ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

نامه سرگشاده رئیس شورای اسلامی آبپخش به فرماندار دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

بسم‌ الله الرحمن الرحیم


برادر ارجمند جناب آقای خسروی

فرماندار محترم شهرستان دشتستان

با سلام

 احتراما؛ پیرو مذارکرات قبلی در خصوص مشکل زمین‌های شهر آبپخش و قوانین دست و پاگکیر که توسط ادارات و سازمان‌های دولتی، بالاخص بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی، امور اراضی و منابع طبیعی جلوی پای مردم قرار داده‌اند که چنانچه مقدور باشد، روزی شخصا در بنیاد مسکن و منابع طبیعی حضور پیدا کنید و به اجحافی که در حق مردم آبپخش می‌شود و دل هر ایرانی و مسلمان را به درد می‌آورد آگاه شوید و یقین داریم که حضرتعالی این مساله را دلسوزانه و بیشتر از پیش پگیری خواهید کرد، لذا از شما استدعا دارم در یک جلسه مسئولین مربوطه را دعوت کنید تا به این وضعیت عجیب و غریب رسیدگی شود.

متذکر می‌شودم که روزانه بنیاد مسکن برازجان شاهد حضور پیرمردان و پیرزنانی است که دستشان به جایی بند نیست و مجبور به پذیرش تمامی مواد و تبصره‌هایی هستند که از عواقب این قوانین و نوشته‌ها بی‌اطلاع هستند و مجبور به گذشتن از حق و حقوق خود و امضاء فرم‌های رنگارنگ می‌شوند، لذا عاجزانه از آن مقام محترم استدعا می‌شود که در اولین جلسه شورای اداری بخش یا شهرستان از مسئولان نام‌برده (بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی، امور اراضی و منابع طبیعی) دعوت به عمل آید تا با شفاف‌سازی مردم را از مخمصه و سردرگمی درآورند، که حقیقتا زمین‌های آبپخش به کلافی سردر گم تبدیل کرده‌اند و تمام درآمد خود را به گرفتن پول از مردم آبپخش معطوف کرده‌اند.

مصطفی رضایی

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش

1391/4/13

آغاز دور دوم آبیاری 1.3 میلیون اصله نخل در آبپخش

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش سید مهدی موسوی در نشست مسئولان اظهار داشت: شهرستان دشتستان یکی از مستعدترین نقاط استان بوشهر در عرصه کشاورزی است و تلاش برای توسعه کشاورزی این شهرستان از اهم مسائلی است که تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استان باید به آن توجه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت‌های آبیاری از مهم‌ترین مسائلی است که در توسعه کشاورزی مؤثر خواهد بود و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر تمام توان خود را به منظور توسعه زیرساخت‌های آبیاری به کار گرفته است.

موسوی بیان داشت: در راستای توسعه عمرانی شبکه‌های آبیاری و زهشکی شهرستان دشتستان شاهد پوشش بتنی کانال‌های آبیاری در این شهرستان بوده‌ایم و این امر در کیفیت‌‌بخشی به فرآیند آبیاری و جلوگیری از هدررفت منابع ارزشمند آبی بسیار مؤثر است.

وی لایروبی کانال‌های آبیاری را از دیگر خدمات ارائه شده توسط شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد و اضافه کرد: لایروب‌های کانال‌های آبیاری از مسائل مهمی است که به منظور توسعه خدمات به کشاورزان شاهد آن بوده‌ایم و این امر در تسریع روند آبیاری و افزایش راندمان انتقال آب مؤثر است.

این مسئول با اشاره به انجام لایروبی صنعتی کانال‌های آبیاری استان بوشهر تصریح کرد: لایروبی کانال‌های آبیاری به شکل صنعتی به وسیله بیل مکانیکی صورت می‌پذیرد و در نقاط صعب‌العبور لایروبی به صورت دستی با بهره‌گیری از نیروی انسانی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر با اشاره به آغاز دور دوم آبیاری تابستانه نخیلات منطقه آبپخش شهرستان دشتستان گفت: از امروز شاهد آبیاری دور دوم آبیاری نخیلات منطقه آبپخش بوده‌ایم و تمام تلاش خود را برای جلب رضایت کشاورزان به کار خواهیم گرفت.

موسوی یادآور شد: دور اول آبیاری تابستانه نخیلات منطقه آبپخش از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده و روز گذشته شاهد پایان دور اول آبیاری نخیلات منطقه آبپخش بودیم.

وی متذکر شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های مدون شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهشکی استان بوشهر دور سوم آبیاری نخیلات در سال جاری پس از برداشت محصول نخیلات آبپخش صورت می‌پذیرد.

این مسئول با بیان اینکه در دور اول آبپخش 1.3 میلیون اصله نخل در آبپخش آبیاری شدند اذعان داشت: در دور دوم نیز همین تعداد نخیلات در مناطق مختلف آبیاری می‌شوند.

ساماندهی محور مواصلاتی بوشهر ـ هرمزگان ـ خوزستان در 8 فاز

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

ه گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان سید محمود موسوی بعد از ظهر امروز در بازدید از طرح‌های عمرانی آبپخش اظهار داشت: استفاده از تمام توان و پتانسیل به منظور رفع نیازهای عمرانی و پیشرفت شهری یکی از رویکردها و اولویت‌های اساسی شهرداری آبپخش است و در تمامی امور در این مسیر گام برداشته‌ایم.

شهردار آبپخش مردم‌مداری را یکی از اصول مدیریتی شهرداری آبپخش دانست و عنوان کرد: در نظام اسلامی مردم سرور و ولی‌نعمت مسئولان هستند و به همین لحاظ مسئولان باید تمام توجه خود را به خواسته‌های مردمی معطوف دارند و برای رفع آنها تلاش کنند.

موسوی بیان داشت: از نخستین‌ روزهای تصدی منصب شهرداری آبپخش به منظور توجه به جایگاه مردم تکریم ارباب رجوع را به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری تعیین و تمامی پرسنل شهرداری را ملزم به توجه به این اصل کردم و هم‌اکنون تمامی مراجعین از وضعیت شهرداری رضایت کامل دارند.

وی با تشکر از مردم آبپخش به خاطر همکاری با مجموعه شهرداری در اجرای پروژه خیابان انقلاب خاطر نشان کرد: این پروژه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین پروژه‌های شهرداری آبپخش در سال مالی جاری است و به دلیل برخی از مشکلاتی که شاهد بوده‌ایم شاهد طولانی‌ شدن زمان اجرای طرح بوده‌ایم.

این مسئول اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب تاخیر در اجرای این طرح شده خرابی ماشین‌آلات و تجهیزات راه‌سازی شهرداری آبپخش بوده و هم‌اکنون به دلیل تسریع در اجرای طرح شاهد اجاره برخی ماشین‌آلات توسط شهرداری آبپخش بوده‌ایم.

شهردار آبپخش تصریح کرد: با توجه به شرایط اجرای طرح و قرار داشتن در محوطه شهری که از بیشترین تردد برخوردار است، مدت اجرای طرح مدتی معقول است و تاخیری که در اجرای این طرح رخ داده تاخیری معقول است.

موسوی یادآور شد: برنامه‌ریزی به منظور تسریع در روند اجرای پروژه در دستور کار ما قرار دارد و با تلاش شبانه‌روزی گروه عمرانی راه‌سازی آبپخش تا آخر هفته جاری شاهد اتمام فاز اول این طرح خواهیم بود.

وی بیان کرد: محور مواصلاتی استان‌های جنوبی با عرض 18 متر در 8 قطعه 200 متری در دست ساماندهی و اجراست که فاز اول این طرح در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

موسوی گفت: با همکاری همه دستگاه‌ها سایر قطعات این پروژه نیز تا نیمه نخست امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اخباری کوتاه از رسانه‌های مختلف

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg


خط فقر اعلام شد: 946 هزار تومانجمشید پژویان در گفت و گو با ایسنا درباره خط فقر در سال 90 تصریح کرد: در مورد سال 90 هنوز محاسبات انجام نشده‌ است، اما در سال 89 خانوارهای شهری با درآمد ماهانه کمتر از 946 هزار تومان و خانوارهای روستایی با درآمد ماهانه کمتر از 580 هزار تومان زیر خط فقر به حساب می‌آیند.
وی همچنین درباره میزان افزایش یارانه نقدی در آستانه فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌‌ها اظهار کرد: مطالعات و مشاهدات در سالگرد هدفمندی یارانه‌ها نشان داد که مقدار یارانه نقدی فاز اول توانسته اثر مثبتی در توزیع درآمد و افزایش رفاه فقرا داشته باشد بنابراین اگر اگر همان میزان یارانه فاز اول هدفمندی یارانه‌ها به طور متوسط 20 درصد افزایش یابد کافی خواهد بود.


حجاریان: فتنه فرزندان خود را از بین می‌برد
سعید حجاریان، از فعالان فتنه 88، تیتر و عکس یک شماره امروز روزنامه اصلاح طلب شرق شد.
به گزارش جهان، حجاریان در یادداشتی با عنوان 'وقتی «گفت‌وگو» به پایان می‌رسد'، در شرق نوشته است: متفکرانی مانند «هابرماس» برای گفت‌وگو شرایطی را برشمرده‌اند که قابل تامل‌اند. حتی می‌توان گفت که در مسایل فرهنگی نیز وجود مترجم‌ها بود که شناخت فرهنگ‌های گوناگون در جهان را ممکن کرد. برای مثال اگر شخصی مانند «فیتز جرالد» نبود که «خیام» را به انگلیسی ترجمه کند، زیست جهان ادبیات ایران برای غربی‌ها ناشناخته می‌ماند.
به اعتقاد وی "متاسفانه در تاریخ طولانی سرزمین ما نیز شاهد برهه‌هایی بوده‌ایم که به واسطه فقدان مترجمان دقیق و اصلاح‌گران پایبند به جدال احسن، فجایع عمده‌ای رخ داده است. به طور مثال شاید می‌شد با کمی متانت، صبوری و شکیبایی در اترا از حمله مغول پیشگیری کرد. یعنی بی‌کفایتی حاکم «اترا» در برخورد با ایل‌چیان مغول و قتل آنان توسط خوارزمشاهیان باعث شد که مغولان تا قلب اروپا پیش روند."
حجاریان همچنین عنوان کرده است: باوجود اینکه پس از بسیاری از انقلابات مانند روسیه، فرانسه و چین نیز معمولا یک دوره ترور و وحشت وجود داشته، اینکه گفته می‌شود انقلاب فرزندان خود را می‌خورد، الزاما حرف دقیقی نیست. باز به تعبیر حضرت امیر «غصت الفتنه ابناءها بانیابها..» (فتنه فرزندان خود را با دندان‌هایش از هم می‌درد). پس این فتنه است که فرزندان خود را با خشونت از بین برمی‌دارد.

آخرین دقیقه امروز، 61 ثانیه است!
زمان برای هیچ کس منتظر نمی‌ماند اما به نظر می‌رسد که متخصصان زمان امروز(شنبه) آن را برای مدت کوتاهی وادار به توقف کنند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، نگهدارندگان زمان یک ثانیه اضافی را به آخرین دقیقه روز 30 ژوئن افزوده اند تا حرکات زمین را جبران کنند.
این ثانیه اضافی برای منطبق نگهداشتن ساعت‌های زمینی با زمان خورشیدی حیاتی است تا روزهای و شبهای ما با نور و تاریکی مطابقت داشته باشند.
زمان بر روی زمین با استفاده از ساعت‌های اتمی سنجیده می‌شود و باید برای منطبق نگهداشتن سرعت آن با مدارهای لرزان زمین تنظیم شود.
زمان هماهنگ جهانی هر چند وقت یکبار به طور دستی تنظیم می شود تا سرعت آن با مدار غیرهماهنگ زمین مطابق شود. این کار از دهه 1970 انجام می‌شود.
زمان جهانی که به شکل زمان استاندارد جهانی مورد توافق قرار گرفته برای تنظیم رایانه‌ها و تلفن‌های جهان مورد استفاده است.
مهمتر اینکه از آن همچنین برای اطمینان از عملکرد دقیق هدایتگری سیستم های جی‌پی‌اس نیز استفاده می‌شود.
زمان بر روی زمین توسط شبکه‌ای از 400 ساعت اتمی سنجیده شده و برخی مواقع با زمان دیکته شده توسط روز و شب به دلیل نوسانات در گردش زمین تفاوت دارد.
ساعت‌های اتمی با دقت بسیار زیاد از سنجش لرزش‌های ایجاد شده توسط تجزیه ذرات رادیواکتیو برای شمارش ثانیه‌ها و اندازه‌گیری زمان استفاده می‌کنند.
سیاره زمین برای یک انقلاب 360 درجه تنها 86 هزار و 400 ثانیه زمان صرف می‌کند.اما این سیاره بر روی مدار خود لنگ زده و تحت تاثیر گرانش خورشید، ماه و جزر و مد قرار دارد که باعث بروز تفاوت آن با ساعت اتمی بین‌المللی می‌شود.
برای جلوگیری از ایجاد تفاوت زیاد میان ساعت خورشیدی و ساعت اتمی، ساعت هماهنگ جهانی تنظیم شده تا ثانیه 86 هزار و 401 را در روز اضافه کند.
ساعت هماهنگ جهانی از دهه 1970 به عنوان ساعت استاندارد مورد توافق قرار گرفته که به تنظیم ساعت در هر نقطه زمانی از سیاره زمین می‌پردازد؛اما سرعت گردش زمین متفاوت است بدین معنی که فاصله مدارها در روزهای مختلف ممکن است کمی کوتاهتر یا بلندتر باشد.
دانشمندان با افزودن ثانیه‌های جهشی هر یک سال و نیم یکبار برای منطبق نگهداشتن ساعت هماهنگ جهانی با مفهوم زمان سنتی مبتنی بر خورشید به این نوسانات اجازه خودنمایی می‌دهند.
این ثانیه‌ها زمانی افزوده می‌شوند که سرویس بین‌المللی گردش زمین ناظر بر فعالیت سیاره دریابد که دو سنجش از زمان با هم تا 0.9 ثانیه اختلاف دارند.

محور پل کلل تا بویری چهاربانده می‌شود

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش، مصطفی رضایی شامگاه شنبه در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی آبپخش اظهار داشت: شورای اسلامی شهر آبپخش رفع دغدغه‌ها و خواسته‌های مردمی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف خود تعیین کرده و همواره در این مسیر گام برداشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: نیازهای مردمی جنبه‌ها و رویکردهای متفاوتی را شامل می‌شود که شورای اسلامی شهر آبپخش کوشیده که نیازهای مردمی را در عرصه‌های متفاوت با توجه به اولویت‌های ایشان پیگیری و برطرف کند.

رضایی با اشاره به اینکه مردم رکن اصلی و اساسی فعالیت مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، اذعان کرد: مسئولان در تمامی فعالیت‌های خویش باید خواسته‌های مردمی را به عنوان اولویت اساسی خویش قرار دهند، چون بدون توجه به خواسته‌های مردم فعالیت مسئولان بی‌فایده است.

وی با تاکید بر آنکه مسئولان و نخبگان آبپخش تمام توان خود را برای حل این مشکل به کار گرفته‌اند، اضافه کرد: یکی از خواسته‌های اساسی مردم شهر آبپخش در ماه‌های اخیر مسئله راه آبپخش بوده و شورای اسلامی و نخبگان شهر آبپخش همواره برای حل این مشکل کوشیده‌اند و از هیچ تلاش و کوششی برای حل این مشکل دریغ نکرده‌اند.

این مسئول بیان کرد: در ماه‌های اخیر پیگیری‌ها، مذاکرات و مکاتبات زیادی به منظور حل این مشکل صورت گرفته و مدیران ارشد شهرستان دشتستان همواره در مراحل مختلف پیگیری‌ها همکاری و هماهنگی لازم را داشته‌اند و شرایط را برای حل این مشکل فراهم کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش در همین ارتباط گفت: یکی از طرح‌هایی که در روزهای گذشته برای حل مشکل راه آبپخش مطرح شده، ایجاد مسیر چهار بانده از پل کلل تا بویری است و بر اساس برآوردهای اولیه هزینه اجرای طرح 80 میلیارد ریال است.

رضایی در ارتباط با وضعیت این طرح بیان داشت: اجرای این طرح هم‌اکنون پیشنهاد شده و در صورت تامین اعتبار توسط فرماندار و استاندار محترم بوشهر مشکل شهر آبپخش برطرف می‌شود و امیدواریم با تصویب اعتبارات اجرای مسیر چهار بانده در آینده‌ای نزدیک شاهد حل این مشکل باشیم.

زیرساخت‌های گردشگری آبپخش تقویت می‌شوند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش، سید محمود موسوی شامگاه شنبه در نشست با مدیران و مسئولان اجرایی آبپخش اظهار داشت: آبپخش یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای شهرستان دشتستان است و آبادانی و توسعه عمرانی از مهم‌ترین نیازهایی است که دراین شهر ضروری به نظر می‌رسد.

شهردار آبپخش همکاری همه جانبه مدیران دستگاه‌های اجرایی در توسعه و پیشرفت عمرانی آبپخش را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: همکاری همه‌جانبه تمام مدیران دستگا‌ه‌های اجرایی از مسائلی است که روند رشد و توسعه شهر آبپخش را تسریع می‌بخشد.

موسوی در همین ارتباط بیان کرد: در دو سال اخیر اتحاد، همدلی و همراهی متقابل با ادارات و دستگاه‌های اجرایی آبپخش یکی از رویکردها و سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر آبپخش بوده و در تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های خود بر این امر مهم توجه داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: توسعه عمرانی آبپخش نیازمند توجه همه‌جانبه به نیازهای این شهر است و در سال‌های اخیر کوشیده‌ایم با استفاده از راهکارها و نظرات متخصصان و نخبگان شهر آبپخش به منظور توسعه و پیشرفت عمرانی شهر آبپخش به نحوی که رضایت مردم را به دنبال داشته باشد بهره بریم.

این مسئول ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم عمرانی که تمامی نخبگان و مدیران اجرایی شهر آبپخش به آن توجه دارند، پروژه خیابان انقلاب آبپخش است و شهرداری آبپخش با احترام به خواست مردم تمام توان خود را به منظور اجرای مطلوب این پروژه به کار بسته است.

شهردار آبپخش با اشاره به اینکه اطاله اجرای این طرح به دلیل مشکلاتی است که در مسیر اجرای پروژه به وجود آمد، گفت: در اجرای این پروژه شاهد طولانی شدن دوره اجرا بوده‌ایم و خرابی ماشین‌آلات و تجهیزات راه‌سازی شهرداری آبپخش یکی از عواملی است که در اطاله اجرای طرح تاثیر گذار بوده است.

موسوی تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای اجرای مطلوب پروژه و زیرسازی پروژه به شکلی که استحکام و ماندگاری بالا داشته باشد به کار گرفته‌ایم و طرح را با نظارت دقیق کارشناسان اجرا خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در آبپخش بیان کرد: آبپخش ظرفیت توریستی و گردشگری بالایی دارد و برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در آبپخش برنامه‌های متنوعی انجام داده‌ایم.

برداشت بیش از 3 هزار تن گندم در اراضی کشاورزی آبپخش

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش، محمداسماعیل شفیعی شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی آبپخش اظهار داشت: آبپخش یکی از قطب‌های مهم استان بوشهر در عرصه کشاورزی است و سهم بالایی از تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت کشاورزی و شاخصه‌های کشاورزی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان جهاد کشاورزی آبپخش به منظور کیفیت‌بخشی به تولیدات کشاورزی و افزایش سطح تولیدات به طور جدی به آن توجه داشته‌اند.

شفیعی بیان کرد: فعالیت کشاورزی در بخش آبپخش به طور عمده فعالیت باغداری و نخلداری و کشت غلات را شامل می‌شود که بیشترین فعالیت مربوط به عرصه باغداری و نخلداری است و به طور فصلی در زمینه غلات نیز شاهد فعالیت‌هایی هستیم.

وی با اشاره به میزات تولیدات گندم منطقه آبپخش در سال جاری اضافه کرد: بر اساس آمار موجود میزان تولیدات گندم منطقه آبپخش در سال جاری بیش از 3 هزار تن بوده که به دو شیوه کشت آبی و کشت دیم شاهد تولید این میزان از محصولات بوده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: در سال جاری شاهد کشت گندم در 4 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی بخش آبپخش بوده‌ایم که از این میزان 850 هکتار مربوط به کشت آبی و مابقی اراضی کشاورزی به کشت گندم دیم اختصاص داشته‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش گفت: میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشاورزی یک‌هزار و 600 کیلوگرم در هر هکتار بوده است.

شفیعی متذکر شد: محصولات گندم روستاهای جنوب غرب منطقه آبپخش غیر قابل برداشت بوده و در منطقه شمال شرق شاهد تولید میانگین 670 کیلوگرم گندم در هر هکتار بوده‌ایم.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش با بیان اینکه شهرستان دشتستان بیشترین سهم را در تولید گندم استان به خود اختصاص داده است، یادآور شد: تولیدات گندم استان بوشهر در سال جاری 40 هزار تن بوده که کشاورزان منطقه آبپخش با تولید 3 هزار تنی قریب به هشت درصد از تولیدات گندم استان را به خود اختصاص داده‌اند.

سطح مطالعه در دشتستان بسیار پایین است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، علی دهقان در نشست با کتابداران کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار داشت: یکی از مسائل دردناک اجتماعی که شاهد آن هستیم بی‌توجهی به امر مطالعه و کتابخوانی در جامعه است و به هر نحو ممکن باید این معضل را رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سطح مطالعه در دشتستان بسیار پایین است و با تبلیغات و فعالیت‌های گسترده‌ای که در ماه‌های اخیر صورت گرفته به موفقیت‌هایی در این زمینه دست یافته‌ایم ولی هنوز نتوانسته‌ایم به جایگاه مطلوبی در این زمینه دست یابیم.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان نقش متولیان فرهنگی در عرصه مطالعه و کتابخوانی را حساس ارزیابی کرد و بیان داشت: نقش متولیان فرهنگی در توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بسیار حائز اهمیت است و متولیان فرهنگی باید با عزم جزم، تمام توان خود را به منظور بهبود سطح عملکرد در زمینه مطالعه و کتابخوانی به کار گیرند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش یکی از پرجمعیت‌ترین نهادهای اجتماعی است و باید با استفاده از توانایی بالای نیروی انسانی که در اختیار دارد به منظور توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تلاش کند و در این زمینه احساس مسئولیت نماید.

این مسئول یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته مدیران آموزش و پرورش شهرستان دشتستان همکاری مطلوبی با نهاد کتابخانه‌های عمومی داشته‌اند که به همین دلیل از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنیم و از ایشان می‌خواهیم در سال تحصیلی آتی این روند تشدید شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان گفت: در مقاطع ابتدایی و راهنمایی به دلیل شرایط خاصی که وجود دارد می‌توانیم فعالیت گسترده‌ای برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه داشته‌ باشیم و نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را دارد.

دهقان خبرنگاران را چشمان تیزبین جامعه و بال‌های توانمند مسئولان خطاب کرد و متذکر شد: خبرنگاران ارتباطات وسیعی با افکار عمومی و جوامع دارند و به راحتی می‌توانند در قالب فعالیت‌های خود به ترویج فرهنگ عمومی دست بزنند و از ایشان می‌خواهیم در این زمینه همکاری گسترده‌ای با ما داشته باشند.

پرداخت 5.5 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی کمیته امداد آبپخش

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش علی‌اکبر جوکار شامگاه چهارشنبه در نشست مددجویان اظهار داشت: کارآفرینی و اشتغال از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که دولت خدمتگزار به آن توجه داشته و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور برای تسهیل و بهبود این روند تلاش می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) آبپخش خاطرنشان کرد: بیکاری یکی از معضلات مهم اجتماعی است و با توسعه اشتغال و اشتغال‌آفرینی می‌توانیم از این معضل اجتماعی که آثار سوء فراوانی بر جامعه می‌گذارد، جلوگیری کنیم.

جوکار در همین راستا اذعان کرد: کمیته امداد امام خمینی در قالب سیاست‌های حمایتی خود کارآفرینی و توسعه اشتغال را در دستور کار خویش قرار داده و از این طریق برای رفع نیاز و رفع مشکلات مالی افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی  کوشیده است.

وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات کارآفرینی یکی از مهم‌ترین شیوه‌ها و راهکارهای کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه اشتغال است و در این زمینه در سال گذشته فعالیتی بسیار خوب داشته و تلاش خود را برای بهبود عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش در سال جاری به کار گرفته‌ایم.

این مسئول مشاغل خانگی را یکی از عرصه‌های اشتغال‌آفرینی کمیته امداد امام خمینی (ره) دانست و بیان کرد: در سال گذشته شاهد پرداخت 136 مورد وام اشتغال خانگی به مبلغ 5 هزار و 510 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت کرده‌ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه مشاغل کمیته امداد امام خمینی (ره) در آبپخش عنوان کرد: پرداخت 100 فقره وام با اعتبار بالغ بر 6 هزار و 533 میلیون ریال از دیگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه اشتغال‌آفرینی است.

جوکار با اشاره به پرداخت 35 مورد تسهیلات کارانگیزی یادآور شد: پرداخت تسهیلات کارانگیزی یکی از رویکردهای کمیته امداد امام خمینی (ره) است و شاهد پرداخت 350 میلیون ریال تسهیلات کارآفرینی در این زمینه بوده‌ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش با اشاره به پرداخت یک‌هزار و 840 میلیون ریال تسهیلات خودکفایی منابع امدادی اذعان کرد: در زمینه تسهیلات خودکفایی امدادی شاهد بهره‌مندی 21 نفر از این تسهیلات بوده‌ایم. 

هیچ قاتل فراری در شهرستان دشتستان وجود ندارد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش عبدالکریم رستگار عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قوه قضاییه یکی از مهم‌ترین قوا در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همواره در برقراری امنیت و جلوگیری از مفاسد پیشگام بوده است.

رئیس دادگستری دشتستان خاطر نشان کرد: در بحث سرقت اقدامات پیشگیرانه ارزشمندی صورت گرفته و توانسته‌ایم میزان سرقت شهرستان دشتستان را به نحوی چشمگیر کاهش دهیم.

رستگار سرقت موتورسیکلت را یکی از جرائم رایج در دشتستان دانست و افزود: در پنج سال گذشته شاهد سرقت روزانه 30 دستگاه موتورسیکلت در شهرستان دشتستان بوده‌ایم و با برخورد دستگاه قضایی این میزان به 2 موتورسیکلت کاهش یافته است.

وی در همین ارتباط متذکر شد: میزان سایر سرقت‌ها در شهرستان دشتستان در سال‌های گذشته بسیار زیاد بوده و امروز این میزان با کاهشی چشمگیر به یک سرقت در روز کاهش یافته است.

این مسئول تصریح کرد: در گذشته دشتستان بسیار نا امن بود و وقتی کسی قصد تردد در شهرستان دشتستان را داشت مورد تهاجم غارتگران قرار می‌گرفت ولی در سال‌های اخیر خبری از این مسائل نیست و امنیت مطلوب در شهرستان دشتستان حکمفرما شده است.

وی با تاکید بر کاهش چشمگیر میزان جرائم این شهرستان در سال‌های قبل عنوان کرد: پنج سال پیش 27 قاتل فراری در شهرستان دشتستان وجود داشت و مردم را تهدید می‌کردند ولی امروز هیچ قاتل فراری در شهرستان دشتستان وجود ندارد و تمامی قاتلان فراری دشتستان دستگیر شده و میزان جرائم خطرناک به شدت کاهش یافته است.

رئیس دادگستری شهرستان دشتستان با تاکید بر آنکه نقش دستگاه قضایی شهرستان در بهبود شاخص‌های امنیتی حرف اول را می‌زند بیان داشت: کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها از مسائل مهمی است که در ارتقاء امنیت دشتستان مؤثر است.

رئیس دادگستری شهرستان دشتستان ادامه داد: شهرستان دشتستان یکی از امن‌ترین شهرستان‌های استان بوشهر است و میزان جرائم این شهرستان کمتر از سایر شهرستان‌های استان بوشهر است.

رستگار با تاکید بر اینکه برای امنیت دشتستان مشقت‌های زیادی کشیده‌ایم کفت: شورای تامین شهرستان دشتستان و دستگاه قضایی برای حکمفرمایی امنیت در شهرستان دشتستان تلاش‌های زیادی داشته‌اند و باید از وضع موجود حراست کنیم تا دوباره شرایط قبل بر فضای شهرستان حاکم نشود.

وی با اشاره بر نقش دستگاه قضایی دشتستان در امنیت شهرستان اذعان داشت: دستگاه قضایی با صدور آراء قاطع در امنیت دشتستان اثرگذار بوده و اگر آراء قاطع و محکم صادر نکنیم وضع امنیتی شهرستان به وضع بد قبل بازمی‌گردد.

رئیس دادگستری شهرستان دشتستان گفت: شورای حل اختلاف شهرستان دشتستان در تسریع در روند دادرسی و تشکیل پرونده‌ها نقش مهمی ایفا کرده و از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند.