ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

بزرگراه گناوه ـ برازجان آبپخش را نابود می‌کند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

جمعه‌شب تعداد زیادی از مسئولان، نخبگان و صاحب‌نظران آبپخش در نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر آبپخش به بیان دغدغه‌ها و مشکلات مردم پیرامون مشکل بزرگراه آبپخش پرداختند و خواستار جدیت شورا و مدیران و مسئولان اجرایی استان در این راستا شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش در این نشست بیان کرد: شورای اسلامی شهر آبپخش در ماه‌های اخیر همواره اقدامات ارزنده‌ای به منظور رفع مسئله راه که اساسی‌ترین خواسته‌های مردم است انجام داده که در مقاطع زمانی گوناگون نتایجی نیز به دنبال داشته است.

مصطفی رضایی اظهار داشت: تا دو هفته قبل تمامی پیگیری‌ها به صورت مقطعی صورت پذیرفته و در مقاطع زمانی خاص نتایج مطلوبی به دنبال داشته که با همکاری متقابل با رسانه‌های شهرستان این پیگیری‌ها را منعکس کرده و شهروندان را در جریان امر قرار دادیم.

وی افزود: در اکثر جلسات، شهروندان آبپخشی پا به پای مسئولان و اعضای شورای اسلامی شهر نظرات و راهکارهای خود که در رفع این مشکلات اثرگذار بوده را بیان کرده‌اند.

* جلسات مداوم برای رفع مشکل بزرگراه

رضایی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی هفته گذشته جلسات متعددی با حضور معاونت عمرانی فرماندار دشتستان، مجری طرح، کارشناسان راه و شهرسازی، اعضای شورای اسلامی شهر آبپخش و جمعی از شهروندان آبپخشی در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برگزار شد.

این مسئول ادامه داد: در نشست مذکور، پیشنهاد معاونت عمرانی فرماندار دشتستان مبنی بر گذر اتوبان از خروجی پل کلل تا شهدای گمنام آبپخش در مسیر فعلی و در طرف دیگر مسیر گذر اتوبان تا مجاورت جایگاه سی‌ان‌جی شهر آبپخش و سپس الحاق به مسیر طراحی شده مورد موافقت حاضران در جلسه قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش بیان داشت: این جلسه تا ساعت 14 تداوم یافت و بلافاصله پس از آن کارشناسان راه و شهرسازی نقشه‌برداری از مسیر جدید را آغاز کردند و میخکوبی در مسیر مصوب جدید تا پاسی از شب ادامه داشت که اعضای هیئت‌ رئیسه شورای اسلامی شهر آبپخش مکررا از آن بازدید داشتند.

* مسیر جدید بزرگراه به انزوا و نابودی آبپخش می‌انجامد

رضایی با اشاره به برگزاری جلسه در دفتر استاندار بوشهر اشاره کرد و گفت: روز گذشته با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان و برخی از مسئولان آبپخش جلسه‌ای در دفتر استاندار بوشهر برگزار شد و نتیجه حاصله از جلسه مزبور کاملا مخالف خواسته چندین ماهه مردم آبپخش است و مسیر جدید بزرگراه موجبات انزوا و در یک کلام نابودی شهر آبپخش خواهد شد.

وی بیان داشت: خواسته مردم آبپخش، دغدغه شورا و تحقق آن وظیفه شورای اسلامی شهر آبپخش است و با تمام توان از حقوق شهروندان آبپخشی دفاع خواهیم کرد و از تمام ظرفیت‌ها برای دستیابی به نتیجه مطلوب بهره خواهیم برد.

* تیم مذاکره‌کننده آبپخش تقویت شوند

یکی از نخبگان سیاسی و اجتماعی شهر آبپخش نیز در این نشست عنوان کرد: اگر مردم آبپخش در مساله تغییر مسیر راه به صورت فعال و متحد حاضر شوند به هر شکل خواسته مردم به نتیجه خواهد رسید.

حسن صمصامی ابراز داشت: هر گونه تاخیر و تعلل در پیگیری‌ها به ضرر مردم شهر آبپخش و آینده این شهر خواهد بود و دستیابی به نتیجه مطلوب و دلخواه مردم آبپخش را سخت‌تر می‌کند.

وی تاکید کرد: در تصمیم‌گیری‌های فعلی ثانیه‌ها هم اثرگذار هستند و هرگونه کوتاهی در این امر به معنای پذیرش انزوای همه جانبه شهر آبپخش است.

صمصامی با اشاره به زحمات شورای اسلامی شهر آبپخش در رفع این مشکل گفت: ریاست محترم شورای اسلامی شهر آبپخش در ماه‌های اخیر به طور خاص به این مساله توجه داشته‌اند و با حضور فعال خود در نشست‌های مختلف با مسئولان برای حصول نتیجه در این عرصه تلاش کرده‌اند.

این شهروند آبپخشی ادامه داد: تغییر و تقویت در تیم مذاکره کننده شهر آبپخش از مهم‌ترین اقداماتی است که در این راستا باید صورت پذیرد و افراد کارشناس و آگاه باید وارد امر شوند و حضور کارشناسان راه‌سازی، جغرافیا، شهرسازی و ... در این نشست‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

* مسایل زیست‌محیطی در مسیر بزرگراه لحاظ شود

صمصامی با تاکید بر آنکه باید به مسائل ‌زیست‌محیطی مورد توجه قرار گیرد بیان داشت: احداث راه در مسیر فعلی به منزله تخریب محیط زیست و طبیعت است و مسئولان محیط‌زیست استان باید به جد این مساله را مورد پیگیری قرار دهند.

این فعال سیاسی و اجتماعی شهر آبپخش بیان داشت: سفر تیرماه ریاست محترم جمهور و هیئت دولت، فرصت مناسبی برای تحقق نتیجه خواسته شهروندان آبپخشی است و باید از این فرصت برای حصول نتیجه دلخواه استفاده کنیم.

صمصامی با اشاره به گفته‌های یکی از مسئولان شهر همجوار در ارتباط با ضایع‌ شدن حقوق آن شهر تصریح کرد: راه بوشهر به خوزستان ثروتی است که سال‌های سال در اختیار مردم شریف آبپخش بوده، چگونه انتظار دارید به راحتی از آن بگذریم و آن را از دست دهیم.

وی متذکر شد: قطع جاده از آبپخش به معنای انزوای کامل اقتصادی شهر آبپخش است و از جنبه‌های اقتصادی، مهاجرپذیری و ... این شهر را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش در ادامه گفت: در ماه‌های اخیر جلسات متعددی برای جامه عمل پوشاندن به خواسته مردم برگزار شده ولی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر آبپخش در هیچ یک از این جلسات حضور نیافته و گاها با نظر سایر اعضای شورای اسلامی شهر آبپخش و عموم شهروندان مخالفت کرده است.

مصطفی رضایی ادامه داد: در یکی دو روز گذشته انتقاداتی از امام جمعه محترم شهر آبپخش بیان شده که به حق کم لطفی و جفا در حق ایشان است.

رضایی تاکید کرد: در تمامی پیگیری‌ها حضور فعال و تلاش‌های متعصبانه امام جمعه شهر آبپخش راهگشای مردم در رفع مشکلات پیش رو بوده و تا حدود زیادی در رفع این مشکل راهگشا بوده است.

* در احداث اتوبان به مشکلات معیشتی مردم توجه شود

 یکی از کارشناسان فنی شهر آبپخش نیز در ادامه این نشست گفت: برای ما مسجل است که گذر راه از حاشیه آبپخش هیچ نتیجه به جز انزوای آبپخش نخواهد داشت.

حسن فریبرزی گفت: یکی از شهرهای همجوار در ماه‌های اخیر به طور فعال تحرکاتی علیه آبپخش آغاز کرده و اظهارات اخیر یکی از اعضای شورای اسلامی این شهر دست‌های پشت پرده در انزوای شهر آبپخش را برای همگان آشکار کرده است.

وی در همین راستا اضافه کرد: فعالیت‌های رسانه‌ای پاسخ مسئولان را به دنبال خواهد داشت و همانگونه که شهرهای همجوار مطالب خود را از طریق نشریات و رسانه‌ها مطرح می‌کنند شهروندان و مسئولان آبپخشی نیز باید از طریق فضای رسانه‌ای خوبی که در شهر آبپخش وجود دارد خواسته‌ها و دغدغه‌های خویش را مطرح کنند.

فریبرزی ادامه داد: اگر مسئولان ارشد به صورت مستقیم با خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم آشنا شوند تاثیر مستقیم بر حصول نتایج دارد و مسئولان باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در بحث‌های کارشناسی نباید تنها به مسائل عمرانی توجه داشته باشیم، بلکه به معیشت مردم، مسائل اقتصادی، اجتماعی و ... که از اهمیتی بالا برخوردار هستند باید توحه کنیم.

فریبرزی افزود: مسیر فعلی که مورد مخالفت مردم آبپخش قرار گرفته است دسترسی به روستاهای مجاور شهر آبپخش را با مشکلات فراوانی مواجه می‌سازد که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

* بستر و حریم رودخانه باید حفظ شود

وی با بیان اینکه باید در ارتباط با برخی موارد قانونی در مسیر اتوبان آبپخش بازنگری صورت پذیرد تصریح کرد: بنابر قانون در ساخت‌ و سازها، بستر و حریم رودخانه باید حفظ شود و به صراحت بیان شده که هر گونه احداث ساختمان و راه‌سازی در بستر رودخانه‌ها ممنوع است و از مسئولان ارشد استان بوشهر می‌خواهیم به این مساله مهم توجه داشته باشند.

این شهروند آبپخشی یادآور شد: احترام به تصمیم مسئولان استان از مواردی است که همواره مورد توجه شهروندان آبپخشی بوده و تنها خواسته ما شهروندان آبپخشی از مدیران اجرایی استان توجه به خواسته مردم و جلوگیری از محرومیت جمعیت شهر آبپخش از نعمتی است که چندین دهه از آن بهره‌مند بوده و از این طریق امرار و معاش داشته‌اند، است.

فریبرزی گفت: بر خلاف اظهارات مطرح شده امکان گسترش شهر به سمت مسیر مورد نظر در طرح مجری طرح وجود ندارد و بنابر نقشه تفصیلی شهر و حریم رودخانه به هیچ وجه امکان گسترش شهر آبپخش از سمت مشرق وجود ندارد.

* شورا خود را از مردم جدا نمی‌داند

مسئول کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر‌ آبپخش نیز در این نشست بیان داشت: در ماه‌های گذشته همواره مسائل متعددی پیرامون مسیر بزرگراه آبپخش مطرح بوده و شورای اسلامی شهر آبپخش همواره با بررسی موارد مذکور به پیگیری آنها پرداخته است.

محمد افتخاری خاطرنشان کرد: دفاع از حقوق مردم وظیفه‌ای مقدس بر گردن شورای اسلامی شهر آبپخش است و در مکاتباتی که با مسئولان و مدیران ارشد استانی و شهرستانی داشته‌ایم اعلام کرده‌ایم در دفاع از حقوق شهروندان آبپخشی کوتاه نمی‌آییم.

وی ادامه داد: احیاء بافت قدیم شهر و احداث مسیر جدید از کنار شهر از پیشنهادات کارشناسی شده شورای اسلامی شهر آبپخش است که به مسئولان ذی‌صلاح در این امر بیان کرده‌ایم.

افتخاری تصریح کرد: هیچ‌گاه خود را جدا از مردم نمی‌دانیم و همواره کوشیده‌ایم که به خواسته‌های ایشان جامه عمل بپوشانیم و از ایشان انتظار داریم در این مسیر در کنار ما حضور فعال و سازنده ایفا کنند. 

* مسیر جدید از عدالت دور است

در این نشست تعدادی از مردم آبپخش خواستار حضور مسئولان ارشد شهرستان و استان برای رفع معضل بزرگراه شدند و بر لزوم اجرای عدالت در این راستا تاکید کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد