ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

آبیاری تحت فشار در 200 هکتار از نخیلات آبپخش اجرایی شد

 به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش، محمداسماعیل شفیعی چهارشنبه‌شب در نشست مسئولان آبپخش اظهار داشت: خروج از کشاورزی سنتی و بهره‌گیری از شیوه‌های علمی و نوین کشاورزی از مسائلی است که کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: اصلاح شیوه آبیاری در نخیلات آبپخش از موضوعات مهمی است که در سال‌های اخیر همواره به آن تاکید داشته‌ایم و جلسات توجیهی فراوانی در ارتباط با این موضوع برای کشاورزان برگزار شده است.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: اصلاح شیوه آبیاری در نخیلات آبپخش یک طرح عظیم و استانی است که شاهد آن هستیم.

شفیعی بیان داشت: آبیاری تحت فشار به‌ روش قطره‌ای شیوه‌ای است که اصلاح روش آبیاری در بخش آبپخش بر این اساس صورت می‌گیرد.

وی در همین ارتباط اضافه کرد: روش مذکور بدون اینکه در باغات تغییر و اصلاحی صورت بگیرد در باغات و نخیلات منطقه اجرا خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش اذعان داشت: در روش آبیاری قطره‌ای تحت فشار، مدت زمان آبیاری به سه تا پنج روز تغییر می‌یابد؛ البته با تشکیل گروه‌های آب‌بران که مدیریت آب به خود تولیدکنندگان واگذار می‌شود.

شفیعی افزود: مطالعات اجرای این طرح در 200 هکتار از اراضی آبپخش صورت گرفته و پس از تامین اعتبارات ملی شاهد اجرای طرح پایلوت 200 هکتاری در سطح نخیلات آبپخش خواهیم بود.

وی افزود: طرح پایلوت مذکور به‌عنوان الگو و نمونه‌ای برای نهادینه شدن این طرح اجرا می‌شود و پس از آن تمامی سطح نخیلات آبپخش تحت پوشش این شیوه آبیاری قرار خواهند گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد