ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

اصغر حسین‌زاده از پرسپولیس جدا شد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

رئیس‌هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس آبپخش با اعلام این خبر گفت : درحالی که ما می‌خواستیم این مربی جوان و آینده‌دار را در تیم خود حفظ کنیم ولی او از ادامه کار با پرسپولیس کناره‌گیری کرد.

الله‌کرم عباسی با تمجید از زحمات حسین‌زاده در پرسپولیس تصریح کرد: حسین‌زاده چند سال برای تیم ما زحمت کشیده و با این تیم موفقیت‌های زیادی کسب کرد که از جمله آنها می‌توان کسب مقام قهرمانی بزرگسالان لیگ آبپخشقهرمانی رده بزرگسالان شهرستان دشتستان و صعود پرسپولیس به لیگ دسته‌اول استان را نام برد.
عباسی افزود: ما هنوز هم امیدواریم اصغر حسین زاده به تیم برگردد و بتوانیم همچنان از وی بهره ببریم و هر وقت که او بخواهد می‌تواند به عنوان سرمربی به تیم برگردد.
وی با اشاره به حضور جابر پورمند در تمرینات پرسپولیس گفت: چند روزی است که قراردادی را با وی امضا کرده‌ایم تا وی بتواند ما را در ادامه کار همراهی کند.
عباسی وضعیت فعلی پرسپولیس را خوب توصیف کرد و ادامه داد: بازیکنان بسیار خوبی را در زمان نقل و انتقالات نیم فصل جذب کردیم و امیدواریم نیم فصل دوم را بتوانیم پرقدرت‌تر شروع کنیم و امتیازهای لازم را کسب کنیم.
وی در پایان از بازیکنان جدید این تیم خصوصا مجید طباطبائی تشکر کرد و گفت: کمتر بازیکنی با این سطح فنی می‌توان یافت که این‌گونه با صداقت و بدون دریافت مبلغی و با وجود داشتن پیشنهادات مناسب قرارداد امضا کنند.

مساجد، سنگری سخت در مقابل جنگی نرم

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش، امام جمعه آبپخش شامگاه یکشنبه در نشست تجلیل از ائمه جماعات بخش آبپخش با تبریک هفته بسیج گفت: مسجد مهم‌ترین پایگاه دفاع از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و دین مبین اسلام است.
حجت‌الاسلام خداداد رضایی در همین راستا اظهار داشت: کسانی که به عنوان امام جماعت در مساجد حضور دارند، در واقع سنگربانان انقلاب اسلامی ایران در سنگر‌های مساجد هستند.
رضایی در ارتباط با اهمیت مساجد در دین مبین اسلام، عنوان داشت: پیامبر اکرم (ص) در بدو ورود به مدینه دستور به ساخت و بنای مساجد را دادند و این امر اهمیت مساجد در حکومت اسلامی را یادآور می‌شود.
امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: مساجد پایگاه واقعی دفاع از حکومت اسلامی هستند و کسانی که در مساجد فعالیت می‌کنند باید قدر و منزلت خود را بدانند زیرا خادم مسجد و نظام اسلامی محسوب می‌شوند.
رضایی اذعان داشت: ما با وجود انسجام لازم بین نیروهای مسجد، باید نیروهای بابصیرت و آگاه داشته باشیم و به تقویت و آموزش ایشان بیندیشیم و به وضع موجود اکتفا نکنیم.
وی با تاکید بر نقش مهم مساجد در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس مساجد مهم‌‌ترین پایگاه‌های تربیت نیروهای مخلص بود که در عملیات‌های مختلف در دفاع از کیان اسلامی شرکت می‌کردند و حماسه‌ها می‌آفریدند.
این مسئول بیان داشت: امروز جبهه دشمنان و سران کفر در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تغییر کرده و آنها می‌دانند که همچون دهه اول انقلاب با تاکتیک‌های نظامی نمی‌توانند کاری از پیش برند، همان گونه که در آن سال‌ها با ایستادگی و رشادت‌های بی‌دریغ بسیجیان جان بر کف و جوانان، شاهد شکست ننگین آنها بودیم.
امام جمعه آبپخش با بیان اینکه دشمن امروز جنگ فرهنگی را در پیش‌ گرفته است، ابراز داشت: تاکتیک جدیدی که امروز دنیای کفر و استکبار و دشمنان ایران اسلامی بدان دل بسته‌اند، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است و سنگری که باید در پناه آن به مقابله با دشمنان و مستکبران پرداخت، مساجد هستند.
رضایی تصریح کرد: همان طور که در هشت سال دفاع مقدس مسجد محل تربیت نیروهای مخلص بسیجی و نظامی بود، امروز نیز این مکان بهترین پایگاه برای مبارزه با جنگ نرم دشمن است.
وی ایمان و ارزش‌های دینی را دو اصل مهم پایداری و استقامت ملت ایران در تمام صحنه‌های مختلف مبارزه با دشمنان دانست و افزود: امروز تمام تلاش و هم‌وغم ما باید این باشد که نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را با مساجد آشنا کنیم.
امام جمعه آبپخش تصریح کرد: باید طوری برنامه‌ریزی و تلاش کنیم که فضای مساجد برای جوانان و نوجوانان ایران اسلامی بانشاط و جذاب باشد و زمینه جذب آنها به مساجد فراهم شود.

گسترش فضای شهربازی در بزرگ‌ترین پارک تفریحی بوشهر

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش، شهردار آبپخش در آیین جشن تکلیف مدارس دخترانه آبپخش گفت: کودکان و نوجوانان حساس‌ترین اقشار جامعه هستند و مسئولان باید از تمامی امکانات برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به ایشان استفاده کنند.
سید محمود موسوی با بیان اینکه شهرداری آبپخش ارزش بالایی برای کودکان و نوجوانان قائل است، اظهار داشت: از زمان آغاز سال تحصیلی تا کنون چندین جشنواره و مراسم جذاب و متنوع ویژه کودکان و نوجوانان توسط شهرداری آبپخش برگزار شده که با استقبال پرشور کودکان آبپخشی همراه بوده است.
موسوی بیان داشت: احداث شهربازی آبپخش در بزرگ‌ترین پارک تفریحی استان با مشارکت بخش خصوصی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری در سال‌های اخیر برای تکریم و خدمت به آینده‌سازان ایران اسلامی است که سبب غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان آبپخشی شده است.
شهردار آبپخش ادامه داد: در ماه‌های اخیر شاهد استقبال بی‌نظیر شهروندان آبپخشی از شهربازی بوده‌ایم و در تمام ساعات شبانه‌روز شاهد حضور شهروندان آبپخشی در این شهربازی هستیم.
موسوی خاطرنشان کرد: توسعه و گسترش امکانات تفریحی و رفاهی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر آبپخش است و در ماه‌های اخیر پیگیری‌ها و مذاکرات فراوانی برای دستیابی به این مهم در آبپخش صورت گرفته که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حصول نتیجه این مذاکرات و پیگیری‌ها باشیم.
وی از افزایش فضای شهربازی آبپخش خبر داد و اذعان داشت: در روزهای گذشته شاهد انعقاد قرارداد فی‌مابین شهرداری و بخش خصوصی برای گسترش فضای شهربازی و پارک بادی شهر آبپخش بوده‌ایم.
این مسئول یادآور شد: هدف از انعقاد این قرارداد، ایجاد تنوع و رفاه حال دانش‌آموزان و کودکان آبپخش بوده و امیدواریم این امر رضایت شهروندان آبپخشی را به دنبال داشته باشد.
شهردار آبپخش تصریح کرد: در بحث امکانات تفریحی و رفاهی امتیازات خاصی برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی در نظر گرفته شده و ان‌شاالله با همکاری مدیرمسئول شهربازی آبپخش شاهد ارائه بلیت نیم‌بها برای دانش‌آموزان آبپخشی خواهیم بود.

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در آبپخش

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

شهردار آبپخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش گفت: شهرداری آبپخش در ماه‌های اخیر با تمام وجود در مسیر پیشرفت و توسعه آبپخش گام برداشته و با بهترین ایده‌ها در راستای توسعه عمرانی این شهر گام برمی‌دارد.
سید محمود موسوی اظهار داشت: پیشرفت و توسعه عمرانی شهر آبپخش از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان است و شهرداری و شورای اسلامی شهر آبپخش دستاوردهای قابل قبولی در این زمینه داشته است.
موسوی بهره‌گیری از ایده‌های نوین را یکی از اصول مدیریتی شهرداری دانست و عنوان داشت: در طول ماه‌های اخیر شهرداری آبپخش با بهره‌گیری از شیوه‌های مدیریتی نوین در مسیر پیشرفت و توسعه شهر آبپخش حرکت می‌‌کند.
شهردار آبپخش اضافه کرد: مدیریت صحیح منابع انسانی و تجهیزات اداری یکی از مهم‌ترین اصول در دستیابی تمام نهادها و ارگان‌ها به اهداف و اولویت‌هایشان است و شهرداری آبپخش نیز با تکیه بر اصول مدیریتی برای تحقق اهداف مهم شهر تلاش می‌کند.
موسوی عنوان داشت: شهرداری آبپخش با حضور در دومین نمایشگاه‌ دستاورد شهرداری‌های کشور علاوه بر ارائه دستاوردهای شهرداری اقدام به معرفی صنایع دستی و محصولات کشاورزی و تولیدی بخش و شهر آبپخش کردیم.
وی در ارتباط با دستاوردهای مهم شهرداری آبپخش در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه در دیدار با شهرداران مختلف استان و کشور تبادل نظرهایی در رابطه با مدیریت شهری صورت گرفت و با بهره‌گیری از شیوه‌های جدید مدیریتی شهرداری آبپخش و سایر شهرداری‌ها به خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان اقدام خواهیم کرد.
این مسئول بیان داشت: در سال جاری با اعتبار 11.4 میلیارد ریال 13 پروژه مهم و زیربنایی در شهر آبپخش اجرا می‌شود که همگی مکمل پروژه‌های سال قبل شهرداری آبپخش هستند.
شهردار آبپخش متذکر شد: خدمت به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین عبادت و وظیفه مسئولان است و باید با تمام توان در راستای تحقق این امر تلاش خواهیم کرد.
موسوی در ادامه با اشاره به تلاش شهرداری برای جذب گردشگر در آبپخش عنوان داشت : توسعه زیرساخت‌های گردشگری در آبپخش با شتاب خوبی در حال انجام است و امیدوار هستیم با همکاری همه مسئولان شاهد استقبال گردشگران از جاذبه‌های منطقه سرسبز آبپخش باشیم.

مقطع ابتدایی خشت اول بنای تعلیم و تربیت است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش، بخشدار آبپخش در آیین جشن تکلیف دختران دبستانی این بخش گفت: پایه و اساس سالم ماندن نهاد خانواده تقویت روحیات مذهبی در این نهاد مقدس است.
احمد خرم روز اظهار داشت: ایمان وسیله تقرب انسان به خداوند بزرگ است و مانند شعله پرفروغی است که در وجود انسان شعله‌ور می‌شود و صراط مستقیم را به انسان نشان می‌دهد و قلب را به خداوند نزدیک‌تر می‌کند.
خرم‌روز با بیان اینکه قلب یک نوجوان آماده دریافت و ضبط واقعیت‌هاست، خاطرنشان کرد: قلب نوجوان مانند زمین آماده زراعت است که هرچه ما در آن بکاریم نتیجه آن را برداشت می‌کنیم.
بخشدار آبپخش اذعان داشت: مسائل فرهنگی و مذهبی در پیشرفت و ارتقای سطح جامعه تاثیر بسزایی دارد و اگر بتوانیم این مسائل را در ضمیر پاک کودکان، نوجوانان و جوانان داخل کنیم در آینده دچار چالش‌های گوناگون و خطرناک اجتماعی نخواهیم شد.
خرم‌روز یادآور شد: مقطع ابتدایی به عنوان حساس‌ترین مقطع دوران تحصیل شناخته می‌شود و دبیران و آموزگاران باید با احساس مسئولیت، در مسیر رشد و پرورش نونهالان ایران اسلامی گام بردارند.
وی ادامه داد: خشت اول بنای تعلیم و تربیت مقطع حساس ابتدایی است و باید با دقت و حوصله فراوان و ظرافت کم‌نظیر این بنا را تا سرانجام مقصود به سلامت به پایان برسانیم.
این مسئول ابراز داشت: رعایت حجاب و پوشش مناسب و اسلامی شأن یک زن مسلمان را افزایش می‌دهد و باید از سنین کودکی این مهم را در ذهن کودکان امروز و جوانان فردای کیان اسلامی نهادینه کنیم.
بخشدار آبپخش درباره اهمیت حجاب در دین اسلام اظهار داشت: اسلام دینی کامل است و به همه ابعاد زندگی انسان؛ همچنین نیازهای جسمی و عاطفی فرد توجه دارد و رعایت حجاب نیز سبب اعتلای روح انسان و جوامع بشری می‌شود.
خرم‌روز تصریح کرد: اسلام در میان مسائل ضروری زندگی بانوان تاکید خاصی بر امر حجاب داشته و وظیفه پدران و مادران است که از دوران کودکی،‌ فرزندان خود را همان‌گونه که اسلام به رعایت حجاب سفارش کرده، تربیت کنند.
وی اضافه کرد: اولیا مدارس و مسئولان فرهنگی در جوامع نقش مهمی در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دارند و ایشان باید برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ حجاب اقدام کنند.
بخشدار آبپخش متذکر شد: آبپخش از دیرباز به دیار دارالمومنین مشهور بوده و بزرگانی همچون عالم جلیل‌القدر ربانی آیت‌الله سید جواد مهدوی در راستای نهادینه‌کردن قوانین و دستورات اسلام گام برداشته‌اند و مردم ولایتمدار این بخش نیز برای تحقق این اهداف که همان اهداف امام راحل عظیم‌الشان و شهدای گرانقدر است، حرکت می‌کنند.

میزان جمع‌آوری زکات در آبپخش افزایش یافته است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش، مسئول ستاد احیا زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش در جمع فعالان زکات آبپخش گفت: هر کس بتواند برای رفع نیازهای محرومین در جامعه قدمی بردارد اجر و پاداشی عظیم نزد خداوند متعال دارد.
سید حمید موسوی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ستاد احیاء زکات محرومیت‌زدایی است و در سال‌های اخیر از طریق پرداخت معادل زکات گام‌های مهمی در راستای عمران و آبادانی میهن اسلامی و محرومیت‌زدایی برداشته شده است.
موسوی اذعان داشت: زکات یکی از سنن حسنه الهی است که به فراموشی سپرده شده بود و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد احیای این سنت حسنه الهی در جامعه بوده‌ایم.
مسئول ستاد احیاء زکات بخش آبپخش خاطرنشان کرد: خداوند زکات را بر مسلمانان واجب کرده تا فقرا و نیازمندان جامعه از نعمات الهی بهره‌مند شوند و پرداخت زکات سبب حمایت از اقشار مستضعف و ناتوان جامعه و کاهش فقر در جامعه اسلامی‌مان می‌شود.
موسوی به فعالیت چشمگیر آبپخش در جمع‌آوری زکات اشاره کرد و ابراز داشت: در سال‌ جاری میزان جمع‌‌آوری زکات در آبپخش سیر صعودی داشته و شاهد افزایش چشمگیر میزان جمع‌آوری زکات در این بخش بوده‌ایم.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های مدون، تلاش‌های بی‌وقفه و فعالیت مستمر عاملین ستاد احیاء زکات یکی از عوامل رشد و توسعه میزان جمع‌آوری زکات در این بخش است.
مشاور فرهنگی بخشدار آبپخش نیز در این جلسه بیان داشت: مردم آبپخش مردمی متدین با اعتقادات راسخ هستند و همیشه در اجرای فرامین و دستورات الهی فعال بوده‌اند و با فعالیت‌های صورت گرفته شاهد حضور خودجوش و پرشور مردم ولایتمدار دیار دارالمومنین در عرصه پرداخت زکات بوده‌ایم.
حجت‌الاسلام محسن ملکوتی تصریح کرد: پرداخت زکات در دین مبین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و در احادیث و آیات متعدد بر آن تاکید شده است و طبق احادیث و روایات، پرداخت زکات موجب مصون ماندن جان و مال زکات دهنده و خانواده او از بلایای گوناگون می‌شود.
وی نقش مدارس، دانش‌آموزان و مربیان آنها برای تبلیغ این فریضه الهی را بسیار مهم دانست و عنوان داشت: مدارس محل نشر و گسترش فریضه‌های اخلاقی و الهی است و دانش‌آموزان می‌توانند در محیط خانه با برشمردن حسنات پرداخت زکات، والدین خود را در احیای این امر الهی راغب کنند.
ملکوتی در ادامه گفت: در قرآن چند مرتبه کلمات نماز و زکات با هم آمده و این امر نشان دهنده اهمیت زکات است که خداوند متعال پرداخت زکات را در کنار اقامه نماز امر فرموده و مومنان را بدان سفارش اکید کرده است.

خادمان عرصه کتاب و نویسندگان از گمنامی خارج شوند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش، امام جمعه آبپخش شامگاه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه عمومی آبپخش با تشکر از مدیریت این کتابخانه گفت: کتابخانه عمومی شهر آبپخش به دلیل فعالیت‌های چشمگیر از کتابخانه‌های عمومی نمونه استان بوشهر است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام خداداد رضایی با اشاره به مراسم تجلیل از نویسندگان بخش آبپخش، اظهار داشت: مراسم تجلیل از نویسندگان بخش که در هفته کتاب شاهد برگزاری آن بودیم نتایج بسیار خوبی به دنبال داشت که از نزدیک شاهد آن بودیم.
رضایی بیان داشت: باید تمام مسئولان بویژه مسئولان فرهنگی تلاش کنند تا خادمان عرصه کتاب و نویسندگان از گمنامی خارج شوند و برای همگان شناخته شده باشند.
امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: معرفی فعالان فرهنگی و نویسندگان باعث افزایش شان و منزلت ایشان و بهبود شرایط و روحیه کاری ایشان می‌شود.
رضایی ادامه داد: افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین نیاز‌ها و دغدغه‌های فرهنگی جامعه است که باید مسئولان به طور خاص برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌های مدون انجام دهند.
وی سنین کودکی و نوجوانی را از حساس‌‌ترین رده‌های سنی دانست و تاکید کرد: باید در سنین دانش‌آموزی کودکان و نوجوانان را با اهمیت مطالعه و کتابخوانی آشنا کنیم و مدارس در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند.
نماینده اداره آموزش و پرورش در انجمن عمومی کتابخانه شهر آبپخش در ادامه بیان داشت: آموزش و پرورش گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از اهداف خود می‌داند و با فعال‌سازی کتابخانه‌های مدارس و بازدید دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی از نمایشگاه‌های کتابی که در سطح شهرستان و استان برگزار می‌شود در راستای تحقق این امر تلاش می‌کند.
حسین باقری اضافه کرد: نقش تبلیغات در فرهنگ‌سازی و تغییر شرایط جامعه غیرقابل انکار است و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه گام‌های مهمی بردارند و مسیر را برای تحقق این امر هموار کنند.
وی با اشاره به لزوم ایجاد ایستگاه مطبوعات در مدارس آبپخش عنوان کرد: امروز مطبوعات جایگاه خاصی در بین جوامع انسانی دارد و با راه‌اندازی ایستگاه مطبوعات در مدارس می‌توان گام‌های مهمی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و تقویت فرهنگ مطالعه در مدارس برداشت.
باقری ادامه داد: انتخاب رابطین فرهنگی آموزش‌وپرورش، مدارس و کتابخانه‌ عمومی می‌تواند در گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و معرفی کتب گوناگون در موضوعات متنوع به دانش‌آموزان و آینده‌سازان ایران اسلامی نقش بسیار مهمی داشته باشد.
وی اجرای منویات و فرامین رهبر معظم انقلاب یکی از وظایف اصلی مسئولان برشمرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با کتابداران از میزان نشر و مطالعه کتاب ابراز نارضایتی کرده‌اند و مسئولان فرهنگی باید گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را یکی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های کاری خود قرار دهند.
باقری اذعان داشت: در شرایط کنونی و به رغم توسعه گسترده و حیرت‌آور فناوری‌های جدید ارتباطی و شبکه ارتباطات مجازی در جهان، تألیف و انتشار سنتی کتاب و کتابخوانی همانند روزنامه و روزنامه‌خوانی همچنان اهمیت و نقش خود را داراست.

شهرداری آبپخش در فعالیت های فرهنگی فعال است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش، بخشدار آبپخش شامگاه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر آبپخش گفت: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین ضروریات فرهنگی جامعه است و مسئولان آن را بعنوان یکی از اهداف و اولویت‌های اصلی کاری خود قرار داده‌اند.

احمد خرم روز اظهار داشت: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از اهمیت بالایی برخوردار است و کتابخانه عمومی شهر آبپخش در ماه‌های اخیر گام‌های مهمی در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برداشته و موفقیت‌های شایان ذکری در این زمینه کسب کرده‌اند.
خرم‌روز فعالیت‌های فرهنگی را از مهم‌ترین اولویت‌های کاری مسئولان دانست و عنوان کرد: در دولت‌های عدالت‌محور نهم و دهم توجهات فراوانی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری شده و تمام مسئولان باید بهبود و گسترش فعالیت‌های فرهنگی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود قرار دهند.
بخشدار آبپخش تصریح کرد: موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی نیازمند برنامه‌ریزی مدون و بلندمدت است و با فعالیت‌های مقطعی و کوتاه‌مدت نمی‌توان به نتایج مطلوب و کارآمد در این مسیر دست‌ یافت و حصول نتایج مطلوب نیازمند دقت‌ در انجام فعالیت‌هاست.
خرم‌روز با اشاره بر اینکه کتابخانه عمومی شهر آبپخش از مهم‌ترین کتابخانه‌های شهرستان است، ابراز داشت: کتابخانه عمومی مرکز بخش یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین کتابخانه‌های عمومی شهرستان است و کتاب‌های مرجع و علمی در موضوعات متعدد در مخازن این کتابخانه وجود دارد.
وی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی با مشکلات و مسائل متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند و در بخش آبپخش نیز این مسئله وجود دارد و مسئولان رفع مشکلات و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به کتابخانه‌های عمومی را یکی از اولویت‌های کاری مسئولان بخش است.
این مسئول بیان داشت: حق نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد‌های جاری شهرداری‌ها از مهم‌ترین درآمدهای کتابخانه‌های عمومی است و شهرداری‌ها باید به آن توجه داشته باشند تا شاهد بهبود و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در منطقه باشیم.
بخشدار آبپخش گفت: البته شهرداری‌ها هم مسائل و مشکلات خاص خود را دارند و تاخیری که در پرداخت حق نیم‌درصدی کتابخانه‌های عمومی از بخش درآمد جاری صورت می‌پذیرد متاثر از مسائل و مشکلات عدیده‌ای است که شهرداری‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
خرم‌روز خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر آبپخش در عرصه‌های فرهنگی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و در ایام و مناسبت‌های مختلف با گروه‌ها و هیأت سطح شهر همکاری مطلوب داشته است.
معاون شهرداری آبپخش در ادامه گفت: با توجه به قوانین و مقررات برخی از ردیف‌های درآمد جاری شهرداری شامل حال کتابخانه‌های عمومی می‌شود و شهرداری در اسرع وقت نسبت به پرداخت حق نیم‌درصد کتابخانه‌های عمومی اقدام خواهد کرد.
عطا جهانگیری اذعان داشت: شهرداری‌ آبپخش علی‌رغم مشکلات گوناگونی که دارد در انجام فعالیت‌های فرهنگی حضور مستمر و فعال داشته و از گرو‌ه‌های فرهنگی و هنری سطح شهر حمایت مستمر داشته است.

ورود آب به شبکه‌ آبیاری استراتژیک بنار سلیمانی

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در بازدید از شبکه‌های آبیاری شهرستان دشتستان گفت: شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر آبیاری مطلوب نخیلات را یکی از اهداف اصلی خود قرار داده و با برنامه‌ریزی‌های راهبردی در این مسیر گام برمی‌دارد.
سید مهدی موسوی اظهار داشت: آبیاری مطلوب یکی از مهم‌‌ترین عوامل در کشاورزی است و تاثیر بسزایی در میزان و کیفیت تولید محصولات کشاورزی دارد و با تمام توان در این راستا تلاش می‌کنیم.
‌موسوی عنوان داشت: کانال آبیاری بنار سلیمانی دشتستان یکی از مهم‌ترین کانال‌های آبیاری این شهرستان است و بیش از 75 هزار اصله از نخیلات بخش آبپخش را زیر پوشش قرار می‌دهد.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشانساخت : خلاقیت و نوآوری از مهم‌ترین اصول مدیریتی هستند که این شرکت توجه ویژه‌ای به آن دارد و به عنوان یکی از اصول مدیریتی در افزایش راندمان کاری شرکت از آن بهره‌ می‌برد.
موسوی بیان داشت: محدودیت حجم آبی سیفون بتنی نصب شده در مسیر این کانال آبیاری را با مشکلاتی مواجه کرده که کارشناسان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با بهره‌‌گیری از شیوه‌های نوین و خلاقانه آبیاری نخیلات زیر پوشش این کانال را به نحو مطلوب انجام خواهند داد.
وی افزود: انتقال آب به نخیلات پایین‌دستی حوزه این کانال آبیاری یکی از عواملی است که موجب بهبود وضعیت آبیاری نخیلات و افزایش سرعت و راندمان انتقال آب و درنتیجه آبیاری مطلوب این نخیلات می‌شود.
این مسئول عنوان داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته آبیاری 75 هزار اصله نخل زیر پوشش این کانال آبیاری 22 روز به طول خواهد انجامید.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر تصریح کرد: نگهداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی هزینه‌های بالایی به دنبال دارد و در صورت عدم تعمیر و نگهداری به موقع از تاسیسات آبیاری روند اجرای طرح‌های آبیاری با مشکلاتی مواجه می‌شود.
وی با بیان اینکه آب‌بها تنها درآمد این شرکت در تعمیر و نگهداری شبکه‌های آبیاری و زهکشی است، اضافه کرد: کشاورزان و باغداران با پرداخت به موقع آب‌بهای خود می‌توانند این شرکت را در خدمات‌رسانی مطلوب‌تر یاری کنند.
موسوی اذعان داشت: خدمت به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی از بزرگ‌ترین عبادات و مهم‌ترین وظایف مسئولان است و تمام تلاش خود را برای تحقق این هدف و جلب رضایت مردم بکار می‌گیریم.

بسیجیان مدافعان ارزش‌های دینی هستند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش،امام جمعه آبپخش شامگاه جمعه در جمع شهروندان آبپخشی گفت: بسیجیان در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی ایران افتخارآفرینی‌های فراوانی داشته‌اند که همه امت اسلامی شاهد و ناظر بر آن بوده‌اند.
حجت‌الاسلام خداداد رضایی اظهار داشت: اگر بخواهیم مصداق و نمونه کاملی از اخلاص، عشق به حضرت باری‌تعالی و خیرخواهی و نوع‌دوستی را بیان کنیم یک بسیجی شایسته‌ترین فرد در این زمینه است.
رضایی با بیان اینکه امروز بسیجیان باید بر خود ببالند، اذعان داشت: امروز بسیجیان باید بر خود ببالند زیرا بسیجی بودن از بزرگ‌ترین افتخارات است و ایشان توانسته‌اند پا در این عرصه بگذارند.
امام جمعه آبپخش تصریح کرد: ایمان و اخلاص به حضرت حق از مهم‌ترین ویژگی‌های بسیجیان جان ‌بر کف است و این ویژگی‌ها لازمه‌ یک بسیجی به معنای واقعی است.
رضایی ابراز داشت: اگر انسان‌های بسیجی دارای ایمان و پایه‌های اعتقادی متقن دینی نباشند، نمی‌توانند به وظایف خود عمل کنند و در میادین حق علیه باطل از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع و حراست کنند.
وی با بیان اینکه امروز همه امت ایران اسلامی بسیجی‌اند، خاطرنشان کرد: بسیجیان باید با ایمان راسخ گام بردارند و با تمام توان برای تقویت مبانی اعتقادی خویش تلاش کنند.
این مسئول عنوان داشت: ایثارگری، شهادت، ولایتمداری و ... از مهم‌ترین ویژگی‌های بسیجیان است و خوشبختانه تمام بسیجیان ایران اسلامی این ویژگی‌ها را دارند.
امام جمعه آبپخش، ولایتمداری را مهم‌ترین ویژگی بسیجیان دانست و  یادآور شد: ولایت‌مداری مهم‌ترین ویژگی یک بسیجی است و امروز بسیجیان با تبعیت از ولایت فقیه در برابر تمام دشمنان ایستاده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: امروز بسیجیان به عنوان مدافعان ارزش‌های دینی شناخته می‌شوند و نام ایشان در دفتری ثبت شده که در ابتدای آن نام امیرالمومنین و ائمه اطهار (ع) نوشته شده است.
رضایی افزود: امروز بزرگ‌ترین توفیق و افتخار انسان‌ها این است که بتوانند به عنوان یک بسیجی ایثارگر و جان‌برکف در سایه زعامت ولی امر مسلمین جهان از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند.
بخشدار آبپخش نیز با تجلیل از افتخارات بسیجیان اظهار داشت: برنامه‌های هفته بسیج باید با کیفیت مطلوبی انجام شود و از تمام دستگاه‌های اجرایی انتظار همراهی داریم.
احمد خرم‌روز افزود: بسیج از ابتدای شکل‌گیری انقلاب برای سربلندی نظام فعالیت کرده و شاهد تلاش بی‌وقفه بسیجیان در دفاع از ارزش‌ها هستیم.
در این نشست در ارتباط با فعالیت‌ها و برنامه‌های هفته بسیج در این بخش برنامه‌ریزی شد.

رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش مهمی دارند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/noc2rl7ihl0coqbap0jf.jpg

رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش، در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب غدیر آبپخش در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌ آبپخش گفت: برپایی نمایشگاه عرضه کتاب در هر سال سبب رونق کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور و شهرستان می‌شود.
علی دهقان با اشاره به اهمیت نقش کتاب در پیشرفت روح جامعه اظهار داشت: در شرایط کنونی و به رغم توسعه گسترده و حیرت‌آور فناوری‌های جدید ارتباطی و شبکه ارتباطات مجازی در جهان، تألیف و انتشار سنتی کتاب و کتابخوانی همانند روزنامه و روزنامه‌خوانی همچنان اهمیت و نقش خود را داراست.
رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: هیچکس نمی‌تواند مدعی شود که روش سنتی در سایه شیوه‌های جدید و مدرن اطلاع‌رسانی و کسب آگاهی قرار گرفته؛ هر چند تکنولوژی جدید تحول عظیم و شگرفی در این عرصه ایجاد کرده و کسی نمی‌تواند منکر این دگرگونی شود.
دهقان اظهار داشت: در دنیای بزرگ و شگفت‌انگیز امروز کتاب و کتابخوانی به گروه خاص و ویژه‌ای تعلق نداشته و هر فرد باید با کتاب زندگی کند و مطالعه کتاب را یکی از نیاز‌های خود بداند.
وی ادامه داد: مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک نیاز و احساس دائمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب و فرهنگ کتاب و کتابخوانی را رواج دهند.
این مسئول ابراز داشت: اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح کشور و بالا بردن سطح آگاهی و دانش جامعه یکی از اهداف و اولویت‌های اصلی مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی جامعه قرار گیرد.
رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش یادآور شد: در نمایشگاه کتاب غدیر که با همت و تلاش نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش برگزار شده بیش از سه‌هزار عنوان کتاب گوناگون و مفید وجود دارد که می‌تواند بخش اعظمی از نیاز‌های شهروندان آبپخشی را برطرف کند.
وی با اشاره بر نقش رسانه‌ها در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی اذعان داشت: رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش مهمی دارند و می‌توانند موجب رونق آن در جامعه شوند و باید این اصل را به عنوان یکی از اهداف مهم خود در حوزه فرهنگ و هنر و حوزه‌های اجتماعی قرار دهند.
دهقان تصریح کرد: در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی دو مقوله مهم وجود دارد که یکی رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره ایجاد و تجهیز کتابخانه‌ها و دیگری نقش رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی بر گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه است.