ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

حضرت علی (ع) مناسب‌ترین الگو برای جوامع بشری است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

حجت‌الاسلام عبدالرحمن حاج‌حسینی یکشنبه شب در مراسم ولادت مولای متقیان علی (ع) در جمع بسیجیان اظهار داشت: شیعیان حقیقی ویژگی‌ها و خصائص ارزشمندی دارند و از آنها می‌توان به اندوهناکی در غم بزرگان و اولیای دین و شادمانی هنگام مراسمات شادی دینی اشاره کرد.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی خاطر نشان کرد: بنا بر سفارشات رسول اکرم (ص) و آیات قرآن کریم حضرت علی (ع) خلیفه بلافصل نبی اکرم (ص) پس از ایشان است و نفی این واقعیت مهم به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

حاج‌حسینی بیان داشت: ویژگی‌های امیرالمؤمنان (ع) بسیار نزدیک به ویژگی‌های رسول اکرم (ص) است و پس از رسول‌الله (ص) هیچ یک از صحابه به اندازه حضرت علی (ع) از ویژگی‌ها و خصائص ایشان بهره‌مند نیست.

وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) تمامی ویژگی‌های انسانی را در خود جمع‌آوری کرده و یکی از کسانی است که خداوند متعال ویژگی عصمت را به ایشان عطا کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی عصمت حضرت علی (ع) بیان داشت: حضرت علی (ع) از هرگونه گناه و لغزش به دور بودند و هیچگونه خطا و اشتباهی در مسیر احکام نورانی دین مبین اسلام در وجود مبارک و نازنین ایشان جای نداشت.

حاج‌حسینی با بیان اینکه تنها کسی لیاقت جانشینی و حاکمیت جامعه اسلامی پس از حضرت محمد (ص) را دارد که از هرگونه گناه و لغزشی به دور باشد تصریح کرد: اگر جوامع انسانی به دنبال الگو و مقتدایی برای خویش باشند که بخواهند در تمامی عرصه‌ها از ایشان پیروی کنند علی (ع) مناسب‌ترین الگو برای ایشان است.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنان (ع) در تمامی لحظات زندگی خویش همواره مدافع دین مبین اسلام بوده‌اند و تاریخ اسلام نشان می‌دهد در تمامی صحنه‌ها و جنگ‌ها در کنار پیامبر (ص) از مسلمانان دفاع کرده است.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی اذعان داشت: هر جا برای صیانت و حفاظت از دین مبین اسلام نیاز به فداکاری و از خودگذشتگی بوده، امیرالمؤمنین (ع) در صدر همگان در این جایگاه حضور داشته‌اند.

حاج‌حسینی در همین راستا عنوان کرد: اگر جانفشانی‌ها و از خود گذشتگی‌های علی (ع) نبود امروز دین مبین اسلام در اختیار ما نبود و ما از برکات دین مبین اسلام در جوامع خویش بهره‌مند نبودیم.

وی گفت: حضرت علی (ع) همواره در راستای علم‌طلبی کوشیده است و از لحاظ احاطه علمی به احکام و دستورات دین مبین اسلام و کتاب رسول‌الله (ص) سرآمد انسان‌های روزگار خویش بوده است.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی با اشاره به جمله "أنا مدینة‌العلم و علی باب‌ها" ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) با بیان این سخن تاکید کردند که تنها راه شناخت حقیقی و رسیدن به دین مبین اسلام از شناخت حقیقی و واقعی علی (ع) می‌گذرد.

حاج‌حسینی ادامه داد: از لحاظ کرنش و تواضع و فروتنی که از ویژگی‌های حقیقی مسلمان است حضرت علی (ع) اسوه و الگویی سرآمد برای تمامی مسلمانان جهان است و در این زمینه ما باید ایشان را الگوی خویش قرار دهیم و بر اساس سیره ایشان تمامی فعالیت‌های خویش را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: حضرت علی (ع) در مسیر دفاع و صیانت از دین مبین اسلام لحظه‌ای دچار لغزش و خطا نشد و اگر به خاطر هدایت و راهنمایی ما انسا‌ن‌ها نبود، خداوند متعال لحظه‌ای ایشان را به این زمین خاکی نمی‌فرستاد.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی متذکر شد: ائمه اطهار (ع) برگزیدگان خداوند هستند که خداوند متعال عبادت و بندگی ایشان را بر ما واجب کرده و ما با الگو قرار دادن ایشان در تمامی مراحل و جنبه‌های زندگی می‌توانیم به عزت، موفقیت و سربلندی دست یابیم.

در پایان مراسم حاج محمد مهرآوران مداح اهل‌بیت(ع) به مداحی پرداخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد