ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

محمد افتخاری:قطعا دغدغه شورا همان دغدغه شهرو.ندان می باشد

ندای آبپخش / به گزارش ندای آبپخش ، شامگاه گذشته سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش در جمع شهروندان آبپخشی در رابطه با خواسته مردم در رابطه با پیگیری اعضای شورای اسلامی و مسئولان برای رفع مشکلات و پیشرفت اداری آبپخش اظهار داشت : قطعا دغدغه اعضای شورای شهر همان دغدغه های مردم می باشد ، ما در میان مردم زندگی می کنیم و مشکلات را با تمام وجود درک می کنیم.
محمد افتخاری با بیان اینکه پیشرفت اداری آبپخش دغدغه اصلی شورای اسلامی آبپخش می باشد گفت : مردم نباید شورای شهر را با یک وزارت خانه یا نهاد اجرایی قدرتمند اشتباه گرفت ، وظیفه شورای پیگیری جهت حل مسائل و مشکلات می باشد و مردم مطمئن باشند با تمام توان در این مسیر حرکت خواهیم کرد.
این مسئول ادامه داد : مشکل زمین های آبپخش از اساسی ترین مشکلات شهروندان می باشد که اعضای شورا با تمام قوا در حال تلاش بریا حل این مشکل می باشند.
افتخاری در همین راستا گفت : در طول یک سال و نیم اخیر بنده بیش از 5 بار به سازمان مسکن و شهرسازی رفته و هر بار با ارائه اسناد و مدارک ادعای مالکیت زمین ها را اعلام می کنند.
وی اذعان داشت : مشکل زمین ها مشکلی طولانی می باشد و مربوط به سال های بسیار قبل می باشد که پیگیری و حل آن کاری دشوار می باشد و در نقشه اراضی تمام نقاط آبپخش به جز نقاطی محدود به عنوان اراضی دولتی مشخص شده اند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش گفت : ما هم قبول داریم که نتیجه پیگیری ها تا عملی نشده است نباید اعلام شود ولی افرادی این مساله که نتیجه نهایی آن مشخص نشده بود را اعلام کردند و توقعات را به وجود آوردند.
مسئول کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر آبپخش بیان داشت : برای ما هم عیان است که برخی از پروژه های عمرانی شهر آبپخش به صورت غیرکارشناسی انجام شده اند و حل این مشکلات نیازمند گذشت زمان است چون مربوط به چندین سال گذشته است.
محمد افتخاری ادامه داد : در مدت یک سال و نیم خدمت در شورای اسلامی مسئولیت کمیسیون عمرای را بر عهده داشته ام و در انجام امور از مهندسان متخصص در زمینه های مختلف مشاوره گرفته ام تا کارها به بهترین نحو ممکن صورن پذیرد.
این مسئول ادامه داد : در دوره سوم شورای اسلامی تخلفات به صورت چشمگیری کاهش یافته است و سعی داریم آن را به صفر برسانیم.
افتخاری گفت : مگر می شود شهرداری آبپخش را از کلیه ادارات و نهادهای کشور جدا کرد و به خاطر تخلفات اداری شورا را به رگبار اتهامات بست.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر آبپخش تصریح کرد : شورا در راستای وظایف خود جهت برخورد با تخلفات و کاهش آنها تلاش می کند ولی سزمان های دیگری همچون سازمان بازرسی و سازمان شهرداری ها نیز وظیفه نظارت بر عملکرد و جلوگیری از تخلفات را بر عهده دارند.
محمد افتخاری در واکنش به حملات وابستگان یکی از اعضای شورای اسلامی که در جلسه به صورت تهاجمی در راستای مخالفت با شورای اسلامی شهر وی و سایر اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر را مورد اتهام کم کاری قرار داد خاطرنشان ساخت : بنده در ماه های اولیه با مسئولین آبپخش آشنایی چندانی نداشتم چون پیگیر حل مشکلات شهروندان در عرصه های شهرستانی و استانی بوده ام و وقت خود را فدای مستحکم کردن جایگاه خود نزد مسئولان ادارات بخش آبپخش نکردم و نخواهم کرد ، تا زمانی که دئر شورای اسلامی به  عنوان خدمتگذار مردم شریف آبپخش توفیق خدمتگذاری داشته باشم با تمام توان جهت حل و کاهش مشکلات شهروندان تلاش خواهم کرد.
افتخاری تصریح کرد : افرادی مغرض با انگیزه های شخصی مطرح می کنند که بنده ساکن شهر آبپخش نیستم ولی باید بگویم خودم مدعی هستم در آبپخش سکونت دارم و مسئولین سیاسی و نظامی که بیشمار هستند و وظیفه تایید سکونت بنده در آبپخش را بر عهده دارند این مساله را تایید کرده اند

شورای اسلامی در مقابل احقاق حقوق شهروندان با تمام توان ایستاده

ندای آبپخش / به گزارش ندای آبپخش شامگاه گذشته عضور هیئت رییسه شورای اسلامی شهر آبپخش در جلسه پرسش و پاسخ اعضای شورای اسلامی و بخشدار آبپخش اظهار داشت : جلسات پرسش و پاسخ که مدتی است شاهد برگزاری آنها هستیم هیچگاه نتیجه خاصی نداشته است و همیشه فضای جلسات به چالش کشیده می شود.

نصرالله حسن پور اذعان داشت : در رابطه با مشکل مربوط به مصوبه خرید زمین مجتمع فرهنگی که آقای حاجی پور با آن مخالفت کرده اند باید به این نکته توجه کرد که در مصوبه شورای اسلامی ذکر شده است ، شورای اسلامی مالکیت مسکن و شهرسازی را به رسمیت نمی شناسد.

این مسئول تاکید کرد : این نکته به معنای تاکید شورای اسلامی شهر بر مالکیت شهروندان بر زمین هایی است که مردم سال های سال است که مالک آن بوده اند و آن را از اجداد خود به میراث برده اند.

حسن پور گفت : این مصوبه باعث شده که بنده و آقای رضایی برای این مصوبه که دفاع از حقوق شهروندان آبپخشی می باشد به سازمان بازرسی احضار شده و مورد بازخواست قرار گرفته ایم.

نصرالله حسن پور در رابطه با سکونت محمد افتخاری در شهر آبپخش گفت : آقای حاجی پور در دو شهر آبپخش و برازجان صاحب خانه می باشند و برای ما و شهروندان روشن است که آقای افتخاری در آبپخش سکونت دارد و حد اقل مساله این است که آقای افتخاری نیروی آموزش و پرورش می باشد و دو تایم اداری صبح و عصر در آبپخش می باشند و در تمامی جلسات در تمام ساعات شبانه روز شرکت داشته و با جدیت مسائل و مشکلات شهر را پیگیری می کنند.

عضو شورای اسلامی شهر آبپخش عنوان داشت : آقای حاجی پور خودشان هم بر این مساله آگاهی دارند و مصوبه دعوت آقای حاجی پور به شورای اسلامی را امضا کرده اند.

نعمت الله حاجی پور : باید با مفاسد اداری با جدیت برخورد کنیم

ندای آبپخش ، به گزارش ندای آبپخش شامگاه گذشته عضو شورای اسلامی شهر آبپخش در نشست با شهروندان و مسئولان آبپخشی خاطرنشان ساخت : خدمات بخشداری در چند سال اخیر پاسخگوی توقعات مردمی که با تمام توان برای استقرار بخشداری تلاش کرده اند نبوده است.

نعمت الله حاجی پور عنوان داشت : بارها توسط مسئولین اعلام شده که مشکلات زمین آبپخشی ها مرتفع گشته در صورتی که این مساله خلاف واقعیت می باشد.

وی ادامه داد : سازمان مسکن و شهرسازی به شکلی عجیب منازل مسکونی را تصرف کرده و شورای اسلامی شهر آبپخش خواهان ابطال اسناد ثبتی مسکن و شهرسازی می باشد.

حاجی پور گفت : سازمان مسکن و شهرسازی قریب به 80 درصد از منازل مسکونی آبپخش را تملک کرده و به جای زمین به ثبت رسانده است و اداره ثبت به این مساله هیچ توجهی نداشته است.

این مسئول یادآور شد : حل این مساله مهم باید به صورت کلی صورت پذیرد و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید زمینه را برای رفع این مشکل در سطح کلان فراهم آورند.

عضو شورای اسلامی شهر آبپخش اذعان داشت : مسئولان بخش و استان می توانند کارهایی جهت رفاه و آسایش مردم انجام دهند تا زمینه را برای برخورداری شهروندان آبپخشی از مزایای وام مسکن فراهم آورند.

نعمت الله خاجی پور در رابطه با مساله تخریب کوچه های شهر توسط شرکت گاز که شهروندان خواهان بازسازی کوچه ها هستند تصریح کرد : شهرداری موظف است اگر وجهی را دریافت کرده نسبت به بازسازی و تعمیر کوچه های شهر اقدام کند و زمینه را برای رفاه و آسایش شهروندان فراهم آورد.

حاجی پور بیان داشت : برای ما هم پذیرفته شده است که برخی از طرح های شهرداری غیر کارشناسی می باشند و هزینه ها صرف انجام آنها می شود و شاهد اینگونه اشتباهات هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر آبپخش ادامه داد : همانگونه که در سایر نهادها مفاسد اداری وجود دارد در شهرداری نیز این مساله وجود دارد ولی برای ما و همگان روشن است که اگر یک بار با مفاسد اداری و متخلفات برخورد جدی صورت پذیرد دیگر شاهد این مساله نخواهیم بود.

وی در رابطه با خواسته یکی از شهروندان در رابطه با شفاف سازی امور مالی شهرداری خاطرنشان ساخت : آگاهی از وضعیت و عملکرد مالی شهرداری از حقوق شهروندان می باشد و هر 3 الی 6 ماه باید نسبت به اعلام وضعیت مالی اقدام صورت گیرد.

این مسئول در رابطه با موضع گیری ها در رابطه با سکونت افتخاری در آبپخش عنوان داشت : در قانون وجود دارد که اعضای شورای اسلامی باید ساکن همان شهر باشند و در رابطه با سکونت آقای افتخاری این ابهام وجود دارد که ایشان ساکن برازجان می باشند.

حاجی پور با بیان اینکه پس از غیبت های مکررر آقای محمدزاده پس از انتقال به خارگ جلسات شورای شهر فعالیتش از نظر من قانونی نبود و با مراجعه با فرمانداری خواستار ورود اعضای علی البدل به شورا شدم و مطرح ساختم با توجه به سکونت آقای افتخاری در برازجان اولویت با حاج اسد بهادری می باشد.

نعمت الله حاجی پور مطرح ساخت : در این رابطه آقای گشتاسب بیان داشت که آقای افتخاری قول داده که در صورت ورود به شورای اسلامی شهر در آبپخش سکونت گزیند و من نیز با توجه به همین شرط با ورود وی به شورا موافقت کردم.

عضور شورای اسلامی شهر آبپخش اظهار داشت : اعتراض بنده بر مصوبه خرید زمین مجتمع فرهنگی آبپخش بر این مساله بوده که در حالی که سازمان مسکن و شهرسازی ادعای مالکیت زمین را دارد نمی توان از شخص حقیقی خریداری کرد و اینکه با توجه به مصوبه 40 میلیونی چک 45 میلیونی برای این امر صادر شده بود.

حاجی پور گفت : حل مشکل زمین های مسکونی شهروندان از خواسته ها و دعدغه های اصلی بنده می باشد و سال های مدیدی است به دنبال حل مشکل شهروندان هستم.

وی تاکید کرد : در مقابل قانون شکنی ایستاده ام و هیچ گاه اجازه قانون شکنی را به هیچ کس نخواهم داد و با تمام شدت با قانون شکنان برخورد خواهم کرد.

عبدالحسین رئیسی:مردم آبپخش خواهان پیشرفت اداری آبپخش هستند

ندای آبپخش / به گزارش ندای آبپخش  شامگاه گذشته عضو شورای اسلامی سابق شهر آبپخش در نشست اعضای شورای اسلامی و بخشدار آبپخش با شهروندان ، به بیان برخی از مشکلاتی که شهر آبپخش با آنها دست و پنجه نرم می کنند پرداخت و خواستار پیگیری جهت رفع این مشکلات و مسائل گردید.

عبدالحسین رئیسی گفت : بخشداری خواسته 30 ساله مردم آبپخش و جوانان آبپخش که در پست های حساس و مدیریتی می باشند ، می باشد که با تمام وجود هزینه استقرار آن را پرداخت کرده اند و انتظار دارند با استقرار بخشداری شاهد پیشرفت اداری آبپخش باشیم که متاسفانه اینگونه نبوده است و اگر آبپخش کنونی را با قبل از استقرار بخشداری مقایسه کنیم متوجه می شویم که پیشرفت اداری چندانی وجود رخ نداده است.

وی ادامه داد : در مرکز بخش باید دادگاه مستقر باشد ، که مردم برای انجام امور قضایی خود بدان مراجعه کنند ، ولی با وجود اینکه شورای اسلامی شهر برای استقرار دادگاه زمین اختصاص داده است ولی تا کنون شاهد استقرار دادگاه که از نیازهای ضروری جامعه می باشد در آبپخش نبوده ایم.

رئیسی بیان داشت : دولت خدمتگذار جهت رفاه و آسایش مردم وام های مسکن مهر را در نظر گرفته است که به شکلی عجیب مردم آبپخش از این نعمت محرومند و حتی مجبورند منازل مسکونی خود که توسط سازمان مسکن و شهرسازی تملک شده را خریداری نمایند ، منازلی که سالیان دراز در آن زیسته اند.

این شهروند آبپخشی در رابطه با موسسات فرهنگی آبپخش اظهار داشت:کانون پرورشی فکری آبپخش که سال گذشته با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش کلنگ زنی شد هیچ خبری از آن در دسترس نیست و هیچ گونه پیشرفتی نداشته است.

این فرد منتقد در همین راستا عنوان داشت : مجتمع فرهنگی هنری آبپخش (واقع در بلوار غدیر) که سال 89 در هفته دولت کلنگ زنی شد پیشرفتی مطلوب نداشته است.

عضو شورای اسلامی سابق شهر آبپخش در رابطه با استقرار بانک رفاه و مسکن در آبپخش اذعان داشت : استقرار این دو بانک از خواسته های مردم آبپخش می باشد که بخش و شهر ما از آنها محروم می باشند و شهروندان آبپخشی برای بهره مندی از خدمات این بانک ها مجبورند به مرکز شهرستان یا بخش های همجوار مراجعه کنند.

عبدالحسین رئیسی با بیان اینکه بعضی ادارات شهر در ساختمان های استیجاری استقرار دارند خاطرنشان ساخت : کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش سال هاست که در در منازل شخصی به صورت استیجاری مستقر است و سالانه هزینه گزافی جهت اجاره بهای منازل پرداخت می کند و این در حالی است که زمین در اختیار آنها قرار گرفته است.

رئیسی با اجازه به جمعیت قریب به 25000 نفری آبپخش اظهار داشت : مرکز بهداشتی درمانی آبپخش از لحاظ امکانات آزمایشگاهی بسیار ضعیف می باشد و مردم مجبورند برای کارهای آزمایشگاهی ساده مانند رادیو گرافی و ... به بخش های همجوار و مرکز شهرستان مراجعه کنند.

این شهروند آبپخشی با بیان اینکه مسئولین باید برای پیشرفت شهر تلاش کنند اظهار داشت : تغییر مسیر راه امکان پذیر است و انتظار می رود مسئولین با پیگیری این امر را محقق سازند و موقعیت ممتاز آبپخش که به سبب عبور راه اصلی از این شهر می باشد را از دست ندهند.

وی ادامه داد : مسیر آبپخش از مسیرهای ترانزیتی می باشد که راننده های عراقی و ... در آن تردد دارند و وضعیت میادین ورودی شهر آبپخش درخور شان مردم شریف آبپخش نمی باشد و انتظار می رود شهرداری هر چه زودتر نسبت به حل این مساله اقدام کند.

عبدالحسین رئیسی با بیان اینکه در آبپخش هنوز شاهد فعالیت کلانتری هستیم گفت : انتظار می رفت که با استقرار بخشداری شهد ارتقاء کلانتری به فرماندهی انتظامی باشیم همانگونه که در بخش های دیگر نیز فرماندهی انتظامی وجود دارد.

استعفای مدیران برای کاندیداتوری مجلس

نواجنوب: با توجه به نزدیک بودن اتمام مهلت استعفای برخی از مدیران جهت نامزدی انتخابات مجلس نهم، به نظر می رسد روند استعفاهای انتخاباتی در کشور و استان از این هفته شتاب می گیرد.

 براساس قانون انتخابات مجلس، برخی از مسئولین کشوری و لشگری برای نامزدی در انتخابات باید حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از مسئولیت های خود کناره گیری کنند.
با توجه به اینکه زمان نام نویسی برای انتخابات نهمین دوره مجلس 3 دی ماه اعلام شده، مدیران مشمول این قانون باید از 3 تا 9 تیرماه از سمت خود استعفاء کرده و هیچ مسئولیتی در مجموعه قبلی نداشته باشند.
نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است اسفندماه برگزار شود.
در میان نامزدهای مطرح برای نمایندگی مجلس نهم از استان بوشهر نیز 14 نفر باید در راستای این قانون در مهلت تعیین شده (تا 9 تیرماه) از سمت خود کناره گیری کنند، در غیر این صورت شرط نامزدی در انتخابات مجلس را از دست می دهند
این اتفاق روز گذشته با استعفای مهندس سیامک احمدی جوان ترین عضو شورای سوم شهر بوشهر آغاز شد و باید به انتظار استعفاهای انتخاباتی دیگر در استان نشست.
اسامی شماری از نامزدهایی که پیش تر در رسانه ها به عنوان کاندیداهای مطرح مجلس در استان بوشهر معرفی شده و مشمول این قانون هستند، در زیر آمده است. 
البته در اعلام این اسامی، قانون جدید در خصوص حداقل مدرک تحصیلی نمایندگی مجلس (کارشناسی ارشد) مدنظر نبوده است، چه اینکه گفته می شود شماری از کاندیداهایی که از این نظر نامزدی شان در انتخابات با ایراد قانونی مواجه است، اخیرا به تکاپو افتاده تا با استفاده از روش هایی نظیر برخی امتیازات به اقشار خاص، این مشکل را رفع کنند، براین اساس در اعلام اسامی زیر، مطرح بودن این نامزدها ملاک بوده است:

حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم
1-سیامک احمدی- عضو شورای شهر بوشهر (که روز گذشته استعفای خود را تقدیم هیات رییسه شورا کرد)
3-جعفر پورکبگانی- فرماندار بوشهر
5-ناصر کشاورزی- فرماندار جم
4-نصرا... علوی تبار- مدیرکل سیاسی استانداری بوشهر
2-غلامرضا کشتکار- مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر


حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان
1-حجت السلام عباس صداقت-مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان
2-غلامحسین کرمی-مدیرکل بازرسی استان بوشهر

حوزه انتخابیه دشتستان
1-حسین ستوده خو-مدیرکل تامین اجتماعی استان
2-هوشنگ رستم پور-مدیرکل دفتر امور شهری استانداری بوشهر
3-مصیب غریب زاده- عضو شورای شهر برازجان
4- سهیلا محمدخانی-عضو شورای شهر برازجان

حوزه انتخابیه جم، دیر و کنگان
1- شاپور رجایی- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر

حضور پرسپولیس در لیگ دسته اول استان

ندای آبپخش / به گزارش ندای آبپخش ، با اعلام هیئت فوتبال استان بوشهر حضور تیم پرسپولیس آبپخش در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال استان بوشهر قطعی شد و این تیم بعنوان تیم سوم صعود کننده در مسابقات فصل آینده حضور خواهند داشت.

الله کرم عباسی - مدیر باشگاه فرهنگی - ورزشی پرسپولیس آبپخش - بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار ندای آبپخش اذعان داشت : در جلسه مجمع سالیانه هیئت فوتبال استان که با حضور هیئت رئیسه هیئت فوتبال استان ، روئسای هیئت شهرستان‌ها و نماینده باشگاه‌ها برگزار شد ، اعضا پیرامون مسائل مختلف فوتبال به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

وی ادامه داد : یکی از مسائلی که در این جلسه مطرح شد ، تعداد و تیمهای شرکت کننده در فصل آینده لیگ دسته اول فوتبال استان بوشهر بود که با تصمیم و تصویب اعضا حضور پرسپولیس آبپخش در فصل آینده قطعی شد.



آنچه در این میان مطرح است این است که با بیان احتمال انصراف  این باشگاه ورزشی مهم بخش آبپخش در اطلاعیه منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی این پایگاه فرهنگی - ورزشی این تیم در مسیر مسابقات خواهد ماند و نام و آوازه فوتبال آبپخش را که شاهد کمرنگ شدن آن در عرصه های استانی و ... بوده ایم دوباره مطرح خواهد شد.

همانگونه که در اطلاعیه پرسپولیس مطرح شده است یکی از دلایلی که باعث دلسردی این باشگاه شده است هزینه های بالای شرکت در لیگ دسته اول استان و عدم حمایت مسئولین از این تیم بزرگ می باشد.

در جلسه هیئت فوتبال شاهد بیان این مساله بودیم که با شرایط نامساعد مالی و عدم حمایت مسئولان حضور این تیم ها در لیگ دسته اول استان امکان پذیر نمی باشد.

با توجه به شرایط موجود که زمینه برای حضور و درخشش نام فوتبال آبپخش در سه رده سنی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان مهیا می باشد ، می طلبد مسئولان با حمایت خود زمینه را برای درخشش مجدد نام فوتبال آبپخش فراهم سازند.

خبر فوری ؛ دوشنبه جلسه پرسش و پاسخ شورای شهر و بخشدار

ندای آبپخش / بعد از ظهر امروز رییس شورای اسلامی شهر آبپخش در تماسی تلفنی با خبرنگار

ندای آبپخش از برگزاری جلسه هم اندیشی و پرسش و پاسخ اعضای شورای اسلامی و بخشدار آبپخش در هفته جاری خبر داد.

مصطفی رضایی گفت : این جلسه که هفته گذشته به دلیل ماموریت بخشدار و مراسم روحانی اعتکاف برگزاری آن به زمان دیگری موکول شد ، مقرر دوشنبه 30 خرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد رحمت شهر آبپخش برگزار خواهد شد.

رضایی ادامه داد : از کلیه شهروندان آبپخش و جوانان آبپخش که علاقه مند به بررسی مسائل پیرامون خود می باشند دعوت می کنیم با شرکت در این جلسه سوالات خود را در رابطه با مسائل مختلف شهر و بخش را مطرح کنند و پاسخ خود را دریافت کنند.


کروبی به عیادت کنندگانش چه گفت؟

به گزارش ندای آبپخش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نواجنوب:شنیده ها حاکی است که حجةالاسلام مهدی کروبی، اخیرا در دیدار با برخی نزدیکان و هم حزبی های سابقش که برای عیادت وی به منزلش رفته بودند از رفتاری که با نظام طی 2 سال گذشته داشته ابراز ناراحتی و پشیمانی کرده است.
بنابراین گزارش کروبی بر خلاف ادعای فرزندان و برخی مشاوران فراری اش در خارج از کشور که این روزها ادعاهای زیادی نسبت به وی دارند در این دیدار ضمن ابراز ناراحتی و پشیمانی از رفتارهای تند و نامعقولانه اش گفته است:
«من 30سال خدماتم به به انقلاب و امام را یک شبه هدر دادم. نباید به گفته های برخی دوستان اینقدر اهمیت می دادم. ما که خودمان در این نظام بودیم می دانیم این نظام مستحکم تر از این حرفهاست که بخواهد با حرف های من و یا دیگر آقایان زمین بخورد. اصلا من خودم در مجلس ششم جلوی تندروی خیلی از این مشارکتی ـ مجاهدینی ها ایستادم و حالا امروز...»
گفتنی است برخی نزدیکان کروبی در این دیدار علل تندروی های کروبی را برخی مشاوره های نادرست و علت دیگر را لجاجت های ذاتی نامبرده دانسته اند.
نزدیکان کروبی این احتمال را داده اند که کروبی با نوشتن متنی خطاب به ملت ایران و نظام ضمن برائت از جریان فتنه از رفتار 2سال گذشته اش نیز تبری بجوید.

توضیح یک خواننده راجع به یک خبر

یکی از خوانندگان ندای آبپخش در پاسخ به اظهارات رئیس هیئت کنگ‌فوتوآ استان بوشهر در رابطه با اینکه کنگ‌فوتوآ دومین هیئت ورزشی استان است با ارائه گزارشی از سایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این آمار را اشتباه خوانده است.
طبق گزارش ارائه شده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، از مجموع 45375 ورزشکار سازمان‌یافته استان بوشهر 16630 نفر به فوتبال اختصاص دارد که بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
ورزش آمادگی جسمانی ، شنا ، تکواندو ، پرورش اندام ، والیبال ،ژیمناستیک و بسکتبال در رده‌های بعدی قرار گرفته اند و پس از این رشته‌های ورزشی،  ورزش‌های رزمی در رده هشتم قرار می‌گیرد.
که اگر همه ورزشکاران رزمی‌کار را از رشته کنگ‌فو بدانیم باز هم این رشته از نظر تعداد ورزشکار در رده هشتم قرار خواهد گرفت و این در حالی است که ورزشهای رزمی شامل رشته‌هائی چون کونگ‌فو ، موتای ، کیک‌بوکسینگ ، نینجا دفاع شخصی، رزم آوران ، فول کیک بوکسینگ و... ده ها ورزش دیگر نیز می‌شود.
این آمار را می‌توانید در قالب pdf از طریق لینک زیر ببینید :
http://mpo-bs.ir/pdf/salname/88/17.pdf صفحه22 /تنظیم خبر:نخلستان آبپخش

تقلید در زمینه امور دینی کاری پسندیده و عقلانی است

ندای آبپخش / به گزارش ندای آبپخش مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان بوشهر در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت مولود کعبه با حضور پرشور فعالان فرهنگی در مسجد صاحب الزمان شهر آبپخش برگزار شد به بیان توضیحاتی در رابطه با شبهات پیرامون مساله تقلید در زمینه امور دین و قوانین الهی پرداخت.
حجه الاسلام سید مهدی موسوی نژاد بیان داشت : چندین سال قبل فردی منحرف در جمع دانشجویان جوان مساله ائمه مسئولین (ع) و تولد و وجود امام زمان (عج) را به تمسخر گرفت و یک شبهه عمیق در بین دانشجویان که قشر جوان و حساس جامعه می باشند به وجود آورد.
وی در همین راستا افزود : شبهه ایجاد شده این بود که مگر ما عقل نداریم،مگر خداوند ما را آزاد نیافریده است،پس چرا باید تقلید کنیم،تقلید کاری ناپسند است که موجوداتی که از نعمت تفکر و تعقل محروم اند به آن روی می آورند.
موسوی نژاد گفت : این فرد منحرف چنین شبهه ای را در جمع دانشجویانی که عموما از لحاظ بنیه معنوی و معارف دینی ضعیف می باشند و در سطح پایینی قرار دارند مطرح ساخت و این ذهنیت را در ذهن جوانان وارد ساخت که چرا باید تقلید کنیم.
این مسئول با بیان اینکه نقلید به طور کل یک امر ناپسند و مضموم است عنوان داشت : تقلید ممدوح هم داریم و تقلید ممدوح یعنی اینکه برای انجام هر کاری به سراغ فرد متخصص و فرد چیره دست در همان زمینه برویم و عقل و منطق هم ما را به همین سمت سوق می دهد.
وی ادامه داد : همانگونه که برای تشخیص و درمان بیماری سراغ پزشک حاذق و چیره دست در همان زمینه می رویم و حرف او را بدون چون و چرا می پذیریم و اجرا می کنیم ، در زمینه امور دینی باید از افراد متخصص و چیره دست در این زمینه پیروی کنیم.
مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان بوشهر اذعان داشت :  هر کسی نمی تواند در زمینه امور و قوانین دینی با توجه به تشخیص خود عمل کند و هر کاری را خواست انجام دهد و در زمینه قوانین الهی و امور دینی باید به تقلید و پیروی از کسانی بپردازیم که در این زمینه تبهر دارند ، اصول و قواعد دین را مطالعه می کنند و قوانین الهی را از آن استخراج می کنند و این عین عقل و منطق است.

عضو هیئت رئیسه مجلس:|برخی نان خود را در دعوا پیدا می‌کنند

به گزارش ندای آبپخش به نقل از پایگاه خبری نواجنوب:حسین سبحانی نیا از نمایندگانی است که در دوره فعالیت خود در خانه ملت کمتر لب به انتقاد از دولت گشوده و تا جایی که توانسته، فضا را به سمت آرامش و دوری از تنش هدایت کرده است. اما امروز که حاشیه سازی‌ها و قانون‌گریزی‌های دولت را می‌بیند، ترجیح می‌دهد به جرگه منتقدین پیوسته و برای دفاع از حقوق ملت و نمایندگان جلوی دولت بایستد.
او می‌گوید که برای صیانت از حق مسلم مجلس –که در راس امور است- از هر ابزاری استفاده می‌کنند، چه سئوال چه تذکر و چه تحقیق و تفحص.
سبحانی نیا فضاسازی‌های جدید دولت در رابطه با مجلس را به دلیل نوع برداشت از مسائل قانونی دانست و تصریح کرد: دولت هرگونه که می‌خواهد قوانین را تفسیر می‌کند و از آن نتیجه می‌گیرد. انتظار هم دارد که سایرین نیز چنان برداشتی داشته باشند.
وی با تاکید بر حل ساده‌تر مسائل بدون پیرایه و حاشیه، گفت: دولت ابهام در قوانین را سبب عدم اجرای آن می‌داند. اگر هم ابهامی برایشان وجود دارد، قانون راه حل‌هایی را برای رفع ابهامات درنظر گرفته است. اگر کار‌ها از مجرای قانونی و در چارچوب توام با حسن نیت دنبال شود، ماجرا به اینجا نمی‌کشد.

چند بار باید در مقابل دولت کوتاه بیایم؟ دوبار؟ ده بار؟ کار به جایی رسیده که دولت می‌گوید مجلس در راس امور نیست!


دولت متوقع شده

عضو هیات رییسه مجلس بیان کرد: دولتی‌ها همیشه به دنبال حاشیه سازی هستند. رهبر انقلاب همواره بر تعامل و پرهیز از اضطراب و تنش در جامعه توصیه می‌کنند و ما نیز باید به هر شکل خواسته‌های ایشان را تامین کنیم. اما تعامل دراین رابطه یک طرفه و تنها از سوی مجلس بسیار سخت است که البته متاسفانه در چند وقت اخیر چنین روشی حکم فرما است؛ در نتیجه دولت متوقع شده که هرچه می‌گوید سایرین باید قبول کنند.
وی افزود: چند بار باید در مقابل دولت کوتاه بیایم؟ دوبار؟ ده بار؟ کار به جایی رسیده که دولت می‌گوید مجلس در راس امور نیست! این خلاف فرمایشات صریح امام (ره) است. دلیلش هم زیاده خواهی‌های دولت است.
دولت گمان می‌کند با شانتاژ و جنجال و سر و صدا ما کوتاه می‌آییم، نه تنها کوتاه نمی‌آییم، بلکه با تمام قوا جایگاه مجلس و حقوق مردم دفاع خواهیم کرد.
این نماینده مجلس اظهار کرد: امسال سال جهاد اقتصادی است، باید هر سه قوا تمام همت خود را در جهت رسیدن به آرمان‌ها رهبری به کار گیرند نه اینکه با حاشیه سازی و کم کاری و بی‌قانونی سنگی جلوی پای دیگران اندازند.
جنجال سازی می کنند تا در حاشیه...
وی به سوء استفاده برخی‌ها از فضای تنش زا در کشور اشاره و عنوان کرد: در این میان عده‌ای وجود دارند که نان خود را در وجود دعوا و نا‌آرامی می‌بینند، مسائل جنجال برانگیز پیش می‌کشند تا در حاشیه کارهای دیگر انجام دهند. نمی‌خواهم بگویم چه کارهایی که خود مردم بهتر از سایرین می‌دانند.
سبحانی نیا گفت: ما تا جایی که به مصالح نظام آسیبی وارد نشود، سکوت می‌کنیم، اما زمانی -مثل امروز- که می‌بینیم حیثیت زیر سئوال رفته، از ابزارهای قانونی خود مانند سئوال و تذکر و تحقیق و تفحص استفاده می‌کنیم.

برایشان سنگین تمام شد، تهمت زدند
وی ادامه داد: بسیاری از دولتی‌ها هم از این کار ما خوششان نمی‌آید و برایشان سنگین تمام می‌شود. به ما تهمت می‌زنند که تذکراتمان مستندات قانونی ندارد، تذکر نیست، تقضاست.
وی اضافه کرد: آقای میرتاج الدینی که خود زمانی در مجلس و به تمامی قوانین داخلی آگاه بودند، امروز چه شده که تذکرات ما را اینگونه برداشت می‌کنند؟ مطابق ماده ۱۹۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در جهت اجرای اصل ۸۸ قانون اساسی، می‌توانیم به رئیس جمهور و وزیران تذکر دهیم.
اگر بخواهیم به خواسته‌های نابه جای دولت گوش دهیم که دیگر مجلس معنایی ندارد، یک باره دولت بیاید و قانون هم تصویب کند.

عضو هیات رییسه گفت: نمی‌گویم ۱۰۰ درصد تذکرات به جاست، اما آن گونه هم که آقای معاون گفته‌اند نیست، زیر سئوال بردن نمایندگان توسط ایشان به هیچ عنوان منطقی نیست.

وی اذعان داشت: تا به حال هزار تذکر داده‌ایم و اوضاع این است، اگر تذکر نمی‌دادیم معلوم نبود چه بر سر اجرای قوانین می‌آمد.
این نماینده یادآور شد: رسانه‌های دولتی می‌خواهند با فضاسازی نشان دهند که مجلس در حال فاصله گرفتن از خط رهبری است و برای جبران این کار باید به خواسته‌های دولت تن دهد! در کدام سخنان رهبر انقلاب چنین موضوعی مطرح شده؟ ایشان همواره بر حفظ جایگاه مجلس و عمل به قانون تاکید دارند و این‌‌ همان روحیه است که حضرت امام (ره) داشتند.
یکباره دولت قانون هم تصویب کند
وی ادامه داد: گویی باید به آقایان یادآوری کنم که ایشان در جمع بندی‌های خود در ماجرای ادغام وزارتخانه‌ها و معرفی وزیر جدید با نظر مجلس همراه بودند. رهبری می‌فرمایند که هر چه قانون اساسی ذکر کرده و شورای نگهبان تایید می‌کند، باید اجرا شود.
سبحانی نیا گفت: اگر بخواهیم به خواسته‌های نابه جای دولت گوش دهیم که دیگر مجلس معنایی ندارد، یک باره دولت بیاید و قانون هم تصویب کند.
عضو هیات رییسه مجلس بیان کرد: حرف آخر مجلس به دولت این است که طبق فرموده امام راحل مجلس همیشه یک اصل بوده و هست؛ ما هم در این راستا در دفاع از جایگاه و حقوق خانه ملت، از ابزار‌ها و قانونی و نظارتی خود استفاده خواهیم کرد.

حق جوانان دشتستان برنگردد اسامی افراد را اعلام می کنم

به گزارش ندای آبپخش به نقل از پایگاه خبری نواجنوب:سید باقر موسوی رئیس هیئت  هیئت موتور سواری دشتستان که تیمش در مسابقات موتور سواری کشوری موفق به کسب مقام پنجم کشوری شد سخت به جا به جایی اعتبار احداث پیست موتور سواری برازجان که یکی از ضروری ترین نیاز های دشتستان با توجه به ازدیاد جوانان موتور سوار است معترض است رئیس هیئت موتور سواری واتومبیلرانی دشتستان صبح  امروز در گفتگو با نواجنوب اظهار داشت: اعتبار 250 میلیون بخش پارس جنوبی که به هیئت موتورسواری دشتستان قرار بود تعلق بگیرد  ومتاسفا نه  کسانی  بدون توجه به نیاز شهرستان به پیست موتورسواری که از از بین رفتن جان بسیاری از فرزندان مردم که در اثر حوادث موتورسیکلت کشته می شوند جلوگیری می کند  این اعتبار مالی را جابه جا نموده واین هزینه که حق تمام مردم دشتستان است به تیمهای خاصی داده اند عضو شورای شهر برازجان افزود :به عنوان نماینده مردم وبرای جلوگیری از از بین رفتن حق قانونی جوانان شهرستان اعلام می کنم با توجه به اینکه افرادی در  این جابجایی دخالت داشتند که دست هیئت موتور سواری واتوموبیلرانی  به این پول نرسد چنانچه تا هفته اینده حق مردم دشتستان جهت احداث پیست برگشت داده نشود اسامی افراد مرتبط  را هفته آینده در خبرگزاریها اعلام خواهم کردو از این افراد به مرجع قضایی،سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کشور شکایت خواهم کرد.این مبلغ که از محل اعتبار عمرانی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی صرفا جهت احداث ساخت پیست موتور سواری برازجان به مساحت 5/11 هکتار اختصاص داده شده بود که با تلاش هیئت موتورسواری و تربیت بدنی از طرف امور اراضی صورت پذیرفته است و هزینه کرده و مدارک آن نیز موجود می باشد توسط بعضی اشخاص جابجا شده که به مردم از همین جا اعلام میکنم که منتظر باشند تا هفته آینده که اسامی را اعلام خواهم کرد زیرا من مدافع حقوق بیت المال هستم و این پیست برای جوانان قرار بود احداث شود و نمیگذارم کسی حق مردم خونگرم شهرستان دشتستان  راپایمال کنند .