ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

320 هزار هکتار از اراضی زراعی در مجاورت شهرها و روستاهای استان بوشهر قرار دارند

به گزارش پایگاه‌های خبری ندای آبپخش، احمد صحراکار در نشست شورای اداری آبپخش اظهار داشت: ساخت‌وساز ابنیه در اراضی زراعی و باغی ممنوع است و هیچ نهادی نمی‌تواند نسبت به اعطای مجوز ساخت در اراضی با کاربری کشاورزی اقدام کند.

وی افزود: تنها مرجعی که می‌تواند نسبت به تغییر کاربری و صدور مجوز ساخت و ساز در اراضی باغی و زراعی اقدام کند، مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی استان است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 320 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی در مجاورت شهرها و روستاهای استان قرار دارند.

صحراکار عنوان داشت: هدف قانون‌گذار از ممنوعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی، کاهش ساخت و سازها در اراضی مستعد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه ایجاد زمین کشاورزی مستعد به سال‌ها زمان نیاز دارد، اضافه کرد: اگر وضعیت تبدیل کاربری اراضی کشاورزی به کاربری‌های دیگر تداوم می‌یافت، هم‌اکنون بسیاری از اراضی کشاورزی مستعد استان صرف کاربری‌های دیگر می‌شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان داشت: در صورتی که یک شهر یا روستا برای توسعه با محدودیت مواجه باشد، با طی روال مخصوص می‌توان بخشی از اراضی کشاورزی آن که قابلیت الحاق به شهر یا روستا را داشته باشد، به کاربری جدید تبدیل کرد.

صحراکار اضافه کرد: برای تحقق این امر شورای شهر می‌توانند از طریق دفتر فنی برای الحاق محدوده مورد نظر به شهر یا روستای مدنظر اقدام کند.

وی تشریح کرد: برای صدور پروانه کار خارج از محدوده شهرها و روستاها و مجموعه طرح‌های هادی شهرداران و دهیاران باید از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استعلام کنند.

صحراکار در پایان چنین توضیح داد: هم‌اکنون 80 حکم قلع‌وقمع ساخت غیرمجاز در گورگات عالیشهر، 70 حکم قلع‌وقمع در باغ شهری بنداروز و 30 حکم قلع‌وقمع در باغ حیدر گناوه صادر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد