ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

دکتر دشتی:آیین سنتی سینه‌زنی بوشهر ثبت ملی شد

ندای آبپخش/مدیر‌کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: آیین سنتی سینه‌زنی ‌بوشهری به‌عنوان یک اثر معنوی به ثبت ملی رسید.

ندای آبپخش/ احمد دشتی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران فرهنگی استان بوشهر اظهار داشت: برای کسب این موفقیت بین استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان رقابت شدیدی وجود داشت که در نهایت به ‌دلیل جاذبه‌های خاص و قابلیت‌های چشمگیر معنوی سینه‌زنی استان بوشهر این افتخار برای این استان کسب شد.
وی بیان داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده ثبت ملی این میراث معنوی به زودی بر روی یک کتیبه حکاکی می‌شود و به‌صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
دشتی در ارتباط با توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان بوشهر تصریح کرد: دو سال است که قرارداد ساخت هتل لیان موند به‌عنوان نخستین هتل بین‌المللی دریای کشور در بوشهر امضا شده است.
وی اضافه کرد: قرار است این هتل با اعتبار 200 میلیارد تومان و با ظرفیت 800 اتاق در دریا ساخته شود.
دشتی گفت: همچنین دو سال پیش عملیات اجرایی یک هتل پنج ستاره دیگر نیز در ساحل بوشهر توسط شرکت ترکیه‌ای اوچ‌کن در قالب ساخت هتل‌های زنجیره‌ای آغاز شد که هم اینک در حد فنداسیون است.
این مقام مسئول ادامه داد: ساخت این هتل 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که به دلیل مشکلات ارزی با طرف خارجی فسخ قرار داد شده و به یک شرکت ایرانی واگذار شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر عنوان داشت: واگذری زمین و اعطای تسهیلات بانکی در بوشهر زمینه ساخت و ساز هتل را با مشکل روبه‌رو کرده است.
دشتی گفت: همچنین دو هتل نیز در شهر کنگان با پیشرفت هر کدام 85 درصد در دست ساخت است که نوروز به بهره‌برداری می‌رسد و دو هتل سه ستاره نیز اخیرا در بندر گناوه افتتاح شده است.
وی با بیان اینکه یک هتل سه ستاره نیز در دشتستان با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در دست ساخت است، اظهار داشت: صنعت گردشگری در کشور جوان است و در دولت‌های نهم و دهم به این صنعت توجه شده است.
دشتی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان ارشد استان بتوانیم زمینه رونق این صنعت را در استان بوشهر فراهم کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد