ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

تامین امنیت مسافران نوروزی امری لازم است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش، شهردار آبپخش عصر امروز در نشست ستاد تسهیلات سفر بخش آبپخش اظهار داشت: امنیت یکی از شاخصه‌های مهمی است که باید در بحث ستاد تسهیلات سفر نوروزی در بخش آبپخش مورد توجه قرار گیرد.

سید محمود موسوی با تشکر از همکاری‌های سال گذشته نیروی انتظامی و بسیج در تامین امنیت مسافران نوروزی در اقامتگاه پارک خضراء آبپخش خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد برقراری امنیت مطلوب در پارک خضراء آبپخش بعنوان بزرگترین اقامتگاه نوروزی در شهر و بخش آبپخش بودیم و تمامی مسافران نوروزی از شاخص‌های امنیتی رضایت کامل داشتند.
موسوی بیان داشت: شهرداری تدارکات لازم برای پذیرایی از مسافرین نوروزی در لحظه تحویل سال را دیده و از مسئولان بخش و اعضاء ستاد تسهیلات سفر بخش می‌خواهیم در این مراسم حضور داشته باشند.
وی در همین راستا اضافه کرد: در نوروز 91 شاهد نصب چادرهای بسیار زیادی برای مسافرین نوروزی در آبپخش خواهیم بود و فضای کافی برای و اقامت چند صد مسافر نوروزی در پارک خضراء وجود دارد.
این مسئول اذعان داشت: تمامی برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور اسکان مسافران نوروزی در اماکن اقامتی شهرداری آبپخش صورت گرفته و از 25 اسفندماه آمادگی اقامت مسافران نوروزی در مرکز بخش را داریم.
شهردار آبپخش افزایش امکانات بهداشتی پارک خضراء را یکی از اولیوت‌های شهرداری آبپخش در ستاد تسهیلات سفر نوروزی سال 91 دانست و تصریح کرد: در این راستا شاهد نصب چندین حمام کانکسی در پارک خضراء آبپخش به منظور رفاه و آسایش بیش از پیش مسافران نوروزی هستیم.
موسوی ابراز داشت: زیباسازی چهره شهر قبل از حضور مسافران نوروزی یکی از دستورات کاری شهرداری آبپخش است و در این راستا شاهد ساخت حوضچه‌ در میدان شهرداری آبپخش و نظافت تمامی معابر و پیاده‌روهای شهر آبپخش خواهیم بود.
وی ادامه داد: نظافت و بهداشت محل اسکان مسافرین نوروزی در شهر آبپخش یکی از مسائلی است که شهرداری آبپخش در عید نوروز با تمام توان انجام می‌دهد.

تکریم مسافران رویکرد آموزش و پرورش در ستاد تسهیلات سفر

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش، رئیس آموزش و پرورش آبپخش عصر امروز در نشست ستاد تسهیلات سفر بخش آبپخش اظهار داشت: یکی از اهدافی که مسئولان بخش و اعضاء ستاد تسهیلات سفر باید همواره در این مسیر گام بردارند افزایش رفاه و آسایش مسافران نوروزی است که در این بخش اقامت می‌کنند.

محمود انتظامی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هرساله با تامین اقامتگاه مسافران نوروزی نقش مهم و حساسی را در ستاد تسهیلات سفر ایفا می‌کند و همواره رضایت مسافران نوروزی در این زمینه را شاهد بوده‌ایم.
انتظامی در همین راستا اذعان داشت: در سال‌های گذشته شاهد تعیین 4 مدرسه بعنوان اقامتگاه‌های مسافران نوروزی بوده‌ایم و این میزان در سال جاری به 6 مدرسه افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: تمامی مدارسی که بعنوان اقامتگاه نوروزی مشخص شده‌اند از امکانات نسبی برخوردارند و زمینه لازم برای رفاه و آسایش مسافران نوروزی در این اقامتگاه‌ها را فراهم کرده‌ایم.
این مسئول بیان داشت: در روزهای آتی شاهد تعیین مسئولین و اعضاء کمیته اسکان ستاد تسهیلات سفر بخش آبپخش و معرفی آنها به ستاد به منظور برنامه‌ریزی خواهیم بود.
رئیس آموزش و پرورش آبپخش عنوان کرد: هرساله در ایام نوروز شاهد اقامت و اسکان مسافران نوروزی از سراسر کشور در شهر آبپخش هستیم و در این ایام با استفاده از راهکارهای تبلیغی باید برای معرفی جاذبه‌های عدیده گردشگری آبپخش به مسافران نوروزی بهره‌بریم.
انتظامی ادامه داد: یکی از رویکردهایی که آموزش و پرورش بخش آبپخش به عنوان کمیته اسکان مسافران نوروزی پیش رو دارد تکریم مسافران نوروزی است و از هیچ امری برای تحقق این امر والا دریغ نمی‌کنیم.
رئیس آموزش و پرورش آبپخش تصریح کرد: ادارات بخش و اعضاء ستاد تسهیلات سفر بخش آبپخش باید امکاناتی را فراهم کنند که مسافران نوروزی با هیچ مشکلی مواجه نشوند.

ماندگاری مسافران مهم‌ترین اولویت ستاد تسهیلات سفر است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، مصطفی رضایی شنبه شب در نشست ستاد تسهیلات سفر نوروزی بخش آبپخش اظهار داشت: ستاد تسهیلات سفر نوروزی وظیفه و هدف خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی را بر عهده دارد و از تمام توان و پتانسیل باید در این راستا بهره‌بریم.
وی افزود: در آبپخش طی دوسال گذشته شاهد پیشرفت بسیار خوب فعالیت‌های ستاد تسهیلات سفر نوروزی بودیم و توانستیم بهترین فضا و شرایط را برای مسافران و میهمانان نوروزی مقیم آبپخش فراهم کنیم.
رضایی در همین راستا خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی منسجم و متحد یکی از عواملی است که در سال‌های گذشته توانسته‌ایم با حرکت در راستای آن موفقیت‌های چشمگیری به دست بیاوریم و در سال جاری برنامه‌ریزی خود را در راستای جذب بیش از پیش مسافران نوروزی و کیفیت بخشی به خدمات ارائه شده به ایشان به کار می‌گیریم.
رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش اذعان داشت: تعیین امکانات و تجهیزات رفاهی برای مسافرین نوروزی از عوامل مهمی است که تمامی مسئولان و اعضای ستاد تسهیلات سفر باید به آن توجه داشته باشند و از تمام پتانسیل برای عملکرد مطلوب در زمینه استقرار امکانات رفاهی در محل اسکان مسافران نوروزی بهره بریم.
رضایی تصریح کرد: توجه به صحت و سلامت تاسیسات زیرساختی شهر همچون آب، برق و تلفن در ایام تعطیلات نوروزی از مسائل مهمی است که بر رفاه و آسایش شهروندان آبپخشی و مسافران مقیم آبپخش تاثیر بسزایی دارد و ادارات مربوط باید با تعیین نیروی کشیک زمینه را برای رفع مشکلات احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم کنند.
وی با اشاره به اهمیت حفظ روشنایی در امنیت گفت: روشنایی یکی از مسائل مهمی است که در تامین امنیت اقامتگاه‌های نوروزی تاثیری مستقیم دارد و از مسئولان می‌خواهیم با بررسی زیرساخت‌های تاسیساتی در اقامتگاه‌های نوروزی زمینه امنیت بیش از پیش را برای مسافران نوروزی فراهم آورند.
این مسئول بیان داشت: پارک خضرا یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی استان بوشهر است و در تمامی ایام تعطیلات نوروزی و روزهای قبل و بعد از آن مسافران زیادی را در خود جای داده و با تعامل شهرداری و شورای اسلامی شهر آبپخش شاهد ارائه خدمات مطلوب ستاد تسهیلات سفر بخش آبپخش در ایام تعطیلات نوروز خواهیم بود.
رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی زمینه شادی، شور و نشاط بیش از پیش را برای شهروندان آبپخشی فراهم می‌کنیم عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در ایام نوروز شاهد برگزاری جنگ‌های شادی در شهر آبپخش خواهیم بود.

آبپخش اقامتگاهی مناسب برای مسافران نوروزی است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش،بخشدار آبپخش شنبه شب در نخستین نشست ستاد تسهیلات سفر بخش آبپخش اظهار داشت: ستاد تسهیلات سفر نوروزی یکی از مهم‌ترین ستادهایی است که در طول سال تشکیل می‌شود و وظیفه زمینه سازی برای حضور مسافران نوروزی در شهرها را فراهم می‌کنند.

