ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

اصلاح شیوه‌های آبیاری در آبپخش ضروری است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

حسن فریبرزی در نشست مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان باغداران دشتستان اظهار داشت: اشتغال 80 درصد از اهالی بومی منطقه آبپخش در حوزه کشاورزی از مسائل مهمی است که بر اهمیت توجه به بخش کشاورزی می‌افزاید.

نماینده شوراهای اسلامی بخش آبپخش در امور باغداران خاطر نشان کرد: درآمد درصد بالایی از مردم از طریق کشاورزی و باغداری تامین می‌شود و هیچ منبع درآمد دیگری ندارند و این از مسائلی است که حساسیت رسیدگی به امور کشاورزان در منطقه آبپخش را اثبات می‌کند.

فریبرزی بیان داشت: رفع مشکل کشاورزان به جنبه‌های مختلفی برمی‌گردد که مدیران و مسئولان مختلف در جاهای گوناگون باید نسبت به آن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: مسئولان و کشاورزان باید مانند حلقه‌های زنجیر به هم متصل باشند و با اتحاد و هم‌دلی زمینه‌ساز ایجاد شرایط و وضعیتی مطلوب برای هر دو گروه شوند.

این مسئول ادامه داد: مکانیزاسیون کشاورزی از مسائل مهمی است که باید مسئولان به آن توجه داشته باشند، زیرا این امر در کیفیت و کمیت تولید محصولات کشاورزی اثرگذار است.

نماینده شوراهای اسلامی بخش آبپخش در امور باغداران ابراز داشت: رویکرد دولت خدمتگزار توجه خاص به بخش کشاورزی است و در این راستا شاهد اختصاص اعتبارات گسترده‌ای در این حوزه بوده‌ایم که مسئولان باید فرصت را غنیمت بشمرند و برای پیشرفت کشاورزی دشتستان از این فرصت‌ها استفاده کنند.

فریبرزی متذکر شد: اصلاح شیوه‌های آبیاری از ضروریاتی است که در بخش آبپخش احساس می‌شود و اقداماتی نیز در این راستا صورت گرفته که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

وی بیان داشت: تعیین نظام حقوق‌مند آبیاری در آبپخش به منظور مدیریت هر چه بهتر منابع آبی از مسائلی است که باید به‌ جد دنبال شود و از مسئولان سازمان آب‌ منطقه‌ای و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر می‌خواهیم نسبت به این امر اقدام کنند.

نماینده شوراهای اسلامی شهر آبپخش در امور باغداران عنوان کرد: به دلیل حجم بالای آب، کیفیت آب زهکش‌ها در حد مطلوب است و با نصب موتور پمپ روی زهکش‌ها می‌توان از هدررفت منابع آبی جلوگیری و از این منابع با ارزش به نحو احسن استفاده کرد.

فریبرزی تصریح کرد: ایجاد جاده‌های بین مزارع از نیازهای اساسی باغداران بخش آبپخش است و از مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر می‌خواهیم در این راستا کوشا باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد