ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ذخیره سد رئیسعلی دلواری به 198 میلیون مترمکعب افزایش یافت

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

سید مهدی موسوی دوشنبه شب در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان باغداران دشتستان اظهار داشت: مرمت و بهسازی کانال‌ها و شبکه‌های آبیاری در بخش آبپخش از رویکردهای مهمی است که شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر به طور ویژه به آن توجه داشته و پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام داده است.

وی عنوان کرد: بازسازی و مرمت سد انحرافی شبانکاره از مسائلی است که توسط سازمان آب‌منطقه‌ای و این شرکت مورد بررسی قرار گرفته و شاهد آن خواهیم بود.

موسوی بیان داشت: در حوزه دشتی اسماعیل‌خانی شاهد اجرای طرح پوشش بتنی کانال آبیاری آن منطقه بوده‌ایم که فاز اول آن به میزان یک‌هزار و 208 متر کانال باکسی و 3 هزار و 300 متر کانال ذوزنقه‌ای اجرا شده و فاز دوم آن به طول 4.5 کیلومتر در حال مطالعه و بررسی است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطر نشان کرد: نصب دریچه‌های هیدرولیکی کانال آبیاری دشتی اسماعیل‌خانی از مسائل مهمی است که در کوتاه مدت آتی صورت می‌پذیرد.

این مسئول تصریح کرد: در تابستان به نحوی اقدام خواهیم کرد که در آبیاری فصل تابستان نخلداران این منطقه سهمیه آب خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ارتباط با مشکلات کانال‌ جهان‌بخشی شبکه آبیاری آبپخش گفت: در کانال جهان‌بخشی که جزء کانال‌های درجه دو و تحت پوشش آب‌ منطقه ‌است مشکل نقطه آبگیری وجود دارد و با رفع نقطه آب‌گیری این مشکل مرتفع می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اشکال در کانال جهان‌بخشی که 17 هزار اصله نخل را تحت پوشش قرار داده برای شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های بهره‌برداری نیز مشکل‌ساز شده و دور آبیاری آن 25 تا 30 روز به طور می‌انجامد که با رفع آن شاهد بهبود وضعیت موجود خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر ابراز داشت: پوشش بتنی کانال آبیاری تل‌میل و قلایی از مواردی است که در سال جاری در دستور کار قرار دارد و برای تحقق آن به نحو مطلوب تلاش خواهیم کرد.

موسوی اذعان داشت: از تمام توان برای ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان بهره‌ خواهیم برد و از هیچ اقدامی در این روستا دریغ نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: میزان ذخیره آب در سد رئیسعلی از 125 میلیون مترمکعب در سال گذشته به 198 میلیون مترمکعب در سال جاری افزایش یافته است.

این مسئول گفت: در سال گذشته شاهد اجرای دو دور آبیاری بودیم که امسال سه دور آبیاری برنامه‌ریزی شده که 2 دور در تابستان و یک دور آبیاری نیز بعد از برداشت محصول خواهد بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر متذکر شد: از تمام ظرفیت موجود برای بهبود وضعیت آبیاری در منطقه بهره می‌بریم و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد