ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

توسعه مشاغل کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در آبپخش

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، بخشدار آبپخش بعد از ظهر امروز در بازدید از روستای میاندشت در جمع مسئولان و مردم این روستا اظهار داشت: توجه به پیشرفت و توسعه روستاها از مسائلی است که دولت خدمتگذار در دستور کار خود قرار داده و در سال‌های گذشته تلاش بی وقفه‌ای در این راستا شاهد بوده‌ایم.

احمد خرم‌روز خاطرنشان کرد: آبادانی روستاها و تلاش برای جلب رضایت روستانشینان در سال‌های گذشته در بخش آبپخش به طور جدی دنبال شده و با اجرای طرح‌های هادی در روستاهای بخش اقدامات ارزنده‌ای برای آبادانی روستاها صورت پذیرفته است.
خرم‌روز بیان داشت: توان بالای بخش آبپخش در حوزه کشاورزی در سال‌های اخیر سبب شده که مسئولان در اجرای پروژه‌های کشاورزی توجهی خاص به این بخش داشته باشند و مسئولان بخش آبپخش با شناخت اولویت‌های بخش آبپخش در این ارتباط پیگیری‌های لازم را انجام داده‌اند.
وی در همین راستا اضافه کرد: توسعه مشاغل کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در آبپخش از مهم‌ترین اولویت‌هاست و مسئولان استان و شهرستان در این زمینه اهتمامی ویژه داشته و مسئولان دستگاه‌های اجرایی بخش نیز باید در این راستا نیاز مناطق و حوزه‌های خود را شناسایی و برای برطرف کردن آنها کوشش کنند.
این مسئول ابراز داشت: فرماندار ولایی دشتستان، معاونین ارزشی ایشان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان در رفع مشکلات و مسائل بخش آبپخش همکاری بسیار خوبی داشته‌اند و زمینه رفع تمامی مسائل و مشکلات بخش در یک سال گذشته را فراهم کرده‌اند.
بخشدار آبپخش با اشاره به مشکل اراضی کشاورزی روستای میاندشت تصریح کرد: رفع این مشکل در دستور کار مجموعه بخشداری آبپخش قرار داده و امید داریم در آینده نزدیک با همکاری مسئولان اجرایی شهرستان شاهد رفع این مشکل و دغدغه مردم روستای میاندشت باشیم.
خرم‌روز یادآور شد: دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاهای بخش مانند پر و بال بخشداری در رفع مشکلات و مسائل و کمک به توسعه و آبادانی روستاها هستند و از مردم می‌خواهیم برای پیشرفت بیش از پیش بخش آبپخش، مسائل و مشکلات را از طریق مسئولان محلی روستاها به مسئولان بخش انتقال دهند.

تعطیلی زمین‌های کشاورزی جوانان میاندشت را بیکار کرده است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش رئیس شورای اسلامی روستان میاندشت بعد از ظهر امروز در بازدید بخشدار آبپخش و مسئولان دستگاه های اجرایی این بخش از روستای میاندشت اظهار داشت: روستاهای بخش آبپخش مشکلات و نیازهای فراوانی دارند که مسئولان همواره باید تلاش خود را برای رفع این نیازها متمرکز کنند.

امرالله نوشاد عنوان کرد: بازدید و سرکشی مسئولان از روستاها یکی از اساسی‌ترین خواسته‌های اهالی روستاهاست و از مسئولان انتظار داریم در طول سال این امر مهم را مورد توجه خویش قرار دهند.
نوشاد ابراز داشت: میاندشت یکی از قطب‌ها و مناطق مهم کشاورزی بخش آبپخش در تولید صیفی‌جات و غلات است و کمک به توسعه زیرساخت‌های کشاورزی این روستا از دغدغه‌های مهم اهالی روستا و مسائلی است که شورای اسلامی روستا پیگیری‌های مداومی در این راستا انجام داده است.
وی اضافه کرد: جاده جدیدی که در دست احداث است و در حال حاضر شاهد عملیات اجرایی آن در منطقه هستیم خیلی از اراضی و زمین‌های کشاورزی روستای میاندشت را تصرف کرده و تعطیلی مشاغل کشاورزی در بسیاری از نقاط این روستا را به دنبال داشته است.
این مسئول ادامه داد: مشکل منابع طبیعی در زمین‌های روستای میاندشت یکی از مشکلات این روستا در چندسال گذشته است و علی‌رغم وعده‌های مسئولان بر حل این مشکل تا کنون هیچ اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته است.
رئیس شورای اسلامی روستای میاندشت بیان داشت: تعطیلی زمین‌های کشاورزی روستای میاندشت سبب بیکاری جوانان این روستا شده که در حرفه کشاورزی فعالیت داشته‌اند و از بخشدار آبپخش می‌خواهیم به جد پیگیر رفع این مشکل اساسی باشند.

خانه عالم و خانه قرآن در میاندشت احداث می‌شود

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، حجت‌الاسلام سید زریر داوودیان بعد از ظهر امروز در بازدید مسئولان دستگاه‌های اجرایی بخش آبپخش از میاندشت اظهار داشت: مسائل و نیازهای معنوی و مذهبی مردم از مسائل مهمی است که مسئولان در کنار توسعه عمرانی باید مورد توجه خود قرار دهند.

وی افزود: توجه به توسعه فضاهای معنوی و گسترش و توسعه این فضاها زمینه‌ساز جذب جوانان و نوجوانان به فضاهای مذهبی می‌شود و از ایجاد انحرافات اجتماعی در ایشان جلوگیری می‌کند.
داوودیان با اشاره به تلاش مردم روستای میاندشت برای توسعه اماکن مذهبی این روستا خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته اهالی این روستا تلاش‌های گسترده‌ای برایر بهبود وضعیت فضاها و اماکن مذهبی روستای میاندشت داشته‌اند و در این راستا شاهد توسعه، ساخت، آبادانی و تجهیز مساجد این روستا با همیاری‌های مردمی و کمک‌های خیرین بوده‌ایم.
این پژوهشگر علوم دینی اذعان داشت: در روستای میاندشت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی گستردگی خاصی دارد و جوانان، نوجوانان و تمامی آحاد و اقشار جامعه حضوری پررنگ در این برنامه‌ها دارند و از مسئولان می‌خواهیم با توجه به این مسائل در توسعه فضاهای فرهنگی و مذهبی شهرستان دشتستان تلاش خاصی داشته باشند.
داوودیان تصریح کرد: احداث خانه قرآن در روستای میاندشت یکی از خواسته‌های جوانان این روستاست که در سال‌های گذشته پیگیری‌های گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفته و از بخشدار محترم می‌خواهیم در برنامه‌های پیشنهادی سال 91 به خانه عالم این روستا نیز توجه داشته باشند.
وی در همین راستا ادامه داد: مردم روستای میاندشت به صورت خودجوش برای احداث خانه عالم در این روستا زمین 900 متری را اهداء کرده‌اند و خواستار ساخت این بنا توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های فرهنگی هستند و به فضل خدا در سال جاری خانه عالم و خانه قرآن در میاندشت احداث می‌شود.
در این آیین تعدادی از مردم میاندشت نیز به بیان مسایل و مشکلات روستا پرداختند و خواستار رفع مشکلات موجود و بویژه مرتفع کردن مشکل زمین‌های کشاورزی در این روستا شدند.
مردم میاندشت همچنین خواستار رفع مشکل بیکاری جوانان روستا شدند.

تشکیل کمیته پژوهش در شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری بوشهر

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش اظهار داشت: تحقیق و پژوهش یکی از اصول و اساس‌های بهبود شرایط کاری در تمامی عرصه‌هاست و این امر مهم در سال 91 یکی از اهداف و برنامه‌های مهم شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر است.
سید مهدی موسوی خاطرنشان کرد: شناخت نیازهای آبیاری مطابق با شرایط موجود و وضعیت آبیاری یکی از نیازهای مهم در فرآیند آبیاری است و با بهره‌گیری از این شیوه در زمینه آبیاری عملکردی مطلوب‌تر را به مردم ارائه خواهیم کرد.
موسوی اذعان داشت: تشکیل کمیته تحقیق و پژوهش در شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر به منظور انجام تحقیقات و بررسی‌های متعدد در شبکه‌های آبیاری سطح استان از اقدامات این شرکت در سال 91 است.
وی در ارتباط با ساختار این کمیته افزود: کمیته تحقیق و پژوهش شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر متشکل از کارشناس ارشد آبخیزداری، کارشناس عمران، کارشناس کشاورزی، کارشناس شیلات، کارشناس اقتصادی و نیروهای تجربی متعدد است.
این مسئول بیان داشت: هدف اصلی از فعالیت کمیته تحقیق و پژوهش در این شرکت انجام مطالعات لازم در راستای بهبود وضعیت آبیاری و کشاورزی استان بوشهر است که بدون تردید بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان استان بوشهر را در پی خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: در حال حاضر مطالعه و آزمایش در زمینه EC و PH در شبکه‌های آبیاری و زهکشی در دستور این کمیته قرار دارد و به موفقیت‌هایی در این عرصه دست یافته‌ایم.
موسوی گفت: در سال تولید ملی و سرمایه و کار ایرانی از همه ظرفیت موجود برای حمایت از نخلداران و باغداران استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.

راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه در تمام ادارات دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش اظهار داشت: توجه به مسائل فرهنگی یکی از اولویت‌های دولت خدمتگزار است و از تمامی مسئولان انتظار داریم توسعه فرهنگی را در صدر برنامه‌ها داشته باشند و در این مسیر گام بردارند.
علی دهقان خاطرنشان کرد: در شهرستان دشتستان در سال گذشته در راستای ارتقا و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی اقدامات گسترده‌ای صورت گرفت که همگی آنها بیانگر دیدگاه فرهنگی فرماندار محترم این شهرستان است.
دهقان اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی در هر جامعه مسئله کتاب و کتابخوانی است و گسترش این فرهنگ مهم است و نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان در ماه‌های گذشته با رویکردی کاملا جدید و کارا در این عرصه وارد شده است.
وی در همین راستا عنوان کرد: پایین بودن سرانه مطالعه در شهرستان دشتستان یکی از معضلات مهم اجتماعی است که شاهد آن هستیم و رفع این مشکل با تلاش مضاعف نهادهای فرهنگی چون کتابخانه‌های عمومی و تمامی مسئولان امکان پذیر است.
این مسئول ادامه داد: تجهیز کتابخانه‌های ادارات و برقراری روابط متقابل با سایر ادارات و نهادهای شهرستان دشتستان از اولویت‌های این نهاد است و در سال جاری در این راستا اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفته است.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان بیان داشت: غنی‌سازی اوقات فراغت بیماران و پرسنل بخش‌های مختلف بیمارستان برازجان با ایجاد کتابخانه‌ در بخش‌های بستری از اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان است که با استقبال مسئولان این بیمارستان مواجه شده است.
دهقان با اشاره بر روابط متقابل فی مابین نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان و بیمارستان 17 شهریور برازجان اضافه کرد: تخفیفات ویژه درمانی پرسنل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی سراسر شهرستان دشتستان یکی از توافقات و تعاملات فی مابین این نهاد با سایر نهادهای شهرستان است.

توسعه زیرساخت‌های شهری مهم‌ترین اولویت سعدآباد است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش سخنگوی شورای اسلامی شهر سعدآباد صبح امروز در نشست با مسئولان بخش سعدآباد اظهار داشت: شورای اسلامی شهر سعدآباد در سال‌های اخیر همواره پیشرفت و توسعه زیرساخت‌های شهری سعدآباد را مورد توجه قرار داده و شهرداری را در این مسیر یاری کرده است.
سید مصطفی حسینی مطلق خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته برای توسعه، عمران و آبادانی شهر سعدآباد تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفته و شاهد اجرای بیشترین پروژه‌های عمرانی در این شهر بوده‌ایم.
حسینی‌مطلق اذعان داشت: اجرای پروژه‌های گازرسانی در شهر سعدآباد از پروژه‌های مهمی است که زمینه‌ساز رفاه و آسایش شهروندان است و بسیاری از مشکلات شهروندان را کاهش داده و در یک سال گذشته پیشرفت خوبی را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.
وی در همین راستا افزود: اجرای این پروژه همراه با حفاری همراه بوده و به محض اتمام عملیات حفاری در نقاط مختلف شهر سعدآباد شورای اسلامی شهر سعدآباد با همکاری شهرداری سعدآباد اقدام به لکه‌گیری خیابان‌های این شهر کرده است.
این عضو شوای اسلامی شهر سعدآباد بیان داشت: لکه‌گیری خیابان‌ها در کنترل وضعیت ترافیکی و وضعیت ترافیکی شهر سعدآباد نقش گسترده‌ای داشته و عملکرد شهرداری در یک سال گذشته در این راستا رضایت شهروندان این شهر را به دنبال داشته است.
حسینی‌مطلق عنوان کرد: در اجرای پروژه لکه‌گیری خیابان‌های شهر سعدآباد در سال گذشته شاهد لکه‌گیری پنج کیلومتر از خیابان‌ها و معابر عمومی و پرتردد شهر سعدآباد بوده‌ایم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر سعدآباد متذکر شد: شهرداری و شورای اسلامی شهر سعدآباد در دو سال گذشته بیشترین تلاش و تعامل را در راستای عمران و آبادانی شهر سعدآباد داشته و برای خدمت به مردم شریف این شهر از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

پروژه خیابان ساحلی سعدآباد اجرایی شد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش شهردار سعدآباد صبح امروز در نشست با مسئولان بخش سعدآباد اظهار داشت: پیشرفت عمرانی و توسعه شهر سعدآباد یکی از رویکردها و مسائل مهمی است که در دوسال اخیر مورد توجه مسئولان بوده و مسئولان شهرداری سعدآباد تمام توان خود را در این راستا متمرکز کرده‌اند.

سید جواد مهدی خاطرنشان کرد: توجه به اولویت‌های شهر سعدآباد در اجرای پروژه‌های توسعه عمرانی از مهم‌ترین مسائلی است که شهرداری سعدآباد بر آن توجه داشته و تمام توان خود را برای تحقق این امر مهم به کار گرفته‌ایم.
مهدی بیان داشت: شاخصه‌های جمعیتی، مساحت، قدمت و گستردگی از مسائل مهمی است که در این زمینه مورد توجه بوده و در تمامی پروژه‌های عمرانی این شاخصه‌ها را مورد توجه قرار داده‌ایم.
وی در همین راستا اضافه کرد: اجرای پروژه‌های خیابان‌سازی و توسعه خیابان‌های شهر سعدآباد از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی است که در سال گذشته شاهد آن بوده‌ایم و در سال جاری نیز اجرای این پروژه‌ها را مورد توجه قرار خواهیم داد.
این مسئول از اجرای پروژه خیابان ساحلی شهر سعدآباد خبر داد و ابراز داشت: اجرای پروژه احداث خیابان ساحلی شهر سعدآباد به طول سه کیلومتر از مهم‌ترین پروژه‌های راه‌سازی و خیابان‌سازی شهر سعدآباد است که اجرایی شده است.
شهردار سعدآباد تصریح کرد: فراهم کردن شرایط مطلوب برای اجرای پروژه‌های عمرانی از مسائلی است که شهرداری سعدآباد هنگام اجرای پروژه‌های عمرانی مورد توجه قرار می‌دهد و در اجرای خیابان‌های ساحلی شاهد خرید منازل موجود در مسیر اجرای این پروژه عمرانی بوده‌ایم.
مهدی با اشاره به عرض 30 متری خیابان ساحلی شهر سعدآباد گفت: این خیابان از شاخصه‌ها و ویژگی‌های بالایی برخوردار است و چشم‌انداز زیبا از مهم‌ترین ویژگی‌های این خیابان است.
شهردار سعدآباد اذعان داشت: این خیابان مسیر پنج کیلومتری خیابان اصلی شهر سعدآباد را به سه کیلومتر کاهش می‌دهد و زمینه‌ساز رفاه و آسایش شهروندان سعدآبادی و مسافرانی است که به شهر سعدآباد می‌آیند و از آن عبور می‌کنند.

2.2 میلیارد ریال برای شهربازی وحدتیه هزینه شد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش شهردار وحدتیه صبح امروز در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی بخش سعدآباد اظهار داشت: توجه به نیازهای شهری وحدتیه از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری در دو سال اخیر بوده و از تمام توان در این راستا بهره برده‌ایم.

عبدالحمید صفایی تصریح کرد: احداث کانال دفع آب‌های سطحی از نیازهای شهری وحدتیه بوده و در سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته توانسته‌ایم اقدامات گسترده‌ای در این راستا انجام دهیم و نیازهای شهر در این زمینه را برطرف سازیم.
صفایی با اشاره به اهمیت اجرای طرح کانال دفع آب‌های سطحی بیان داشت: اجرای طرح کانال دفع آب‌های سطحی باعث دفع روان‌آبها از سطح خیابان‌ها و منابع شهری و حفاظت از استحکام منابع شهری می‌شود و این امر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شهرداری اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.
وی در همین راستا اضافه کرد: احداث کانال خیابان شهدا از نیازهای مهم شهری وحدتیه بود و در سال گذشته شاهد اجرای این پروژه به نحو مطلوب بوده‌ایم.
این مسئول با اشاره به ویژگی‌های فنی این کانال متذکر شد: این کانال به طول 350 متر عرض دو متر و ارتفاع احداث شده است.
شهردار وحدتیه اذعان داشت: یکی دیگر از اقدامات شهرداری وحدتیه در سال گذشته احداث دیوار دره تلخ‌آباد به منظور حفاظت از این دره بوده است.
صفایی خاطر نشان کرد: این دیواره به طول 200 متر، عرض 90 متر و ارتفاع 5.5 متر احداث شده و تلاش خود را گرفته‌ایم تا در ساخت این دیواره اصول فنی و مهندسی رعایت شود.
شهردار وحدتیه با اشاره به استقبال مردم از شهربازی وحدتیه بیان داشت: برای احداث شهربازی وحدتیه بیش از 2.2 میلیارد ریال هزینه شده و این شهربازی مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته است.
صفایی گفت: وسایلی چون کشتی 24 نفره، سرسره آبشار به ارتفاع 14 متر و طول 35 متر، تاب زنجیری کودکان، چرخ و فلک 16 متری، استخر توپ فایبرگلاس با سیستم خنک‌کننده و مریگراند در این شهربازی نصب شده است.

ایجاد 10 هکتار فضای سبز در شهر آبپخش

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش شهردار آبپخش در همایش پیاده‌روی سالمندان و بازنشستگان شهر آبپخش اظهار داشت: خدمت به تمامی اقشار و آحاد جامعه و توجه به نیازهای ایشان از مسائل مهمی است که شهرداری آبپخش با حساسیت خاص آن را دنبال می‌کند.
آبپخش، سید محمود موسوی عنوان کرد: سالمندان از اقشار ارزشمند و مهم جامعه هستند و نیازهای اجتماعی خاصی دارند که تمامی مسئولان جامعه باید برای رفاه و آسایش هرچه بیشتر ایشان این نیازها را برطرف سازند و از هیچ کوششی در این رابطه نباید دریغ کنند.
موسوی اذعان داشت: شهرداری آبپخش در دوسال گذشته توجه به نیازهای اجتماعی سالمندان و تلاش برای رفع این نیازها را به عنوان یکی از اولویت‌های کاری خود تعیین کرده و از تمامی توان و امکانات در این زمینه بهره برده و رضایت خاطر این قشر را فراهم کرده است.
وی در همین راستا اضافه کرد: فراهم کردن فضای تفریحی سالم یکی از خواسته‌هایی است که سالمندان و بازنشستگان در سال‌های گذشته مکررا از شهرداری آبپخش داشته‌اند و از سال گذشته با پیشنهاد مشاوران امین شهرداری آبپخش اقدامات مطلوبی در این زمینه صورت پذیرفته و در دست اجراست.
این مسئول از ایجاد 10 هکتار فضای سبز در شهر آبپخش خبر داد و بیان داشت: برای ایجاد محیط سالم و آرام به منظور رفاه و آسایش تمامی شهروندان آبپخشی به ویژه قشر سالمندان در سال‌های گذشته شاهد احداث بیش از 10 هکتار فضای سبز در نقاط مختلف شهر آبپخش بوده‌ایم و امید داریم این میزان در آینده گسترش یابد.
شهردار آبپخش عنوان کرد: تخصیص اعتبارات لازم برای توسعه و گسترش فضای سبز یکی از ضروریات این کار است و با همکاری شورای اسلامی شهر آبپخش که همواره شهرداری را در تمامی امور یاری رسانده‌اند اقدامات بسیار خوبی در این ارتباط انجام داده‌ایم.
موسوی به ایجاد فضای مخصوص سالمندان در شهر آبپخش اشاره کرد و یادآور شد: برخی از این فضاها که شامل فضای سبز مناسب، صندلی و سایه‌بان برای همنشینی سالمندان و بازنشستگان عزیز است به بهره‌برداری رسیده و برخی دیگر نیز در حال اجراست.
شهردار آبپخش تاکید کرد: به تمام شهروندان آبپخشی قول می‌دهیم از هیچ کوششی برای رفاه و آسایش ایشان فروگذار نکنیم.

500 سالمند در آبپخش پیاده‌روی کردند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

 به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، بخشدار آبپخش در همایش پیاده روی سالمندان آبپخش اظهار داشت: سالمندان و بازنشستگان در جوامع انسانی کانون تجربه و معرفت هستند و نسل جوان و آینده‌ساز جامعه باید با تمام وجود از تجربیات این گنجینه‌های ارزشمند بهره برد.

احمد خرم‌روز خاطرنشان کرد: جمعیت فعلی ایران اسلامی جمعیتی جوان است و باید از تجربیات و دانسته‌های سالمندان و بازنشستگان در انجام کارها و برنامه‌های مختلف استفاده کنیم و با بهره‌گیری از تجربیات نسل گذشته کارها را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.
وی گفت: توجه به سلامت جسمانی و سلامت روانی سالمندان در جوامع انسانی از مسائل مهمی است که مسئولان باید بر آن توجهی خاص داشته باشند.
خرم‌روز با اشاره به جمعیت سالمندان جهان بیان داشت: هم اکنون جمعیت سالمندان جهان قریب به 850 میلیون نفر است و در این میان ایران از لحاظ سرمایه نیروی انسانی و نیروی کار کشوری جوان و توانمند شناخته می‌شود و باید حداکثر استفاده و بهره‌برداری را از ثروت‌های کشور داشته باشیم.
وی با اشاره به پیش‌بینی‌های ساختار جمعیتی اضافه کرد: پیش‌بینی‌های ساختار جمعیتی حاکی از آن است که تا 20 سال آینده قریب به 30 درصد از جمعیت ایران اسلامی را اقشار سالمند شامل می‌شوند و لذا برنامه‌ریزی‌های کارآمد برای بهره‌وری از پتانسیل نیروی انسانی به منظور پیشرفت و توسعه علمی و صنعتی کشور از ضروریات ایران اسلامی است.
این مسئول ادامه داد: سال 1391 را رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" مزین کرده‌اند و در این سال باید با حمایت از نیروی کار زمینه را برای تحقق این امر مهم که پیشرفت و ترقی ایران اسلامی را به دنبال دارد به کار گیریم.
بخشدار آبپخش ابراز داشت: مسئولان بخش آبپخش در دوسال گذشته توجهی خاص به سالمندان این بخش داشته‌اند و با همکاری و تلاش شهرداری آبپخش در مرکز بخش خدمات گسترده‌ای به سالمندان ارائه شده است.

پرداخت زکات زمینه‌ساز افزایش مال انسان‌ها است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش حجت‌الاسلام خداداد رضایی در همایش زکات در  میاندشت اظهار داشت: فلاح و رستگاری در دنیا و آخرت از مهم‌ترین اهدافی است که تمامی افراد در انجام وظایف خود به آن توجه دارند و برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند.

امام جمعه آبپخش بیان داشت: توجه به دستورات الهی و تلاش برای عمل به این دستورات از مسائلی است که زمینه‌ساز فلاح و رستگاری انسان‌ها در دنیا و آخرت می‌شود و ما در تمامی لحظات عمر خود باید بر این امر مهم توجه داشته باشیم.
رضایی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهدافی که در برگزاری همایش‌های زکات در جامعه دنبال می‌شود فرهنگ‌سازی و تلاش برای ترویج این فریضه مهم الهی در جامعه است و بحمدالله در سال‌های اخیر در بخش آبپخش پیشرفت بسیار خوبی را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.
وی افزود: اجرای فرامین و دستورات حضرت باری تعالی همیشه با دشواری‌ها و سختی‌هایی برای ما انسان‌ها همراه است که باید این سختی‌ها را با جان و دل پذیرا باشیم.
رئیس ستاد احیا زکات بخش آبپخش ابراز داشت: انسان با پرداخت زکات باید از بخشی از مال و ثروت خود چشم‌پوشی کند و تعلقات دنیوی را نادیده بگیرد و آنچه در عمل به این وظیفه الهی در دل انسان خشنودی می‌آفریند احساس رضایت خالق و محبوب است.
رضایی عنوان کرد: در برخی احادیث و روایات دلبستگی به مال دنیا و تعلقات دنیوی عامل کافر از دنیا رفتن انسان‌ها معرفی شده و پرداخت زکات که خداوند ما را به انجام آن مکلف کرده تمرینی برای دل کندن از تعلقات دنیوی است و ما باید با تمام وجود در این مسیر گام برداریم.
امام جمعه آبپخش تاکید کرد: تصوری غلط است که بعضی‌ها می‌گویند با پرداخت زکات از مال انسان‌ها کاسته می‌شود بلکه باید به این نکته توجه داشته باشیم که پرداخت زکات زمینه‌ساز ازدیاد مال انسان‌هاست و این نکته صراحتا در قرآن کریم بیان شده است.

زکات اختلاف طبقاتی را در جامعه از بین می‌برد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش بخشدار آبپخش در همایش زکات در میاندشت اظهار داشت: احیای سنت‌های الهی و تلاش برای اجرای دستورات دین مبین اسلام از مهم‌ترین اهدافی است که حکومت اسلامی برای آن تلاش می‌کند.

احمد خرم‌روز خاطر نشان کرد: دین مبین اسلام کامل‌ترین دین و روش برای زندگی انسان‌هاست و راه خیر و سعادت در زندگی دنیوی و اخروی را به انسان‌ها نشان داده و آنها را برای دستیابی به سعادت و سربلندی راهنمایی کرده است.
خرم‌روز اذعان داشت: دین مبین اسلامی به تمامی ابعاد فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی انسان‌ها توجه داشته و در تمامی موارد برنامه‌ای جامع و کامل از طریق قرآن کریم و دستورات الهی در اختیار انسان‌ها قرار داده و ما موظف به انجام این برنامه‌ها هستیم.
وی در همین راستا اضافه کرد: یکی از فرایض مهم اسلامی که در سال‌های اخیر توجهات فراوانی به آن شده مساله زکات است که در واقع یکی از ابعاد و جنبه‌های اقتصادی دین مبین اسلام برای رفع فقر و نیازمندی در جوامع انسانی است.
این مسئول ادامه داد: پرداخت زکات سبب توانمندسازی اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه می‌شود و اختلافات طبقاتی پوچ و دست ساخته انسان‌ها را از بین می‌برد و زمینه‌ساز برابری و برادری انسان‌ها در جامعه می‌شود.
بخشدار آبپخش نقش ائمه جمعه در احیا سنت الهی زکات را انکارناپذیر دانست و بیان داشت: در سال‌های اخیر ائمه جمعه و روحانیون تلاش فراوان و نقشی انکارناپذیر در احیای سنت الهی زکات دا‌شته‌اند و با رهنمودهای حکیمانه خود مردم را به این عمل به این فریضه مهم الهی تشویق کرده‌اند.
خرم‌روز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: ترویج و نهادینه کردن سنت حسنه الهی زکات نیاز به مجاهدانی خستگی‌ناپذیر دارد و روحانیون و ائمه جمعه نقش مجاهدان خستگی‌ناپذیر احیای این سنت حسنه الهی هستند.