ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

مشارکت کشاورزان در نگهداری از تأسیسات آبیاری ضروری است

سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: نگهداری از تأسیسات آبیاری وظیفه مشترک کشاورزان و متولیان آب است و مشارکت کشاورزان در این امر ضروری است.  

سیدمهدی موسوی ظهر امروز در بازدید از شبکه‌های آبیاری آبپخش اظهار داشت: مردم صاحبان اصلی تأسیسات و شبکه‌های آبیاری هستند لذا برای نگهداری از این تاسیسیات وظیفه دارند.
وی افزود: همه کشاورزان باید خود را مسئول حفاظت و صیانت از شبکه‌های آبیاری بدانند و در این زمینه اقدام کنند.
موسوی بیان داشت: ایجاد زمینه مشارکت هر چه بیشتر همه باغداران و کشاورزان در مدیریت و صیانت از تأسیسات آبیاری ضروری است.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر تصریح کرد: پرداخت به موقع آب‌بها توسط کشاورزان برای ارائه خدمات بهتر ضروری است و با توجه به هزینه‌های سنگین تعمیر و نگهداری، پرداخت آب‌بها می‌تواند شرکت را در انجام بهتر و مطلوب‌تر خدمات یاری کند.
موسوی، آبیاری غرقابی نخیلات را از مشکلات عمده‌ای برشمرد که با وجود محدودیت منابع آب استان، بخش قابل توجهی از آب موجود را به هدر می‌دهد.
وی گفت: در شرایط کنونی که این روش سنتی حاکم است برای هر اصله نخل تا عمق بیست سانتی‌متر آب مورد نیاز است این در حالی است که کشاورزان خواستار آبیاری نخیلات خود تا عمق یک متری هستند.  

 http://abpakhshi.persiangig.com/untitled20201010.bmp

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز در این بازدید از نمایندگان باغداران خواست در مدیریت شبکه آبیاری و توزیع عادلانه آب براساس جدول زمان‌بندی و بر مبنای هر چهار ساعت یکصد اصله نخل تلاش و همکاری کنند.
شاپور رجایی اظهار داشت: برای مدیریت توزیع آب و بهره‌مندی مطلوب همه اراضی کشاورزی از شبکه آبیاری نیازمند حمایت و مشارکت گسترده کشاورزان است.
این بازدید به‌منظور انجام عملیات طراحی و مطالعات مقدماتی و نیز مطالعات ژئوتکنیک و خاک‌شناسی و گمانه‌زنی برای برآورد حجم کار و دبی آب مورد نظر کانال‌های شبکه آبیاری آبپخش انجام شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر همچنین در دیداری با کارکنان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر، با آنان به گفت‌وگو نشست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد