ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

فوتبال آبپخش در آستانه نابودی/وضعیت فوتبال آبپخش فاجعه‌بار است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

فوتبال از مهم‌ترین پدیده‌های قرن حاضر است و تقریبا بیشتر مردم در جهان به این ورزش علاقه دارند و عاشق این ورزش هستند.

رشد و توسعه فوتبال از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان در هر شهر و شهرستان و استان است و استان‌هایی که دارای تیم‌های قدرتمندتری هستند مورد توجه بیشتری قرار دارند.

آبپخش از شهرهایی است که سابقه‌ای بیش از نیم قرن در سطح اول فوتبال استان و حتی کشور دارد و مردم همواره در ورزشگاه‌ها حاضر می‌شوند و از تیم‌های آبپخش در مسابقات رسمی و دوستانه حمایت می‌کنند.

چند سالی است که ورزش اول آبپخش یعنی فوتبال با رکود بسیار زیادی روبرو شده و تنها برخی از باشگاه‌ها با هزینه شخصی به ادامه فعالیت در سطح اول فوتبال استان می‌پردازند و اکنون بیشتر مردم و مسئولان و ورزشکاران این شهر از روند فعلی فوتبال در آبپخش ناراضی هستند.

بررسی دلایل رکود فوتبال در آبپخش موضوع گزارشی است که سعی شده دیدگاه‌های افراد تاثیرگذار در فوتبال آبپخش بیان شود.

در آبپخش به فوتبال بی‌توجهی می‌شود

رئیس هیئت فوتبال آبپخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در شهر آبپخش در حال حاضر 11 باشگاه رسمی و 600 فوتبالیست به صورت رسمی در حال فعالیت هستند و چندین باشگاه نیز به صورت غیر رسمی در رشته فوتبال فعالیت دارند ولی متاسفانه هیچ توجهی به ورزش به ویژه فوتبال در این شهر نمی‌شود.

عبدالعزیز محمد‌حسین‌پور خاطر نشان کرد: پتانسیل بالای فوتبال در آبپخش همواره سبب درخشش و افتخارآفرینی این شهر در فوتبال شهرستان و استان شده و در سال گذشته به عینه شاهد این مساله بودیم.

وی افزود: حضور باشگاه آزادی، استقلال و پرسپولیس آبپخش در لیگ نونهالان، جوانان و بزرگسالان استان بوشهر از افتخاراتی است که فوتبال آبپخش در سال گذشته به یادگار گذاشته ولی در قبال این افتخارآفرینی‌ها هیچ حمایتی از ورزشکاران و فوتبالیست‌های آبپخشی صورت نگرفته است.

محمد‌حسین‌پور با اشاره به قهرمانی باشگاه آزادی در لیگ استان ابراز داشت: در برابر این افتخارآفرینی ارزشمند مسئولان حتی مهر خود را از ورزشکاران آبپخشی دریغ کردند و حتی شاهد یک تبریک ساده به فوتبالیست‌های نوپای این تیم نبودیم.

این مسئول با تاکید بر آنکه شخصا در این ارتباط با رئیس اداره ورزش و جوانان آبپخش صحبت کردم گفت: ایشان مشکلات مالی را یکی از عوامل عدم حمایت مسئولان از باشگاه‌های ورزشی عنوان کرد که این مساله به هیچ وجه برای هیئت فوتبال و باشگاه‌های فوتبال آبپخش قابل قبول نیست.

نمایندگان آبپخش در لیگ استان در آستانه استعفا

رئیس هیئت فوتبال آبپخش با اشاره بر اینکه مشکلات و دغدغه‌های مالی باشگاه‌های ورزشی این شهر را به ستوه آورده است بیان داشت: در سال جاری مشکلات مالی فعالیت باشگاه‌های آزادی، استقلال و پرسپولیس آبپخش که نمایندگان این شهر در لیگ استان هستند را با مشکلات فراوانی مواجه کرده و این تیم‌ها را در آستانه کناره‌گیری قرار داده است.

محمد‌حسین‌پور تصریح کرد: استعفای نمایندگان آبپخش در لیگ استان فاجعه‌ای بزرگ در فوتبال آبپخش محسوب می‌شود و ضربه‌ای بزرگ به بدنه فوتبالی این شهر وارد می‌سازد.

وی ادامه داد: مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند که علاقه به ورزش و به ویژه فوتبال سبب سرگرمی جمعیت بالایی از جوانان آبپخشی شده و بسیاری از ایشان را از مسائل و آسیب‌های اجتماعی که در جوامع انسانی شاهد آن هستیم مصون داشته است.

محمد‌حسین‌پور با اشاره بر اینکه حمایت از فوتبال آبپخش تنها حمایت از فوتبالیست‌ها نیست اذعان داشت: در فصل برگزاری مسابقات فوتبال آبپخش شاهد آن هستیم که در جلسات تمرین و مسابقات این تیم‌ها قریب به 600 جوان و نوجوان آبپخشی اوقات خود را با تماشای فوتبال غنی می‌کنند و تعطیلی فوتبال را می‌توان آسیبی بزرگ به تمامی اقشار و آحاد جامعه تلقی کرد.

رئیس هیئت فوتبال آبپخش یادآور شد: خواسته هیئت فوتبال آبپخش ترمیم زمین چمن و استادیوم آبپخش برای تداوم مسابقات فوتبال این شهر در فصل زمستان بود ولی در شرایط حاضر مهم‌ترین خواسته جامعه ورزشی و هیئت فوتبال آبپخش ایجاد شرایط مطلوب به منظور حمایت از باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی است.

سهم ما از فوتبال استان هیچ است

رئیس هیئت فوتبال آبپخش متذکر شد: برگزاری جلساتی که به هیچ نتیجه‌ای نرسد فقط اتلاف وقت است و در سال‌های اخیر برگزاری این جلسات هیچ عایدی برای باشگاه‌های فوتبال آبپخش نداشته است.

محمد‌حسین‌پور ادامه داد: باید تمام پتانسیل و توان آبپخش را برای برون‌رفت فوتبال آبپخش از مسائل و چالش‌ها به کار گیریم و به صورت عملی برای رفع مشکلات وارد صحنه شویم.

وی تاکید کرد: سهم فوتبال آبپخش از ورزش شهرستان و استان صفر است و به جرأت می‌گویم مسئولان شهرستان و استان ما را نادیده گرفته‌اند.

محمد حسین‌پور گفت: در اواخر سال 90 شاهد آن بودیم که نماینده محترم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اعتباراتی را در اختیارات ورزش شهرستان قرار داد که از آن هیچ سهمی به آبپخش نرسید.

پیگیری‌های تلفنی هیچ‌گاه اثربخش نخواهد بود

رئیس هیئت فوتبال آبپخش با اشاره بر اینکه هرگاه برای پیگیری مسائل و مشکلات آبپخش به رئیس اداره ورزش و جوانان مراجعه می‌کنیم ایشان تنها از طریق برقراری تماس خواسته‌ها و دغدغه‌های ما را پیگیری می‌کنند گفت: باید به این مساله توجه داشته باشیم که پیگیری تلفنی تنها سرگرمی و هدررفت وقت است و هیچ‌گاه از این طریق نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب و دلخواه دست یابیم.

محمد‌حسین‌پور بیان داشت: به اصطلاح خودمانی فوتبال آبپخش در حال حاضر روی غلتک افتاده و برای طی قلل افتخارآفرینی فوتبال آبپخش باید از تمام توان، پتانسیل و امکاناتی که در اختیار داریم برای درخشش و افتخارآفرینی فوتبال آبپخش بهره ببریم.

وی اضافه کرد: در رأس فوتبال آبپخش افراد دلسوز و خیری قرار دارند که خود را وقف فوتبال آبپخش کرده‌اند و از جان و دل برای فوتبال مایه گذاشته‌اند و باید از ایشان قدردانی کنیم.

محمد حسین‌پور گفت: بیشترین گلایه و نارضایتی فوتبال‌دوست‌های آبپخشی از رئیس اداره ورزش و جوانان آبپخش و بی‌مهری‌های ایشان است.

وی تاکید کرد: مسئولان نباید تنها به افتخاراتی که به واسطه تلاش و مجاهدت سایر ورزش‌دوستان آبپخشی به دست آمده ببالند، بلکه باید با حمایت‌های همه‌جانبه خود سبب تداوم این شرایط شوند.

درد دل فوتبال آبپخش بی‌مهری مسئولان و بی‌توجهی ایشان است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس آبپخش نیز اظهار داشت: یکی از آسیب‌هایی که فوتبال آبپخش به آن دچار شده فاصله و شکاف بین مسئولان و مدیران اجرایی و فوتبال این شهر است که باید برون‌رفت از این معضل را در رأس تمامی برنامه‌های خود قرار دهیم.

الله‌کرم عباسی حضور مسئولان را سبب دلگرمی ورزش‌دوستان دانست و خاطر نشان کرد: مشکل مالی یکی از دغدغه‌های اصلی و اساسی فوتبال آبپخش است ولی تنها مشکل نیست؛ از مسئولان انتظار داریم در کنارمان حاضر شوند و برای ما دلگرمی و احساس حمایت معنوی به وجود آورند.

وی تاکید کرد: یک دست صدا ندارد و برای رهایی فوتبال آبپخش از مشکلات عدیده‌ای که به آن گرفتار است باید همه دست در دست هم دهیم و با عزم جزم و قاطعیت تمام تلاش کنیم.

دود نبود امکانات آبپخشی در چشم ورزشکاران این شهر

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس آبپخش متذکر شد: وسایل و امکانات ورزشی شهر آبپخش در سطحی محدود و ناچیز قرار دارد و این امر از رشد بسیاری از استعدادهای ورزشی جوانان آبپخشی جلوگیری کرده و مسئولان اجرایی شهر آبپخش باید به عنوان یک وظیفه برای برون‌رفت از این معضل اساسی تلاش کنند.

عباسی ادامه داد: بالا بودن هزینه‌ها یکی از مسائلی است که پیشرفت و درخشش فوتبال آبپخش را با مشکلات و معضلات فراوانی مواجه کرده و برای ادامه حیات پرسپولیس آبپخش حاضر هستیم این تیم را واگذار کنیم تا شاهد درخشش نام پرسپولیس آبپخش در فوتبال استان باشیم.

وی حمایت مسئولان از پرسپولیس را یکی از راه‌های برون‌رفت این تیم از مشکلات دانست و افزود: حاضر هستیم که یکی از نهادهای اجرایی بخش آبپخش به عنوان حامی مالی نیمی از هزینه این تیم را برای حضور در لیگ استان تامین کند و نیمی دیگر از هزینه این تیم توسط هیئت مدیره تامین شود.

باید با عزم جزم وارد صحنه شویم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس آبپخش تاکید کرد: فوتبالیست‌های آبپخش هیچ توقعی ندارند و تنها عشق به آبپخش و درخشش نام آبپخش است که ایشان را وادار به حضور در صحنه کرده است.

عباسی ادامه داد: راهکارهای زیادی برای رفع مشکلات فوتبال آبپخش وجود دارد که به مسئولان شهر آبپخش ارائه شده ولی متاسفانه مسئولان هیچ تلاشی برای استفاده از این راهکارها نکرده‌اند.

وی گفت: با خانه‌نشینی و دست روی دست گذاشتن نه تنها مشکلات حل نمی‌شوند بلکه بر میزان مشکلات افزوده می‌شود، اگر می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم باید با عزم جزم به صحنه بیاییم و با تمام وجود تلاش کنیم.

عباسی یادآور شد: در سایه توجه دولت به امر ورزش اعتبارات بالایی به فوتبال استان بوشهر تزریق شده و مسئولان و مدیران ارشد آبپخش باید برای جذب این اعتبارات و اعتلای ورزش و فوتبال آبپخش تلاش کنند.

تجربیات آسان به دست نیامده‌اند؛ آنها را پایمال نکنیم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس آبپخش گفت: درخشش فوتبال آبپخش در سطوح مختلف استانی حاصل تجربه چندین ‌ساله فوتبال این شهر است که امروز همه به آن افتخار می‌کنیم.

عباسی ادامه داد: این تجربیات را مفت و مجانی به دست نیاورده‌ایم و نباید به خود اجازه دهیم با سهل‌انگاری و بی‌توجهی آسان از دستشان بدهیم.

همای آبپخش از فوتبال انصراف داد/فقط شورای شهر از ما حمایت کرده است

نماینده باشگاه هما آبپخش نیز با بیان اینکه این تیم به دلیل مشکلات توان حضور در صحنه فوتبال آبپخش را ندارد شفاها انصراف این تیم از عرصه ورزش را اعلام کرد.

مرتضی دشتی‌پور بیان داشت: نبود اعتبار کافی حضور این تیم در عرصه فوتبال را با مشکلات و دغدغه‌های فراوانی مواجه کرده و در حال حاضر به دلیل هزینه‌های سال گذشته هنوز با بدهی‌های بالا دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی عمده طرفداران این تیم را دانشجویان و جوانان آبپخش دانست و اعلام کرد: در سال گذشته نیز مسئولان هیچ حمایتی از این تیم که سال‌ها سابقه فعالیت در فوتبال آبپخش را دارد نداشته‌اند و هزینه‌ این تیم را از طریق کمک‌های دانشجویان و ورزشکاران تامین کردیم و هنوز هم به خاطر هزینه‌های سال گذشته بدهکار هستیم.

دشتی‌پور با تشکر از رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش بیان داشت: در سال‌های جاری تنها مسئولی که از تیم هما حمایت کرده است، رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش است که در تامین بخشی از هزینه‌های این تیم ما را یاری رسانده است.

ورزش استان سال‌های بحران را سپری کرده است

رئیس اداره ورزش و جوانان آبپخش نیز اظهار داشت: مشکلات ورزش در بخش‌ها و شهرستان‌ها بسیار زیادند و این مشکلات تنها به شهر آبپخش اختصاص ندارند.

ابراهیم درگاهی عنوان کرد: در سال‌های 89 و 90 به دلیل کمبود اعتبارات و برخی از مسائل و مشکلاتی که شاهد آن بودیم ورزش استان بوشهر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کرد که با عنایت استاندار محترم و مدیرکل محترم ورزش و جوانان در سال جاری شاهد رفع این مشکل خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در سال جاری اعتبارات بسیار خوبی به ورزش استان تزریق شده که شاهد حمایت مسئولان استان از ورزش بخش‌ها خواهیم بود.

درگاهی گفت: سال گذشته با توجه به محدودیت اعتبارات شاهد تزریق اعتبارات 25 میلیون ریالی به فوتبال آبپخش بوده‌ایم و در سال جاری حداقل اعتباری که به فوتبال آبپخش تزریق خواهیم کرد 50 میلیون ریال است.

بی‌تفاوت خطاب کردن ما کم‌لطفی است

رئیس اداره ورزش و جوانان آبپخش با بیان اینکه در سال‌های اخیر خود را وقف ورزش آبپخش کرده‌ام ابراز داشت: اگر ورزش آبپخش با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند به دلیل مشکلاتی است که در سطوح شهرستانی و استانی وجود دارد.

درگاهی گفت: مرتبا دغدغه‌ها و مشکلات فوتبالیست‌های آبپخش را از طریق مسئولان ورزش و جوانان استان پیگیری می‌کنم و اینکه برخی از دوستان ما را بی‌تفاوت خطاب می‌کنند کم‌لطفی است.

وی ادامه داد: برخی از باشگاه‌های فوتبالی که در آبپخش فعالیت می‌کنند فاقد مجوز و اساس‌نامه هستند و اداره ورزش و جوانان هیچگونه تعهدی در قبال این باشگاه‌ها ندارد.

درگاهی تصریح کرد: هیچگونه تبعیضی بین تیم‌های فوتبال آبپخش قائل نمی‌شویم و تمامی باشگاه‌های آبپخشی را به یک چشم نگاه می‌کنیم.

حمایت از ورزش به معنای برون‌رفت از انحرافات اجتماعی است

شهردار آبپخش نیز گفت: مسائل تربیتی و مقابله با انحرافات اجتماعی از مسائل مهمی است که هر یک از مسئولان در هر سطح و رده‌ای که فعالیت می‌کنند در قبال آن مسئولیت دارند.

سید محمود موسوی اظهار داشت: مدیریت ورزش با وجود مشکلات و دغدغه‌های مالی کاری بسیار دشوار است و علاوه بر مسئولین، خیرین شهر نیز باید در این زمینه وارد عمل شوند.

وی افزود: از ورزشکاران و ورزش‌دوستان انتظار داریم مانند مشاورانی امین در کنار ما باشند و شرایط را برای حضور بهتر شهرداری در عرصه حمایت از ورزش مهیا کنند.

موسوی خاطر نشان کرد: شهرداری در 14 ماه اخیر کمک‌های فراوانی در محدوده توانایی مالی و اعتبارات قانونی از ورزش آبپخش انجام داده و فراتر از حد فعلی در چارچوب حدود و اختیارات قانونی و توانایی مالی شهرداری نیست و از ورزشکاران می‌خواهیم به این مهم توجه داشته باشند.

شهردار آبپخش متذکر شد: نکته‌ای که باید به طور جدی به آن توجه داشته باشیم این است که ورزش تنها به فوتبال اختصاص ندارد و شهرداری از تمامی رشته‌های ورزشی شهر آبپخش در حد توان حمایت کرده است.

موسوی تصریح کرد: توجه به ورزش سبب ایجاد فرصت‌های مفید سرگرمی برای جوانان می‌شود و توجه به ورزش به معنای برون‌رفت از انحرافات اجتماعی است.

شهرداری و شورای شهر مشکلات زیادی دارند نباید به آنها چشم بدوزیم

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش نیز بیان داشت: شورای اسلامی و شهرداری آبپخش آمادگی خود را برای حمایت همه‌جانبه از فوتبال آبپخش در محدوده قوانین اعلام می‌کند و از اداره ورزش و جوانان و هیئت فوتبال آبپخش انتظار داریم فعالیتی مطلوب‌تر و بیشتر از وضعیت کنونی داشته باشند.

مصطفی رضایی عنوان کرد: در سال گذشته در تمامی مراجعات ورزشکاران به شورای اسلامی شهر آبپخش مسائل و مشکلات ایشان را بررسی و مشکلات ایشان را رفع کرده و حمایت‌های لازم را از ایشان به عمل آوردیم و تمامی ورزشکاران در رشته‌های مختلف به این مساله آگاهند.

وی ادامه داد: در حل مشکلات باید به طور جدی و با عزم جزم وارد صحنه شویم و اینکه توپ را به زمین یکدیگر بیندازیم به هیچ وجه در رفع مشکلات اثرگذار نخواهد بود و تنها بر مشکلات و دغدغه‌های مسئولان و ورزشکاران می‌افزاید.

رضایی خاطر نشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر آبپخش در راستای توسعه شهر با مشکلات و دغدغه‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و باشگاه‌های ورزشی برای برون‌رفت از مشکلات نباید تنها به شهرداری و شورای اسلامی شهر آبپخش چشم بدوزند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش شعارزدگی را یکی از آفت‌های مسئولیت دانست و گفت: شعارزدگی یکی از آفت‌های اساسی است که برای پیشرفت و انجام دقیق وظایف هنگام پذیرش مسئولیت‌ها باید از آن خودداری کنیم.

راهکارهای سه‌گانه بخشدار آبپخش برای خروج از مشکلات

بخشدار آبپخش نیز در این گفت‌وگو با تاکید بر مشکلاتی که در ورزش بخش‌ها شاهد آن هستیم اظهار داشت: ورزش بخش‌ها دچار مظلومیت است و با همدلی و اتحاد مسئولان بخش آبپخش تمام توان خود را برای خروج از مشکلات به کار خواهیم گرفت.

احمد خرم‌روز ورزش را پایه و اساس سلامتی جوامع انسانی دانست و خاطر نشان کرد: باید تمام تلاش و توان خود را به کار گیریم و به هر طریق ممکن برای جذب حداکثری اعتبارات ورزشی بخش آبپخش کوشا باشیم.

وی ادامه داد: مسائل و مشکلات ورزش آبپخش در حال حاضر روی هم انباشته شده و رفع آنها مستلزم گذر زمان و پیگیری همه‌جانبه مسئولان و ورزشکاران است.

خرم‌روز افزود: برگزاری جلسات مدون ماهانه و شناسایی معضلات و کاستی‌های ورزش به منظور رفع این مشکلات باید در دستور کار مسئولان و دست‌اندرکاران ورزش آبپخش قرار گیرد و مدیران اجرایی در تمامی مراحل ایشان را همراهی خواهند کرد.

بخشدار آبپخش با تشریح راهکارهای سه‌گانه برون‌رفت ورزش آبپخش از مشکلات بیان داشت: عمل به بخش‌نامه‌ها و اختصاص اعتباراتی که باید از طریق دستگاه‌های اجرایی به ورزش اختصاص یابد، همدلی خیرین، نخبگان و مسئولان شهر برای رفع مشکلات ورزش و افتتاح حساب حمایت از ورزش توسط هیئات ورزشی و تربیت‌بدنی از راهکارهایی است که در رفع مشکلات ورزشی اثرگذار خواهد بود.

خرید مینی‌بوس برای اداره ورزش و جوانان آبپخش

بخشدار آبپخش اذعان داشت: یکی از مسائل و دغدغه‌هایی که به مرور زمان تمامی ورزشکاران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نبود امکانات موتوری در اداره ورزش و جوانان این بخش برای سهولت رفت و آمد ورزشکاران به مسابفات ورزشی است و در سال جاری پیشنهاد خرید یک دستگاه مینی‌بوس برای اداره ورزش و جوانان آبپخش را در دستور کار خویش قرار داده‌ایم.

احمد خرم‌روز گفت: برای احقاق حقوق ورزشکاران آبپخشی که در سال‌های اخیر همواره برای اعتلا و درخشش نام آبپخش در جامعه ورزشی استان کوشیده‌اند از تمام توان بهره خواهم برد.

 

===============

گزارش از: مسعود باقری

==============

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد