ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

حسین فریبرزی | جانم را بگیر، جاده را از من نگیر!

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

جناب استانداربوشهر

با سلام وتحیات
همانطور که مستحضر هستید جاده برازجان به گناوه از سال 80 تاکنون با اعتبارات ملی در دستور کار حوزه راهسازی اداره کل راه وترابری استان  بوشهر قرار  گرفته است وقطعات مختلف آن در حال ساخت واجرا می باشد اما بنظر می رسد در این بین کمتر به رونق اقتصاد واشتغال شهرهای کوچک که از قدیم الایام از قبل همین جاده ها وشریان های اصلی بهره مند بوده اند توجه شده است.
اگر به شهرهای شمال وجنوب استان بوشهر وشهرهایی که در این بین واقع گردیده اند  اندکی تامل و تفکر شود به وضوح خواهید دید که آیا اقتصاد این شهرها دچار رکود وتنزل شده است یا خیر.
به عنوان مثال می توان به شهرهای دیر - اهرم - کاکی و بندر ریگ توجه نمود و بر عکس این موضوع میتوان به شهرهای خانه زنیان –دشت ارژن -قائمیه-کازرون –کنار تخته واقع در استان فارس توجه نمود که علی رغم احداث اتوبان در ورودی وخروجی این شهرها بازهم با وجود ترافیک سنگین، اتوبانهای مذکور از قلب این شهرها می گذرد.
یکی از شهرهای سرسبز استان که در مسیر جاده برازجان به گناوه واقع گردیده است شهر آب پخش می باشد که به ضرس قاطع می توان گفت  اقتصاد پویا –اشتغال پایدار –مهاجر پذیری –رفاه وآرامش مردم –امنیت عبور ومرور مسافرین وسایر موارد در این شهر مدیون همین جاده عبوری می باشد که با گذر از قلب شهر باعث تزریق انرژی و رونق شهر گردیده است.
در سالهای گذشته بنا به دستور مقامات محترم کشوری مبنی بر ایجاد مرقد مطهر ومقدس شهدای گمنام پیکر مطهر چند شهید گمنام در کنار جاده ورودی شهر آب پخش  به خاک سپرده شد که هر روز پذیرای برخی از مسافرین و رانندگانی است که از این مسیر عبور می کنند. آقای استاندار  آیا جای تاسف ندارد با تغییر مسیر جاده موجود باعث از دست رفتن این اجر معنوی شویم؟ و آیندگان چه تفسیری از این  موضوع خواهند داشت؟ 

آقای استاندار! اقتصاد شهر آبپخش نه وابسته به صنعت نفت است ونه صنعت گاز بلکه اقتصاد آن وابسته به کشاورزی وتا حدودی دامپروری می باشد. آیا با حذف این مسیر از جاده جدید و از بین رفتن شغل های ایجاد شده که هیچ گونه تسهیلاتی هم از منابع بانکی دریافت نکرده اند، توجیهی دارد؟ کافی است در حال حاضر سری به این مسیر سرسبز ومنحصر بفرد استان بوشهر بزنید  تا مشاهده نمایید مشتریان این کسبه و واحدهای فروش چه کسانی هستند. قطعا متوجه خواهید شد که اکثر خریداران مسافرینی هستند که از این مسیر در حال عبور وتردد هستند.
از زمان ادغام ادارات راه وترابری و مسکن و شهر سازی انتظار شهروندان این بود وهست که مسئولین اجرایی این اداره جدید علاوه بر ارتقاء وضعیت عبور ومرور و تسهیل ترافیک، توجه ویژه ای هم به رونق وتوسعه ساختار شهری داشته باشند و هر روز شهرها را از مزایای این جاده های ترانزیتی بهره مند نمایند و به عبارتی فرصت سازی مناسب جهت ایجاد زمینه های اشتغال که یکی از دغدغه های مسئولین نظام می باشد فراهم گردد پس چرا این مهم در بخش آب پخش در دستور کار قرار نگرفته است؟ آن هم  در حالی که قطعه احداث شده در بخش همجوار از قلب شهر شبانکاره می گذرد وباعث رونق وآبادانی شهر گردیده است.
لازم به ذکر است که  با احداث  مسیر جدید جاده ورودی درجنوب  آب پخش  به طول 4کیلومتر و ورودی شمالی آن به طول 6کیلومتر از دست رس مستقیم اهالی بخش خارج می شود. حال فرض کنید یک خواهر یا مادر محترمه ای بخواهد از این مسیروارد شهر یا حتی سایر نقاط بخش شودآیا تضمینی برای سلامت عبور ومرور ایشان در ساعات مختلف شب وجود دارد؟
آقای استاندار! مسئولان موظف به رعایت قوانین و مقررات حفظ ونگهداری از حریم وبستر رود خانه ها وجلوگیری از هرگونه ساخت وسازدر حریم مربوطه هستند، پس چرا قسمت های اصلی این مسیر که مورد اعتراض اهالی بخش می باشد یعنی از پل کلل تا خروجی شمالی شهردر حریم رودخانه شاپور واقع گردیده که در فصل زمستان پر از آب می باشد اقدام به احداث جاده می گردد؟
آقای استاندار ! آیا اجرای این مسیر خطرناک وباتلاقی اتلاف هزینه های بیت المال نیست؟ آیا جنابعالی به عنوان عالی ترین مقام اجرایی ودولتی در استان مسئولیت صرفه جویی در بیت المال را ندارید؟
آقای استاندار! مسئولان مربوطه می بایست توجه ویژه ای به در خواست مردم بخش آب پخش نمایند، اگرچه  علیرغم نامه نگاریهای مکرر و امضای طومار وانجام جلسات متعدد با مسئولین مرتبط تاکنون جواب مناسبی در این خصوص نشنیده ایم و حتی این زحمت را به خود نداده اند که بصورت مستقیم باشهروندان آب پخش ملاقات داشته  باشند.مگر حضور مستقیم رییس جمهور محترم در استانهای کشور برای استانداران اعمال نمی گردد؟ آیا 5 دقیقه زودتر رسیدن وسائط نقلیه  مهمتر است یا رونق وپویایی شهرها؟ علی خصوص شهرهایی کوچکی که وابستگی شدیدی به این جاده ها دارند؟
آقای استاندار! همانطور که مستحضرید پس از سالها پیگیری مستمر و عدم توجه مسئولین قبلی به در خواست بحق مردم آب پخش در خصوص استقرار بخشداری و نهایتا توجه دولت محترم کنونی به این درخواست، امیدواریم به این خواسته مردم که انتخاب همان مسیر قدیم به منظور حفظ رونق شهر می باشد و ایجاد استانداردهای لازم جهت   امنیت عبور و مرور جامه عمل پوشانده و کام مردم مظلوم و شهید پرور این بخش را به عنوان دومین خدمت ارزشمند دولت دهم با دستور ویژه خود شیرین نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد