ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

اخباری کوتاه از رسانه‌های مختلف

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg


خط فقر اعلام شد: 946 هزار تومانجمشید پژویان در گفت و گو با ایسنا درباره خط فقر در سال 90 تصریح کرد: در مورد سال 90 هنوز محاسبات انجام نشده‌ است، اما در سال 89 خانوارهای شهری با درآمد ماهانه کمتر از 946 هزار تومان و خانوارهای روستایی با درآمد ماهانه کمتر از 580 هزار تومان زیر خط فقر به حساب می‌آیند.
وی همچنین درباره میزان افزایش یارانه نقدی در آستانه فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌‌ها اظهار کرد: مطالعات و مشاهدات در سالگرد هدفمندی یارانه‌ها نشان داد که مقدار یارانه نقدی فاز اول توانسته اثر مثبتی در توزیع درآمد و افزایش رفاه فقرا داشته باشد بنابراین اگر اگر همان میزان یارانه فاز اول هدفمندی یارانه‌ها به طور متوسط 20 درصد افزایش یابد کافی خواهد بود.


حجاریان: فتنه فرزندان خود را از بین می‌برد
سعید حجاریان، از فعالان فتنه 88، تیتر و عکس یک شماره امروز روزنامه اصلاح طلب شرق شد.
به گزارش جهان، حجاریان در یادداشتی با عنوان 'وقتی «گفت‌وگو» به پایان می‌رسد'، در شرق نوشته است: متفکرانی مانند «هابرماس» برای گفت‌وگو شرایطی را برشمرده‌اند که قابل تامل‌اند. حتی می‌توان گفت که در مسایل فرهنگی نیز وجود مترجم‌ها بود که شناخت فرهنگ‌های گوناگون در جهان را ممکن کرد. برای مثال اگر شخصی مانند «فیتز جرالد» نبود که «خیام» را به انگلیسی ترجمه کند، زیست جهان ادبیات ایران برای غربی‌ها ناشناخته می‌ماند.
به اعتقاد وی "متاسفانه در تاریخ طولانی سرزمین ما نیز شاهد برهه‌هایی بوده‌ایم که به واسطه فقدان مترجمان دقیق و اصلاح‌گران پایبند به جدال احسن، فجایع عمده‌ای رخ داده است. به طور مثال شاید می‌شد با کمی متانت، صبوری و شکیبایی در اترا از حمله مغول پیشگیری کرد. یعنی بی‌کفایتی حاکم «اترا» در برخورد با ایل‌چیان مغول و قتل آنان توسط خوارزمشاهیان باعث شد که مغولان تا قلب اروپا پیش روند."
حجاریان همچنین عنوان کرده است: باوجود اینکه پس از بسیاری از انقلابات مانند روسیه، فرانسه و چین نیز معمولا یک دوره ترور و وحشت وجود داشته، اینکه گفته می‌شود انقلاب فرزندان خود را می‌خورد، الزاما حرف دقیقی نیست. باز به تعبیر حضرت امیر «غصت الفتنه ابناءها بانیابها..» (فتنه فرزندان خود را با دندان‌هایش از هم می‌درد). پس این فتنه است که فرزندان خود را با خشونت از بین برمی‌دارد.

آخرین دقیقه امروز، 61 ثانیه است!
زمان برای هیچ کس منتظر نمی‌ماند اما به نظر می‌رسد که متخصصان زمان امروز(شنبه) آن را برای مدت کوتاهی وادار به توقف کنند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، نگهدارندگان زمان یک ثانیه اضافی را به آخرین دقیقه روز 30 ژوئن افزوده اند تا حرکات زمین را جبران کنند.
این ثانیه اضافی برای منطبق نگهداشتن ساعت‌های زمینی با زمان خورشیدی حیاتی است تا روزهای و شبهای ما با نور و تاریکی مطابقت داشته باشند.
زمان بر روی زمین با استفاده از ساعت‌های اتمی سنجیده می‌شود و باید برای منطبق نگهداشتن سرعت آن با مدارهای لرزان زمین تنظیم شود.
زمان هماهنگ جهانی هر چند وقت یکبار به طور دستی تنظیم می شود تا سرعت آن با مدار غیرهماهنگ زمین مطابق شود. این کار از دهه 1970 انجام می‌شود.
زمان جهانی که به شکل زمان استاندارد جهانی مورد توافق قرار گرفته برای تنظیم رایانه‌ها و تلفن‌های جهان مورد استفاده است.
مهمتر اینکه از آن همچنین برای اطمینان از عملکرد دقیق هدایتگری سیستم های جی‌پی‌اس نیز استفاده می‌شود.
زمان بر روی زمین توسط شبکه‌ای از 400 ساعت اتمی سنجیده شده و برخی مواقع با زمان دیکته شده توسط روز و شب به دلیل نوسانات در گردش زمین تفاوت دارد.
ساعت‌های اتمی با دقت بسیار زیاد از سنجش لرزش‌های ایجاد شده توسط تجزیه ذرات رادیواکتیو برای شمارش ثانیه‌ها و اندازه‌گیری زمان استفاده می‌کنند.
سیاره زمین برای یک انقلاب 360 درجه تنها 86 هزار و 400 ثانیه زمان صرف می‌کند.اما این سیاره بر روی مدار خود لنگ زده و تحت تاثیر گرانش خورشید، ماه و جزر و مد قرار دارد که باعث بروز تفاوت آن با ساعت اتمی بین‌المللی می‌شود.
برای جلوگیری از ایجاد تفاوت زیاد میان ساعت خورشیدی و ساعت اتمی، ساعت هماهنگ جهانی تنظیم شده تا ثانیه 86 هزار و 401 را در روز اضافه کند.
ساعت هماهنگ جهانی از دهه 1970 به عنوان ساعت استاندارد مورد توافق قرار گرفته که به تنظیم ساعت در هر نقطه زمانی از سیاره زمین می‌پردازد؛اما سرعت گردش زمین متفاوت است بدین معنی که فاصله مدارها در روزهای مختلف ممکن است کمی کوتاهتر یا بلندتر باشد.
دانشمندان با افزودن ثانیه‌های جهشی هر یک سال و نیم یکبار برای منطبق نگهداشتن ساعت هماهنگ جهانی با مفهوم زمان سنتی مبتنی بر خورشید به این نوسانات اجازه خودنمایی می‌دهند.
این ثانیه‌ها زمانی افزوده می‌شوند که سرویس بین‌المللی گردش زمین ناظر بر فعالیت سیاره دریابد که دو سنجش از زمان با هم تا 0.9 ثانیه اختلاف دارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد