ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

بتنی کردن بیش از 11 کیلومتر از کانال‌های آبیاری دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

سیدمهدی موسوی بعد از ظهر امروز در بازدید از طرح‌های آبیاری و زهکشی در دشتستان اظهار داشت: آبیاری نخیلات در سطح مناطق آبپخش و سعدآباد و وحدتیه در سال‌ جاری با نظارت شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های زهکشی استان در حال انجام است و تلاش داریم به تعهدات خود به طور کامل عمل کنیم.

وی استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در دشتستان را مهم‌ترین برنامه‌ها برشمرد و افزود: شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر و سازمان آب‌ منطقه‌ای همواره تلاش می‌کنند تا با استفاده از روش‌های نوین آبیاری کشاورزان به ‌ویژه نخل‌داران را سهولت بخشند که اجرای پوشش بتنی کانال‌های آبیاری یکی از مهم‌ترین این اقدامات است. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر با اشاره به بتنی کردن کانال‌ها خاطر نشان کرد: بتنی کردن کانال‌های آبیاری در منطقه آبپخش و سعدآباد و سایر کانال‌ها در دستور کار قرار دارد که به تدریج در این مسیر اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

موسوی از بتنی کردن بیش از 11 کیلومتر از کانال‌های آبیاری دشتستان خبر داد و اذعان داشت: کانال سید ناصری و کانال دشتی اسماعیل خانی در مجموع با طول بیش از 11 کیلومتر بتنی می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت کانال سید ناصری افزود: طول این کانال آبیاری بیش از 2 هزار و 400 متر است که با اعتبار 11 میلیارد ریال اجرا می‌شود.

موسوی اضافه کرد: کانال سید ناصری بالغ بر 27 هزار اصله نخل را زیر پوشش قرار داده که بتنی کردن این کانال گام مهمی در توسعه نخیلات است.

این مسئول از بتنی کردن 9 کیلومتر کانال در دشتی خبر داد و بیان کرد: در حوزه دشتی اسماعیل‌خانی شاهد اجرای طرح پوشش بتنی کانال آبیاری آن منطقه بوده‌ایم که فاز اول آن به میزان بیش از 4.5 کیلومتر اجرا شده و فاز دوم آن به طول 4.5 کیلومتر در حال مطالعه است که به زودی اجرایی می‌شود.

موسوی خاطر نشان کرد: از تمام ظرفیت و توان موجود برای رشد و توسعه آبیاری منطقه بهره می‌بریم و فرصت‌ها را هدر نمی‌دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد