ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

مطالعه یک‌هزار کیلومتر شبکه زهکشی در دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

منصور نوذری دوشنبه شب در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان باغداران در بخش آبپخش اظهار داشت: تغییر و اصلاح شیوه‌های آبیاری از مهم‌ترین مسائل در حوزه کشاورزی است که در شهرستان دشتستان مورد توجه قرار گرفته و در حال مطالعات در این رابطه هستیم.

مدیر سازمان آب و خاک استان بوشهر خاطر نشان کرد: در بخش آبپخش مطالعات اصلاح شیوه آبیاری در طرح پایلوت 200 هکتاری انجام شده و منتظر تامین اعتبار برای اجرای آن هستیم.

نوذری بیان داشت: بخش آبپخش ویژگی‌های بسیار خوبی دارد که می‌توانیم از اعتبارات ملی به منظور پیشرفت و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی آن بهره ببریم.

وی اضافه کرد: در سال جاری شاهد 18 کیلومتر پوشش بتنی کانال‌ها با اعتبار 17 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در آبپخش بوده‌ایم.

این مسئول تصریح کرد: در سال 91 پیشنهاد 56 کیلومتر پوشش بتنی کانال‌های درجه سه با اعتبار 65 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی را ارائه کرده‌ایم که در بخش آبپخش اجرایی خواهند شد.

مدیر سازمان آب و خاک استان بوشهر ابراز داشت: محدودیت‌های اعتباری در اجرای پروژه‌ها وجود دارد و با توجه به وضعیت موجود خدمات ارائه شده در استان بسیار مطلوب است.

نوذری ادامه داد: سازمان آب‌منطقه‌ای استان بوشهر و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر همکاری بسیار خوبی با ما داشته‌اند و در زمینه مطالعه و اجرای پروژه‌های پوشش بتنی کانال‌های درجه یک و دو همکاری خوبی به منظور اجرای طرح‌های جهاد کشاورزی و آب و خاک داشته‌اند.

وی یادآور شد: در اجرای زهکشی از طریق اعتبارات ملی شاهد مطالعه یک‌هزار کیلومتر شبکه زهکشی در آبپخش دشتستان بوده‌ایم و در آینده نزدیک اجرا خواهند شد.

مدیر آب و خاک استان بوشهر متذکر شد: در زمینه جاده بین مزارع تا دو سال پیش کشاورزان باید 70 درصد خودیاری پرداخت می‌کردند و در سال‌های اخیر با حمایت‌های دولت خدمتگزار این میزان به 15 درصد تقلیل یافته است.

نوذری با اشاره به شرایط اقلیمی استان بوشهر در سال‌های جاری اذعان داشت: با توجه به خشکسالی و محدودیت منابع آبی پوشش بتنی کانال‌های آبیاری بین مزارع از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد