ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

خبرنگاران چشمان تیزبین و حقیقت‌یاب جامعه هستند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/yerfmc5by70b1dts1ue.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش ، بعد از ظهر امروز بخشدار آبپخش (احمد خرم‌روز) و شبانکاره (مختار چترسنجی) طی آیینی از دفتر نمایندگی پرتیتراژترین روزنامه کشور در شهرستان دشتستان بازدید کردند.

بخشدار آبپخش در جمع خبرنگاران روزنامه جام جم در شهرستان دشتستان گفت: عصر جدید عصر رسانه است و رسانه‌ها نقش غیرقابل انکاری در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم ایفا می‌کنند.

احمد خرم‌روز خبرنگاران را چشمان تیزبین و حقیقت‌یاب جامعه خطاب کرد و اذعان داشت: در جامعه امروزی خبرنگاران رابطانی بین مردم و مدیران هستند و باید با اطلاع‌رسانی صحیح ، بدور از جنجال‌آفرینی و حاشیه سازی مردم را با عملکرد دولتمردان آشنا سازند.

خرم‌روز اذعان داشت: خبرنگاران باید خواسته‌ها و مطالبات مردم را با مسئولان در میان بگذارند و با انتقادات سازنده زمینه بهبود کار مسئولان را فراهم کنند.

بخشدار شبانکاره در ادامه بیان داشت: اطلاع‌رسانی نقش غیرقابل انکاری در پیشرفت و توسعه جوامع انسانی دارد و خبرنگاران با صداقت و تیزبینی باید حقایق را برای مردم مطرح کنند.

مختار چترسنجی تصریح کرد:‌ شهرستان دشتستان از لحاظ فعالیت خبری و رسانه‌ای در وضعیت مطلوبی قرار دارد و این امر نشان از توجه مردم فرهنگ‌دوست شهرستان دشتستان بر امر اطلاع‌رسانی دارد.

چترسنجی اظهار داشت: صداقت ، دقت نظر ، شیوایی بیان ، امانتداری از ویژگی‌های مهم خبرنگاران است که این ویژگی‌ها در خبرنگاران دشتستانی کاملا وجود دارد.

هر روز جنگ برای امت ایران نعمت و برکت بود

http://www.pic.iran-forum.ir/images/yerfmc5by70b1dts1ue.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش ، امام جمعه برازجان در مراسم رژه نیروهای مسلح این شهرستان گفت: رزمندگان ، شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند و برای ایران اسلامی عزت و شکوه و اقتدار پدید آوردند.
حجت‌الاسلام حسن مصلح با اظهار داشت: جهاد و دفاع در دین مبین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و پیامبر و امامان همیشه در جهاد بوده و در سخنان و وصایای خود مکررا ما را به جهاد فی‌ سبیل‌الله دعوت کرده و اجر و ثواب زیادی برای آن مطرح می‌کنند.
وی افزود: دین مبین اسلام ما را به جهاد ، مبارزه و ستیز با دشمنان دعوت کرده است و این نشان از اهمیت بالای دفاع از کیان و میهن اسلامی دارد.
مصلح تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) نماز ، جهاد و احسان را به موازات همدیگر برترین اعمال معرفی کرده و این امر نشان از اهمیت بالای جهاد در دین مبین اسلام و جامعه اسلامی دارد و مسلمانان همیشه باید در دفاع از دین مبین اسلام آماده و حاضر باشند.
این مسئول خاطرنشان ساخت: در سایه جهاد می‌توان عزت و مجد و شرافت را برای آیندگان به ارث گذاشت و در این مسیر می‌توانیم بع عزت و اقتدار و شکوه جامعه اسلامی دست یابیم.
حجت‌الاسلام حسن مصلح با اشاره به سخنان پیامبر اکرم (ص) درباره جهاد گفت: صبر یک رزمنده در میادین جبهه و جنگ و صیانت از مرز و شرافت کیان اسلامی ، برابری می‌کند با چهال سال عبادت یک‌ عابد و این به دلیل وضعیت سخت و طاقت‌ فرسای میادین مبارزه و جهاد است.
مصلح ادامه داد: هر ملت و قومی که جهاد و مبارزه را ترک کند خداوند متعال جامه ذلت و خواری را بر وی خواهد پوشاند و دشمنان و مستکبران بر ایشان سیطره خواهند یافت.
امام جمعه برازجان تاکید کرد: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی نشات گرفته از مقاومت مردمان سلحشور این دیار در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و رزم و حماسه و ایثارگری رزمندگان و شهداست.
وی افزود: پاسداری و حراست از میهن اسلامی برترین اعمال است و باید تلاش شود یاد و خاطره حماسه هشت سال دفاع مقدس به بهترین شکل در هفته بزرگداشت دفاع مقدس زنده شود.
حجت‌الاسلام حسن مصلح ابراز داشت: بیداری و خیزش کشورهای اسلامی و جوشش و حرکت امت اسلام در کشورهای منطقه الگوگرفته از ایران اسلامی است و مردم فلسطین ، لبنان و کشورهای منطقه از امت سلحشور ایران درس آزادگی ، عزت ، ظلم‌ستیزی و ... مقاومت را آموخته‌اند.
مصلح افزود: هر روز جنگ برای ایران اسلامی نعمت و برکت بوده و استقلال فرهنگی ، سیاسی و خودکفایی در تمامی زمینه‌ها در سایه جنگ و مقاومت به دست آمد و با پیروزی در این جنگ توانستیم انقلاب اسلامی ملت ایران را به جهان صادر کنیم.
این مسئول اذعان داشت: ما ریشه‌های انقلاب اسلامی را محکم کردیم ، ابهت قدرت‌های شرق و غرب را شکستیم و دوستان و دشمنان ایران اسلامی را شناختیم.
وی با بیان اینکه استقلال روح اسلامی انقلابی در سایه دفاع مقدس تحقق یافت ، تصریح کرد: جنگ ما حنگ حق و باطل ، جنگ ایمان و رذالت بود و همیشه ادامه دارد و باید آماده مقابله باشیم.
امام جمعه برازجان خاطرنشان ساخت: هفته دفاع مقدس فرصتی مناسب برای تجدید عهد و میثثاق با اهداف و آرمان‌های والای امام (ره) ، شهدای گرانقدر و انقلاب اسلامیو اصرار ورزیدن بر آنهاست.
مصلح یادآور شد: رمز پیروزی امت اسلامی در انقلاب و جنگ تحمیلی اسلام و قرآن بود و باید همواره بر ایندو تمسک جوییم و با وحدت و انسجام و برادری در راه حفظ ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران کوشا باشیم و انقلاب خود را بر جهانیان ثابت کنیم.

معلمان هدایتگران آینده ساران جامعه هستند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/yerfmc5by70b1dts1ue.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش ، بخشدار آبپخش صبح چهارشنبه در مراسم جشن جوانه‌ها گفت: بحث آموزش و تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و امامان معصوم (ع) در سخنان خود بارها بر این مهم تاکید داشته‌اند.
احمد خرم‌روز اظهار داشت: دانش‌آموزان سال‌های حساس و سرنوشت‌ساز عمر خود را در مدارس به سر می‌برند و مدیران و مربیان تلاش خود را برای پیشرفت تحصیلی و اجتماعی ایشان به کار می‌گیرند و می‌طلبد اولیاء در طول سال تحصیلی چندین بار از مدارس بازدید کنند ، با مسائل و مشکلات ایشان آشنا شوند و زمینه رشد تحصیلی جگرگوشه‌هایشان را مهیا سازند.
وی افزود: در زمینه آموزش و پرورش و علوم پرورشی کشور ما در جایگاه مطلوبی در جهان قرار دارد و این حاصل تلاش دولتمردان انقلابی و متعهد در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.
خرم‌روز خاطرنشان ساخت: دوران تحصیل در مقطع راهنمایی از حساس‌ترین مقاطع زندگی نوجوانان است و در این دوران اولیاء دانش‌آموزان در خانه و مدیران و مربیان با شناسایی مشکلات و نیازها می‌توانند زمینه رفع مشکلات و نیاز‌های دانش‌آموزان را فراهم آورند.
این مسئول ابراز داشت: فاصله خانه‌ تا مدرسه در زندگی دانش‌آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به این محیط می‌توان زمینه رشد و شکوفایی اجتماعی دانش‌آموزان را فراهم آورد.
بخشدار آبپخش در همین راستا تصریح کرد: نوجوانان در محیط خانه با حمایت اولیاء و در محیط مدرسه با حمایت مربیان احساس امنیت می‌کنند و باید با برنامه‌ریزی و دقت نظر حدفاصل این‌ دو را برای دانش‌آموزان امنیت بخشید و ایده‌آل کرد.
احمد خرم‌روز بیان داشت: پیامبری شغل انبیاست و معلمان باید تلاش و توان خود را به کار گیرند تا همانند انبیا هدایتگر جامعه باشند و زمینه سعادت و کامیابی افراد جامعه را مهیا کنند.
وی ادامه داد: معلمان و آموزگاران در تربیت دانش‌آموزان باید به پایه‌های اعتقادی و مسائل دینی دانش‌آموزان توجه کنند و آینده‌سازانی مومن و معتقد به دین مبین اسلام و انقلاب شکوهمند اسلامی تربیت کنند.
خرم‌روز اضافه کرد: معلمی تنها یک شغل نیست بلکه یک وظیفه است و افراد در آن وظیفه باید بر هدایت دانش‌آموزان ، روشنگری و بصیرت بخشی به ایشان دقت نظر داشته باشند.
بخشدار آبپخش یادآور شد: تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی امری میمون و مبارک است و اولیاء مدارس باید در این ایام به تبیین دفاع مقدس بپردازند و جوانان و نوجوانان و نسل‌های جدید جامعه را با این جقایق ارزشمند آشنا سازند.

نقش تعلیم و تربیت در رشد و توسعه میهن اسلامی بی‌بدیل است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/yerfmc5by70b1dts1ue.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش ، رییس شورای اسلامی شهر آبپخش در جمع حاضرین در جشن جوانه‌ها گفت: جایگاه ارزشمند تعلیم و تربیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی و نقش بی‌بدیل آن در رشد و توسعه جوامع انسانی غیر قابل انکار است.

مصطفی رضایی اظهار داشت: در فصل مدارس و مهرماه باید هرچه بیشتر و بهتر در فراهم نمودن شرایط مساعد و مورد قبول در جهت کمک به فرهنگیان و معلمان تلاش نماییم .

وی افزود: مدرسه خانه دوم دانش آموزان است و باید شرایط را برای آسایش بهتر صاحبان این خانه که دانش آموزان می باشند فراهم نماییم و شورای اسلامی شهر آبپخش در طول سال تحصیلی همراه مدارس است و در تمامی زمینه‌ها پشتیبان و یاور مدارس و دانش‌آموزان خواهد بود.

رضایی با اشاره با سال جهاد اقتصادی اذعان داشت: به فرمان رهبر معظم انقلاب سال 1390 با نام جهاد اقتصادی مزین شده است و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا آینده‌سازان علمی را با این هدف والا که پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی در گرو آن است آشنا کنیم.

این مسئول به تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس پشتوانه بزرگ فرهنگی ایجاد کرد و تعداد زیادی از شهدای جنگ تحمیلی از میان همین دانش آموزان و معلمان بودند و باید ادامه دهنده راه ایشان باشیم و با این کار یاد ایشان را در جامعه زنده‌ نگه‌ داریم.

مصطفی رضایی ابراز داشت: رزمندگان دفاع مقدس در بدترین شرایط جوی مبارزه کردند و عزت و سربلندی را به میهن اسلامی ایران هدیه کردند و حماسه بزرگ و زیبای دفاع مقدس را خلق کردند.

رضایی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر آبپخش و شهرداری آبپخش اولویت‌های فرهنگی را یکی از برنامه‌های راهبردی خود قرار داده‌اند و با حمایت از برنامه‌های فرهنگی و تیم‌های ورزشی مختلف این واقعیت را به منصه ظهور گذاشته‌ایم و این امر در سال تحصیلی به شکلی وسیع‌تر ادامه خواهد یافت.

دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند سال تحصیلی به بهترین شکل آغاز شود

http://www.pic.iran-forum.ir/images/yerfmc5by70b1dts1ue.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش ، شهردار آبپخش در مراسم جشن شکوفه‌ها در آبپخش گفت: باید تمامی دستگاه‌ها تلاش کنند تا د فضای پر شور و نشاطی را در آغاز سال تحصیلی در جامعه ایجاد شود و خاطره ای بیادماندنی از آغاز سال تحصیلی در ذهن دانش آموزان بجا بماند.

سید محمود موسوی گفت: شهرداری آبپخش تمهیدات لازم را برای آغاز سال تحصیلی اندیشیده و با نصب پلاکاردهای مرتبط در سطح شهر فضای شهر را برای ایام بازگشایی مدارس تزیین و بانشاط خواهیم کرد.

وی افزود: تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس فرصتی است که دلاور مردیهای رزمندگان برای دانش آموزان بیان شود و باید از راویانی که توانایی بازگو کردن رشادتهای دفاع مقدس را به زبان ساده برای دانش آموزان دارند، استفاده کرد.

این مسئول با بیان اینکه باید روح دانش آموزان را با بزرگی شهدا، جانبازان و آزادگان و رزمندگان آشنا کنیم ، ابراز داشت: شهرداری آبپخش در آستانه آغاز هفته بزرگداشت دفاع مقدس اقدام به نصب پرچم مقدس جمهوری اسلامی که نماد ملیت و افتخار ایران و انقلابی است که شهدا جان خود را برای آن فدا کردند را در سراسر خیابان‌ اصلی شهر نصب نموده است.

سید محمود موسوی تصریح کرد: برای تحقق رویکرد فرهنگی شهرداری آبپخش در آغاز سال تحصیلی شهرداری آبپخش به مناسبت روز آتش‌نشان اقدام به هماهنگی برای برگزاری مسابقه نقاشی میان تمامی مقاطع تحصیلی نموده است.

وی یادآور شد: در روزگاری که تکنولوژی پیشرفت کرده است باید از تمام توان برای آموزش و تعلیم کودکان و نوجوانان بهره برده شود و از روش‌های نوین تدریس در مدارس بهره برده شود.

موسوی اذعان داشت: باید در سنین کودکی و نوجوانی فرزندان و دلبندان خود را با اصول شهرنشینی و شهروندی آشنا کنیم و شهرداری در همین راستا اقدام به توزیع کتاب‌های اصول شهروندی در بین خانواده‌ها نموده است و از خانواده‌ها می‌خواهیم فرزندانشان را در کانون گرم خانواده با این اصول آشنا کنند.

جشن عاطفه‌ها گامی مهم در تسهیل تحصیل مددجویان کمیته امداد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/yerfmc5by70b1dts1ue.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش ، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش صبح امروز در جلسه هماهنگی جشن عاطفه‌ها گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال‌های پس از پیروزی انقلاب در راستای محرومیت‌زدایی گام برداشته و خدمات گسترده‌ای به خانواده‌های مستمند ارائه نموده است.
علی‌اکبر جوکار اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 400 دانش‌آموز در بخش آبپخش از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره می‌برند و تلاش خود را برای رفع حد‌اکثری نیازهای ایشان در حد توان به کار گرفته‌ایم.
وی افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از بیش از 7 خدمت متنوع تحصیلی بهره‌مند می‌شوند و تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی بهتر و بیشتر به محصلان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به کار گرفته‌ایم.
این مسئول خاطرنشان ساخت: در راستای خدمات رسانی به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهد برگزاری کلاس‌های تابستانه و اوقات فراغت بوده‌ایم که بیش از 150 دانش‌آموز مددجو در این کلاس‌ها شرکت داشته‌اند.
جوکار تصریح کرد: عمده فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در کلاس‌های اوقات فراغت برنامه‌های فرهنگی ، هنری و آموزش تکنولوژی IT و ICT را در بر گرفته که به لطف خداوند متعال در این زمینه موفق بوده‌ایم.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش عنوان داشت: هرساله به منظور تامین برخی از نیازهای دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) جشن عاطفه‌ها در سراسر کشور برگزار می‌شود و امسال در ششم مهرماه همزمان با سراسر کشور شاهد برگزاری این جشن در آبپخش خواهیم بود.
علی‌اکبر جوکار ابراز داشت: امر تعلیم و تربیت در جوامع انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است و با تسهیل امکان تحصیل دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند می‌توان جهت ریشه‌کن نمودن فقر در جوامع گام برداشت.
بخشدار آبپخش در ادامه بیان داشت: کمیته امداد خدمت و یادگار امام راحل برای رفع نیازهای خانواده‌های محروم جامعه است و و در سال‌های اخیر این نهاد خدمات شایان ذکری به طبقات محروم جامعه ارائه داده است.
احمد خرم‌روز خاطرنشان ساخت: در سال‌های اخیر یکی از سیاست‌های راهبردی کمیته امداد امام خمینی (ره) اشتغال‌زایی و کاهش مجموعه تحت حمایت سوق یافته است و از طریق پرداخت وام خوداشتغالی به مددجویان زمینه اشتغال ایشان را فراهم می‌آورد.
وی ادامه داد: پرداخت وام کارآفرینی از اقدامات موثر در کاهش فقر در جامعه است و علاوه بر رفع نیازهای خانواده‌های نیازمند می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال در دراز مدت و کمک به رشد اقتصادی کشور شود.
خرم‌روز تصریح کرد: از کلیه مسئولان و مردم ولایتمدار بخش آبپخش دعوت می‌کنیم برای رفع نیاز‌های دانش‌آموزان و دانشجویان مستمند و کمک به تحصیل آسان ایشان در برگزاری جشن عاطفه‌ها حضور پررنگ داشته باشند.

سفارش 1500 کتاب برای کتابخوانان آبپخشی از طریق طرح کتاب من

http://www.pic.iran-forum.ir/images/yerfmc5by70b1dts1ue.jpg

رییس کتابخانه عمومی شهر آبپخش صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش گفت: کتابخانه عمومی شهر آبپخش فعال‌ترین کتابخانه عمومی شهرستان در طرح کتاب من است و تا کنون بالغ بر 1500 کتاب از طریق این طرح دریافت کرده‌ایم.

علی دهقان اظهار داشت:‌ در این طرح کتابخانه بر اساس نیازهای مراجعین اقدام به سفارش کتب و تکمیل بانک‌های اطلاعاتی کتابخانه عمومی شهر می‌کند و متقاضیان می‌توانند بر اساس ظرفیت رده علمی و اولویت‌های موجود کتب مورد نیاز خود را تهیه کرده و به صورت امانت از آن استفاده کنند.

وی افزود:‌طرح کتابخوانان حرفه‌ای از طرح‌های پرطرفداری است که توسط سازمان کتابخانه‌های عمومی کشور اجرا می‌شود و زمینه‌ساز افزایش سرانه مطالعه در گروه‌های مختلف سنی می‌شود.

دهقان خاطرنشان ساخت: در این طرح هر ماه از محتوای یک کتاب مسابقه مجازی برگزار می‌شود و به برندگان جوایز نقدی نفیس اهدا می‌شود که کتابخانه عمومی آبپخش در این طرح حضور فعال داشته است.

رییس کتابخانه عمومی شهر آبپخش تصریح کرد:‌سرانه مطالعه کتاب در کشور پایین است و رهبر معظم انقلاب بارها در سخنانشان از میزان نشر و مطالعه کتاب اظهار نارضایتی کرده‌اند که می‌طلبد مسئولان فرهنگی با چاره‌اندیشی نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

این مسئول ابراز داشت: کتابخانه عمومی شهر آبپخش با همکاری شهرداری آبپخش برای افزایش سرانه مطالعه کتاب در میان شهروندان آبپخشی در حال برنامه‌ریزی جهت اجرای طرح کتاب مسافر است و در این طرح کتاب‌های موضوعی زا در اختیار مسافران وسایل حمل و نقل عمومی شهرداری به صورت امانت برای مطالعه مردم قرار خواهیم داد.

علی دهقان ادامه داد: کتابخانه عمومی شهر آبپخش یکی از فعال‌ترین کتابخانه‌های عمومی سطح استان است و در تمامی برنامه‌های مناسبتی ضمن سال حضور فعال و مستمر دارد و فعالیت این کتابخانه در سطوح مختلف فوق‌العاده است.

وی بیان داشت: کتابخانه عمومی شهر آبپخش به صورت متقابل با دانش‌آموزان و دانشجویان آبپخشی ارتباط دارد و بسیاری از ایشان منابع تحقیقی و پژوهشی خود را از طریق طرح‌های فعال در کتابخانه عمومی شهر تامین می‌کنند.

دهقان اضافه کرد: اگر کتابخانه‌های عمومی مساجد در محلات مختلف شهر با کتابخانه عمومی شهر همکاری داشته باشند می‌توان نیاز نوجوانان و جوانان آبپخشی را در برخی موضوعات تامین کرد.

رییس کتابخانه عمومی شهر آبپخش تصریح کرد: کتاب‌های کمک‌آموزشی در ایام سال تحصیلی بیشترین درخواست را از میان نوجوانان و جوانان به خود اختصاص داده‌اند و کتاب‌های موجود در کتابخانه عمومی شهر پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.

دهقان اذعان داشت: در کتابخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کتاب‌های کمک‌آموزشی زیادی وجود دارد ولی به دلیل عدم فعالیت مستمر و بابرنامه این کتابخانه‌ها شهروندان نمی‌توانند از آنها بهره‌ای ببرند و تنها شاهد گرد و خاک خوردن این کتاب‌ها هستیم.

داور آبپخشی در جام حذفی کشور

http://www.pic.iran-forum.ir/images/yerfmc5by70b1dts1ue.jpg

کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشوراسامی داوران مرحله دوم جام حذفی کشور را اعلام کرد.          
در میان داوران این مرحله نام عبدالله عبدالهی داور آبپخشی نیز به چشم می خورد.
عبدالهی به همراه دو داور هم استانی می بایست در روز پنج شنبه همین هفته در ورزشگاه تختی اهواز دیدار دو تیم استقلال اهواز و شهرداری چابکسر را قضاوت کند.
استقلال اهواز که سالها در لیگ برتر کشور حضور داشت در حال حاضر در لیگ دسته اول کشور حضور دارد و در هفته اول این رقابت ها در مقابل پاس همدان به نتیجه مساوی دست یافت.
مربیگری این تیم برعهده مجید باقری نیا می باشد.

استقلال صنعتی خوزستان         پاس همدان
پنج شنبه ۱۳۹۰/۶/۳۱
ساعت ۱۴/۴۵
ورزشگاه تختی اهواز

آبپخش در جایگاه علمی ویژه‌ای در منطقه قرار دارد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/yerfmc5by70b1dts1ue.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش رییس شورای اسلامی شهر آبپخش در جمع برخی فعالان اجتماعی و صاحل‌نظران آبپخشی گفت:‌ آبپخش از لحاظ علمی در جایگاه مطلوبی قرار دارد و صاحب‌نظران و اندیشمندان زیادی در سطح شهر و بخش وجود دارند که برای پیشرفت و توسعه آبپخش می‌توان از نظرات ایشان بهره جست.
مصطفی رضایی اظهار داشت:‌ ما معتقدیم آبپخش شایستگی مرکز شهرستان شدن را دارد و همانگونه که شهرها و بخش‌های همجوار جهت ارتفاء مرکز بخش به مرکز شهرستان تلاش می‌کنند ما نیز این امر مهم را پیگیری خواهیم کرد.
وی افزود:‌متاسفانه خلل‌ها و کارشکنی‌هایی در زمینه دانشگاه آزاد اسلامی آبپخش صورت گرفته که باعث شده افتتاح این دانشگاه به تاخیر افتد و با همکار نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان دشتستان مشغول به حل مشکلاتن و رفع موانع هستیم.
رضایی تصریح کرد: شوراهای اسلامی در شهر و روستا پل ارتباطی مردم ،‌ مسئولان و دولتمردان هستند و شورای اسلامی شهر آبپخش همیشه آمادگی آن را دارد که از پیشنهادات و راهکار‌های سازنده شهروندان جهت پیشرفت شهر بهره‌ بریم.
این مسئول خاطرنشان ساخت: در زمینه ارتقاء بخش آبپخش در یک‌سال گذشته با همراهی فعالان اجتماعی و نخبگان شهر اقداماتی صورت گرفته و نتایجی نسبتا مطلوب به دنبال داشته است.
مصطفی رضایی ابراز داشت: استقرار ادارات مختلف و نمایندگی آنها در شهر آبپخشی یکی از خواسته‌های اصلی شهرواندان است و شورای اسلامی شهر آبپخش با جدیت پیشرفت اداری آبپخش را دنبال می‌کند.
رضایی تصریح کرد: در دوسال گذشته شاهد استقرار نمایندگی تامین اجتماعی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ثبت احوال ، استقلال نمایندگی آموزش و پرورش از بخش همجوار بوده‌ایم و اخیرا موفق به تصریب دادگاه عمومی شهر آبپخش شده‌ایم که پس از تعیین قاضی شاهد استقرار این اداره در آبپخش خواهیم بود.
رییس شورای اسلامی شهر آبپخش تاکید کرد:‌ با پیگیری‌های صورت گرفته برای حل مشکلات زمین‌های شهروندان آبپخشی و بررسی کارشناسان منابع طبیعی هم‌اکنون یک شرکت خصوصی در حال نقشه‌برداری از منازل مسکونی شهر آبپخش است
مصطفی رضایی در همین راستا بیان داشت: با رایزنی‌های شورای اسلامی شهر هزینه نقشه‌برداری هر پلاک از 30 هزار تومان به 15 هزار تومان کاهش یافت و از شهروندان می‌خواهیم مبلغ بیشتری جهت این امر پرداخت نکنند و در صورت مشاهده موارد تخلف شورای اسلامی شهر آبپخش را مطلع سازند.
وی افزود: یکی از مسائل و ایراداتی که در رابطه با دانشگاه آزاد اسلامی شهر آبپخش بیان می‌شود فاصله آبپخش با شهر شبانکاره است و این در حالی است که قبلا کارشناسان دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران این دانشگاه بررسی‌های لازم را انجام داده و استقرار دانشگاه در آبپخش را تایید کرده‌اند.
رضایی گفت: با رایزنی‌های شورای اسلامی شهر آبپخش در اواسط مهرماه نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مدیران شهرستان برای آشنایی با مشکلات آبپخش در این شهر حاضر خواهند شد.

اتحاد رمز دستیابی به موفقیت و پیروزی جوامع انسانی است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/yerfmc5by70b1dts1ue.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش ، سخنگوی شورای اسلامی شهر آبپخش در جمع صدها شهروند آبپخشی گفت: در دو سال گذشته حل مشکلات مربوط به زمین‌های مردم به یکی از اساسی‌ترین و چالشی‌ترین مشکلات برای مردم و شورای اسلامی شهر آبپخش تبدیل شده است.

محمد افتخاری اظهار داشت: در مساله زمین شهوندان شورای اسلامی شهر آبپخش بر مالکیت شهروندان تاکید دارد و در مساله پروژه مسکن مهر و مجتمع فرهنگی و هنری شهر آبپخش بر این مساله تاکید کردیم که مورد انتقاد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر و برخی از مسئولان شهرستان قرار گرفتیم.

وی در همین راستا افزود: در پروژه مجتمع فرهنگی با کسب رضایت مالک جهت کلنگ‌زنی طی مصوبه‌ای قانونی شهرداری را موظف به پرداخت قیمت زمین کردیم و در مساله پروژه مسکن مهر با مخالفت مالک زمین در حضور مسئولان شهرستان مانع کلنگ‌زنی این پروژه شدیم.

افتخاری اذعان داشت:‌شوراهای اسلامی شهر و روستا باید تسهیل کننده دولت و مردم باشند و ما بعنوان نمایمدگان مردم همیشه سعی کرده‌ایم در کنار مردم شهر آبپخش باشیم و مشکلاتشان را حل کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان ساخت: برای حل مشکلات بوجود آمده در زمینه استقرار دانشگاه آزاد اسلامی شهر آبپخش با رایزنی‌های شورای شهر با رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان دشتستان و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی امیدواریم هرچه زودتر شاهد حل این مشکل باشیم.

