ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

شهردار آبپخش|ساخت لاین‌شرقی خیابان‌اصلی‌شهربا3میلیاردریال‌اعتبار

شهردار آبپخش دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار ندای آبپخش گفت: پروژه ساخت لاین شرقی خیابان انقلاب در روزهای آینده کلید خواهد خورد.

سید محمود موسوی اظهار داشت: این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است و شهرداری آبپخش با حساسیت خاصی این پروژه را انجام خواهد داد.

وی افزود: خیابان اصلی شهر ، شاکله اصلی نمای شهر است و در آبپخش به دلیل وجود ناظران ، کشوری ، استانی و شهرستانی و ... که روزانه در این مسیر تردد دارند از اهمیت بالایی برخوردار است.

موسوی با بیان اینکه ساخت خیابان اصلی شهر از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان داشت: اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره یکی از سیاست‌های اصلی شهر آبپخش است و در همین راستا پروژه خیابان اصلی شهر که خواست عمومی مردم است از اهمیت بالایی برخوردار است و سعی خود را می‌کنیم تا این پروژه را با بهترین شکل به سرانجام برسانیم.

این مسئول با بشاره به اعتبار  خاطرنشان ساخت: با پیگیری و جدیت پرسنل خدوم شهرداری آبپخش شاهد اتمام پروژه ساخت لاین غربی انقلاب پیش از موعد مقرر بوده‌ایم و امید داریم با اعتبار 3 میلیارد ریالی که برای ساخت این خیابان در نظر گرفته شده شاهد بهره‌برداری از این خیابان در کوتاه‌ترین زمان ممکن با کیفیت مطلوب باشیم.

شهردار آبپخش همکاری شورای اسلامی با شهرداری را بی‌نظیر توصیف کرد و یادآور شد: شورای شهر در تمام زمینه‌ها برای تسهیل در انجام امور با شهرداری همکاری دارد و زمینه را برای پیشرفت و توسعه شهر در تمام محلات شهر هموار می‌کند.

موسوی یادآور شد: مسیر آبپخش از مسیرهای ترانزیتی و پرترافیک استان است که به طور مرتب نیاز به تعویض روکش آسفالت دارد و از مسئولان راه و ترابری استان می‌خواهیم در این زمینه با شهرداری آبپخش همکاری چشمگیری داشته باشند

پرداخت هزینه 90 میلیون ریالی درمان به مددجویان کمیته امداد

به گزارش ندای‌آبپخش رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش آبپخش پیش از ظهر امروز در جمع مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون خدمات بسیار ارزشمندی در زمینه کاهش فقر و حمایت از قشر نیازمند جامعه داشته است.

علی‌اکبر جوکار اظهار داشت: تامین سلامت و بهداشت جامعه از اهدافی است که کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال‌های گذشته فعالیتی چشمگیر در این راستا داشته است.

وی افزود: در سال گذشته با ارائه اسناد درمانی ، 226 مورد هزینه درمانی که مبلغی بالغ بر 90 میلیون ریال می‌شود را به افراد تحت پوشش این کمیته پرداخت کرده‌است.

جوکار خاطرنشان ساخت: کمک به معیشت مددجویان، کمک به تامین هزینه درمان مددجویان شهری تحت پوشش، کمک به بهداشت کل مددجویان تحت پوشش، ارائه خدمات اشتغال، آموزش اشتغال، مشاوره و آموزش‌ مهارت‌های زندگی، آموزش خانواده، آموزش دختران در سن ازدواج، اجرای موفق طرح اکرام، طرح ایتام، طرح محسنین، طرح تامین جهیزیه و سایر خدمات از جمله فعالیت‌هایی است که کمیته امام خمینی (ره) به افراد تحت پوشش ارائه می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: هر ساله کمیته امداد امام خمینی (ره) در ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری میهمانی اطعام ایتام و نیازمندان می‌کند و در سال گذشته این مراسم با حضور بالغ بر 300 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی‌(ره) آبپخش برگزار شد که هزینه‌ای بالغ بر 26 میلیون ریال به دنبال داشت.

سربلندی انسان در عمل به دستورات قرآن است

استاد دانشگاه‌های استان بوشهر  پیش از ظهر امروز در جلسه تفسیر و قرائت قرآن در جمع مردم آبپخش با اشاره به اهمیت قرآن اظهار داشت: بدون تردید قرآن کتاب زندگی است و اگر دستورات قرآن را در زندگی به کار ببندیم همواره پیروز و سربلند خواهیم شد و هیچ قدرتی توان مقابله با ما را ندارد.
عبدالله رضایی افزود: باید قرآن را به طور حقیقی و آنچنان که شایسته قرآن است مطالعه کنیم و در زندگی به کار ببندیم و شکی نیست که قرآن کلید سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت است.
این محقق و پژوهشگر علوم دینی در بخش دیگری از سخنانش به ریا در قرآن اشاره کرد و یادآور شد: از نظر قرآن، تنها اعمالی ثواب دارند و مورد قبول درگاه خداوند قرار می‌گیرند که خالص و ناب باشند و ریا و خودنمایی و ظاهرفریبی در آن راه نداشته باشد و در غیر این صورت مورد قبول نیست.
رضائی خاطرنشان کرد: پرهیز از ریا و دورویی یک دستور اخلاقی و انسانی است و سبب می‌شود که ماهیت واقعی انسان رو شود و در واقع با کنار گذاشتن ریا، دروغ و فریب و ناپاکی نیز از انسان دور می‌شود و این نشان دهنده عمق توجه قرآن به مسائل اخلاقی و انسانی است.
وی در ادامه با اشاره به تاکید قرآن بر لزوم دوری از تکبر گفت: تکبر انسان را از مسیر حقیقی دور می‌کند و انسانی که خود را از دیگران برتر و بزرگ‌تر می‌بیند، در واقع چشمش بر روی حقایق بسته می‌شود و نمی‌تواند مسیر صحیح را انتخاب کند و این دستور زیبای قرآنی نیز باید در جامعه رعایت شود.
این استاد برجسته دانشگاه بر لزوم تربیت قرآنی در خانواده‌ها تاکید کرد و اذعان داشت: هیچ مکتب و مسلکی برتر و بالاتر از اسلام و قرآن نیست و برای تربیت فرزندان باید از تعالیم اصیل قرآن بهره بگیریم و اطمینان داریم که رعایت دستورات تربیتی قرآن، راه را برای سعادت و سربلندی انسان هموار می‌کند.
رضائی گفت: باید فرهنگ قرآن در جامعه گسترش یابد و از مسئولان انتظار داریم در راستای پژوهش‌های قرآنی اهتمام بیشتری داشته باشند تا شاهد جامعه‌ای سالم و پاک و قرآنی باشیم.
در ادامه، تعدادی از دانشجویان سؤالات قرآنی خود را در موضوعات مختلف مطرح کردند و همچنین قرائت قرآن توسط افراد حاضر انجام شد.

گزارش تصویری/شب بیست و یکم رمضان در آبپخش

 

  برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب ...

شهادت امیرامومنین علی(ع) بر عموم شیعیان تسلیت باد

http://img.tebyan.net/big/1387/06/992722219469197246832072212499995904780.jpg

بر روح تمام شیعیان تیغ زدند
بر مردترین مرد جهان تیغ زدند

خورشیدبه سینه، ماه برسر می زد
انگاربه فرق آسمان تیغ زدند.

سالروز شهادت امام علی(ع) تسلیت باد.

دانشگاه آزاد آبپخش از مهرماه دانشجو می‌پذیرد

رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش در گفتگو با ندای آبپخش اظهار داشت: با پیگیری‌شورای شهر ، شهردار آبپخش و فرماندار دشتستان به‌زودی یک دستگاه اتوبوس دیگر به ناوگان حمل و نقل مسافر آبپخش اضافه خواهد شد.
مصطفی رضائی ادامه داد: با توجه به استقبال خوب شهروندان از سرویس بین‌شهری آب‌پخش - برازجان و لزوم اضافه شدن سرویس‌ها در این مسیر ، این اتوبوس نیز در این مسیر کار خواهد کرد.
وی افزود: امیدواریم با تصویب تردد این دستگاه اتوبوس در شورای ترافیک شهرستان دشتستان در آینده نزدیک شاهد شروع به کار این دستگاه اتوبوس باشیم.
رضائی ادامه داد: در جلساتی که با همین موضوع با فرماندار دشتستان داشتیم ، وی نیز نظر مساعدی در این مورد داشت و امیدواریم با پیگیرهای مجدانه فرماندار بتوانیم پیرفت روزافزون آبپخش را در همه زمینه‌ها شاهد باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر ابپخش در رابطه با تاسیس دانشگاه آزاد در آبپخش نیز اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای ساخت ساختمان این دانشگاه در اختیار آنها قرار گرفته و به زودی شاهد ساخت این ساختمان خواهیم بود.
وی تصریح کرد: این دانشگاه تا ساخته شدن ساختمان آن ، به صورت موقت در هنرستان کربلای 4 شروع به کار خواهد کرد.
مصطفی رضائی ادامه داد: این دانشگاه از اول مهر در رشته های برق ، الکترونیک ، کامپیوتر و صنایع شیمیائی از اول مهرماه امسال دانشجو می‌پذیرد./نخلستان/

دشمن امروز با ابزار رسانه‌آی به مقابله با نظام اسلامی ما پرداخته

به گزارش ندای‌آبپخش فرمانده حوزه مقاومت شهید دستغیب آبپخش در بازدید از گروه سایبری حوزه مقاومت شهید دستغیب آبپخش گفت: دشمن از راه‌های مختلف ،‌ خصوصا ابزارهای رسانه‌ای که به جنگ نرم موسوم شده ، مقابل نظام جمهوری اسلامی صف‌آرایی کرده است.

غلامرضا زارع اظهار داشت: توان و قدرت فکری جوانان بسیجی بی‌بدیل است و بسیج در عرصه‌های مختلف خنثی کننده تحرکات دشمنان است.

وی افزود: بسیجیان الگوی جامعه و از پیشتازان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

زارع با بیان راه‌های نفوذ دشمن در جبهه خودی اذعان داشت: اگر دیروز دشمن به صورت مشخص از نقطه‌ای به ما حمله کرد و همه در مقابل آن صف‌آرایی کردیم ،‌امروز باید آگاه باشیم که دشمن از طریق ابزارهای رسانه‌ای که به نام جنگ نرم موسوم است در مقابل ما صف‌آرایی کرده‌است.

این مسئول تصریح کرد: حضور مقتدرانه بسیج در عرصه‌های سایبری خنثی کننده تحرکات دشمنان است و باید تمام توان خود را به کار گیریم تا در این جبهه نیز دشمن را ناکام کنیم.

زارع عنوان داشت: ماه رمضان فرصتی مناسب برای خودسازی است و بسیجیان باید با رعایت تقوای الهی و ارتقای معرفت دینی، اخلاقی و علمی خود را در برابر هجمه‌های مختلف دشمنان مسلح کنند.

لازم به ذکر است زاره در خردادماه سال جاری با انتقال غلامرضا بناری فرمانده سابق حوزه مقاومت شهید دستغیب آبپخش به ناحیه مقاومت شهرستان دشتستان در این منصب قرار گرفت.

تا ساعاتی دیگر| اسماعیلی جای خود را به چترسنجی می‌دهد

بعداز ظهر امروز مراسم تودیع ومعرفه بخشداران قدیم وجدید شبانکاره در بخشداری شبانکاره برگزار می شود.

به گزارش ندای آبپخش ، چترسنجی بخشدار جدید شبانکاره جایگزین حسن اسماعیلی می شود کهدر اوایل دولت نهم به جای نعمتی به عنوان بخشدار شبانکاره منصوب شد،حسن اسماعیلی مدتی نیز در دولت هشتم بخشدار دلوار بود ،امروز نیز حسن زاده بخشدار ریگ تودیع شد.

گروه خبری ندای آبپخش ضمن تبریک تصدی منصب بخشداری شبانکاره به آقای چترسنجی ، از خدمات بی‌وقفه آقای اسماعیلی تقدیر و تشکر بعمل آورده و آرزوی توفیق و سربلندی ایشان در تمامی مراحل زندگی را از خداوند منان مسالت می‌نماییم.

شیر یارانه ای استان بوشهر 550 تومان شد

ندای آبپخش : پس از گمانه زنی های مطرح شده، قیمت شیر یارانه ای در استان بوشهر 550 تومان تعیین شد.
به گزارش «خلیج فارس»؛ کمیته ای با حضور سازمان های جهاد کشاورزی، بازرگانی و اتحادیه تامین شیر زیر نظر معاونت برنامه ریزی استانداری این قیمت را مصوب کردند.
براین اساس هر کیسه شیر 800 گرمی با نرخ 505 تومان از سوی عمده فروش در اختیار مغازه داران قرار می گیرد و آنها نیز با قیمت 550 تومان می فروشند.
پیش از این قیمت شیر یارانه ای در استان بوشهر از 350 به 500 تومان رسیده بود که پس از خارج شدن این محصول از سبد حمایت یارانه ای دولت، قیمت گذاری شیر به استان ها واگذار شد.
پیش زاز این «خلیج فارس» خبر داده بود که قیمت جدید شیر در استان بین 550 تا 600 تومان در نظر گرفته می شود.

خداحافظی دو بخشدار در دشتستان

ندای آبپخش: دو تن از بخشداران شهرستان دشتستان بزودی از سمت خود خداحافظی خواهند کرد.

بر اساس گزارش های دریافتی، آقایان اسماعیلی و رستمی به ترتیب از بخشداری شبانکاره و آبپخش خداحافظی می کنند. گفته می شود مراسم تودیع آقای اسماعیلی فردا- یکشنبه- برگزار خواهد شد. 

همچنین رستمی نیز دلیل استعفای خود را مشکلات شخصی عنوان کرده که در صورت موافقت، وی نیز بزودی جای خود را به شخص دیگری خواهد داد. 

"برگرفته از سوک"

روز قدس یادگار معمار کبیر انقلاب در دفاع از ستم‌دیدگان جهان است

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش ،‌امام جمعه آبپخش بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی راهپیمایی روز قدس گفت: روز قدس یادگار معمار کبیر انقلاب برای دفاع از مظلومان جهان در برابر مستکبران و جهانخواران است.

حجت‌الاسلام خداداد رضایی اظهار داشت:‌ به دلیل شکل‌گیری موج‌ بیداری اسلامی و حرکات انقلابی که در آستانه شکل‌گیری و پیروزی هستند راهپیمایی روز قدس امسال از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تلاش خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم به‌گار گیریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهر ما شاهد برگزاری نماز وحدت‌بخش جمعه هستیم باید برنامه‌ریزی‌های خود را به شکلی انجام دهیم که قبل از اقامه نماز جمعه جمعیت راهپیمایی کننده در جایگاه نمازجمعه قرار گیرند.

رضایی تصریح کرد: جمعه هفته آینده با تجمع راهپیمایی‌کنندگان در جایگاه نمازجمعه شهر آبپخش پیش از اقامه نمازجمعه شاهد قرائت قطعنامه و مراسم سخنرانی خواهیم بود.

این مسئول اذعان داشت: به علت گرمای هوا و روزه‌دار بودن مردم مومن و انقلابی آبپخش محل شروع راهپیمایی را نقطه‌ای در نظر گرفته‌ایم که برای شهروندان تمامی محله شهر مناسب باشد و در فاصله‌ای نزدیک به جایگاه نمازجمعه قرار داشته باشد.

امام جمعه آبپخش بیان داشت: راهپیمایی روز قدس ساعت 11 صبح جمعه هفته آینده از مقابل بانک ملی شروع می‌شود و افراد حاضر در راهپیمایی در جایگاه نمازجمعه برای قرائت قطعنامه تجمع خواهند کرد.

حجت‌الاسلام خداداد رضایی ابراز داشت: باید تمام امکانات لازم جهت برگزاری هرچه بهتر این مراسمات لحاظ شود و با همکاری ادارات ، نهادها ة‌هیئات مذهبی و ... سطح شهر شاهد برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این مراسم در شهر انقلابی و شهیدپرور آبپخش باشیم.

وی افزود: مسلمانان در روز قدس با وحدت و همدلی در سنگر اسلامی قرار می‌گیرند تا شاهد ریشه‌کنی کفر و تشکیل حکومت اسلامی و حکومت امام عصر در سراسر جهان باشیم.

رویکرد فرهنگی شهرداری در ماه مبارک رمضان محوریت قرآنی دارد

شهردار آبپخش صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ندای‌آبپخش گفت: در ماه مبارک رمضان شهرداری آبپخش رویکرد فرهنگی را با محوریت قرآن کریم و تشویق به تلاوت این کتاب الهی در دستور کار خود قرار داده و در همین راستا همه‌روزه شاهد برگزاری مراسمات قرائت قرآنی بین نماز ظهر و عصر در شهرداری آبپخش هستیم.

سید محمود موسوی اظهار داشت:‌ شهروندان آبپخشی مردمی مومن و متدین هستند و در ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری محافل انس با قرآن و مقابله‌های قرآنی در تمامی محلات شهر آبپخش هستیم که با حضور پرشور و گسترده مردم دیندار آبپخش مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه آبپخش در سوگ امیرالمومنان در عذا و ماتم است ، اذعان داشت: در ایام ضربت و شهادت مولای متقیان علی (ع) شهرداری نسبت به سیاه‌پوش شدن شهر و نصب پرچم‌های سیاه در نقاط ورودی ،‌خروجی و سایر نقاط سطح شهر آبپخش اقدام کرده‌است.

موسوی خاطرنشان ساخت: همه ما شیعه علی (ع) هستیم و تمام تلاش خود را به‌ کار می‌گیریم تا آنگونه که درخور و شایسته مردم دارالمومنین مردم شهر آبپخش است در برگزاری هرچه بهتر مراسمات این ایام تلاش کنیم.

این مسئول ابراز داشت: در ایام مرسمات مذهبی انتظار می‌رود تمامی ارگان‌ها و ادارات در آماده‌سازی شهر جهت برگزاری هرچه بهتر مراسمات در شهر تلاش کنند.

وی در همین راستا گفت: شهرداری و آتش‌نشانی شهر آبپخش در مراسمات سوگواری ایام شهادت امیرالمومنان اقدام به نصب پلاکارد و پرچم‌های مشکی در سردر این ادارات نموده‌اند.

شهردار آبپخش تاکید کرد: به دلیل موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه راهپیمایی قدس امسال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید ادارات و نهادهای مختلف سطح شهر و بخش جهت برگزاری هرچه بهتر این مراسم برنامه‌ریزی کنند.

سید محمود موسوی عنوان داشت: شهرداری با برنامه‌ریزی جهت ایاب و ذهاب مردم نقاط مختلف شهر تا محل شروع راهپیمایی ،‌ رفاه و آسایش روزه‌داران شرکت کننده در راهپیمایی روز قدس را فراهم می‌آورد.