احمد خرم‌روز خاطرنشان کرد: استان بوشهر به دلیل آب و هوای معتدل و مطلوب و وضعیت مطلوب جوی در ایام نوروز مسافرین زیادی را به سمت خود جذب می‌کند که در این میان عده زیادی به شهرستان‌های شمالی استان که یکی از مراکز خرید در کشور محسوب می‌شود مسافرت می‌کنند.
خرم‌روز در همین راستا ادامه داد: آب‌پخش شهر واصل شهرستان‌های شمال و جنوب استان و استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان، هرمزگان و کهکیلویه و بویر احمد است و در ایام تعطیلات نوروز مسافران زیادی را در خود جای می‌دهد.
وی اضافه کرد: هرساله شاهد آن هستیم که مسافران زیادی برای بازدید از نخلستان‌های سرسبز و سر به فلک کشیده این بخش چند روز در این بخش اقامت می‌کنند.
این مسئول ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین اهدافی که ستاد تسهیلات سفر دستیابی به آن را دنبال می‌کند ایجاد فضایی مطلوب برای تمامی مسافرانی است که از آبپخش بازدید و در این شهر اقامت می‌کنند است.
بخشدار آبپخش همکاری و همدلی مسئولین برای بهبود و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر بخش آبپخش را امری لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: با همکاری، هماهنگی و همدلی مسئولین می‌توانیم از تمامی پتانسیل در راستای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و معرفی آبپخش به مسافرانی که از سراسر کشور به این بخش مراجعه می‌کنند، گام‌های ارزنده‌ای برداریم.
خرم‌روز اذعان داشت: در بخشداری آبپخش شاهد تشکیل کمیته‌های شش‌گانه ستاد تسهیلات سفر نوروزی بوده‌ایم که همگی در راستای اجرای اهداف، برنامه‌ها و سیاست‌های ستاد تسهیلات سفر بخش آبپخش و شهرستان دشتستان گام برمی‌دارند.
وی خاطرنشان کرد: در دوسال اخیر شاهد افزایش چشمگیر مسافران نوروزی در شهر و بخش آبپخش بوده‌ایم و ان‌شاءالله در نوروز 91 با برنامه‌ریزی مدیران بخش بتوانیم زمینه را برای میزبانی هرچه مطلوب‌تر از مسافران نوروزی هماهنگ کنیم.
در پایان مراسم مصطفی رضایی رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش به عنوان مسئول ستاد تسهیلات سفر نوروزی بخش آبپخش معرفی شد.

یادواره شهدای قلایی در آبپخش برگزار شد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، ‌یادواره شهدای قلایی آبپخش عصر امروز با حضور پرشور مردم، مسئولان محلی و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی در گلزار مطهر شهدای قلایی برگزار شد.

امام جمعه آبپخش در آئین برگزاری این یادواره گفت: گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا از اقدامات مهمی است که باید در راستای این امر گام برداریم و یاد و خاطره شهدای گرانقدر را زنده نگه داریم.
حجت‌الاسلام خداداد رضایی اظهار داشت: یادواره شهدا فضایی معنوی و روحانی در جامعه برقرار می‌کند و سبب زنده ‌ماندن اهداف و آرمان‌های والای شهیدان در جامعه می‌شود.
وی در همین راستا افزود: جاودانگی یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس یکی از مسائل مهمی است که همواره باید مورد توجه و تفسیر قرار گیرد.
رضایی خاطرنشان کرد: معنویت، قداست، تقوا، خداشناسی و ... از عواملی هستند که سبب ماندگاری و جاودانگی یاد و خاطره شهدا در جامعه شده‌اند.
امام جمعه آبپخش اذعان داشت: شهدا اهل جهاد فی‌سبیل‌الله بودند و در قرآن کریم برای مجاهدین فی‌سبیل‌الله اجر و پاداشی عظیم وعده داده شده است.
رضایی عنوان کرد: یکی از گران‌بهاترین و عزیزترین دارایی‌های انسان‌ها جان ایشان است و ما شاهد آن بودیم که شهدا در راه حفظ اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی عزیزترین سرمایه و دارایی خود را تقدیم کردند.
وی ادامه داد: امروز ما با تبعیت تام از ولایت و پایبندی به اهداف و آرمان‌های والای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌توانیم ادامه دهنده راه شهدای گرانقدر باشیم.
امام جمعه آبپخش با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم انقلابی ایران اسلامی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن‌ماه ابراز داشت: مردم با حضور پرشور و حماسی خود در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن حماسه‌ای دیگر خلق کردند و آزاداندیشی، بصیرت، احساس مسئولیت، موقعیت شناسی و ... را اعلام کردند.
رضایی اضافه کرد: در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مردم با حضور پرشور در صحنه انتخابات و صندوق‌های رای می‌توانند ارادت و پایبندی بیش از پیش خود به اهداف و آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را اعلام کنند

دشمن با وجود ولایت فقیه در جنگ نرم ناکام می‌شود

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg
 به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، بخشدار آبپخش عصر امروز در آیین برگزاری یادواره هشت شهید قلایی شهر آبپخش در دشتستان اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی با ابزار و سلاح به جنگ با امت مسلمان و شهید‌پرور ما آمدند و امروز جنگ نرم دفاع مقدس ماست.
احمد خرم‌روز تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را تاکتیک‌های جنگی دشمنان دانست و عنوان کرد: امت مسلمان ایران اسلامی در تمامی موارد و صحنه‌ها با بصیرت، هوشیاری، موقعیت‌شناسی و تبعیت و اطاعت محض از ولی‌امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای مقابل نقشه‌های دشمنان ایستاده و نقشه‌های آنها را خنثی کرده‌اند.
خرم‌روز اذعان داشت: در فرهنگ اسلام جنگ فی‌نفسه فاقد ارزش است و آنچه جنگ را ارزشمند می‌کند فرهنگ حاکم  بر جنگ و هدف آن است که بین دو جبهه حق و باطل صورت می‌گیرد.
وی در ارتباط با جنگ هشت ساله ایران و عراق افزود: آنچه جنگ 8 ساله ایران را دفاع مقدس کرد، وجود رهبر و بنیان‌گزار کبیر انقلاب بود و امروز بر ما واجب است که با تمام توان در راستای تبعیت تام از ولایت در مقابل نقشه‌ها و هجمه‌های شوم دشمنان ایستادگی کنیم.
این مسئول بیان داشت: جنگ امروز تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است و  این جنگ از طریق ماهواره، اینترنت و روزنامه‌ها تاثیرات مخربی بر جامعه می‌گذارد اما مقام معظم رهبری به عنوان سکان‌داری قدرتمند در حال مدیریت این جنگ نرم هستند.
بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: الگو برداری و تبعیت از سیره و روش زندگی شهدا از مسائل مهمی است که باید همواره به آن توجه شود و برگزاری یادواره‌های شهدا زمینه‌ساز زنده شدن یاد و خاطره ایشان در جامعه می‌شود.
خرم‌روز ابراز داشت: آنچه امروز حائز اهمیت است آشنایی جوانان مرز و بوم اسلامی با اهداف و آرمان‌های والای شهداست و باید با برنامه‌ریزی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، فرهگ شهادت و پیروی از سیره شهدا را در جامعه طنین‌انداز کنیم.

اتمام آبیاری 1.3 میلیون اصله نخل در شبکه دالکی

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: آبیاری نخیلات از مسائل مهمی است که همواره مورد تاکید کشاورزان بوده و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در سال‌های اخیر با تمام توان در راستای آبیاری مطلوب نخیلات گام برداشته است.

سید مهدی موسوی پیرامون اهمیت مساله و نقش آبیاری خاطرنشان کرد: آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی تاثیرات مستقیم بر کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی دارد، لذا مسئولان این شرکت در راستای ارائه خدمات مطلوب و کارآمد به کشاورزان و باغداران از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نمی‌کنند.
موسوی اذعان داشت: در تمامی مراحل آبیاری که در طول سال شاهد آن هستیم پرسنل و کارشناسان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با تمام توان در راستای اجرای مطلوب عملیات آبیاری که یکی از دغدغه‌های کشاورزان است گام برمی‌دارند.
وی اضافه کرد: آبیاری نخیلات حوزه شبکه آبیاری دالکی بخش سعدآباد در روزهای گذشته پایان یافته و این امر رضایت کشاورزان این منطقه را به دنبال داشته است.
این مسئول ابراز داشت: شبکه آبیاری دالکی بخش سعدآباد 23 کیلومتر طول و 44 کانال فرعی دارد و بیش از یک میلیون و 300 هزار اصله نخل را تحت پوشش قرار می‌دهد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: آبیاری نخیلات شبکه آبیاری آبپخش نیز در هفته‌های گذشته پایان یافته و شاهد اتمام آبیاری در شبکه آبیاری بخش آبپخش بوده‌ایم و تنها در نخیلات منطقه دشتی به دلیل احداث کانال بتنی آبیاری شاهد تاخیر در آبیاری این نخیلات بوده‌ایم و تلاش خود را برای رفع این مشکل به کار می‌گیریم.
موسوی افزود: کشاورزان قشر عظیمی از جمعیت منطقه را شامل می‌شوند و از تمام توان برای خدمات‌رسانی به این قشر زحمتکش بهره‌ می‌بریم.

کارگاه آموزشی کتابداران شهرستان دشتستان برگزار شد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

علی دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: مبحث آموزش یکی از مسائل مهمی است که سبب بهبود روند اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های روزانه می‌شود و نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان این امر را به صورت جدی مورد توجه قرار داده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان تصریح کرد: از مسائلی که در روزهای پایانی هفته گذشته در شهرستان دشتستان شاهد آن بودیم برگزاری دوره آموزشی کتابداران شهرستان در راستای اجرای هرچه بهتر وظایف و ماموریت‌های محوله به ایشان است که به طور مطلوب برگزار شد.
دهقان ادامه داد: در این دوره که با حضور تمامی کتابداران شهرستان برگزار شد، مسائلی همچون نحوه آمارگیری مالی، آمارگیری پایان دوره و ... به کتابداران آموزش داده شد.
وی یکی از رئوس این نشست آموزشی را مشورت و رایزنی در ارتباط با مسائل جاری کتابخانه‌ها دانست و اذعان داشت: مشورت در دین مبین اسلام از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است و از این طریق با بهره‌گیری از نظرات و راهکارهای افراد مختلف می‌توان بهترین کار را انجام داد.
این مسئول خاطرنشان کرد: جذب اعضا به کتابخانه‌های عمومی از مسائل مهمی است که باعث ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جوامع انسانی می‌شود و در این نشست راهکارهای مختلفی توسط کتابداران شهرستان برای جذب حداکثری اعضا به کتابخانه‌های عمومی پیشنهاد شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان ابراز داشت: یکی از مسائل مهمی که نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان مورد توجه قرار داده و در این راستا اقدامات مهمی را در برنامه خود قرار داده‌ایم گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرستان است و از تمام توان و پتانسیل موجود برای تحقق این هدف والا که زمینه‌ساز افزایش سطح علمی شهرستان می‌شود بهره می‌بریم.
دهقان گفت: باید برای رسیدن به وضعیت مطلوب مطالعه در این شهرستان تلاش کنیم و باید سرانه مطالعه را بالا ببریم و در این راستا باید فرهنگ‌سازی شود.

زیرساخت‌های گردشگری آبپخش توسعه چشمگیری یافته است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش اظهار داشت: آبپخش از بزرگ‌ترین شهرهای استان است و به ویژه در حوزه گردشگری و توریستی جایگاه ارزشمندی در سطح استان و کشور دارد.

مصطفی رضایی افزود: در سال‌های گذشته در راستای توسعه زیرساخت‌های این شهر سرسبز تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و در سال جاری نیز پروژه‌های ارزشمندی در عمران شهری در آبپخش به انجام رسیده است.
رئیس شورای اسلامی آبپخش با اشاره به جاذبه‌های گردشگری آبپخش خاطرنشان کرد: آبپخش دارای مناطق بکر و زیبایی در حوزه گردشگری است و همه ساله در فصل زمستان و ایام نوروز شاهد حضور مردم مناطق مختلف ایران در این منطقه هستیم.
رضایی تصریح کرد: نخلستان‌های آبپخش و مناطق اطراف شهر آبپخش و اماکن توریستی چم‌درواهی جلوه‌های خاصی دارند و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این مناطق موجبات استقبال بیشتر مهمانان می‌شود.
وی ادامه داد: در راستای پذیرایی و اسکان مهمانان نوروزی آبپخش از هم‌اکنون برنامه‌ریزی شده و با تلاش شورا و شهرداری و با همکاری سایر دستگاه‌ها، برای استقبال از مهمانان نوروزی آمادگی کامل داریم.
رئیس شورای اسلامی آبپخش اذعان داشت: سال گذشته بیش از 800 هزار مسافر نوروزی از آبپخش بازدید داشتند و امسال با تمهیدات اندیشیده شده و با توسعه زیرساخت‌ها، پیش‌بینی می‌کنیم بالغ بر یک‌میلیون مسافر از این منطقه بازدید کنند.
رضایی تصریح کرد: آبپخش همواره به عنوان نگین سبز استان بوشهر و جنوب کشور شناخته شده و باید با تقویت و تجهیز اماکن اقامتی و رفاهی نسبت به جذب گردشگر در این منطقه اهتمام ورزیم.
وی یادآور شد: امروزه در جوامع پیشرفته، صنعت توریسم و گردشگری اهمیت زیادی دارد و همه مسئولان باید در این راستا سرمایه‌گذاری بیشتر و بهتری کنند تا شاهد رونق گردشگری در استان و شهرستان و منطقه باشیم.

اشتغال مستقیم 8500 نفر در واحدهای بسته‌بندی خرما در دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش اظهار داشت: کشاورزی از مهم‌ترین حوزه‌های کاری در دشتستان است و در سال جهاد اقتصادی نسبت به رشد و توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان تلاش بسیار زیادی انجام گرفت.

حسین قیصری افزود: در راستای تامین منابع آبی در بخش‌ها و شهرهای مختلف دشتستان تلاش مضاعفی انجام گرفت و این امر موجبات بهبود وضعیت کشاورزی را فراهم کرد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان با اشاره به وضعیت تولید خرمای دشتستان خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از 120 هزار تن خرما در دشتستان تولید شد که بیشترین میزان تولید خرما در سطح استان بوده است.
قیصری تصریح کرد: حدود 4 میلیون اصله نخل در دشتستان وجود دارد و تمام مسئولان برای پیدا کردن بازار فروش خرما همکاری و مساعدت دارند.
وی بر لزوم گسترش صنایع بسته‌بندی خرما تاکید کرد و ابراز داشت: گسترش و تجهیز صنایع بسته‌بندی خرما سبب می‌شود که خرما با کیفیت بهتر و مناسب‌تری به دست مشتری برسد و این امر در رونق بازار خرما بسیار اثرگذار است و در سال جاری در شهرستان دشتستان در این مسیر اقدامات مهمی انجام گرفته است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان یادآور شد: ارتقای سطح کیفی بسته‌بندی‌های خرما در دستور کار این سازمان قرار دارد و برای رسیدن به این مهم، کلاس‌های آموزشی متنوعی برای مسئولان و کارگران شرکت‌های بسته‌بندی خرما برگزار شده است.
قیصری از فعالیت 24 واحد بسته‌بندی صنعتی خرما در دشتستان خبر داد و گفت: بر اساس آمار موجود در حال حاضر تعداد 800 واحد سنتی و 24 واحد صنعتی بسته‌بندی و عمل‌آوری خرما در دشتستان فعال هستند و این شهرستان بیشترین فعالیت را در امر تهیه و توزیع خرما به خود اختصاص داده است.
وی از اشتغال مستقیم 8 هزار و 500 نفر در واحدهای بسته‌بندی خرما در دشتستان خبر داد و افزود: در شرایط کنونی 8 هزار و 500 نفر از کارگران محلی در واحدهای بسته‌بندی خرما در دشتستان اشتغال دارند و این کارگران در کیفیت بخشیدن به محصول نخیلات اهتمام دارند.
قیصری بیان کرد: از همه باغداران و کشاورزان این شهرستان انتظار داریم با تلاش بیشتر برای افزایش کیفیت محصولات خود تلاش کنند تا شاهد ارتقای سطح کشاورزی دشتستان باشیم.

صدور مجوز تاسیس داروخانه‌ در بوشهر بر اساس نیازسنجی است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نظارت بسیار دقیق و جامعی بر نحوه توزیع و تولید دارو و غذا در سطح استان دارد و برای ساختن جامعه‌ای سالم از همه توان خود استفاده می‌کنیم.

یحیی رضایی افزود: تهیه و توزیع دارو امر بسیار مهمی در نظام سلامت است و معاونت دارو و غذای دانشگاه بوشهر در این راستا از تمام پتانسیل موجود بهره می‌برد.
معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 91 داروخانه در استان فعال هستند که 66 داروخانه بخش خصوصی و بقیه نیز شامل داروخانه‌های بیمارستانی و درمانگاهی و داروخانه‌های مراکز بهداشتی هستند.
رضایی تصریح کرد: این دانشگاه در تامین داروی شهروندان هیچ مشکلی ندارد و در توزیع هیچ دارویی با کمبود مواجه نیستیم و حتی در توزیع داروهای خاص نیز داروخانه‌های دولتی اهتمام ویژه‌ای دارند و امیدوار هستیم با تلاش دسته‌جمعی همه داروخانه‌ها به موفقیت لازم در این راستا برسیم.
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر برای صدور مجوز داروخانه در نقاط مختلف استان آمادگی کاملی دارد و در هر شهرستان و شهری که نیاز به احداث داروخانه باشد نسبت به صدور مجوز اقدام می‌کنیم.
رضایی یادآور شد: توزیع داروخانه‌ها و صدور مجوز تاسیس داروخانه‌ها در استان بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و در حال حاضر نیز برای صدور مجوز داروخانه در مناطقی که قابلیت و ظرفیت لازم را داشته باشند آمادگی داریم و همکاری لازم را انجام می‌دهیم.
این مسئول دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به راه‌اندازی سازمان دارو و غذا اذعان داشت: سازمان دارو و غذا در سطح وزارت بهداشت راه‌اندازی شده و در استان‌ها نیز به تدریج این سازمان راه‌اندازی می‌شود.
رضایی افزود: ساختمان جدید معاونت دارو و غذای استان در مساحت 2 هزار و 500 مترمربع در حال احداث است و سازمان دارو وغذای استان نیز در این ساختمان استقرار پیدا خواهد کرد.
وی بیان کرد: از همه ظرفیت موجود برای رضایت خاطر مردم استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را برای خدمتگزاری هدر نخواهیم داد.

پیشرفت 88 درصدی بیمارستان 160 تختخوابی برازجان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش اظهار داشت: توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و رشد شاخص‌های بهداشتی از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر است.

جهانگیر شاهینی افزود: هم‌اکنون دو بیمارستان بزرگ و ارزشمند در استان بوشهر در دست احداث است که بیمارستان 200 تختخوابی بوشهر در ماه اسفند از طرف سازمان مسکن و شهرسازی تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود و بلافاصله و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیز تجهیز این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.
شاهینی خاطرنشان کرد: بیمارستان 160 تختخوابی برازجان نیز از مهم‌ترین بیمارستان‌های استان است که هم‌اکنون با نظارت مسکن و شهرسازی در دست ساخت است و در سال جاری با تامین اعتبارات لازم به پیشرفت بسیار خوبی رسیده است.
شاهینی از پیشرفت 88 درصدی بیمارستان 160 تختخوابی برازجان خبر داد و تصریح کرد: این بیمارستان با تلاش‌های صورت گرفته هم‌اکنون بیش از 88 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار داریم تا نیمه نخست سال آینده تحویل دانشگاه شود.
وی اضافه کرد: بر اساس اعلام وزارت مسکن و مسئولان شهرستان دشتستان، تاکنون بیش از 200 میلیارد ریال برای ساخت این بیمارستان هزینه شده و در سال جاری به بیش از 90 درصد پیشرفت خواهد رسید.
شاهینی اذعان داشت: بیمارستان برازجان در واقع از مصوبات سفر اول هیئت دولت است که ساخت آن از سال  86 در زمینی به وسعت سه هکتار با 15 هزار متر مربع زیربنا در سه طبقه آغاز شده است.
معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: این بیمارستان شامل بخش‌های جراحی، آزمایشگاه، رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن، فیزیوتراپی، آی‌سی‌یو، زنان و بستری است.
شاهینی گفت: تمام استانداردهای لازم در این بیمارستان رعایت شده و امیدوار هستیم با راه‌اندازی این مرکز مهم بیمارستانی، شاهد رضایت خاطر مردم شریف دشتستان باشیم.