این مسئول تصریح کرد: تفکیک شهرستان دشتستان مساله مهمی است که در سال‌های طولانی درباره آن مباحثی مطرح بوده و در دراز مدت آینده شاهد تحقق این مساله خواهیم بود و نتیجه آن به هر نحو بر آینده آبپخش تاثیرگزار خواهد بود.

محمد افتخاری بیان داشت: ارتقاء شهر آبپخش به مرکز شهرستان از خواسته‌های به حق مردم آبپخش است و همگام با شهرها و بخش‌های همجوار با پیگیری‌هایی از بیت رهبری ، نهاد ریاست جمهوری ، وزارت کشور ، استانداری و نهادهای سیاسی ذی‌صلاح برای تحقق این خواسته مردم پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم.

وی کتذکر شد:‌ فلسفه وجودی شوراهای اسلامی شهر و روستا استفاده از خرد جمعی در زمینه پیشرفت است و ما همیشه آمادگی آن را داریم که شهروندان راهکارها ، پیشنهادات و انتقاد‌های سازنده خود را در جلسات شورای شهر مطرح کنند.

افتخاری یادآور شد: با اتحاد و همدلی می‌توان گام‌های بلندی برداشت و مردم با همکاری با شورای اسلامی شهر و ارائه راهکار‌های خلاقانه می‌توانند زمینه پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر شهر آبپخش را مهی سازند.

شورای اسلامی شهر آبپخش رفع دغدغه شهروندان را وظیفه خود می‌داند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/yerfmc5by70b1dts1ue.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش مسئول کمیسیون بهداشتی شورای اسلامی شهر آبپخش در جمع شهروندان آبپخشی گفت: شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها نمایندگان مردم هستند و پیگیری مسائل و دغدغه‌های ایشان را وظیفه اصلی خود می‌دانند و در این مسیر گام بر‌می‌دارند.

نصرالله حسن‌پور عنوان داشت: شورای اسلامی شهر آبپخش بارها از مردم دعوت کرده است تا در جلسات هفتگی شورای اسلامی شهر حضور یابند و نظرات راهگشای خود را برای حل مشکلات و هموار نمودن مسیر توسعه آبپخش به ما ارائه دهند.

وی افزود: در سال‌های اخیر شورای اسلامی شهر آبپخش به طور مستمر جلسات هم‌اندیشی و پرسش و پاسخ را برگزار کرده و نظراتی که در این جلسات مطرح می‌شود چراغ راهنمای شورای اسلامی شهر برای پیگیری امور جاری و مرتفع ساختن دغدغه‌های شهروندان است.

حسن‌پور خاطرنشان ساخت:‌طرح سرشماری نفوس و مسکن که در آینده نزدیک شاهد برگزاری آن خواهیم بود از عواملی است که نقش مهمی در پیشرفت و توسعه شهر ایفا می کند و با پیگیری‌هایی که انجام خواهیم داد زمینه اجرای هرچه دقیق‌تر این طرح و جلوگیری از ضایع شدن حقوق شهروندان را فراهم خواهیم آورد.

این مسئول تصریح کرد: موازی فرصت‌ها ، تهدیداتی متوجه شهر آبپخش است که راه را بر ما صد کرده ،‌ ولی ما با تمام توان برای پیشرفت و توسعه آبپخش تلاش می‌کنیم.

نصرالله حسن‌پور متذکر شد: شهر آبپخش اکثر فاکتور‌ها و آیتم‌ها جهت استقرار  فرمانداری را داراست و سعی می‌کنیم با فرصت‌سازی همانگونه که همسایه‌های ما جهت ارتقاء تلاش می‌کنند ما نیز به جلو برویم و از همه مردم انتظار داریم در این امر مهم اهتمام جدی داشته باشند.

وی اتحاد را رمز پیروزی دانست و اضافه کرد:‌ رمز موفقیت و پیروزی در هر زمینه‌ای اتحاد است و مردم آبپخش با هماهنگی در تمامی زمینه‌ها می‌توانند راه را برای پیشرفت آبپخش هموار کنند.

حسن‌پور تصریح کرد:‌ تمامی شهروندان باید خود را در بطن کار ببینند و از شهروندان انتظار داریم خود را در کنار شورا ببینند ، نه در مقابل شورای شهر و با ما همکاری مستمر داشته باشند.