخش خصوصی خبر داد.

محمد نجفی افزود:اداره ارشاد آمادگی دارد به افراد متقاضی ایجاد موسسات قرآنی تا سقف سیصد میلیو ریال کمک نماید.

به داد نخلداران آبپخش برسید

ندای آبپخش/بیش از 4000خانوار آبپخشی،از راه نخلداری و فروش محصول خرما امرار معاش می کنند و روزگار می گذرانند.

باغداران،این قشر زحمتکش و ساعی جامعه در راه باغداری زحمات فراوانی متحمل می شوند تا بعد از یک سال کار مداوم و هزینه های گزاف،محصول خود را برداشت کنند و به فروش برسانند و با سرمایه بدست آمده ،خانواده خود را اداره نمایند.

متاسفانه چند سالی است که با عدم توجه مسئولان،این قشر زحمتکش و آسیب پذیر آبپخش،با مشکل نبود بازار فروش خرما مواجه هستند و هیچ کسی هم به داد آنها نمی رسد.

ناگفته نماند که بخشدار محترم آبپخش،تلاش فراوانی برای حل مشکل باغداران انجام داده،ولی مسئولان استانی به خصوص جهاد کشاورزی استان باید برای حل این مشکل اساسی چاره اندیشی کنند.

باغدار عزیزی می گفت:خرمای سال گذشته روی دستم مانده و نمیدانم مخارج خانواده را از کجا تامین کنم؟

عزیز دیگری می گفت:خرمای بنده هنوز فروش نرفته و مغازه داران به همسرم دیگر جنس قرض نمی دهند.

 

مسئولان استان؛استاندار محترم،باید به حال این طیف زحمتکش گریست.شما را به خدا فکری به حال این عزیزان کنید تا بیش از این شرمنده خانواده خود نشوند.

چرا مرکز بسته بندی خرمای آبپخش سالهاست که تعطیل است؟

راه اندازی آن می تواند تا حدودی مشکلات باغداران را حل نماید.ودیگر اینکه مسئولان استان باید بازارهای هدف را شناسایی نموده و با خرید خرما از کشاورزان؛آن را به این کشورها صادر نمایند.

باغداران هم اکنون به فکر اساسی شما و حل مشکلاتشان نیازمندند و فردا خیلی دیر است

پس به داد باغداران برسید که ممکن است آسیب های اجتماعی فراوانی جامعه کشاورزان آبپخشی را فرا گیرد که دیگر قابل جبران نباشد

                                               

                               ای که دستت می رسد کاری بکن 

جوابیه شهردار آبپخش به پایگاه خبری ندای آبپخش

ندای آبپخش / سید محمود موسوی شهردار آبپخش در پاسخ به مقالات منتشر شده در پایگاه خبری ندای آبپخش و هفته نامه آوای توج جوابیه ای به پایگاه خبری ندای آبپخش ارسال کرد که متن آن به شرح ذیل می باشد.

به نام حق تعالی

در رابطه با مسائل مطرح شده در پایگاه خبری ندای آبپخش و هفته نامه آوای توج باید مسائلی را با شهروندان عزیز آبپخشی مطرح کنم.

در رابطه با مساله ناوگان حمل و نقل عمومی در آبپخش باید عرض کنم که شهرداری آبپخش با توجه به مجوز استانداری اقدام به ثبت نام از متقاضیان نمود که متاسفانه مورد استقبال شهروندان قرار نگرفت و موعد ثبت نام آن به پایان رسید.

در هیمن رابطه به شهروندان مژده می دهم که در آینده ای نزدیک با مجوز استانداری مجددا از متقاضیان دریافت وسایل حمل و نقل عمومی ثبت نام به عمل خواهد آمد.

در رابطه با مساله خط واحد به اطلاع شهروندان گرامی می رسانم که اقدامات و پیگیری هایی در این زمینه صورت پذیرفته است تا این مشکل اساسی مردم و علی الخصوص دانشجویان مرتفع گردد.

امیدواریم در آینده ای نزدیک یک دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی آبپخش اضافه گردد تا دانشجویان عزیز و شهروندان با آسایش بیشتری بتوانند به کارهای روزمره شان بپردازند.


      سید محمود موسوی

   شهردار آبپخش

90/1/25