ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

در زمان امام سجاد(ع) اسلام در اوج مظلومیت قرار داشت

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، بخشدار آبپخش عصر امروز در همایش بزرگ قرآنی مدارس آبپخش با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: امام سجاد (ع) در دوران 34 ساله امامت خود پس از شهادت امام حسین (ع) تلاش زیادی برای ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام کردند.
احمد خرم‌روز با اشاره به سخنی از امام سجاد (ع) افزود: آن امام همام در شرایطی برای گسترش حقایق ناب اسلام و حاکمیت‌بخشی به دین مبین اسلام تلاش می‌کردند که اسلام در اوج مظلومیت خود قرار داشت.
خرم‌روز بیان داشت: قرآن کریم از صدر اسلام تاکنون محور تمامی کارهای مسلمین بوده و هیچگونه تحریفی در آن صورت نگرفته است.
بخشدار آبپخش با اشاره به اهمیت سرلوحه قرار دادن قرآن در اجرای کارها و برنامه‌های روزمره خاطرنشان کرد:‌ انسان‌ها برای سعادت دنیوی و اخروی باید رهنمود‌های قرآن کریم را به عنوان سرلوحه کارهای خویش قرار دهند.
خرم‌روز اذعان داشت: مدارس مهم‌ترین پایگاه‌‌های قرآن‌آموزی محسوب می‌شوند و از همین مدارس بوده که قاریان و حافظان بزرگ قرآنی به جامعه اسلامی معرفی شده‌اند.
این مسئول تصریح کرد: آبپخش از دیرباز به دارالمومنین معروف بوده و حافظان بین‌المللی قرآن همچون سید عبدالکریم موسوی در این بخش به جامعه معرفی شده‌اند و باید ایشان را به عنوان الگوهایی برای نسل جوان قرار دهیم.
بخشدار آبپخش ابراز داشت: معجزات قرآن بسیار فراوانند و علم بشری روز به روز معجزاتی را که قرآن به آن اشاره کرده به اثبات می‌رساند و به عنوان پایه‌های علمی برای رشد و توسعه دانش‌ قرار می‌دهد.
خرم‌روز اضافه کرد: مسلمانان باید در قرآن تدبر و به آن عمل کنند، چون در سایه عمل به احکام و آیات نورانی قرآن کریم پیشرفت‌های بزرگ بشری در ابعاد مادی و معنوی حاصل می‌شود.
وی به نقش مهم فرهنگیان در توسعه و ترویچ فرهنگ ناب اسلامی و قرآنی اشاره کرد و بیان داشت:‌ فرهنگیان و معلمان نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای در تعلیم و تربیت دارند و باید تلاش کنند انسان‌هایی تربیت کنند که خادم جامعه اسلامی باشند و به عنوان عنصری خادم برای خدمت به مردم و تحقق اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند.

نهضت ملی حفظ قرآن گام بزرگی در مقابله با جنگ نرم است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، رئیس آموزش و پرورش بخش آبپخش عصر امروز در همایش بزرگ قرآنی مدارس بخش آبپخش گفت:‌ بهترین شیوه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن تمسک به قرآن کریم است و در سایه توسل به قرآن است که انوار الهی بر دل انسان‌ها می‌تابد.
محمود انتظامی با تاکید بر اهمیت مانوس شدن انسان‌ها با کلام وحی اظهار داشت: مانوس شدن انسان‌ها با قرآن و کلان الهی ضمیر و دل‌های آنها را روشن و ایشان را از پلیدی‌ها و زشتی‌ها دور می‌دارد.
انتظامی اذعان داشت: در شرایطی که دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از ابراز تهاجم فرهنگی جنگی نرم علیه ملت مسلمان و ولایتمدار ایران به راه انداخته‌اند باید با طنین‌انداز کردن فرهنگ ناب قرآنی و اسلامی جامعه و جوانان و نوجوانان ایران اسلامی را که از حساس‌ترین اقشار جامعه هستند از انحراف و گمراهی نجات دهیم.
رئیس آموزش و پرورش آبپخش تصریح کرد: شیوه‌نامه طرح نهضت ملی قرآن پس از فرمایشات و منویات حضرت امام خامنه‌ای در اول ماه مبارک رمضان سال جاری در جمع حافظان قرآن بیان شد و این طرح مبتنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تهیه و از طریق ریاست محترم جمهور ابلاغ شد.
انتظامی گفت: ظرفیت اجرای این طرح در حال حاضر تربیت دو میلیون حافظ قرآنی است و قرار است تا پنج سال آینده به 10 میلیون حافظ قرآن افزایش یابد.
وی با اشاره به حضور 16 درصدی دانش‌آموزان در اجرای مرحله اول این طرح یادآور شد: از دو میلیون نفر شرکت کننده در اولین مرحله از اجرای این طرح دانش‌آموزان 16 درصد و مربیان و فرهنگیان نیز 4 درصد در طرح مشارکت دارند.
رئیس آموزش و پرورش آبپخش خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان یکصد و 20 هزار مدرسه در سراسر میهن اسلامی در قالب حضور در این طرح حفظ قرآن کریم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
وی بیان داشت:‌‌ حفظ قرآن کریم باعث طنین‌انداز شدن فرهنگ ناب و غنی قرآنی در جامعه می‌شود و از این طریق جامعه از کج‌رو‌ی و انحرافات به دور می‌ماند و به سعادت و سربلندی می‌رسد.
انتظامی تاکید کرد: خدمت به مردم از بزرگترین لذت‌های مسئولین در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و با تمام توان در راستای خدمات‌رسانی هرچه بهتر و مطلوب‌تر به فرهنگیان و مردم شریف و ولایتمدار شهر آبپخش تلاش خواهم کرد.

نام‌نویسی 2123 دانش‌آموز آبپخشی در طرح حفظ قرآن

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، مدیر مدارس قرآنی بخش آبپخش عصر امروز در همایش بزرگ قرآنی مدارس آبپخش با اشاره به اهمیت عمل به دستورات قرآن کریم گفت: قرآن، نسخه‌ای است که آفریدگار برای روش زندگی در دنیا و سعادت در آخرت نازل کرده و توجه به ترویج فرهنگ قرآنی از ضروریات جامعه اسلامی است.
سید عباس محمدی اظهار داشت: حضرت محمد (ص) در حدیث ثقلین از قرآن و اهل‌بیت(ع) به عنوان دو یادگار یاد می‌کنند که این موضوع نشان دهنده اهمیت والای جایگاه قرآن است که همگی باید بدان تمسک جوئیم.
محمدی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که بر پایه دستورات قرآن کریم بنا شده قرآن را وارد زندگی اجتماعی مردم ساخت، اما هنوز با جامعه آرمانی قرآنی فاصله داریم که باید با اقدامات هماهنگ و برنامه‌های ویژه این فاصله را کم کنیم.
مدیر مدارس قرآنی بخش آبپخش اظهار داشت: تدوین فرهنگ قرآنی و ترویج آن در جامعه، بیان و آموزش مفاهیم قرآن و پیاده‌سازی احکام قرآنی در جامعه،‌ جامعه را به سمت پیشرفت و تعالی سوق می‌دهد.
محمدی یادآور شد: مهم‌ترین دوره برای رشد فرهنگ قرآنی دوره تحصیل است و مدارس می‌توانند با برنامه‌ریزی و تلاش برای طنین‌انداز شدن قوانین غنی قرآن و دین مبین اسلام در جامعه تلاش کنند.
وی در راستای بیان اهمیت نقش مدارس در گسترش فرهنگ قرآنی اذعان داشت: در این مقطع حساس ذهن و فکر انسان آمادگی پذیرش بهتری را دارد و اگر این آموزش از این دوران شروع شود هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود و تا انتها در زندگی فرد جریان خواهد داشت.
این مسئول بیان داشت: آبپخش در ماه‌های اخیر برنامه‌های لازم و راهبردی را برای اجرای هرچه بهتر و دقیق‌تر طرح حفظ قرآن کریم انجام داده‌ایم و آمادگی معرفی حافظان قرآن کریم به جامعه را داریم.
مدیر مدارس قرآنی بخش آبپخش از حضور بیش از 2 هزار دانش‌آموز آبپخش در طرح حفظ قرآن خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای نام‌نویسی برای اجرای این طرح 2123 نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان آبپخش برای شرکت در این طرح نورانی و مهم‌ نام‌نویسی کرده‌اند و این دوره با شکوه و عظمت خاصی در حال برگزاری است.
محمدی به اهداء جوایز نفیس به شرکت‌کنندگان در این طرح اشاره کرد و متذکر شد: به فردی که موفق به حفظ کل قرآن شود مبلغ سی میلیون ریال و یک سفر حج عمره هدیه خواهیم کرد.
این همایش با حضور بیش از 2 هزار نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان آبپخش برگزار شد.

هزینه کلاس‌های فوق‌برنامه بر عهده دانش‌آموزان است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان بعد از ظهر امروز در آئین معارفه روسای جدید و قدیم نمایندگی آموزش و پرورش بخش آبپخش در جمع مسئولان این بخش با اشاره به انتخابات نهمین دوره از مجلس شورای اسلامی گفت: با نزدیکی به انتخابات ما در آستانه یک رویداد بزرگ سیاسی در کشور قرار گرفته‌ایم.
عباسعلی اسدی اظهار داشت: احتمال می‌رود برخی بازماندگان فتنه 88 و دست‌نشاندگان دشمنان در آستانه این رویداد مهم سعی در حضور مجدد در صحنه را داشته باشند لذا همه ما با بیداری و هوشیاری باید عرصه را بر ایشان تنگ کرده و فضا را برای برگزاری انتخاباتی سالم فراهم آوریم.
اسدی با اشاره به شور و شوق مردم ایران اسلامی در ایام انتخابات عنوان داشت: همه ما باید دست در دست هم دهیم و نگذاریم دشمنان نظام اسلامی از شور و شوق سیاسی مردم استفاده و با حضور در کرسی‌های تصمیم‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی برای اجرای برنامه‌های خود تلاش کنند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: واقعه 9 دی‌ماه 88 تجدید میثاق مردم ولایتمدار ایران اسلامی با ولایت فقیه و دفاع آنان از اهداف و آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر برنامه‌ریزی‌های منافقین کوردل و دشمنان نظام اسلامی بود.
اسدی با اشاره به برگزاری نشست‌های فرهنگیان شهرستان در سالروز حماسه 9 دی اذعان داشت: آموزش و پرورش پتانسیل‌های بالایی دارد و در سالروز 9 دی با برگزاری برنامه‌های متوع در راستای بصیرت‌افزایی گام برمی‌داریم.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری با توجه به سیاسیت‌های سازمان آموزش و پرورش، نمایندگی آموزش و پرورش بخش آبپخش به مدیریت مرکز شهرستان الحاق شد و تمام تلاش خود را برای خدمات‌رسانی به فرهنگیان و دانش‌آموزان بکار می‌گیریم.
این مسئول بیان داشت: آموزش و پرورش شهرستان دشتستان از بزرگترین آموزش‌ و پرورش‌های استان از لحاظ جمعیت و گستره جغرافیایی می‌باشد و بیشترین مشکلات آموزش و پرورش در سطح استان را داریم.
وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری با اضافه شدن مدارس بخش آبپخش به مدیریت مرکز شهرستان بیش از 400 مدرسه تحت پوشش این مدیریت است و گستردگی جغرافیایی مدارس شهرستان مشکلات آموزش و پرورش را دوچندان کرده است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان تصریح کرد: جمعیت دانش‌آموزش شهرستان دشتستان بالغ بر 34 هزار نفر است و اولیاء دانش‌آموزان با همکاری می‌توانند در راستای بهبود وضعیت آموزشی و امکانات رفاهی مدارس آموزش و پرورش را یاری کنند.
اسدی بر همکاری اولیا با آموزش و پرورش تاکید کرد و اذعان داشت: اگر اولیاء با آموزش و پرورش همکاری نکنند مشکلات مدارس مرتفع نمی‌شود و موفقیت مدارس تا حد زیادی در گرو همکاری اولیاء دانش‌آموزان با مسئولین و اولیاء مدارس است.
وی اضافه کرد: کلاس‌های فوق‌برنامه بر اساس نظر دبیر و با همکاری اولیاء دانش‌آموزان برای تقویت بنیه علمی ایشان برگزار می‌شود و هزینه آن نیز بر عهده دانش‌آموزان است.
این مسئول ابراز داشت: آموزش و پرورش تاثیر و نقش مهمی در فرهنگ‌سازی دز جامعه ایفا می‌کند و با حمایت از این نهاد عظیم می‌توانیم خواسته‌ها و نیازهای کشور را به منصه ظهور بنشانیم.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان افزود: نمایندگی آموزش و پرورش آبپخش پس از کمیته برنامه‌ریزی شهرستان از منطقه شبانکاره منفک و به مدیریت شهرستان ملحق شد و رایزنی‌های لازم برای بازگشت اعتبارات آموزش و پرورش آبپخش به مدیریت شهرستان را انجام داده‌ایم.

آسیب های درون زا در مدارس/اسکندر میگلی

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

 هفته گذشته پس از این که رسانه های جمعی کشور از رونمایی سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خبر داده بودند، این دستاورد 8 ساله در محل سالن همایش های صدا و سیما با حضور مسئولین کشوری جهت اجرا معرفی شد. قضاوت کردن درباره نتایج و تحقق اهداف این سند نیازمند گذشت زمان و عملیاتی شدن آن است.

از سال آینده پایه ششم ابتدایی وارد نظام آموزش و پرورش می شود اما تصویر روشن و مشخصی از کم و کیف این موضوع به مدیران مدارس و معلمان داده نشده است.
فرم های نظرخواهی که اخیرا از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان به مناطق و مدارس ارسال شده است نشان می دهد چگونگی اجرای فاز اول طرح تحول، حتی برای مدیران ستادی نیز گنگ و مبهم است.
نگاهی به انتظارات و برنامه های مختلف و خلق الساعه ی وزارتخانه و اداره کل آموزش و پرورش در مدارس نشان می دهد پژوهشگاه نظام تعلیم و تربیت تعطیل است یا این که بدنه ی کارشناسی آن به حد بسیار پایینی تنزل یافته است.
کاهش ساعات حضور دانش آموزان در مدارس و تعطیلی روز پنج شنبه در کنار حجم زیاد و تعداد کتاب های درسی در دوره های مختلف تحصیلی باعث شده است بسیاری از خانواده ها با تحمل هزینه های سرسام آور به آموزشگاه های آزاد و معلم خصوصی روی آورند.
عامل مهم دیگری که روند علمی و آموزشی را در مدارس کشور کند نموده و عملا فرصت و توانی برای مدیران و معاونین مدارس در بازنگری، تحول آفرینی و اجرای برنامه های خلاقانه آموزشی باقی نگذاشته، هجوم انواع برنامه ها و طرح های موازی و فوق برنامه ... به مدارس است.
نواختن زنگ های مختلف تحت عناوین و نام های مختلف، برنامه ها و هفته هایی که در تقویم اجرایی مدارس هر یک به یک نام و نشانی جای خوش کرده اند. انجمن ها و شوراهای متعدد و متنوع دانش آموزی که علیرغم نام زیبای آن ها هیچ کارکرد موثری در مدارس ندارند و هر یک از آن ها خود به دفتر و دستک و برگزاری جلسات زیادی نیاز دارند که حتی نوشتن صورتجلسات آن ها در مدرسه امکان ندارد و اغلب آن ها مشق شب مدیران و یا مربیان پرورشی است.
با این وجود متاسفانه روی آوردن ادارات آموزش و پرورش و بالتبع ادارات کل و وزارتخانه به مستندسازی، آمار و ارقام و تهیه عکس و فیلم و گزارش در قالب CD از فعالیت های مدارس خود قوز بالا قوز دیگری است. نبود رایانه و دوربین های دیجیتال و ابزارهای دیگر از قبیل پرینتر رنگی در کنار نیروهای فنی، باعث شده با وجود مشکلات مالی مدارس، هر ساله بودجه های هنگفتی از حساب مدارس جهت سفارشات به مغازه داران سطح شهر سرازیر گردد.
اخیرا بدعت دیگری در آموزش و پرورش به نام توافق نامه، موافقت نامه و میثاق نامه باب شده است که طی آن برنامه ها و مواردی در قالب یک تعهدنامه یا سوگندنامه تنظیم شده و از مدیر و معاونین مدارس خواسته می شود آن ها را امضا کنند.
در واقع این موضوع همان بخشنامه ها و آیین نامه هایی است که قبلا ابلاغ می شود و به عنوان یک دستور اداری لازم الاجرا بود. حضرت علی در خطبه 145 صفحه 141 شهیدی می فرماید: «فاتقوا الالبدع و الزموا المهیع ان عوازم الامور فضلها و ان محدثاتها شرارها» پس از بدعت ها بپرهیزید و در راه روشن گام نهید! که کارهای کهن برترین کارهاست و کارهای نوپیدا بدترین آن ها.
رویکرد کمی و آماری که متاسفانه دامنگیر آموزش و پرورش در حال حاضر شده است، علاوه بر این که اکثر این برنامه ها و طرح ها به علت غیر کارشناسی بودن و نبود امکانات بر زمین می ماند، باعث دلزدگی و بی رغبتی و بی توجهی در دانش آموزان و معلمان نسبت به اهداف تعیین شده خواهد شد.
یکی از اساتید نقل می کرد فرزندی دارد هر روز بهانه قورمه سبزی می کرد، به مدت یک هفته ناهار و شام هر روز به او قورمه سبزی دادم، از آن به بعد چنان ذائقه ی او تغییر کرد که سراغ خوراک مورد علاقه ی خود نرفت.
آیا به نظر می رسد با این حجم از برنامه های فوق برنامه قرآنی و فرهنگی که در قالب طرح میثاق با قرآن، حلقه های انس با قرآن، طرح آموزش قرآن در 33 روز، مدرسه قرآنی، طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم، مسابقات مختلف قرآنی فرهنگی هنری، مسابقات مختلف قرآنی بسیج، طرح کرامت، مدرسه زندگی حلقه صالحین ـ فعالیت ها و برنامه های مختلف حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی، در مدارس ره به ترکستان می بریم؟!
به نظر نگارنده رکن اصلی در تعلیم و تربیت خانواده هاست که فرصت و امکانات و اختیار بیشتری نسبت به فرزندان خود دارند ولی متاسفانه سال به سال، نقش و جایگاه آنان در برنامه های آموزشی مدارس کم رنگ تر می شود.

مسئولان به وعده‌های خود در خرید تضمینی خرما عمل کنند

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری ندای‌آبپخش، مرئیس شورای اسلامی شهر آبپخش عصر دوشنبه در نشست با کشاورزان و باغداران آبپخش گفت: رفع دغدغه‌های کشاورزان و باغداران مهم‌ترین اولویت شورای اسلامی آبپخش و مسئولان این بخش است که تلاش زیادی برای این مهم انجام گرفته است.

مصطفی رضایی اظهار داشت: آبپخش دارای اراضی کشاورزی وسیعی است و بیشترین میزان نخیلات استان در این بخش واقع است و بر اساس آمار موجود بیش از یک میلیون و 200 هزار اصله نخل در این بخش وجود دارد که حدود 30 درصد خرمای استان را تولید می‌کند.
رئیس شورای اسلامی آبپخش با اشاره به وضعیت نامطلوب فروش خرمای کشاورزان آبپخش خاطرنشان کرد: وضعیت فروش خرمای باغداران آبپخش به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست و بیشتر باغداران با مراجعه به شورا گلایه دارند.
رضایی تصریح کرد: در حالی که بیش از چهار ماه از برداشت خرمای امسال در آبپخش می‌گذرد، هنوز مقداری از خرمای سال گذشته نیز فروش نرفته که به طور جدی به دنبال فروش این محصول مهم هستیم.
رئیس شورای اسلامی آبپخش با انتقاد از مسئولان به دلیل عدم عمل به تعهدات خود گفت: مسئولان از دو سال پیش وعده خرید تضمینی خرما را دادند که این وعده محقق نشده و تنها به میزان محدودی و با قیمت نازلی خرما خریداری شده و باغداران راضی نیستند که از مسئولان می‌خواهیم به وعده‌های خود در مورد خرید تضمینی خرما عمل کنند.
رضایی تصریح کرد: مشکل آب باغداران بویژه آب نخیلات نیز از دیگر دغدغه‌های منطقه است که البته تلاش شرکت بهره‌برداری و زهکشی استان تا حدودی خوب بوده و با توجه به بارندگی‌های اخیر انتظار می‌رود مشکلات آبیاری نخلداران مرتفع شود.
وی اذعان داشت: شورای اسلامی آبپخش شبانه‌روزی برای رفع مشکلات کشاورزان تلاش می‌کند و تا حصول نتیجه لازم دست از فعالیت نمی‌کشیم.
باغداران و کشاورزان آبپخش نیز در این نشست ضمن بیان برخی مشکلات موجود خواستار حمایت بیشتر مسئولان شدند.

ذخیره 125 میلیون‌ مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عصر دوشنبه در بازدید از سد رئیسعلی دلواری در شهرستان دشتستان گفت: یکی از مهم‌‌ترین اهداف شرکت بهره‌برداری از شبکه‌‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان است و با تمام توان در راستای بهبود وضعیت آبیاری اراضی کشاورزی استان بوشهر تلاش می‌کنیم.

سید مهدی موسوی آبیاری را از مهم‌ترین عوامل و اصول در کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: آبیاری از عوامل بسیار مهمی است که تاثیر بسزایی در بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی کشاورزان دارد و با تمام امکانات در راستای بهبود این وضعیت تلاش خواهیم کرد.
موسوی ابراز داشت: سد رئیسعلی دلواری یکی از نعمات بزرگی است که در اختیار کشاورزان قرار دارد و در سال‌هایی که در کشور شاهد بحران کم‌آبی هستیم تاثیر بسزایی در آبیاری اراضی کشاورزی منطقه و رونق کشاورزی داشته است.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: علاوه بر مصارف کشاورزی یکی دیگر از اهداف احداث سد رئیسعلی دلواری مصارف صنعتی در زمینه پرورش و تولید آبزیان بوده و در این زمینه اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.
موسوی گفت:‌ کشاورزی و شیلات از صنایع مهم کشور است که استان بوشهر توانایی‌های بالقوه و بالفعل زیادی در این زمینه دارد و با بهره‌گیری از این امتیازات و توانایی‌ها می‌توانیم برای رشد و توسعه صنایع، اشتغالزایی و بهبود وضعیت اقتصادی استان بهره‌ بریم.
وی ادامه داد: پرورش آبزیان در آب‌های بالادست سد رئیسعلی دلواری از عوامل مهمی است که می‌تواند باعث پیشرفت و توسعه منطقه و استان شود.
این مسئول با اشاره به دریاچه هفت کیلومتری سد رئیسعلی دلواری از ذخیره 125 میلیون‌مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری خبر داد و ابراز داشت: ارتفاع این دریاچه 112 متر و حجم مخزن آبی آن 700 میلیون متر مکعب است و هم ‌اکنون 125 میلیون متر مکعب آب در بالادست خود ذخیره کرده است.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: خدمت به مردم و کشاورزان و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و صنعتی شهرستان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که پرسنل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در مسیر تحقق آن تلاش می‌کنند.
در این بازدید، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر، مدیرکل شیلات استان بوشهر ضمن بازدید از سد رئیسعلی دلواری از وضعیت آبزیان موجود در سد، شوری آب، عمق دریاچه و حجم آب ذخیره شده را مورد بررسی قرار داده و نظرات و راهکارهای خود را برای بهبود روزافزون شرایط مطرح کردند.

فعالیت کلانتری آبپخش رشد چشمگیری داشته است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش  عصر دوشنبه در نشست با مسئولان انجمن اولیاء و مربیان مدارس آبپخش اظهار داشت: امنیت یکی از مهم‌ترین نیاز‌ها و خواست‌های افراد جامعه از مسئولین است و ایشان باید همواره در این راستا گام بردارند.
مصطفی رضایی عنوان ابراز داشت: فعالیت نیروی انتظامی در ارتقاء سطح امنیت جامعه تاثیر بسزایی دارد و ایشان با تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه خود در راستای برقراری امنیت در جامعه گام‌های مهمی برداشته‌اند.
رضایی با تشکر از فعالیت شبانه‌روزی پرسنل کلانتری آبپخش عنوان داشت: پرسنل زحمت‌کش و پرتلاش این نیرو با فعالیت بی‌وقفه خویش عرصه را بر مجرمان و خلافکاران تنگ کرده و در مسیر تحقق آسایش و امنیت هرچه بیشتر مردم گام برداشته‌اند.
رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تحصیلی نیروی انتظامی با گشت‌های منظم در ساعات تعطیلی مدارس نقش مهمی در آرامش دانش‌آموزان در مسیر خانه و امنیت شهر در ساعات تعطیلی مدارس داشته است.
رضایی بیان داشت: امنیت و آرامش در جوامع نیازمند همت عمومی و همه‌جانبه افراد است و ایشان با همکاری به موقع با پلیس و مطلع ساختن ایشان از حوادث می‌توانند تاثیر بسزایی در ارتقاء امنیت داشته باشند.
این مسئول اذعان داشت:‌ در ماه‌های اخیر فعالیت کلانتری آبپخش به طور چشمگیر افزایش یافته و شاهد بهبود و ارتقای سطح امنیتی جامعه هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: نعمت امنیت به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی و جانفشانی و ایثارگری شهدای انقلاب به کشور ارزانی شده است و نیروی انتظامی به عنوان حافظان امنیت و آرامش کشور نقش مهم و بی‌بدیلی در استمرار عزت و سربلندی ایران اسلامی در جهان دارد.
رئیس انجمن اولیاء و مربیان آموزشگاه راهنمایی دخترانه عفت آبپخش ابراز داشت: ساعات تعطیلی مدارس یکی از حساس‌ترین مواقع در طول روز است و بسیاری از خانواده‌ها منتظر برگشت جگرگوشه‌‌های خود از مهد‌های علم‌آموزی به محفل گرم خانواده هستند و برقراری امنیت در این ساعات از روز می‌تواند باعث دلگرمی و آسایش خانواده‌ها شود.
سید مجتبی بصری عنوان داشت:‌ پرسنل خدوم کلانتری آبپخش از آغاز سال تحصیلی با حضور به موقع در ساعات تعطیلی مدارس تلاش‌های فراوانی برای حفظ امنیت دانش‌آموزان در مسیر مدرسه به خانه داشته‌اند که ما صمیمانه از زحمات ایشان تقدیر و تشکر می‌‌کنیم.

آبپخش تنها شهری که از تسهیلات مسکن محروم است

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، بیش از 20 سال است که مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی وعده می‌دهند که مشکل سنددار شدن زمین‌های مسکونی آبپخش مرتفع می‌شود و هر روز وعده‌ای داده می‌شود که هیچ کدام از این وعده‌ها عملی نشده و آبپخش تنها شهر کشور است که اراضی مسکونی آن سنددار نیست و مردم نمی‌توانند از تسهیلات مسکن استفاده کنند.
یکی از شهروندان آبپخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: مشکل زمین‌های آبپخش از اساسی‌ترین مشکلات ماست و هیچ کدام از مسئولان قدمی برای رفع آن برنداشته‌اند.
علی اسدی افزود: مردم تمام شهرهای ایران می‌توانند از سند مسکونی منازل خود برای گرفتن تسهیلات بانکی استفاده کنند و تنها شهری که از گرفتن تسهیلات مسکن محروم است ما هستیم.
شهروند دیگر آبپخش نیز بیان کرد: اگر مسئولان در یک جلسه در کنار هم بنشینند و نماینده مسکن و شهرسازی و نمایندگان آبپخش به تفاهم برسند، مشکل مردم حل‌شدنی است.
محمد مرادپور اضافه کرد: هر روز فقط وعده می‌دهند و هیچ اقدام عملی برای این مهم صورت نگرفته و از شورا و شهرداری آبپخش می‌خواهیم ما را نجات دهند.
شهروند دیگر آبپخش با بیان اینکه هیچ تضمینی برای تصاحب ملک شخصی خود نداریم گفت: وقتی زمین‌ها و منازل ما را سنددار نمی‌کنند، به این معناست که هر لحظه ممکن است زمین‌های ما را منابع طبیعی یا مسکن و شهرسازی تصاحب کند و این مسئله باید مدیریت شود.
مجید علوی اذعان داشت: تمام شهرهای استان بوشهر و حتی بسیاری از روستاهای استان دارای سند ثبتی هستند و آبپخش که از بزرگ‌ترین شهرهای استان است، از داشتن سند رسمی محروم است.
رئیس شورای اسلامی آبپخش نیز در این ارتباط اظهار داشت: پیگیری زیادی برای رفع این مشکل صورت گرفته و انتظار داریم تا سال آینده به تدریج این معضل رفع شود.
مصطفی رضایی گفت: مسئولان مسکن و شهرسازی بارها نقشه آبپخش را مطالعه کرده‌اند و مقرر شد در یک جلسه مشترک این مشکل کاملا رفع شود.
وی افزود: مردم حق دارند انتقاد کنند و شورای اسلامی تا آخرین توان در خدمت شهروندان است و برای رفع مشکلات موجود تلاش می‌کنیم.
شهردار آبپخش نیز بیان کرد: مشکل سنددار شدن زمین مردم آبپخش یک معضل قدیمی است که تلاش زیادی برای رفع آن در دست انجام است.
سید محمود موسوی تصریح کرد: در ماه آینده نشست مهمی با مسئولان مسکن و شهرسازی خواهیم داشت و تکلیف این اراضی روشن می‌شود.
سرپرست مسکن و شهرسازی استان بوشهر نیز با اشاره به مشکل اراضی مسکونی آبپخش اظهار داشت: مسئولان شورا و شهرداری آبپخش در چند مرحله مکاتباتی با مسکن و شهرسازی داشته‌اند و مقرر شد که پس از بررسی جمیع جهات این مشکل رفع شود.
علیرضا صفایی بوشهری افزود: مردم این شهر نیز همانند سایر شهرها حق دارند ملک شخصی خود را ثبت کنند و دارای سند شوند تا بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند و اداره کل مسکن و شهرسازی برای حل این معضل همکاری لازم را خواهد داشت.

نصب دوربین مداربسته در مدارس برای امنیت دانش‌آموزان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، فرمانده کلانتری آبپخش در جمع دانش‌آموزان و مسئولان انجمن اولیاء و مربیان مدارس آبپخش اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تامین امنیت مردم است و همواره در این مسیر حرکت می‌کنیم.
شهرام حامدخواه افزود: الحمدالله در نظام مقدس جمهوری اسلامی ناجا پا به پای مردم در راستای امنیت قدم برداشته و در راستای حفظ امنیت، رفاه و آرامش مردم به صورت شبانه‌روزی تلاش کرده است.
حامدخواه ادامه داد: با توجه به شرایط خاص محیط اجتماعی و گرگ‌هایی که همیشه انتظار غفلت دانش‌آموزان و جوانان که حساس‌ترین اقشار جامعه هستند، می‌طلبد دانش‌آموزان که رده‌‌های سنی کودک، نوجوان و جوانان جامعه را عموما شامل می‌شوند مراقب محیط پیرامون خود باشند و به افراد ناشناس اعتماد نکنند.
فرمانده انتظامی آبپخش بیان داشت: شور، مشورت و تعامل دانش‌آموزان با خانواده‌ها و حرکت در مسیر اوامر و دستورات خانواده‌های ایشان سبب می‌شود در دام آسیب‌های اجتماعی که همواره در کمین ما هستند گرفتار نشویم و بتوانیم با شور و نشاط در جامعه زندگی‌ای سالم داشته باشیم.
حامدخواه با اشاره به ضرورت استفاده از سرویس ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزان دختر خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان دختر حدالامکان باید برای ایاب و ذهاب از سرویس مدرسه استفاده کنند و یا به طور تنها از مدرسه و محیط‌های آموزشی خارج نشوند.
وی گفت: دانش‌آموزان در هر شرایط باید به عنوان همیار جوان پلیس یار و مددکار ما باشند و برای کمک به حفظ و ارتقای امنیت جامعه در صورت مشاهده هرگونه حادثه‌ای نیروی انتظامی را در جریان قرار دهند.
این مسئول با بیان اینکه استفاده از دوربین‌های مداربسته تاثیر مهمی در راستای حفظ امنیت مدارس دارد عنوان کرد: به مدیران مدارس و آموزشگاه‌ها توصیه می‌کنیم در محیط‌های کاری خود از دوربین مداربسته استفاده کنند تا اموال بیت‌المال در امنیت هر چه بیشتر باشد.
فرمانده انتظامی آبپخش با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از تلفن 110 بیان داشت: همه افراد جامعه با استفاده بهینه از سامانه 110 می‌توانند نیروهای پلیس در جریان حوادث قرار دهند تا ایشان برای برقراری امنیت تلاش کنند.
وی در همین راستا تصریح کرد:‌ به همان‌اندازه که استفاده بهینه از 110 در ارتقای امنیت جامعه مفید است، عدم استفاده ضروری از 110 نیز می‌‌تواند مشکل‌‌آفرین باشد.
حامدخواه در یک توصیه ایمنی به دانش‌آموزان اذعان داشت: استفاده از کمربند ایمنی از مواردی است همه افراد باید به آن توجه ویژه داشته باشند و باعث حفظ ایمنی و جان همگان در هنگام استفاده از وسایل نقلیه می‌شود.

شناسنامه‌دار شدن 7 کانون فرهنگی مساجد در آبپخش

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، رئیس نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش شامگاه شنبه در نشست با خبرنگاران و اعضای فعال کانون‌‌های فرهنگی و هنری بخش آبپخشگف ت:‌ نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش آب‌پخش در دوسال اخیر تعامل با کانون‌های فرهنگی و هنری را اصل کار خود قرار داده و در این مسیر گام برداشته است.
محمد نجفی به برگزاری نشست‌های مکرر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آبپخش اشاره کرد و افزود: در جلسات و بازدیدهای مکرری که از کانون‌های فرهنگی مساجد در آبپخش به عمل می‌آید مشکلات این کانون‌ها شناسایی و رفع آن در دستور کاری این اداره قرار می‌گیرد.
نجفی بیان داشت: فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گامی مهم در اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی در این مرز و بوم است و از مسئولان اجرایی بخش انتظار داریم در حد توان از گروه‌های فرهنگی و هنری فعال در کانون‌های فرهنگی مساجد این بخش حمایت کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش خاطرنشان کرد: مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بخش باید جذب فعالان فرهنگی و هنری در محلات و روستاهای سطح بخش و بهره‌گیری از استعدادهای هنری ایشان در راستای ترقی فرهنگ و هنر این بخش را اصلی‌ترین هدف و اولویت کاری خود قرار دهند.
نجفی با بیان اینکه با تمام توان در راستای حل مسائل و مشکلات کانون‌های فرهنگی و هنری تلاش می‌کنیم، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با مشکلات و مسائل زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و مشکلات مالی از اساسی‌ترین مشکلات ایشان است که با تمام توان در راستای حل این مسائل و مشکلات تلاش خواهم کرد.
وی از شناسنامه‌دار شدن هفت کانون فرهنگی مساجد در آب‌پخش خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر هفت کانون فرهنگی و هنری به طور رسمی و شناسنامه‌دار در بخش آبپخش فعالیت دارند و سایر کانون‌ها نیز در حال پیگیری دریافت مجوز فعالیت هستند.
این مسئول ادامه داد: شکل‌گیری و فعالیت کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد در محلات و روستاهای بخش از نعمت‌های بزرگی است که علاوه بر رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری بخش باعث غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش آبپخش عنوان کرد: در حال حاضر دشمنان با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی اعتقادات و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشانه گرفته‌اند و کانون‌های فرهنگی و هنری و فعالان فرهنگی باید با برنامه‌ریزی در راستای مقابله و ایستادگی در برابر تهدیدات دشمنان گام بردارند و از ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی حراست و پاسداری کنند.
نجفی اذعان داشت: در ماه‌های اخیر شاهد برگزاری جلسات متعدد با مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری بخش با هدف هماهنگی و انسجام بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری در بخش بوده‌ایم.

با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ضایعات نان در آبپخش کاهش یافت

http://www.pic.iran-forum.ir/images/15uoi5g46x1udnbq7.jpg

به گزارش پایگاه خبری ندای‌آبپخش، مسئول کمیسیون آرد و نان جهاد کشاورزی آبپخش شامگاه شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: خدمات‌رسانی بهینه به مردم مهم‌ترین اولویت دولت نهم و دهم است و ما به عنوان کارکنان دولت باید برای رضایت خاطر مردم باید از تمام توان خود استفاده کنیم.
مسعود خادمی اظهار داشت: افزایش کیفیت نان از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان است و در بخش آبپخش برنامه‌ریزی کارآمد و تدابیر لازم برای این مهم اندیشیده شده است.
خادمی بیان داشت: نان مهم‌ترین نیاز مردم و اصلی‌ترین مواد غذایی در سبد غذایی خانوارها است و دست‌اندرکاران تهیه و توزیع این ماده غذایی باید به نحوی عمل کنند که نان با بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.
مسئول کمیسیون آرد و نان جهادکشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: یکی از اهداف طرح تحول اقتصادی و قانون هدفمندی یارانه‌ها بالا بردن سطح کیفی محصولات و جلوگیری از اسراف است و افزایش کیفیت نان تاثیر مهمی در تحقق این هدف دارد.
خادمی عنوان کرد: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکنون به دلیل نظارت‌های خوبی که بر نانوایی‌ها داشته‌ایم کیفیت نان مصرفی مردم به طور چشمگیری افزایش یافته است.
وی رضایت‌مندی مردم در ارائه خدمات را مهم‌ترین اولویت دانست و بیان داشت: متصدیان نانوائی‌ها تمام تلاش خود را در جلب رضایت مردم به کار گیرند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در طول دوسال اخیر کمیسیون آرد و نان جهاد کشاورزی آبپخش و مسئولان ذی‌صلاح در بخشداری به طور مکرر از نانوایی‌های بخش بازدید داشته‌اند و این امر باعث بهبود چشمگیر افزایش نان شده و برای حفظ این رویه بازدید مکرر از نانوایی‌ها را ادامه می‌دهیم.
مسئول کمیسیون آرد و نان جهاد کشاورزی آبپخش ابراز داشت: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بیشترین تاثیر را در بخش آرد و نان داشته و منطقی شدن قیمت‌ها باعث افزایش کیفیت، کاهش ضایعات و جلوگیری از استفاده نان و آرد به عنوان خوراک دام شده است.
خادمی تصریح کرد: بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، تولید نان شکل رقابتی یافته و مردم در قبال وجهی که پرداخت می‌کنند از بهترین خدمات استفاده می‌کنند و این امر سبب شده که تمام نانوایی‌ها و واحد‌های خبازی بخش آبپخش با تمام توان در راستای افزایش کیفیت نان گام بردارند.
وی با اشاره به اینکه تمامی نانوایی‌های بخش آبپخش وزن استاندارد و معین نان را رعایت می‌کنند، اضافه کرد: تمام نانوایی‌های بخش را موظف به داشتن ترازوهای دیجیتال برای وزن چانه‌های نان کرده‌ایم و در آزمایش‌هایی که روزانه از چانه‌های نان صورت می‌پذیرد عموما وزن نان در حد معین و حتی بالاتر از آن قرار دارد.
خادمی با اشاره به نوسازی منبع‌های ذخیره آب در خبازی‌های اذعهان داشت: ارتقای وضعیت بهداشتی نانوایی‌های بخش آبپخش یکی از مهم‌ترین اهداف و رویکردهای کاری ما بوده و نانوایی‌های بخش آبپخش با همکاری با ما در راستای تحقق این هدف والا که گامی مهم در ارتقای سلامتی مردم می‌باشد گام برداشته‌اند.