ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

برداشت بیش از 3 هزار تن گندم در اراضی کشاورزی آبپخش

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش، محمداسماعیل شفیعی شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی آبپخش اظهار داشت: آبپخش یکی از قطب‌های مهم استان بوشهر در عرصه کشاورزی است و سهم بالایی از تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت کشاورزی و شاخصه‌های کشاورزی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان جهاد کشاورزی آبپخش به منظور کیفیت‌بخشی به تولیدات کشاورزی و افزایش سطح تولیدات به طور جدی به آن توجه داشته‌اند.

شفیعی بیان کرد: فعالیت کشاورزی در بخش آبپخش به طور عمده فعالیت باغداری و نخلداری و کشت غلات را شامل می‌شود که بیشترین فعالیت مربوط به عرصه باغداری و نخلداری است و به طور فصلی در زمینه غلات نیز شاهد فعالیت‌هایی هستیم.

وی با اشاره به میزات تولیدات گندم منطقه آبپخش در سال جاری اضافه کرد: بر اساس آمار موجود میزان تولیدات گندم منطقه آبپخش در سال جاری بیش از 3 هزار تن بوده که به دو شیوه کشت آبی و کشت دیم شاهد تولید این میزان از محصولات بوده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: در سال جاری شاهد کشت گندم در 4 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی بخش آبپخش بوده‌ایم که از این میزان 850 هکتار مربوط به کشت آبی و مابقی اراضی کشاورزی به کشت گندم دیم اختصاص داشته‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش گفت: میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشاورزی یک‌هزار و 600 کیلوگرم در هر هکتار بوده است.

شفیعی متذکر شد: محصولات گندم روستاهای جنوب غرب منطقه آبپخش غیر قابل برداشت بوده و در منطقه شمال شرق شاهد تولید میانگین 670 کیلوگرم گندم در هر هکتار بوده‌ایم.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش با بیان اینکه شهرستان دشتستان بیشترین سهم را در تولید گندم استان به خود اختصاص داده است، یادآور شد: تولیدات گندم استان بوشهر در سال جاری 40 هزار تن بوده که کشاورزان منطقه آبپخش با تولید 3 هزار تنی قریب به هشت درصد از تولیدات گندم استان را به خود اختصاص داده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد