ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

تمام اماکن اقامتی و تفریحی آبپخش تجهیز شده‌اند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

شهردار آبپخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش با تبریک سال نو اظهار داشت: سال 90 سالی خوب و موفق برای شهرداری آبپخش بود و بسیاری از طرح‌های عمرانی و زیرساختی با کیفیت مطلوبی انجام شد.
سید محمود موسوی افزود: در سال 90 تعداد 27 پروژه در دست اجرا داشتیم که 13 پروژه زیرساختی و عمرانی مربوط با سال قبل و 14 پروژه بزرگ زیرساختی نیز در سال جاری عملیاتی شد که تمام طرح‌های نیمه تمام را تکمیل کردیم و طرح‌های جدید را نیز به پیشرفت بسیار خوبی رساندیم.
شهردار آبپخش خاطرنشان کرد: در ایجاد فضای سبز و راه‌اندازی اماکن رفاهی و تفریحی اقدامات خوبی انجام دادیم که رضایت خاطر شهروندان را فراهم کرده‌ایم.
موسوی تصریح کرد: امسال در ساماندهی اتوبوس‌های بین‌شهری و ساماندهی حمل و نقل عمومی عملکرد مطلوبی داشتیم و امیدوار هستیم این روند تداوم یابد تا بتوانیم خدمات شایسته را به مردم شریف ارائه کنیم.
شهردار آبپخش با اشاره به آغاز سال جدید و استقبال مسافران نوروزی از منطقه گردشگری آبپخش گفت: هم‌اکنون تمهیدات لازم اندیشیده شده و تمام شرایط مهیای استقبال از مهمانان نوروزی است.
موسوی بیان کرد: تمام اماکن اقامتی و تفریحی آبپخش تجهیز شده‌اند و پارک‌ها و اماکن گردشگری نیز در آمادگی لازم به سر می‌برند.
وی اذعان داشت: برای تامین امنیت و سلامت مهمانان نیز با همکاری نیروی انتظامی و بهداشت و درمان، اقدامات لازم انجام گرفته است.
شهردار آبپخش یادآور شد: شورای اسلامی همکاری بسیار خوبی با شهرداری دارد و در تمام برنامه‌ها این شهرداری را حمایت و پشتیبانی کرده است.

اعطای تسهیلات کشاورزی با بهره 7 درصد در دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

فرماندار دشتستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش اظهار داشت: مسئله اشتغال یکی از دغدغه‌های مهم دولتمردان است که در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و امکانات در این مسیر گام برداشته‌اند.

فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌ها و رویکردهای مهمی که دولت خدمتگذار در مسیر آن گام برمی‌دارد خروج از اقتصاد نفتی و روی‌آوری به صنایع مختلفی است که بتوان برای خروج از اقتصاد نفتی روی آنها برنامه‌ریزی کرد.
خسروی اذعان داشت: کشاورزی محور اقتصادی پویا است و با برنامه‌ریزی‌های راهبردی و کاربردی می‌‌توان در حوزه‌های اقتصادی و اشتغال اقدامات مهمی در راستای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی میهن اسلامی در این عرصه برداشت.
وی در همین راستا اضافه کرد: شهرستان دشتستان توان و پتانسیل بالایی در حوزه صنایع کشاورزی دارد که باید مسئولان شهرستان دشتستان باید زمینه بهره‌برداری حداکثری را از این حوزه فراهم آورند.
این مسئول با اشاره بر اینکه شهرستان دشتستان اراضی مزروعی و باغات مرکبات فراوان را داراست ابراز داشت: شهرستان دشتستان با دارا بودن قریب به 3 میلیون اصله نخل بیش از 60 درصد تولید خرمای استان بوشهر را به خود اختصاص داده و برنامه‌ریزی‌های جامع می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در شهرستان دشتستان باشد که در سال‌های اخیر همواره مد نظر مسئولان شهرستان و استان بوده اقدامات ارزنده‌ای در این راستا صورت گرفته است.
فرماندار دشتستان عنوان کرد: یکی از تدابیری که دولت عدالت‌محور به منظور توسعه صنایع کشاورزی اتخاذ کرده پرداخت تسهیلات در عرصه کشاورزی است و برای رونق اقتصادی کشور و شهرستان باید مردم را با مزایای این وام‌ها و استفاده از آنها تشویق کنیم.
خسروی با بیان اینکه سود این وام‌ها هفت درصد و دارای مدت تنفس و اقساط بلند مدت هستند، تاکید کرد: با توجه به اینکه دشتستان بیشترین سهم از حوزه کشاورزی استان را به خود اختصاص داده باید شرایط را به نحوی فراهم آوریم که مردم شهرستان بتوانند از این وام‌ها استفاده کنند و فرصت‌های شغلی متعدد و پایدار را در عرصه‌های کشاورزی ایجاد کنند.

تولید 600 تن کنار پیوندی در دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبیپخش اظهار داشت: کشاورزی یکی از حوزه‌هایی است که سبب جهش و توسعه اقتصادی کشور می‌شود و باید با تمام توان در راستای بهبود زیرساخت‌های کشاورزی میهن اسلامی تلاش کنیم.

مسئول مرکز تحقیقات کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تحقیقات در حوزه کشاورزی یکی از مهمترین مسائل در راستای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی است و در سال‌های اخیر خصوصا دولت‌های خدمتگذار نهم و دهم اقدامات ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته است.
فخری بیان داشت: با توجه به خشکسالی‌هایی که در سال‌های اخیر در منطقه شاهد بوده‌ایم مطالعات در رابطه با کمبود‌های آبی از مسائل مهم در حوزه کشاورزی است که توانسته‌ایم اقداماتی ارزشمند در این راستا انجام دهیم که زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌های کشاورزی استان می‌شود.
وی در همین راستا اضافه کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در عرصه کشاورزی بر آن باید توجه داشته باشیم شناخت ظرفیت‌ها و توانایی‌های خاکی و طبیعی مناطق در عرصه کشاورزی است که یکی از حوزه‌های مطالعاتی مرکز تحقیقات کشاورزی استان بوشهر را شامل می‌شود.
این مسئول ابراز داشت: یکی از مسائلی که همیشه کشاورزان منطقه بر آن تاکید خاصی دارند مصرف کودهای طبیعی و شیمیایی است که در کشاورزی تاثیرات بسیار مهمی دارند.
مسئول مرکز تحقیقات کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از مسائلی که در این رابطه باید به آن توجه خاص داشته باشیم میزان مصرف کودهای طبیعی و شیمیایی در مسیری است که بتوانیم بهترین و بالاترین بهره‌وری را در حوزه کشاورزی داشته باشیم.
فخری اذعان داشت: یکی از حوزه‌های مطالعاتی که مرکز تحقیقات کشاورزی استان بوشهر بر آن توجه داشته حوزه کودی است که مطالعات گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفته و در مسائل کاربردی کشاورزان را در زمینه مصرف کود توجیه کرده‌ایم.
وی در ادامه از تولید 600 تن کنار پیوندی در دشتستان خبر داد و افزود: در سال جاری 200 هکتار از باغات دشتستان زیرکشت کنار رفته است که پیش‌بینی می‌شود بیش از 600 تن کنار پیوندی از باغات این شهرستان برداشت شود.

برگزاری کارگاه داستان‌نویسی دفاع مقدس در دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش اظهار داشت: ترویج و گسترش فرهنگ والای ارزشی در جامعه امری مهم و ارزشمند است و همه باید در این مسیر اهتمام ورزیم.
کرم باقری افزود: فرهنگ شهادت و ایثار و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس باید در بین نسل جوان گسترش یابد و اداره ارشاد اسلامی در این مسیر نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان از برگزاری کارگاه داستان‌نویسی و خاطره‌نویسی دفاع مقدس در دشتستان خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور آشنایی بیشتر نویسندگان به ویژه جوانان شهرستان دشتستان با نحوه نوشتن خاطره و داستان‌نویسی با موضوع دفاع مقدس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر کارگاه خاطره‌نویسی و داستان‌نویسی را در دشتستان برگزار کرد.
باقری تصریح کرد: در راستای برگزاری دوره‌های فشرده و ویژه برای نویسندگان جوان شهرستان در ارتباط با
چگونگی خاطره‌نویسی و داستان‌نویسی با موضوع دفاع مقدس یک دوره کارگاه داستان‌نویسی
با حضور سید قاسم یاحسینی و سمیه رسولی از نویسندگان برجسته کشور و استان و با شرکت بیش از 50نویسنده جوان از شهرستان دشتستان در محل مجتمع شهید شاهینی دشتستان برگزار شد.
وی اضافه کرد: این کارگاه به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان برگزار شد و اساتید در این کارگاه‌ها به تشریح چگونگی نوشتن خاطرات و داستان با موضوع دفاع مقدس پرداختند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان گفت: حضور جوانان و پیشکسوتان فرهنگی هنری و ایجاد فضای برادری در قالب اینگونه کارگاه‌ها و کسب آگاهی و آمادگی، خود نوعی جهاد و مبارزه است.
باقری یادآور شد: گام گذاشتن در مسیر و راه شهدا وظیفه آحاد جامعه و بویژه اهل قلم است و از هنرمندان می‌خواهیم که از وجود رزمندگان و جانبازان به عنوان منبع و سند برای داستان‌نویسی و خاطره‌گویی دفاع مقدس نهایت بهره را ببرند.

همایش تجلیل از شاعران معاصر سعدآباد برگزار شد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، امام جمعه سعدآباد پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از شاعران معاصر منطقه سعدآباد اظهار داشت: نظام اسلامی در مسیر رشد و بالندگی در حرکت است و امروز در تمام عرصه‌ها شاهد موفقیت ایران اسلامی هستیم.
حجت‌الاسلام کشاورز بارگاهی افزود: توجه به فرهنگ و ادبیات امری لازم و ارزشمند است و باید جوانان و نوجوانان با آثار ارزشمند ادبی آشنا شوند تا بتوانند تاثیرگذار باشند.
وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر شاهد رشد و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در استان و این منطقه هستیم که انتظار داریم با کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها شاهد موفقیت بیشتر باشیم.
امام جمعه سعدآباد با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی منطقه سعدآباد گفت: این منطقه همیشه و در طول تاریخ مهد و زادگاه ادیبان، شاعران و فرهنگ دوستان بوده و در همه حال سهم بسزایی در فرهنگ و ادب استان داشته است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان نیز اظهار داشت: این آیین در واقع به منظور تجلیل از شاعران معاصر و فرهیختگان شهرستان برگزار شده و امیدوار هستیم موجبات رضایت مردم و مدعوین فراهم شده باشد.
 کرم باقری بیان کرد: این همایش توسط گروه هنری احرار سعدآباد و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان و هماهنگی بخشداری و آموزش و پرورش سعدآباد برگزار شده که از تعداد 5نفر از شاعران معاصر منطقه سعدآباد تجلیل خواهد شد.
بر اساس این گزارش، در این همایش از مرحومان ملاکاوس کفایی، قایدمراد کفایی ،سید مهدی مهدوی، فتح‌الله سعدابادی و شاعر معاصرحسین دارند تقدیر و تجلیل شد.
در این همایش، حسین دارند و خانم‌ها سعدآبادی و مهدوی اشعاری را قرائت کردند.

گازرسانی به تمام شهرهای شهرستان دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش اظهار کرد: در سال جهاد اقتصادی بیشترین میزان گازرسانی در استان بوشهر انجام گرفت و رشد بسیار خوبی در گازدار کردن شهرها و روستاهای مختلف داشتیم.
غلامعباس حسینی افزود: در شهرستان دشتستان بیشترین میزان گازرسانی را شاهد بودیم و هم‌اکنون بیشتر شهرها و روستاهای این شهر گازدار هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر از گازرسانی به تمام شهرهای شهرستان دشتستان خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال جاری گازرسانی به شهرهای برازجان، آبپخش، شبانکاره و سعدآباد و دالکی در دشتستان محقق شد و بخش عظیمی از گازرسانی به شهرهای تنگ‌ارم و بوشکان و کلمه نیز انجام گرفته که به زودی به نتیجه خوبی در این عرصه می‌رسیم.
حسینی تصریح کرد: امسال بیش از 200 کیلومتر گازرسانی در دشتستان انجام گرفته که نشان‌دهنده تلاش بیش از پیش شرکت گاز در این شهرستان است.
وی گفت: در سال جاری عملیات گازرسانی به 7 روستای استان نیز به طول 81 کیلومتر محقق شده که در نیمه نخست سال آینده نیز شاهد گازرسانی به بیش از 30 روستا خواهیم بود.
 مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر یادآور شد: اجرای بیش از 2 هزار کیلومتر گازرسانی در شهرها و روستاهای مختلف استان طی 2 سال اخیر از مهم‌ترین اقدامات مجموعه گاز استان است.
حسینی افزود: کیفیت‌بخشی به امر گازرسانی و رضایت خاطر شهروندان و سرعت بخشیدن به پروژه‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت گاز استان در سال جاری بوده است.

سید مهدی موسوی‌نژاد رسما راهی بهارستان شد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

معاون سیاسی فرماندار دشتستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش اظهار داشت: با تایید رسمی صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه دشتستان از سوی شورای نگهبان، سید مهدی موسوی‌نژاد رسما به‌عنوان نماینده منتخب این شهرستان در مجلس راهی بهارستان می‌شود.

بخشعلی دهقائدیافزود: انتخابات در دشتستان در کمال آرامش و سلامت برگزار شد و مردم با استقبال بسیار خوبی که داشتند موجبات انتخاباتی باشکوه و بانشاط را فراهم آوردند.
معاون سیاسی فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: عوامل اجرایی انتخابات و هیئت‌های نظارت نیز بسیار عملکرد مطلوبی داشتند و نامزدهای انتخابات و هواداران آنها نیز در چارچوب قانون فعالیت کردند و در مجموع انتخاباتی بسیار شایسته و سالم را شاهد بودیم.
دهقایدی تصریح کرد: سید مهدی موسوی‌نژاد با کسب بیش از 46 هزار رأی مردم به‌عنوان نماینده منتخب مردم دشتستان در مجلس نهم برگزیده شد که امروز و با تایید شورای نگهبان، این امر رسمیت یافت و موسوی‌نژاد با آغاز به کار مجلس نهم راهی بهارستان می‌شود.
وی بیان کرد: از تمام نامزدها و طرفداران آنها انتظار می‌رود با وحدت و همدلی برای آبادانی و سربلندی دشتستان تلاش کنند و باید رقابت‌ها را به رفاقت تبدیل کنیم.

اثبات ولایتمداری در خدمت به جامعه و مستضعفین است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش نماینده منتخب مردم در انتخابات نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی شامگاه یکشنبه در جمع مردم دشتستان با تبریک سال نو اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی شاهد موفقیت بسیار خوب نظام اسلامی بودیم و امیدوار هستیم این روند تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد با اشاره به وفاداری مردم به نظام و با تاکید بر برگزاری باشکوه انتخابات مجلس نهم افزود: تقدیم 250 هزار شهید نشانه وفاداری و علاقه مردم به انقلاب است و این وفاداری در تمام عرصه‌ها به اثبات رسیده است.
این نماینده اصولگرای مجلس نهم وفاداری و همراهی مردم با نظام را در تک تک فراز و نشیب‌های 33 ساله نظام مسبوق به سابقه و درخشان خواند و نقش‌آفرینی مردم در حوادث سال 87 و فتنه 88 را ناشی از بصیرت و هوشیاری مردم برشمرد.
موسوی‌نژاد همچنین با اشاره به خلق حماسه‌ای عظیم در انتخابات اخیر توسط مردم، اتحاد مردم را موجب یأس و ناامیدی دشمنان انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: این مردم به سبب خلق حماسه‌ای عظیم شایسته تقدیر و تشکر هستند.
منتخب مردم دشتستان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رأی مردم دشتستان رأی به من نبوده بلکه رأی به جبهه عدالتخواهی است که به یاری هم در راستای اعتلای آن خواهیم کوشید.
موسوی‌نژاد با اشاره به لزوم حذف چهره محرومیت، اثبات ولایتمداری را در خدمت به جامعه و مستضعفین دانست.
وی در ادامه با اشاره به لزوم حرکت جهادی زمامداران در راستای رخت بربستن محرومیت و مظلومیت از چهره منطقه افزود: تا زمانی که مردم محروم و مستضعف در سختی و مشقت زندگی می‌کنند نباید خواب راحت به چشم مسئولین بیاید.
نماینده مردم دشتستان در مجلس نهم بیان کرد: رأی مردم به ما، رأی به تفکر ارزشی و اعتقادات اسلامی بود لذا خود را خدمتگزار کوچک این تفکر ارزشی می‌دانم و به فضل الهی در کنار شما خواهم ماند.

توضیحات بنیاد شهید بوشهر در ارتباط با تخریب گلزار شهدای درودگاه

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش روابط عمومی بنیاد شهید استان بوشهر در ارتباط با تخریب گلزار شهدای درودگاه که خبر آن در برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها منعکس شد توضیحاتی به خبرگزاری فارس ارسال کرده که این توضیح به همراه پاسخ خبرگزاری فارس در ادامه می‌آید.
در توضیحات بنیاد شهید بوشهر آمده است: شهدای عزیز گوهرهای ماندگاری هستند که همه مردم وظیفه دارند با پاسداشت نام و یاد آنان و حفظ ارزش‌های والای شهادت دین خود را به آنان ادا کنند؛ در ساختار اداری نظام مقدس جمهوری اسلامی به همین منظور و به فرمان امام راحل (رحمةالله علیه) نهاد مقدس بنیاد شهید شکل گرفته که به صورت ویژه و تخصصی و بر طبق قانون و مقررات وضع شده وظیفه رسیدگی به امور مربوط به شهید و شهادت را به عهده دارد؛ در این بین ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا نیز یکی از وظایف مهم و حساس بنیاد شهید است که با توجه به حساسیت موضوع و اهمیت ماندگاری یادمان‌های شهدا و عمل به فرامین مقدس حضرت امام خمینی (رحمة‌الله علیه) و مقام عظمای ولایت، خوشبختانه در سطح استان شاهد همدلی و همکاری بسیار مناسب همه مسئولان محترم استان هستیم به گونه‌ای که با پشتوانه عظیمی که بنیاد شهید استان از آن برخوردار است اکنون در زمینه ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا حایز رتبه برتر کشوری می‌باشد؛ حضرت امام راحل (رحمةالله علیه) می‌فرمایند؛ «همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود» حتی همین یک سخن مقدس می‌تواند اتمام حجت بر همه ما باشد که به بهترین شکل وظیفه خود را ادا کنیم.
در ادامه این توضیح آمده است: هر گلزار مطهر به نسبت وضعیت جغرافیایی موجود و بسیاری عوامل طبیعی می‌طلبد که شکل کار با نظر متخصصان امر متشکل از مهندسان متعدد به صورت خاص اجرا شود، علیرغم وظیفه و تعهدی که دولت بر عهده بنیاد شهید مبنی بر ساماندهی گلزارها گذاشته، بنیاد شهید قبل از اجرای پروژه، خانواده‌های معظم شهدا را در جریان کار قرار می‌دهد و شکل کار برای آنان تشریح می‌شود و به نوعی با اجازه این عزیزان پروژه را آغاز می‌کند.
در موضوع مورد بحث یعنی گلزار مطهر شهدای درودگاه نیز با توجه به وضعیت موجود یعنی وجود رودخانه در یک طرف و نخلستان در طرف دیگر، و رطوبت بالای منطقه لزوم بنای پروژه‌ای مستحکم و با پی‌ریزی قوی بسیار احساس می‌شود؛ ضمن اینکه گذرآب‌های سطحی نیز از یک طرف به گلزار نزدیک است و بدتر از همه به دلیل شوره‌زار بودن خاک قطعا خوردگی بنا در صورت قوی نبودن پی ساختمان در آینده‌ای نزدیک خود را نشان خواهد داد. لذا بر طبق نظر مهندسان محترم لزوم استحکام زیاد کف بنا غیر قابل تردید است و باید کف بنا بیش از یک متر از سطح موجود بالاتر بیاید و همانگونه که واضح است این ارتفاع به وسیله بتون محقق خواهد شد و قبور فعلی همگی در دل این بتون قرار می‌گیرند و حتی چه با این وضعیت شرح داده شده و یا حتی اگر کف بنا هم بالا نیاید در ساماندهی، سنگ مزار شهدا تعویض می‌شود و همه قبور مطهر به شکل یکسان، یکدست و شکیل در خواهند آمد؛ اما هیچکدام از این دلایل هیچ‌گاه باعث نمی‌شود که هنگام ساماندهی خدای نکرده کوچکترین بی‌احترامی به مزار شهدا صورت پذیرد.
این توضیح می‌افزاید: در هنگام ساماندهی گلزار مطهر شهدای درودگاه به دلیل وجود دیوار در کنار گلزار و استحکام دیوار و لزوم برداشته شدن این دیوار پیمانکار ناچار می‌شود با لودر قسمتی از دیوار را تخریب کند که متاسفانه به دلیل نزدیکی دیوار با چند مزار شهید مقداری از نخاله‌های دیوار بر روی سنگ مزار شهید فرو می‌ریزد و باعث شکستگی سنگ مزار می‌شود؛ این مزار شهید علاوه بر سنگ اصلی در سال‌های بعد یک سنگ قبر دیگر نیز روی سنگ اصلی گذاشته شده بود و با شکسته شدن سنگ دوم این سنگ برداشته می‌شود و همان سنگ اولیه با تمام مشخصات حک شده روی سنگ به صورت سالم نمایان است؛ در مورد دو مزار دیگر نیز با آسیب دیدن سنگ مزار شهید سنگ جدید آماده و بلافاصله جایگزین شده است؛ متاسفانه وجود لودر در برداشته شدن دیوار باعث پخش شایعه‌ای بسیار نامناسب و خلاف واقع می‌شود اما بهترین گواه ما برای عدم تخریب مزار شهدا با لودر وجود زمین نرم کنار مزار شهدا است که در صورت رد شدن لودر در آنجا باید چرخ لودر در زمین فرو برود و یا حداقل ردی از خود به جا بگذارد.
هم‌اکنون نیز به حول و قوه الهی و با دعای خیر مادران شهدا که بهترین پشتوانه خدمتی ما است کار به قوت و جدیت در حال پیگیری است و طبق وعده داده شده و در صورت تامین اعتبار پروژه ساماندهی و برای نگهداری تحویل دهیاری روستا می‌شود.
اما در این بین گلایه‌هایی هم هست که علیرغم میل باطنی و به واسطه حجم بزرگ تبلیغاتی خلاف واقع این روزها علیه بنیاد ناچار به طرح آنها می‌باشیم.
در مطلب منتشره در تاریخ 24/12/90 در آن خبرگزاری آنقدر اشکال و اشتباه وجود دارد که جواب به همه آنها مجال زیادی می‌خواهد مثل اینجا که نوشته‌اید: «بازسازی یادمان‌های شهدا از رویکردهای جدید بنیاد است» که برای آشنایی شما عرض می‌شود این امر چندان هم جدید نیست و سال‌های زیادی است که بنیاد در ساماندهی گلزارها فعال است.
عزیزی خود را مدیر کانون تخصصی شهدای روستا معرفی کرده و مصاحبه‌های متعدد داشته است؛ اول اینکه این برادر عزیز بفرمایند چگونه و چرا فعالیت خود را از این بنیاد که باید بر طبق وظیفه‌ای که دولت بر عهده آن گذاشته متولی رسیدگی به امور شهدا باشد تاکنون مخفی نگاه داشته بوده‌اند؟  این عزیز چرا مطالب خلاف واقع به ذهن خانواده‌های شهدا و مردم جامعه وارد کرده و پندارهای ذهنی خود را به عنوان واقعیت القا کرده‌اند؟ در مطلب منتشره در تاریخ 24/12/90 در آن خبرگزاری ایشان فرموده‌اند؛ «متاسفانه در روستای درودگاه در روز کلنگ‌زنی پروژه هیچکدام از خانواده شهدا در جریان امر نبوده‌اند» برای اطلاع باید گفت این پروژه در دهه مبارک فجر با حضور مسئولان و مردم کلنگ‌زنی شد. قبل از مراسم کلنگ‌زنی به تک تک خانواده‌های معظم شهدا اطلاع‌رسانی شده و از آنان برای شرکت در مراسم نیز دعوت شد. حال چگونه از سوی کسی که خود از خانواده شهدا نیست ادعا می‌شود به خانواده‌های شهدا اطلاع‌رسانی نشده؟
در ادامه مطلب با چند عزیز از اهالی روستا گفتگو شده؛ این کاملا قبول است که شهدا متعلق به همه هستند و برای همه مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند اما کاش در بین افرادی که از آنها نظر خواسته‌اید و مصاحبه کرده‌اید حداقل نظر یکی از خانواده‌های شهدا را هم می‌گرفتید؛ چه ایرادی دارد در موضوعی که مرتبط با شهدا و خانواده‌های شهدا است نظر خود خانواده‌ها هم گرفته شود؟ چرا فقط دیگران متولی خانواده‌های شهدا شده‌اند؟ مگر خود خانواده‌های عزیز شهدا نمی‌توانستند از جانب خودشان نظرشان را بگویند که شما فقط از طرف دیگران نظر آنها را نوشته‌اید؟
(خوشبختانه صورتجلسه نظرخواهی از خانواده‌های معظم شهدا و موافقت این عزیزان با نحوه ساماندهی همراه با امضای این عزیزان موجود است)
این توضیحات در ادامه می‌افزاید: یکی از عزیزان گفته‌اند؛ «تنها ویرانه‌هایی از قبور مطهر شهدا باقی مانده است» خدمت این عزیز باید عرض شود انصافا شما گلزار را دیده‌اید؟ واقعا آنجا تخریب شده و تنها ویرانه‌ای باقی مانده؟ پناه بر خدا! ظاهرا جز این نمی‌توان سخنی گفت.
عزیزان دیگر نیز به نوبه خود حجم وسیعی از تخریب را در ذهن خواننده مطلب تصویر کرده‌اند و متاسفانه خبرگزاری فارس نیز بر روی مطلب تاریخ 23/12/90 (مصاحبه با رئیس شورای اسلامی درودگاه) تصویر یک لودر که دارد چند خانه را تخریب می‌کند و هیچ ارتباطی با موضوع گلزار ندارد گذاشته تا فهم تخریب گلزار را در ذهن خواننده بیشتر جا بیندازد که متاسفانه باید گفت این عمل بسیار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای است؛ در این مصاحبه رئیس محترم شورا گفته‌اند؛ « مسئولان بنیاد شهید با لودر نسبت به تخریب مزار شهدای عزیز اقدام کردند» جناب رئیس بزرگوار! اگر قرار بود با لودر قبور مطهر شهدا تخریب شوند چرا فقط یک گوشه سنگ مزار شهید شکسته؟ چرا اصل برآمدگی مزار مطهر شهید آسیبی ندیده؟ آیا جز این است که متاسفانه همان ریزش دیوار باعث شکستن سنگ مزار شده؟
شکستگی سنگ مزار شهید هیچ توجیهی ندارد و بنیاد شهید استان رسما از خانواده شهید، از مردم و از همه مهم‌تر از شهید و خدای شهیدطلب عفو و بخشش دارد و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بعدی به عمل می‌آورد اما ذکر این نکته ضروری است که در کار ساماندهی گاه ناخواسته آسیبی به مزار شهید وارد می‌شود و به هیچ عنوان بنیاد سعی در انکار یا پوشاندن موضوع ندارد ولی جوسازی خلاف واقع و ذکر اینکه با لودر قبور شهدا تخریب شده دور از انصاف و متاسفانه آب به آسیاب دشمن ریختن است.
به عنوان آخرین کلام خدمت همه عزیزان عرض می‌شود هم‌اکنون کار ساماندهی در جریان است اما به دلیل نزدیک شدن به نوروز و زیارت قبور مطهر شهدا همه قبور مطهر شهدای گلزار درودگاه آماده پذیرایی از خانواده‌های معظم شهدا و مردم بزرگوار روستا هستند و در زمان تحویل سال نیز محوطه گلزار تا جایی که کار ساماندهی اجازه بدهد برای زیارت‌کنندگان آماده خواهد بود.

از خدای شهیدان می‌خواهیم همه ما را در راه خدمت به شهدا، فرهنگ شهدا و خاندان معظم و مکرم شهدا سربلند بدارد و اگر خدمتی انجام می‌شود آن را توشه آخرتمان کرده تا در محضر شهدا سرافکنده نباشیم. ان‌شاءالله.
توضیحات این سایت خبری:
این خبرگزاری در نخستین واکنش به تخریب گلزار شهدای درودگاه با مدیرکل بنیاد شهید استان بوشهر مصاحبه کرد و نخستین خبر از خروجی خبرگزاری در این مقوله مصاحبه جناب حاجی‌زاده است که توضیحات ایشان کاملا در آرشیو خبرگزاری موجود است.
 این خبرگزاری هیچ‌گونه موضع‌گیری در بحث تخریب گلزار شهدا نداشته و با مسئولان روستای درودگاه و مردم این روستا و خانواده‌های شهدای این روستا گفتگو کرده است و سخنان مردم و مسئولان را بدون تحریف و با حفظ امانت‌داری آورده است.
عکس لودری که مورد اشاره روابط عمومی بنیاد شهید است یک عکس تزئینی است که رویه‌ای معمول در این خبرگزاری و سایر خبرگزاری‌های داخلی و خارجی است و به هیچ وجه تشویش اذهان را متبادر نمی‌کند.
در توضیحات روابط عمومی بنیاد شهید به استفاده از لودر در تخریب این گلزار اشاره شده و صراحتا اعلام کرده‌اند که از لودر در این امر استفاده شده لذا مشخص نیست اصرار این نهاد در نشان دادن عکس لودر به چه دلیل است و اصل ماجرا که از لودر در تخریب گلزار شهدا استفاده شده مورد تایید خود بنیاد شهید است.
در بیانیه بنیاد شهید از مصاحبه‌شوندگان انتقاد شده و احتمالا از نظر بنیاد شهید برای مصاحبه‌های مربوط به گلزار شهدا باید از بنیاد شهید استعلام کنیم.
آنچه مسلم است اقدام بنیاد شهید در تخریب گلزار شهدا اقدامی مناسب و در شأن شهدای عزیز نبوده و حتی در جوابیه بنیاد شهید به خاطر این اقدام ناشایست عذرخواهی شده و معلوم نیست چرا اطلاع‌رسانی خبرگزاری فارس در تخریب این گلزار شهدا موجب برآشفتگی مسئولان این بنیاد شده است.
عکس‌‌ها و فیلم‌های بسیار زیادی از زوایای مختلف تخریب گلزار شهدای درودگاه در آرشیو این خبرگزاری موجود است که برای جلوگیری از سوءاستفاده معاندان از انتشار بسیاری از آنها خودداری کردیم و عکس‌های منتشر شده تنها بخش کوچکی از عکس‌های موجود است.
خبرگزاری فارس همواره در راستای دفاع از ارزش‌های اسلامی گام برمی‌دارد و امیدوار هستیم شاهد گسترش و ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت در سطح جامعه باشیم.

تخصیص 10 میلیارد ریال برای پیشرفت ورزش دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

فرماندار دشتستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای‌آبپخش اظهار داشت: توجه به نیازها و خواسته‌های جوانان که یکی از اقشار مهم و تعیین کننده جامعه هستند از مسائل مهمی است که باید مسئولین شهرستان با تمام توان و پتانسیل در راستای رفع این نیازها کوشا باشند.
غلامحسین خسروی در همین راستا خاطرنشان کرد: شناخت نیازها و دغدغه‌های نسل جوان و نوپای جامعه از مسائلی است که در دستیابی به این هدف اثرگذار است و نباید از اهمیت این مساله غافل شویم.
خسروی ابراز داشت: تشکیل کارگروه‌های ویژه جوانان و برگزاری نشست‌های اقشار دانشجویی، ورزشکاران و ... از مسائل مهمی است که سبب آشنایی بیش از پیش با نیازهای جوانان می‌شود و مسئولان دستگاه‌های اجرایی درخور وظایف و فعالیت‌های خود باید این مسائل را مد نظر قرار دهند.
وی افزود: یکی از نیازهای اقشار جوان جامعه بهبود شرایط ورزشی و تربیت بدنی و گسترش فضاهای ورزشی است که مسئولان باید به این مسئله توجهی خاص داشته باشند و در سال جاری در شهرستان دشتستان با دیدگاهی خاص به این مسئله نگاه کرده‌ایم.
این مسئول از تخصیص 10 میلیارد ریال برای پیشرفت ورزش دشتستان خبر داد و اذعان داشت: تخصیص اعتبار 10 میلیارد ریالی در حوزه ورزش یکی از اقداماتی است که در سال جاری در شهرستان دشتستان رخ داده و در این راستا توانسته‌ایم رضایت اهالی ورزش را تا حدودی جلب کنیم.
فرماندار دشتستان تصریح کرد: ورزش یکی از سالم‌ترین تفریحات است که هم سبب سلامتی افراد می‌شود و هم افراد را از انحرافات اجتماعی دور می‌کند و توسعه ورزش در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اثرگزار خواهد بود.
خسروی بیان داشت: غنی‌سازی اوقات فراغت و دوری از انحرافات اجتماعی از مسائلی است که در بهبود شاخص‌های امنیتی جامعه اثرگذار خواهد بود و باید همواره بر این مسائل مهم توجه داشه باشیم.
وی ادامه داد: بررسی‌ها و مقایسه‌های آماری در جلسه شورای تامین گذشته نشان می‌دهد شاخص‌های امنیتی شهرستان دشتستان در مقایسه با 10 سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته و شاهد کاهش وقوع جرم در شهرستان بوده‌ایم.

برگزاری سالم انتخابات تمام امید دشمنان را ناامید کرد

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان بعد از ظهر امروز در نشست با مسئولان شهرستان دشتستان اظهار داشت: از تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی و ادارات شهرستان دشتستان به خاطر تلاش یکساله در عمران و آبادانی شهرستان تشکر می‌کنیم.
بخشعلی دهقائدی افزود: تلاش و همت مضاعف یکی از اساسی‌ترین خصائصی است که مسئولان شهرستان دشتستان باید بر آن توجه داشته باشند و با بهره‌گیری از این خصوصیت می‌توانند در راستای توسعه بیش از پیش شهرستان دشتستان گام بردارند و در سال جهاد اقتصادی شاهد تلاش بسیار خوب مسئولان بودیم.
دهقائدی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های سیاسی در میهن اسلامی پیشرفت‌هایی چشمگیر را شاهد بودیم و پایان‌بخش این موفقیت‌های پیاپی انتخابات 12 اسفند و حضور پرشور امت مسلمان ایران اسلامی در این انتخابات بود که باعث شکست و نومیدی دشمنان شد.
این مسئول در همین راستا اذعان داشت: خدمت به مردم یکی از مهم‌ترین وظیفی است که مسئولان همیشه مورد توجه قرار داده‌اند و ارائه حداکثری خدمات کوچکترین کاری است که مسئولان می‌توانند به پاس اعتماد بی‌پایان مردم به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دهند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتستان عنوان کرد: در طول سه دهه عمر پربرکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران انتخابات‌های مکرری برگزار شده و هر بار در این انتخابات‌ها حضور مردم پررنگ‌تر از دفع قبل بوده و این نشان از اعتماد و علاقه مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
دهقائدی با اشاره بر اینکه در طول این سه دهه تمامی این انتخابات‌ را مردم برگزار کرده‌اند، بیان داشت: یکی از مسائلی که دشمنان در ماه‌های گذشته با تمام توان در راستای آن تلاش می‌کردند ناسالم و غیر واقعی نشان دادن انتخابات است ولی مردم که خودشان برگزار کنندگان انتخابات بوده‌اند بر سلامت آن تاکید دارند.
وی تشکیک در انتخابات را خیانت به مردم دانست و تصریح کرد: تشکیک در انتخابات، ‌ناسالم نشان دادن آن و غیر واقعی نشان دادن انتخابات از مسائل مهمی است که دشمنان و ایادی داخلی آنها پیش رو گرفته بودند و با تمام توان در این راستا حرکت می‌کردند ولی امت مسلمان ایران اسلامی با مشارکت 64 درصدی در انتخابات ثابت کردند که به هجمه‌های دشمنان هیچ توجهی ندارند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتستان بیان داشت: افرادی که پای صندوق‌های رای نیامدند ضد انقلاب و مخالف نظام نبودند بلکه شرایط مشارکت در انتخابات برای ایشان مهیا نبود و ما مسئولان وظیفه داریم در انتخابات آتی شرایط حضور مردم در انتخابات را تسهیل کنیم.

راه‌اندازی دبیرخانه فناوری نانو در شهرستان دشتستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با تبریک به مناسبت عید نوروز اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد رشد و توسعه سریع علم الکترونیک در کشور بوده‌ایم به نحوی که فناوری اطلاعات در تمامی برنامه‌های روزمره زندگی موثر است.
عباسعلی اسدی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش همگام و همراه با پیشرفت فناوری اطلاعات در کشور در این راستا گام برداشته و ایجاد کلاس‌های هوشمند و کارگاه‌های رایانه در مدارس شهرستان دشتستان گامی مثبت برای گسترش فناوری اطلاعات در مدارس است.
اسدی بیان داشت: اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش از اساسی‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش است و در شهرستان دشتستان تمامی برنامه‌ها بر تحقق اهداف این طرح معطوف شده است.
وی ایجاد کلاس‌های هوشمند را یکی از اهداف طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: تمام مدارس شهرستان را به سیستم هوشمند مجهز می‌کنیم و این امر به تدریج در مدارس شهرها و روستاهای این شهرستان عملیاتی می‌شوند.
این مسئول اذعان داشت: باید از تمامی فرصت‌ها برای تحقق اهداف و برنامه‌های طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش بهره بریم و هیچ فرصتی را نباید از دست دهیم.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزش کامپیوتر در قالب کلاس‌های ضمن خدمت از برنامه‌های آموزش و پرورش برای آشنایی بیش از پیش دبیران با علوم روز است و در سال‌های اخیر طی چندین مرحله شاهد برگزاری چنین دوره‌هایی بوده‌ایم.
اسدی ابراز داشت: دانش‌آموزان آینده‌سازان میهن اسلامی هستند و تقویت مدارس و واحدهای آموزشی و اجرای اهداف طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش و باور استعدادهای دانش‌آموزان از مسائل مهمی است که باید برای پیشرفت و توسعه شهرستان دشتستان به آن توجه داشته باشیم.
وی، از راه‌اندازی دبیرخانه فنآوری نانو در شهرستان دشتستان خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را برای روزآمد کردن مدارس به کار گرفته‌ایم و دانش‌آموزان و مدیران و معلمان را در این راستا همراهی می‌کنیم.
اسدی یادآور شد: در سال‌جاری یک میلیارد و 650 میلیون ریال برای تجهیز و تامین امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی مدارس شهرستان دشتستان هزینه شده است.