ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

حسین فریبرزی | جانم را بگیر، جاده را از من نگیر!

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

جناب استانداربوشهر

با سلام وتحیات
همانطور که مستحضر هستید جاده برازجان به گناوه از سال 80 تاکنون با اعتبارات ملی در دستور کار حوزه راهسازی اداره کل راه وترابری استان  بوشهر قرار  گرفته است وقطعات مختلف آن در حال ساخت واجرا می باشد اما بنظر می رسد در این بین کمتر به رونق اقتصاد واشتغال شهرهای کوچک که از قدیم الایام از قبل همین جاده ها وشریان های اصلی بهره مند بوده اند توجه شده است.
اگر به شهرهای شمال وجنوب استان بوشهر وشهرهایی که در این بین واقع گردیده اند  اندکی تامل و تفکر شود به وضوح خواهید دید که آیا اقتصاد این شهرها دچار رکود وتنزل شده است یا خیر.
به عنوان مثال می توان به شهرهای دیر - اهرم - کاکی و بندر ریگ توجه نمود و بر عکس این موضوع میتوان به شهرهای خانه زنیان –دشت ارژن -قائمیه-کازرون –کنار تخته واقع در استان فارس توجه نمود که علی رغم احداث اتوبان در ورودی وخروجی این شهرها بازهم با وجود ترافیک سنگین، اتوبانهای مذکور از قلب این شهرها می گذرد.
یکی از شهرهای سرسبز استان که در مسیر جاده برازجان به گناوه واقع گردیده است شهر آب پخش می باشد که به ضرس قاطع می توان گفت  اقتصاد پویا –اشتغال پایدار –مهاجر پذیری –رفاه وآرامش مردم –امنیت عبور ومرور مسافرین وسایر موارد در این شهر مدیون همین جاده عبوری می باشد که با گذر از قلب شهر باعث تزریق انرژی و رونق شهر گردیده است.
در سالهای گذشته بنا به دستور مقامات محترم کشوری مبنی بر ایجاد مرقد مطهر ومقدس شهدای گمنام پیکر مطهر چند شهید گمنام در کنار جاده ورودی شهر آب پخش  به خاک سپرده شد که هر روز پذیرای برخی از مسافرین و رانندگانی است که از این مسیر عبور می کنند. آقای استاندار  آیا جای تاسف ندارد با تغییر مسیر جاده موجود باعث از دست رفتن این اجر معنوی شویم؟ و آیندگان چه تفسیری از این  موضوع خواهند داشت؟ 

آقای استاندار! اقتصاد شهر آبپخش نه وابسته به صنعت نفت است ونه صنعت گاز بلکه اقتصاد آن وابسته به کشاورزی وتا حدودی دامپروری می باشد. آیا با حذف این مسیر از جاده جدید و از بین رفتن شغل های ایجاد شده که هیچ گونه تسهیلاتی هم از منابع بانکی دریافت نکرده اند، توجیهی دارد؟ کافی است در حال حاضر سری به این مسیر سرسبز ومنحصر بفرد استان بوشهر بزنید  تا مشاهده نمایید مشتریان این کسبه و واحدهای فروش چه کسانی هستند. قطعا متوجه خواهید شد که اکثر خریداران مسافرینی هستند که از این مسیر در حال عبور وتردد هستند.
از زمان ادغام ادارات راه وترابری و مسکن و شهر سازی انتظار شهروندان این بود وهست که مسئولین اجرایی این اداره جدید علاوه بر ارتقاء وضعیت عبور ومرور و تسهیل ترافیک، توجه ویژه ای هم به رونق وتوسعه ساختار شهری داشته باشند و هر روز شهرها را از مزایای این جاده های ترانزیتی بهره مند نمایند و به عبارتی فرصت سازی مناسب جهت ایجاد زمینه های اشتغال که یکی از دغدغه های مسئولین نظام می باشد فراهم گردد پس چرا این مهم در بخش آب پخش در دستور کار قرار نگرفته است؟ آن هم  در حالی که قطعه احداث شده در بخش همجوار از قلب شهر شبانکاره می گذرد وباعث رونق وآبادانی شهر گردیده است.
لازم به ذکر است که  با احداث  مسیر جدید جاده ورودی درجنوب  آب پخش  به طول 4کیلومتر و ورودی شمالی آن به طول 6کیلومتر از دست رس مستقیم اهالی بخش خارج می شود. حال فرض کنید یک خواهر یا مادر محترمه ای بخواهد از این مسیروارد شهر یا حتی سایر نقاط بخش شودآیا تضمینی برای سلامت عبور ومرور ایشان در ساعات مختلف شب وجود دارد؟
آقای استاندار! مسئولان موظف به رعایت قوانین و مقررات حفظ ونگهداری از حریم وبستر رود خانه ها وجلوگیری از هرگونه ساخت وسازدر حریم مربوطه هستند، پس چرا قسمت های اصلی این مسیر که مورد اعتراض اهالی بخش می باشد یعنی از پل کلل تا خروجی شمالی شهردر حریم رودخانه شاپور واقع گردیده که در فصل زمستان پر از آب می باشد اقدام به احداث جاده می گردد؟
آقای استاندار ! آیا اجرای این مسیر خطرناک وباتلاقی اتلاف هزینه های بیت المال نیست؟ آیا جنابعالی به عنوان عالی ترین مقام اجرایی ودولتی در استان مسئولیت صرفه جویی در بیت المال را ندارید؟
آقای استاندار! مسئولان مربوطه می بایست توجه ویژه ای به در خواست مردم بخش آب پخش نمایند، اگرچه  علیرغم نامه نگاریهای مکرر و امضای طومار وانجام جلسات متعدد با مسئولین مرتبط تاکنون جواب مناسبی در این خصوص نشنیده ایم و حتی این زحمت را به خود نداده اند که بصورت مستقیم باشهروندان آب پخش ملاقات داشته  باشند.مگر حضور مستقیم رییس جمهور محترم در استانهای کشور برای استانداران اعمال نمی گردد؟ آیا 5 دقیقه زودتر رسیدن وسائط نقلیه  مهمتر است یا رونق وپویایی شهرها؟ علی خصوص شهرهایی کوچکی که وابستگی شدیدی به این جاده ها دارند؟
آقای استاندار! همانطور که مستحضرید پس از سالها پیگیری مستمر و عدم توجه مسئولین قبلی به در خواست بحق مردم آب پخش در خصوص استقرار بخشداری و نهایتا توجه دولت محترم کنونی به این درخواست، امیدواریم به این خواسته مردم که انتخاب همان مسیر قدیم به منظور حفظ رونق شهر می باشد و ایجاد استانداردهای لازم جهت   امنیت عبور و مرور جامه عمل پوشانده و کام مردم مظلوم و شهید پرور این بخش را به عنوان دومین خدمت ارزشمند دولت دهم با دستور ویژه خود شیرین نماید.

وضعیت نامناسب بازار خرما و ورشکستگی کشاورزان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

قیمت بسیار پایین فروش خرما سبب شده تا بسیاری از کشاورزان در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند و نتوانند هزینه‌های زندگی خود را از این راه تامین کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، استان بوشهر با برخورداری از حدود پنج میلیون اصله نخل به عنوان یکی از قطب‌های تولید خرمای کشور محسوب می‌شود و بخش عظیمی از اهالی این استان به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از طریق کشاورزی و نخل‌داری امرار معاش کنند.
وضعیت نابسامان بازار خرما یکی از مهمترین مشکلاتی است که وضعیت مالی بسیاری از باغ‌داران و باغبانان منطقه را با مشکل مواجه کرده ‌است و برخی از این افراد را نسبت به ادامه کار در عرصه کشاورزی نا امید کرده است.
کشاورزان برای فرآوری محصول خرمای خود زحمات بسیاری را متحمل می‌شوند تا بتوانند از طریق فروش محصول خود علاوه بر تامین هزینه‌هایی که در طول سال زراعی برای آبیاری و گرده افشانی و برداشت و ...  متحمل شده‌اند، هزینه یک‌سال خانواده خود را تامین کنند.

دخل و خرجمان با هم نمی‌خواند/ قیمت گیلاس 20 برابر خرما است

یکی از نخل‌داران بوشهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه سال به سال شاهد افزایش قیمت همه کالاها و خدمات در سطح جامعه هستیم ولی در قیمت محصول خرما افزایشی که نداریم بعضا شاهد کاهش قیمت این محصول هم هستیم.
ابراهیم مهرآوران افزود: در روزهای اخیر و با ورود میوه‌های نوبرانه تابستانه به بازار نظیر هلو، زردآلو، آلبالو و گیلاس به بازار و قیمت‌های این میوه‌ها حسرت ما کشاورزان بیشتر شده است. کشاورزی که باید 20 کیلو از محصول خود را بدهد تا شاید بتواند یک کیلو میوه بخرد.
وی اضافه کرد: ارتفاع بلند نخل، خطراتی که برای کشاورزان ایجاد می‌کند و سختی کار نخیلات باعث شده تا شاهد کاهش کارگران در باغات باشیم و کارگرانی هم که برای کار می‌آیند با نرخ بسیار زیادی کار می‌کنند که در بسیاری موارد قیمت تمام شده یک کیلو خرما بیش از هزینه‌ای است که به فروش می‌رسد.
این کشاورز ادامه داد: با این حال مجبوریم بسیاری از کارهای نخیلاتمان را خود و خانواده انجام دهیم و حتی برای دیگر باغ داران نیز کار کنیم ولی باز هم در تامین مایحتاج زندگی خود و خرج سالانه خود با مشکل مواجه هستیم.

وضعیت نامطلوب آبیاری و کاهش میزان تولید محصولات

یکی دیگر از کشاورزان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال‌های اخیر و با کاهش بارندگی‌ها و به تبع آن هفت سال پیاپی خشکسالی در استان بوشهر شاهد کاهش تعداد دفعات آبیاری نخیلات در طول یک‌سال هستیم و همین کمبود آبیاری برای نخیلات باعث شده تا شاهد کاهش میزان تولید و همچنین کیفیت محصولات تولیدی باشیم.
باقر عباسی افزود: نخل‌داری یکی از سخت ترین فعالیت‌ها در عرصه کشاورزی است ولی متاسفانه در مقابل تلاشی که برای برداشت هر کیلو محصول خرما انجام می‌شود هزینه بسیار کمی پرداخت می‌شود.
وی خواستار توجه بیشتر مسئولان به نخلداران و فعالان این عرصه شد و بیان داشت: با این شرایط بسیاری از کشاورزان قادر به ادامه فعالیت در عرصه کشاورزی نیستند و ممکن است در آینده شاهد رها شدن بسیاری از نخیلات و حضور کشاورزان در دیگر عرصه‌های اقتصادی باشیم.

نابودی نخیلات و فروش پنیر نخل راهی برای درآمدزایی از نخیلات

در سال‌های اخیر و با نزدیک شدن قیمت‌های تولید و فروش خرما به هم، بسیاری از کشاورزان نخل‌های خود را قطع می‌کنند و با فروش پنیر آن هزینه‌های زندگی خود را تامین می‌کنند. ( پنیر نخل ماده سفید رنگی است که با قطع هر نخل به دست می‌آیدو از قیمت ناسب‌تری نسبت به خرما برخوردار است)
افراد بسیار زیادی نیز در نقاط مختلف استان بوشهر دکه‌ها و فروشگاه‌هایی را برای فروش پنیر نخل ایجاد کرده‌اند که همین افزایش فروشندگان پنیر نخل بیانگر ناامیدی کشاورزان از فروش مناسب محصول خرما است.
هر چند برای به دست آوردن پنیر نخل باید یک نخل به طور کامل از بین برود ولی قیمت به نسبت مناسب‌تر این محصول باعث می‌شود تا کشاورزان این درآمد را به درآمد چندین ساله فروش خرما ترجیح دهند و نخلستان‌های خود را به دست اره‌ها بسپارند.

بهبود بازار خرما نیازمند توسعه صنایع بسته‌بندی/  لزوم توسعه صنایع تبدیلی خرما

یکی از کارشناسان کشاورزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مهمترین عواملی که باعث شده تا خرما به قیمت واقعی خود دست نیابد و کشاورزان نتوانند آنگونه که باید از نخیلات و فعالیت‌های خود درآمدزایی کنند، عدم دست‌یابی به بازارهای هدف و مناسب است.
محمدرضا مرادی اضافه کرد: امروزه بسته‌بندی مناسب یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای دست‌یابی به فروش مناسب است که متاسفانه به علت کمبود شرکت‌های بسته‌بندی مناسب در استان بوشهر شاهد بسته‌بندی نامناسب این محصول در کارگاه‌های محلی هستیم.
وی ادامه داد: این نوع بسته‌بندی‌ها علاوه بر اینکه نمی‌تواند بازار خوبی را به دست بیاورند باعث بدبین شدن بازارهای جهانی به این محصول می‌شود و عدم تمایل به خرید خرما را در پی خواهد داشت.
مرادی بر لزوم توسعه صنایع تبدیلی در استان بوشهر تاکید کرد و افزود: یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند در توسعه و ارتقای کشاورزی استان نقش داشته باشد، ایجاد شرکت‌های متعدد در زمینه صنایع تبدیلی خرما است که می‌تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت کشاورزان داشته باشد.

سال "تولید ملی" فرصتی مناسب برای بهبود وضعیت کشاورزان

در حالی که امسال به نام سال " تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نام‌گذاری شده است، فرصت مناسبی است تا با همکاری مسئولان و نگاه ویژه به تولید‌کنندگان خرما شاهد بهبود وضعیت نخل داران و ایجاد بازارهای هدف مناسب در کشور و خارج از کشور برای این محصول باشیم.
یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در خودکفایی کشور نقش داشته باشد، توجه به عرصه کشاورزی است که با تولید محصول با کیفیت از سوی کشاورزان و حمایت و همکاری مسئولان می‌تواند نقش مهمی در شکوفایی صنعت کشاورزی داشته باشد.
 کشاورزی و به ویژه تولید خرما یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی استان بوشهر است که در سال " تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نیازمند حمایت بیشتری از سوی مسئولان است تا بتواند به جایگاه واقعی خود دست یابد.
اعطای تسهیلات مناسب برای ایجاد شرکت‌های بسته بندی خرما و محصولات غذائی در سطح استان، اعطای تسهیلات  و فراهم ساختن شرایط لازم برای ایجاد صنایع تبدیلی خرما در استان، کمک به بهبود کیفیت خرمای تولید، بهبود وضعیت خرید تضمینی خرما از کشاورزان وقطع واسطه ها و . . . از جمله مواردی است که می‌تواند در این شرایط به کمک کشاورزان و به ویژه نخل‌داران استان بوشهر بیاید و آنها را در این وضعیت نامناسب بازار خرما یاری‌گر باشد. 

انتقاد شدید رییس شورای شهر آبپخش از استاندار بوشهر

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

رییس شورای اسلامی شهر آبپخش در جمع شهروندان آبپخشی به تشریح اقدامات انجام گرفته برای تغییر مسیر بزرگراه برازجان ـ دیلم پرداخت.

مصطفی رضایی از نامه نگاری های فراوان و جلسات متعدد با مسئولان راه و شهرسازی استان برای تغییر مسیر بزرگراه سخن گفت و اظهار داشت: در گذشته نامه نگاری فراوان با مسئولان استان داشتیم و از 4 ماه گذشته جلسات حضوری متعددی با آن ها برگزار نموده ایم که متاسفانه تا الان نتیجه نگرفته ایم.
رضایی از نشست با استاندار بوشهر و معاون عمرانی وی خبر داد و افزود: در جلسه با استاندار محترم مقرر شد که آقای مهندس نصوری، معاون عمرانی وقت استانداری و آقای مهندس دهقان، معاون عمرانی فرماندار دشتستان به عنوان کارشناس تغییر مسیر را پیگیری کنند و آقای نصوری به مهندس دهقان اختیار تام داد و گفت هر چه مهندس دهقان کارشناسی کند مورد قبول استانداری خواهد بود. وی ادامه داد: مهندس دهقان و چند کارشناس دیگر با بررسی جمیع جوانب به این نتیجه رسیدند که خواسته مردم آبپخش به حق است و اگر مسیر از نزدیکی شهر آبپخش بگذرد هم به نفع مردم است و هم به نفع دولت چون هزینه کمتری از بیت المال صرف می شود و آبپخش هم منزوی نخواهد شد.
رییس شورای شهر آبپخش از عدم توجه استاندار بوشهر به خواسته مردم آبپخش به شدت انتقاد کرد و گفت: آقای جهانبخش با کمال تاسف هیچ توجهی به نظر کارشناسان و مردم آبپخش نکرد و گفت که بزرگراه باید از مسیر خود عبور کند.
مصطفی رضایی افزود: مگر نه اینست که مردم در نظام مقدس اسلامی ولی نعمت مسئولان هستند و باید به خواست آن ها توجه شود ولی استاندار محترم در این مدت هیچ توجهی به درخواست های مردم ولایتمدار آبپخش نکرده و علیرغم دعوت از وی برای دیدار از شهر آبپخش تاکنون این کار را انجام نداده است.
رضایی از فرماندار دشتستان و معاونین وی تقدیر کرد و گفت: انصافا در این مدت فرماندار محترم و معاونین وی از هیچ کوششی برای تغییر مسیر بزرگراه به سود مردم آبپخش و بیت المال دریغ نکرده اند و همواره در راستای خواسته مردم حرکت کرده اند که جای تقدیر دارد.
رییس شورای شهر آبپخش از کشاندن موضوع به دفتر ریاست محترم جمهور و مقام معظم رهبری سخن گفت و خاطرنشان کرد: استاندار محترم بداند اگر به خواسته به حق و کارشناسی مردم ولایی آبپخش توجه نشود با دفاتر مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور مکاتبه خواهد شد و در صورت لزوم با مراجعه به مرکز حضوری کار پیگیری خواهد شد.

اعتراض اهالی آبپخش به مسیر بزرگراه برازجان ـ دیلم

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

مهندس محرابیان روز سه شنبه 23خردادماه 91 جهت بازدید از پروژه های استان بوشهر پس از عسلویه وارد شهرستان دشتستان شد و از بیمارستان نوساز و پس از آن از کارگاه خاتم که مجری طرح بزرگراه برازجان به دیلم می باشد بازدید کرد. تعداد کثیری از اهالی بخش آبپخش باحمل پلاکارد «آقای مهندس محرابیان به دادمان برسید» نارضایتی خود را از مسیر این بزرگراه که باعث انزوای بخش آبپخش خواهد شد، اعلام نمودند که وی نیز گفت موضوع را بررسی ونتیجه را به فرمانداری اعلام می کنیم تا خواسته مردم محقق شود. مساله ی بزرگراه برازجان ـ دیلم مدتی است که باعث نگرانی مردم بخش آبپخش شده است و تا کنون مسئولین استان جهت رفع این مشکل اقدام مناسبی انجام نداده اند. مردم آبپخش امیدوارند که در این خصوص دستور نماینده ی ویژه رییس جمهور کارساز واقع گردیده و خوشحالی مردم این بخش شهید پرور و همیشه در صحنه انقلاب را فراهم نماید.

انتقاد شهردار آبپخش از استاندار/جهانبخش بین مردم نیست

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

سید محمود موسوی عصر امروز در بازدید از پروژه‌های عمرانی و شهرسازی آبپخش اظهار داشت: آبپخش از شهرهای مهم و بزرگ و تاثیرگذار در استان بوشهر است و برای رشد و توسعه این شهر تلاش وسیعی انجام گرفته است.

وی افزود: افزایش سطح کیفی پروژه‌ها از اولویت‌های مسئولان است و در این مسیر کوتاهی نخواهیم کرد.

شهردار آبپخش خاطر نشان کرد: ساماندهی بولوار انقلاب به عنوان بزرگ‌ترین پروژه شهری در حال اجراست و فاز نخست این طرح هفته جاری تکمیل می‌شود.

موسوی تصریح کرد: زیباسازی شهر و ساماندهی کوچه‌ها و معابر با جدیت و تلاش مضاعف در دست اجراست که امیدوار هستیم به نتیجه مطلوبی برسد.

وی با اشاره به اجرای بزرگراه گناوه به برازجان اضافه کرد: خواسته مردم آبپخش، عبور این بزرگراه از شهر آبپخش است و از مدیران اداره کل راه و شهرسازی انتظار داریم به خواسته مردم احترام بگذارند.

شهردار آبپخش گفت: عبور راه از آبپخش موجبات رونق و پیشرفت شهر می‌شود و مسئولان باید به مشکلات معیشتی شهروندان نیز توجه کنند.

موسوی با اشاره به اینکه استاندار بوشهر تاکنون از آبپخش بازدیدی نداشته است افزود: استاندار بوشهر با وجود اینکه بیش از دو سال در استان مستقر است حتی یک‌ بار هم به آبپخش نیامده و مردم نسبت به این مسئله گلایه‌مند هستند.

وی اذعان کرد: استاندار باید در بین مردم حاضر شود و با مشکلات آنها از نزدیک آشنا شود و باید به انتظارات مردم احترام گذاشته شود.

شهردار آبپخش بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود برای رشد و توسعه منطقه از مهم‌ترین اولویت‌های آبپخش است.

کارگران نخیلات بیمه تامین اجتماعی می‌شوند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

 مصطفی رضایی شامگاه یکشنبه در نشست مسئولان آبپخش اظهار داشت: آبپخش دارای موقعیت استراتژیک و ممتازی در استان است و هم‌اکنون محور مواصلاتی سه استان کشور است که رسیدگی به وضعیت شهروندان و افزایش امکانات و تجهیزات رفاهی برای شهروندان بسیار مهم است.

وی افزود: اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در شهر و شتاب بخشیدن به پروژه‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های شورا و شهرداری است که نتایج نسبتا خوبی نیز در سال جاری حاصل شده است.

رئیس شورای اسلامی آبپخش خاطر نشان کرد: در حوزه کشاورزی و در راستای تقویت وضعیت کشاورزی منطقه، اهتمام ویژه‌ای داریم و انتظار داریم وضعیت معیشتی کشاورزان بهبود یابد.

رضایی تصریح کرد: برنامه‌ریزی خوب و مناسبی برای بهبود وضعیت خرما انجام شده که البته تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم و باغداران و نخلداران آبپخش همچنان با مشکل فروش خرما مواجه هستند و بخش عظیمی از خرمای کشاورزان آبپخش فروش نرفته است.

وی اضافه کرد: توسعه صنایع تبدیلی خرما مهم‌ترین راهکار برای حمایت از باغداران و تولیدکنندگان خرما در منطقه است که امیدوار هستیم با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان صنعت و معدن استان به نتایج لازم برسیم.

رئیس شورای اسلامی آبپخش یادآور شد: کشاورزان نیز باید نسبت به بهبود کیفیت تولیدات خود اقدام کنند تا شاهد رشد و رونق وضعیت کشاورزی منطقه باشیم.

رضایی بیان کرد: فرماندار دشتستان در سال گذشته و امسال همکاری و تعامل خوبی با کشاورزان منطقه داشته و شاهد تصمیمات خوبی بوده‌ایم که البته امیدوار هستیم این روند تا جلب رضایت کامل کشاورزان تداوم داشته باشد.

وی افزود: برای بیمه کشاورزان و کارگران نخیلات نیز مذاکرات لازم را با مسئولان استان و شهرستان انجام داده‌ایم که انتظار می‌رود در این عرصه نیز نتیجه مطلوبی حاصل شود و به فضل خدا امسال شاهد تحقق این مسئله خواهیم بود.

نام خلیج فارس را همیشه زنده نگاه می‌داریم|مرحبا بر غیرت ایرانی

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

خلبان حسین فکورمقدم استاد خلبان ایرانی است که در جمهوری چک فعالیت هوانوردی می‌کند

حسین، پرواز خود را با یک هواپیمای فوق‌سبک از نوع ایرلونی (Airlony) انجام داد. هواپیمای او از آسمان کشورهای آلمان، دانمارک، نروژ، سوئد، فنلاند، استونی، لیتوانی... و لهستان گذشت و سپس در نقطه آغازین در جمهوری چک به زمین نشست. او با صدایی رسا نام پروازش را خلیج همیشه فارس اعلام می‌کرد و صدای او در رادیوهای همه هواپیماها و برج‌های مراقبت در طول پرواز شنیده شد. او توانست نقشه خلیج فارس، را روی تابلوهای همه فرودگاه‌ها نصب کند.

صبح امروز/ عاملان حادثه مرگبار آب‌پخش اعدام شدند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش دو قاتل حادثه مرگبار آب‌پخش صبح امروز دوشنبه به دار مجازات آویخته شدند.

 دو نفر عامل قتل حادثه مرگبار آب‌پخش بامداد امروز در محل حادثه (فرودگاه آب‌پخش که از آن به عنوان پیست موتورسواری استفاده می‌شد) در میان حضور انبوه مردم شهر آب‌پخش و حضور مسئولان ذی‌ربط به دار مجازات آویخته شدند.
حضور انبوه مردم شهر آب‌پخش در زمان اعدام این دو نفر در محل حادثه از نکات قابل توجه بود که با تکبیرهای متوالی و ذکر صلوات و همچنین سر دادن شعارهایی چون " نیروی انتظامی تشکر تشکر" رضایت خود را از اجرای این حکم اعلام کردند.
در حادثه تیراندازی در پیست موتورسواری آب‌پخش تعداد زیادی از شهروندان آب‌پخشی برای دیدن مسابقه موتورسواری در این پیست حاضر بودند که دو نفر با دو اسلحه کلاشینکف برای سرقت یک دستگاه موتورسیکلت خارجی گران‌قیمت وارد عمل شدند و این حرکت آنها واکنش مردم آب‌پخش را در پی داشت.
عاملان این حادثه که در ابتدا با مقاومت صاحب موتورسیکلت مواجه می‌شوند به سمت وی شلیک می‌کنند و درگیری مردم و قاتلان از همین‌جا شروع می‌شود. سارقان که راهی جز فرار نمی‌بینند اقدام به فرار می‌کنند که باز هم با مقاومت مردم روبرو می شوند.
یکی از قاتلان توسط یکی از شهروندان آب‌پخشی گرفته می‌شود و همدست وی برای فراری دادن همدست خود به صورت مستقیم به سمت مردم و حاضران تیراندازی می‌کند و موفق می‌شود همدست خود را از دست مردم آزاد کند.
حتی تیراندازی مستقیم به سمت مردم نیز باعث نمی‌شود تا مردم دست از سر این دو نفر بردارند و درگیری‌ها تا زمانی که این دو نفر تیری در اسلحه‌های خود داشتند ادامه می‌یابد و سپس مردم موفق می‌شوند تا این دو نفر را دستگیر کنند و به ماموران انتظامی تحویل دهند.
در این حادثه که سه کشته بر جای گذاشت، هفت نفر زخمی شدند.

بوی مردار می‌دهد دهنت


http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

امرالله حاجب شاعر آبپخشی در واکنش به اهانت به ساحت امام علی‌النقی (ع) شعری سروده که با هم می‌خوانیم.

آنقدر رفت، رفت، رفت ... که به

روسیاهی رسید زندگی‌ات

مثل روزی که رفتی و رفتی

به تباهی رسید زندگی‌ات

 

در مِه‌آلود کوچه‌ای بن‌بست

تویی و لَه لَهِ نفس زدنت

آنقدر گند خورده‌ای که هنوز

بوی مردار می‌دهد دهنت

 

حرف‌هایت به جام خالی تو

مثل زخم تگرگ می‌بارد

هر شب از هر طرف به زندگی‌ات

سایه جغد مرگ می‌بارد

 

آن که تو با تعفن کلمات

به حریمش جسارتی کردی

آبی بی‌کران باران بود

تو به دریا اشارتی کردی

 

آب نوشیدن از زلالی او

در صلاحیت دهان تو نیست

فکر کردی که جاری دریا

با زبان سگی نجس شدنی‌ است؟

 

بغض‌های گلو، زبانه خشم

خانه‌ها خیمه عزا شده‌اند

تو به سوراخ می‌خزی اما

تیرها از کمان رها شده‌اند...

نجفی خبر داد: برپایی کارگاه آموزشی تئاتر در آبپخش

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

محمد نجفی شامگاه شنبه در نشست مسئولان فرهنگی و هنری آبپخش اظهار داشت: گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه امری لازم است و در سال جاری با حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ در این مسیر اهتمام داریم.

وی افزود: هنر تئاتر در آبپخش قدمتی بسیار دارد و هنرمندان این منطقه همواره در عرصه تئاتر درخشش خوبی داشته‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش از برپایی کارگاه آموزشی تئاتر در آبپخش خبر داد و خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی تئاتر با حضور اردشیر محمودی‌فرد، استاد برجسته تئاتر کشور و استان به مدت دو روز با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش تشکیل شد.

نجفی هدف از برگزاری این کارگاه را توجه به مقوله مهم نمایش دانست و تصریح کرد: نگاه تخصصی به حوزه تئاتر اولویت اصلی این اداره است و در همین راستا آموزش تئاتر را از مبحث ریشه‌ای و بنیادین تئاتر یعنی نمایشنامه‌نویسی با حضور افراد صاحب‌نظر استان در این حوزه آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: در این کارگاه دو روزه علاقمندان با مباحث مقدماتی و پایه‌ای نمایشنامه‌نویسی آشنا شدند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش گفت: اداره ارشاد آبپخش همواره آمادگی خود را برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تلاش برای به روی صحنه بردن آثار نمایشی گروه‌های علاقه‌مند اعلام کرده است.

نجفی با اشاره به برنامه‌های ویژه سالگرد ارتحال امام راحل در آبپخش بیان کرد: به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) ویژه نامه "اندیشه امام (ره)" در 10 صفحه از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش تهیه، طراحی و بین نمازگزاران توزیع شد.

وی یادآور شد: در این ویژه‌نامه به موضوعاتی چون "به روایت تاریخ"، "امام (ره) در سنگر مبارزه"، "قیام 15 خرداد"، "تبعید"، "استمرار مبارزه"، "اوجگیری انقلاب"، "هجرت"، "بازگشت امام (ره) به وطن"، "فراق یاران" و "انتخاب رهبری عالیقدر" پرداخته شده است.

نجفی اذعان کرد: تهیه و توزیع ویژه‌نامه‌های فرهنگی به منظور اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد تا مخاطب در بین رسانه‌های مختلف گزینه‌های بیشتری برای کسب اطلاعات در اختیار داشته باشد.

منوعیت شناکردن دردریاچه سد رئیسعلی دلواری وکانال های آبیاری

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

حسین باشی زادگان درجمع خبرنگاران اظهارداشت: همه ساله با آغاز فصل گرما نوجوانان و جوانان استان بوشهر به ورزش‌های آبی وشنا دررودخانه ها، دریاچه سد و کانال های آبیاری دراین استان روی می ‌آورند که گاهی اوقات با بی ‌احتیاطی برخی از آنان این تفریح منجر به وقوع حادثه های تلخ می ‌شود.

وی اضافه کرد: شنا کردن در کانال های آبیاری و تاسیسات آبی استان بوشهرنظیر سد، آب بندها و کانال های آبیاری علاوه بر خطرهای جانی، خسارت زیادی را به این تاسیسات وارد می کند.
باشی زادگان ادامه داد: بازی گوشی و شوخی های نامناسب برخی جوانان در هنگام شنا با یکدیگر گاهی اوقات پیامدهای بسیار ناگواری را به همراه دارد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر یادآورشد: به همین دلیل همه ساله شاهد غرق شدن و فوت تعدادی از نوجوانان و جوانان در مناطق مختلف این استان در هنگام شنا کردن در رودخانه ها و کانال های انتقال آب هستیم.
وی گفت: گاهی جوانان با اطمینان کامل از مهارت خود در شنا به نقاط عمیق و مکان‌های پر فشار آب می روند که این اطمینان بیش از حد، زندگی آنها را به خطر می اندازد.
باشی زادگان بیان کرد: با توجه به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌ سازی و آموزش مردم، رسانه های همگانی باید با ورود به عرصه و فرهنگ‌سازی نوجوانان و جوانان را از پیامدهای تلخ و ناگوار شنا کردن در نقاط عمیق و پرفشار آب آگاه سازند.

متهمان حادثه پیست موتورسواری آبپخش فردا قصاص می‌شوند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

فرزاد امیری شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش اظهار داشت: حکم اعدام دو نفر از متهمان حادثه تیراندازی فرودگاه آبپخش صبح روز دوشنبه 22 خرداد ماه جاری اجرا می‌شود.

وی افزود: اعدام متهمان در ملاءعام و در محل فرودگاه آبپخش (محل حادثه) اجرا می‌شود.

رئیس روابط عمومی اداره کل دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: اذن قصاص دو نفر از عاملان حادثه آبپخش اول خرداد ماه از سوی رئیس قوه قضائیه تایید شده و حکم این دو نفر نیز دوشنبه اجرایی می‌شود.

امیری شیرازی تصریح کرد: اداره کل دادگستری استان بوشهر در راستای ایجاد امنیت در استان از همه توان و ظرفیت موجود بهره می‌برد و امیدوار هستیم شاهد کاهش جرم و جنایت و ایجاد امنیت پایدار باشیم.

بر اساس این گزارش، اول دی ماه سال 1390 هنگام برگزاری مسابقه‌ای میان موتورسواران در پیست واقع در محل فرودگاه شهر آبپخش، دو جوان با سلاح کلاشنیکف به قصد سرقت موتورسیکلت با موتورسواران درگیر شدند که با مقاومت موتورسواران و تعدادی از تماشاگران روبه‌رو شدند.

بر اثر شلیک چند گلوله از طرف سارقان، تعداد سه نفر جان خود را از دست دادند و چهار نفر نیز زخمی شدند.