ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

مردم روستای بویری از توابع بخش شبانکاره یکهفته آب ندارند

آنان با مراجعه به خبرنگار ایرنا، خواستار انعکاس مشکلات خود و توجه مسوولان برای تسریع در حل این مشکل شدند.
شهریار الله یار از اعضای شورای اسلامی روستای بویری اظهار داشت: یک هفته است که به علت فشارکم آب در شبکه آبرسانی این روستا جریان ندارد و این موضوع به مسوولان بخش شبانکاره نیزاطلاع داده شده ولی مشکل برطرف نشده است.
وی افزود: در فصل گرما که دمای هوا به بالای 40 درجه می رسد، کمبود آب باعث مشکلات بهداشتی و زیست محیطی در این روستا خواهد شد.
الله یار اضافه کرد: مردم برای حفظ نظافت خود و استحمام به چاه های کشاورزی هجوم برده اند که خطرهایی آنها را تهدید می کند.
مسوول امور آب روستای بوییری نیز گفت: هم اکنون 15 روستای بخش شبانکاره با کمبود آب مواجه هستند ولی روستای بویری به علت اینکه در بالا دست واقع شده از مشکلات بیشتری در این زمینه رنج می برد.
احمد ارچنگ افزود: مشکل کمبود آب روستا به مسوولان شهرستان دشتستان اعلام شده و آن ها قول داده اند تا 10 خرداد این مشکل برطرف شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: مشکل قطعی کامل آب در روستای بویری وجود ندارد اما کاهش فشار آب در شبکه آبرسانی که از خط سوم آبرسانی به استان بوشهر از چشمه ساسان شهرستان کازرون استان فارس تامین می شود، باعث شده تا مردم این روستا نتوانند آب مورد نیاز خود را از خطوط لوله آب به دست آورند.
محمد پردل روز پنجشنبه افزود: این مشکل تنها مربوط به یک روستا نیست بلکه چندین روستای بخش شبانکاره با این مشکل رو به رو هستند که مردم باید با صرفه جویی و صبر وتحمل تا دو سه روز آینده برای حل این مشکل مار را کمک کنند.
بخش عمده آب استان بوشهر از استانهای فارس و کهکیلویه و بویراحمد تامین می شود که در سالهای اخیر به دلیل خشکسالی های پیاپی در استان های جنوبی کشور و کاهش منابع آب این مناطق بویژه در استان فارس، استان بوشهر نیز با مشکل کم آبی مواجه شده است.
بخش شبانکاره با بیش از 30 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان دشتستان است

بزرگداشت حماسه سرای بزرگ ایران زمین حکیم ابوالقاسم فردوسی

ندای آبپخش/ به گزارش خبر نگار ندای آبپخش  شامگاه گذشته  برنامه ای تحت عنوان بزرگداشت

  حماسه سرای بزرگ ایران زمین حکیم ابوالقاسم فردوسی در سالن آمفی تئاتر نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش برگزار شد.  

محمد نجفی مسئول این نمایندگی برگزاری این برنامه را ادای دین به جایگاه والای این سخن سرای نامی عنوان کرد و افزود : بر کسی پوشیده نیست در روزگاری که در آن میلیون ها شهید . ایثار گر . آزاده و گمنام . جان بر کف گرفتند تا  ازدین و کیان خود دفاع کنند و امروز خیزش های مردمی و بیداری اسلامی خود حماسه ای است که میرود تا دنیا را در بر گیرد. 

در این برنامه آقای ید الله لشکری  شاهنامه خوان برجسته و محمد لشکری به اجرای برنامه گرم و پر شور پرداختند و اسماعیل زمانی کار شناس ادبیات به ذکر سخن در باب فردوسی و شاهنامه پرداخت . در ادامه عبد الحسین حیاتی مسئول انجمن شعر و داستان نمایندگی  فرهنگ و ارشاد نیز مطالبی در باب موضوع بندی داستان های شاهنامه بیان کردند . و گفتند که بر خلاف دید عموم مردم نسبت به داستانهای شاهنامه که آن را تنها در باب حماسه  می شناسند در داستانهای شاهنامه روح و مضامین مختلفی را از قبیل داستانهای عاشقانه . عارفانه. اجتماعی . سیاسی و غیره  نیز می توان یافت. 

اهدای جوایز و لوح تقدیر به ۲۰ نفر از فعالان  و هنرمندان  پایان بخش این برنامه بود همچنین در پایان نجفی مراتب تقدیر و تشکر خود را از اعضای انجمن شعر و داستان اعلام کرد.

نخبگان آبپخشی با ارایه پیشنهادات زمینه پیشرفت شهر را فراهم کنند

ندای آبپخش / پس از آغاز به کار ساخت بلوار سنگ چینی در آبپخش همزمان با پروژه تعریض خیابان اصلی گمانه زنی در رابطه با چگونگی ساخت بلوار جدید در آبپخش در بین مردم آغاز شده است.

f69fy2at2neiyjyny7c.jpg

عده ای می گویند : برنامه شهرداری آنطوری که شنیده ایم طراحب بلواری به صورت باغچه در سراسر شهر می باشد ، دیگری می گوید برنامه ساخت بلواری آبشاری است که جریان آب را از ابتدا تا انتهای شهر در بلوار جاری سازد.
6x985tjmtq2qbto2ve8r.jpg

پس از طرح این مباحث از طرف شهروندان و سوال های شهروندان در رابطه با چگونگی ساخت بلوار اصلی به گفتگویی با شهردار آبپخش در این زمینه پرداختیم.
سید محمود موسوی در این رابطه به ندای آبپخش گفت : پیشنهادهای مکرری از طرف شهروندان به مجموعه شهرداری هم ارایه شده ولی به خاطر تحویل بلوار به پیمانکار  و تعیین اعتبارات امکان تغییر در آن به راحتی وجود ندارد.
وی در این رابطه عنوان داشت : بلوار در حال ساخت همانند بلواری است که خروجی آبپخش به گناوه می باشد و تکمیل کننده آن طرح می باشد.
موسوی اظهار داشت : شهرداری پذیرای انتقادات و پیشنهادات مردم برای پیشرفت و بهبود در اجرای پروژه های عمرانی در شهر آبپخش است و از نخبگان و شهروندان آبپخشی می خواهیم با مطرح کردن نقطه نظرات خود زمینه را برای پیشرفت و ارتقای روزافزون آبپخش فراهم کنند.

اقدام مهم شهردار بومی برای ساکنان محله بهرام آباد ، نصب پل فلزی

ندای آبپخش / در پیامی که یکی از ساکنین محله بهرام آباد برای گروه خبری ندای آبپخش ارسال کرده است آمده : شهردار بومی آبپخش در اقدامی ماندگار اقدام به نصب پل فلزی بر روی رودخانه محله بهرام آباد نمود و زمینه را برای رفت و آمد شهروندان از رودخانه فراهم نمود.

بنا به گزارش های مردمی این پل بنا به درخواست های مکرر شهروندان ساکن این محله نصب شده و زمینه را برای رفت و آمد عابران پیاده فراهم کرده است.

در این پیام آمده است ، جناب آقای موسوی شهردار محترم آبپخش الاکرام بالاتمام حال که پس از مدت های طولانی و درخواست های مکرر شهروندان علی الخصوص ساکنین این قسمت از محله بهرام آباد اقدام به نصب پلی فلزی برای سهولت در آمد و رفت شهروندان نموده این از شما می خواهیم برای آسفالت این محله که از محلات پر تردد محله بهرام آباد است اقدام کنید و شهروندان را از گرد و خاک های حاصل از رفت و آمد وسایل نقلیه آرامش بخشید.

لازم به ذکر است در این پیام مطرح شده ، نصب این پل که از خواسته های اساسی عموم مردم محله بهرام آباد می باشد در چندین مرحله مورد درخواست قرار گرفت و سرانجام به دست توانای مدیری قابل چون سید محمود موسوی نصب شد.

این پل که در انتهای بلوار وحدت بر روی بستر رودخانه محله بهرام آباد مهار شده است سومین پلی است که روی این مسیر و در انتهای آن قرار دارد و در انتهای مسیر نصب شده است.

امید آنکه در برهه های زمانی آینده شاهد پیشرفت روزافزون محله بهرام آباد و تقسیم بندی پروژه های عمرانی بر اساس عدالت و محرومیت زدایی در تمامی محلات شهر آبپخش باشیم.


منبع عکس : پایگاه خبری آبپخش خبر

نظر ارسالی یک شهروند*پایگاه خبری ندای آبپخش آمادگی انتشار کلیه نقطه نظرات شهروندان گرامی و مخاطبین پایگاه خبری ندای آبپخش را دارد

بخشدار آبپخش در جمع مسئولات شهرستان:به بخش آبپخش توجه ویژه شود

ندای آبپخش / بخشدار آبپخش در مراسم افتتاح نمایندگی ثبت احوال آبپخش گفت:بخش آبپخش با مردمی ولایتمدار و موقعیت سوق الجیشی که دارد باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

w6yvn0pcd3ewerpvzbk8.jpg

به گزارش خبرنگار ندای آبپخش ، کورش رستمی در ادامه از کشاورزی آبپخش سخن گفت و افزود:بخش آبپخش با بیش از 5/1میلیون اصله نخل یکی از مراکز مهم تولید خرمای کشور است که متاسفانه بدلیل عدم وجود زیرساخت های مناسب و عدم وجود صنایع تبدیلی،بازار خرمای این منطقه دچار رکود شده و خرمای زیادی روی دست کشاورزان عزیز مانده است. 

رستمی از مسئولان خواست نسبت به خرمای این منطقه اهتمام ورزند تا باغداران عزیز بیش از این متضرر نشوند. 

نماینده سیاسی دولت در بخش آبپخش از استقرار ادارات دولتی در این بخش به عنوان اولویت اصلی یاد کرد و گفت:مسئولان باید حلاوت استقرار بخشداری را با استقرار ادارات در کام مردم دوچندان کنند تا مردم شریف این منطقه با آرامش و رفاه بیشتری زندگی کنند. 

رستمی از پیگیری های جدی برای استقرار ادارات سخن گفت و افزود:با پیگیری های صورت گرفته و حمایت فرماندار محترم و ارزشی و نماینده محترم دشتستان در مجلس امیدوارم تمامی ادارات تا پایان سال در بخش آبپخش مستقر شوند 

بخشدار آبپخش در پایان از زحمات مدیر کل محترم ثبت احوال استان،رییس ثبت احوال دشتستان و رییس ثبت احوال منطقه که زحمات زیادی در استقرار این نمایندگی کشیدند تشکر کرد و گفت:از دکتر اردکانی می خواهم به این نمایندگی کد اختصاصی بدهد تا مردم مشکل خاصی در زمینه ثبت احوال نداشته باشند.

تمام کارهای ثبت احوال در نمایندگی آبپخش انجام می شود

ندای آبپخش / معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال کشور در مراسم افتتاح نمایندگی ثبت احوال آبپخش پیشرفت های نظام اسلامی را قابل ملاحظه خواند و گفت:همه این پیشرفت ها مدیون انقلاب اسلامی و خون شهدای عزیز است.

http://s1.picofile.com/file/6677811866/ik8x4ike.bmp

بنابر گزارش خبرنگار ندای آبپخش،دکتر ناظمی اردکانی از پیشرفت های ثبت احوال هم سخن گفت و افزود:در حال حاضر مردم شریف ایران اسلامی می توانند در یک لحظه کلیه اطلاعات شخصی و سجلی خود را دریافت نمایند. 

رییس سازمان ثبت احوال در مورد نمایندگی آبپخش گفت: کلیه امور ثبت احوال در این نمایندگی انجام می شود و مردم شریف آبپخش دیگر دغدغه کارهای ثبت احوال را نداشته باشند و در همین نمایندگی کارهای خود را انجام دهند. 

وی در پایان از احداث اداره ثبت احوال آبپخش در صورت داشتن زمین برای ساخت خبر داد و گفت:در صورت تامین زمین احداث اداره در دستور کار قرار می گیرد و آبپخش دارای کد اختصاصی می شود. 

خاطرنشان میشود بخشدار آبپخش در این جلسه از آماده بودن زمین جهت احداث اداره ثبت احوال خبر داد که با صلوات حاضرین دکتر اردکانی قول احداث اداره ثبت احوال را داد.

افتتاح دادگستری آبپخش در آینده ای نزدیک

ندای آبپخش /  نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح نمایندگی ثبت احوال آبپخش،از افتتاح دادگستری آبپخش در آینده ای نزدیک خبر داد.
http://s1.picofile.com/file/6677739434/lchx9l2s.bmp

به گزارش خبرنگار ندای آبپخش ، ایوب پاپری در این رابطه افزود:با تلاش های شبانه روزی بخشدار محترم و شورای شهر آبپخش کارهای مقدماتی دادگستری انجام شده و در مراحل نهایی است و انشا ءا...در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح آن خواهیم بود. 

مهندس پاپری در بخش دیگری از سخنان خود گفت:امیدوارم با حضور فرماندار جدید که از نیروهای ارزشی و پرکار می باشد شاهد افتتاح نمایندگی دیگر ادارات دولتی در این بخش مهم و ولایتمدار باشیم. 

نماینده ذشتستان همچنین از عدم ارتقای کلانتری آبپخش به فرماندهی انتظامی انتقاد کرد و گفت:باید مسئله امنیت مردم مورد اهتمام جدی قرار گیرد و این کلانتری جوابگوی بخش آبپخش نیست و از مسئولان انتظامی می خواهم هر چه زودتر نسبت به ارتقای این کلانتری به فرماندهی انتظامی اقدام نمایند.

اداره آموزش و پرورش آبپخش مهرماه آبپخش افتتاح می شود

ندای آبپخش / فرماندار جدید دشتستان در مراسم افتتاح نمایندگی ثبت احوال آبپخش از افتتاح اداره آموزش و پرورش آبپخش تا قبل از مهرماه امسال خبر داد.

http://s1.picofile.com/file/6677743458/334lbiu4.bmp

به گزارش خبرنگار ندای آبپخش ، مهندس خسروی با بهره گیری از پتانسیل بالای مدیریتی خود تمهیدات همه جانبه ای را برای ایجاد تحول فراگیر درشهرستان آماده ساخته است.

غلامحسین خسروی در ادامه افزود:به فضل الهی تا پایان سال اکثر نمایندگی ادارات دولتی در بخش آبپخش افتتاح می شود. 

فرماندار دشتستان در بخش دیگری از سخنان خود به عدالت محوری دولت دکتر احمدی نژاد اشاره کرد و گفت:دولت کریمه نسبت به مناطق کمتر توسعه یافته توجه ویژه دارد. 

خسروی افزود:در نظام اسلامی باید حق مردم در جایگاه خودش قرار گیرد که شعار دولت نهم و دهم نیز همین بوده و عملی هم شده که نمونه بارز آن بخشداری آبپخش و نمایندگی ثبت احوال است.

فرماندار دشتستان در بدو ورود به آبپخش در گلزار شهدای گمنام شهر آبپخش ضمن ادای احترام به مقام والای شهدا  اظهار داشت : تلاش و اهتمام خود را به کار خواهیم بست تا با تامین بودجه زمینه را برای سامان دهی گلزار شهدای محلات قلایی و بهرام آباد شهر آبپخش فراهم کنیم.

رفاه مردم،سرلوحه کارهای مسئولان در نظام اسلامی

ندای آبپخش / امام جمعه آبپخش در آیین افتتاح نمایندگی ثبت احوال آبپخش تلاش برای رفاه مردم را یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت:مسئولان اجرایی باید رفاه و آسایش مردم را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

mdk9bp96bujebmlt3ye.jpg

به گزارش خبرنگار ندای آبپخش ، حجه الاسلام رضایی از افتتاح ثبت احوال در بخش آبپخش به نیکی یاد کرد و گفت:این نمایندگی باید چند سال پیش افتتاح می شد ولی متاسفانه مسئولان در دولت های قبل حق واقعی مردم ولایتمدار آبپخش را ندادند و باعث عقب ماندگی آبپخش شدند. 

خطیب جمعه آبپخش در ادامه از ریاست سازمان ثبت احوال خواست برای مستقل شدن این نمایندگی،کد اختصاصی در نظر گرفته شود.

اتمام پروژه آسفالت آبپخش

ندای آبپخش / پروژه ساخت لاین غربی خیابان اصلی شهر پس از یک سال پایان یافت.

پروژه تعریض خیابان انقلاب (خیابان اصلی شهر) که از سال گذشته با تخریب نیمی از آسفالت و آسفالت نیمه دیگر آغاز شد تقریبا سه شهردار را درگیر خود ساخت.

http://www.pic.iran-forum.ir/images/4zr1odxije7wtrokfgo.jpg

استادزاده شهردار اسبق و مخلوع آبپخش با آسفالت نیمی از باند غربی و تخریب نیمه قدیمی بنا بر آمارهای اعلامی 40 درصد طرح را برای خود رقم زد.

جهانگیری سرپرست شهرداری در دوره 2 ماهه پس از عزل شهردار سابق با پیشبرد طرح تا مرحله بیس کوبی بنابر آمار اعلامی با پیشرفت کار از 0 به 60 درصد نقش عظیمی در اجرای این پروژه بر عهده داشت اما باید به ضرب المثل قدیمی که می گوید«کار را که کرد ، آنکه تمام کرد » هم نظری بیندازیم افتتاح لاین غربی خیابان اصلی شهر در زمان تصدی شهردار آبپخش توسط سید محمود موسوی شهردار فرهنگی آبپخش صورت گرفت و پس از یک سال به این پروژه خاتمه داد.

http://www.pic.iran-forum.ir/images/htn2j1bdfldido98rv.jpg

یکی از مشکلاتی که با پایان ساخت خیابان اصلی شهر با آن روبرو هستیم وجود سرعت گیرهایی است که فقط نیمی از عرض خیابان را شامل می شوند و رانندگان اغلب برای عدم کاهش سرعت از همان قسمت آزاد با سرعت هایی بالا عبور می کنند ، که شهردار آبپخش در این رابطه به خبرنگار ندای آبپخش گفت : بنا به ضرورت و درخواست های مکرر شهروندان در روزهای آتی شهرداری اقدام به تکمیل سرعت گیرها خواهد کرد.

طعنه بهرام‌نژاد به پست آبپخش در روز ارتباطات

طعنه بهرام‌نژاد به پست آبپخش در روز ارتباطات

ندای آبپخش / ‌برنامه گنجینه خلیج فارس یکی از پرشنونده‌ترین برنامه‌های شبکه استانی صدای جمهوری اسلامی ایران از مرکز بوشهر است که هر روزه از ساعت 13:30 تا 14 از شبکه استانی بوشهر پخش می‌شود.
شاهین بهرام‌نژاد مجری تحصیل‌کرده و خوش‌زبان این برنامه در برنامه روز 27 اردیبهشت ماه و همزمان با روز جهانی ارتباطات وفناوری اطلاعات برنامه خود را اینگونه آغاز کرد:
وی گفت : امروز و همزمان با روز جهانی ارتباطات نامه‌ای به دست ما رسید که ارتباطات را زیر سوال می برد؛ این نامه در تاریخ 10 اردیبهشت ماه با مبلغ 1650 تومان تمبر به اداره پست آبپخش تحویل شده است و انتظار می رود با این هزینه یک نامه یک روزه به مقصد برسد.
بهرام‌نژاد ادامه داد: این نامه را یک خانم از آبپخش همزمان با روز خلیج فارس برای ما فرستاده بودند و در این نامه شعری را در وصف خلیج همیشه فارس برای ما ارسال کرده بود که انتظار داشتند در همین روز به دست ما برسد و در برنامه خوانده شود ولی این نامه با تاخیر 17 روزه به دست ما رسیده است.
این مجری ادامه داد: اگر قرار بود کسی از بوشهر با پای پیاده به آبپخش می رفت و این نامه را با خود به بوشهر می‌اورد چند روز بیشتر طول نمی‌کشید نه اینکه چند هفته‌ !‌ ! !
بهرام‌نژاد در پایان ابیاتی از اشعار فرستاده شده در این نامه را خواند.

بخشدار شبانکاره، مدیرکل هلال احمر استان می شود

ندای آبپخش: حسن اسماعیلی، به سمت مدیرکل جمعیت هلال احمر استان بوشهر منصوب می شود.

به گزارش "ندای آبپخش به نقل از پایگاه خبری سوک" وی که یکی از بخشداران موفق و مردمی بخش شبانکاره بوده است هم اکنون به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه های مدیرکلی جمعیت هلال احمر استان مطرح می باشد.

یک منبع آگاه در گفتگو با "سوک" با تأیید این خبر اظهار داشت: با توجه به عملکرد موفق وی در شبانکاره و رضایت مردم و مسئولین، برخی خواستار گماردن اسماعیلی بر مسند مدیرکلی هلال احمر استان هستند.

گفتنی است اسماعیلی در خانواده ای متدین و مذهبی پرورش یافته و از نیروهای ارزشی و اصولگرای استان می باشد که عملکرد موفقش به عنوان بخشدار شبانکاره، وی را به عنوان یک چهره محبوب و مردمی در این بخش مبدل کرده است.