ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

صرفه جویی و مصرف بهینه آب کشاورزی نیازمند اصلاح شیوه آبیاری است

ندای آبپخش / سرپرست شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشیاستان بوشهر گفت: با اصلاح شیوه آبیاری می توان گام های بسیار مهمی برای صرفه جویی، مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب برداشت.   

 

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر، مهندس سید مهدی موسوی سرپرست این شرکت، از باغداران و کشاورزاناین استان خواست تا در راستای مصرف بهینه آب این شرکت را یاری دهند.
وی همچنینتاکید کرد: باغداران با صرفه جویی و پرداخت به موقع آب بها، شرایط لازم را برایانجام امور تعمیر و نگهداری شبکه فراهم سازند.
این مقام مسئول باغداران راصاحبان اصلی تاسیسات و شبکه های آبیاری عنوان و تصریح کرد: هرچه حضور مردم ومشارکت آنان در نگهداری از تاسیسات پررنگ تر باشد، شبکه ها و تاسیسات آبیاری دوام وماندگاری بیشتری خواهد داشت.
مهندس موسوی اظهار داشت: رعایت حریم کانال ها وزهکش ها و همچنین صیانت از تاسیسات آبیـاری توسط بهره برداران ضروری است. ولی متاسفانه برخی افراد بدون در نظر گرفتن حقوق حقه عموم، اقدام به کشت غیر مجاز در حریم کانال ها و زهکش ها می نمایند که در این صورت علاوه بر عدم رعایت حریم، آب موجود نیز تکافوی آب مورد نیاز نخیلات نخواهد بود که در نهایت عدم رعایت حریمقانونی موجب ایراد خسارت به کانال ها نیز خواهد شد.
وی به معایب آبیاری غرقابی اشاره کرد و افزود: با غرقاب کردن نخیلات عملاً رشد و نمو آن ها مدتی که خاک اشباعاز آب است، متوقف می گردد و این امر علاوه بر هدر رفت آب باعث دورشدن موادغذایی خاک از دسترس ریشه و کاهش محصول نخل می گردد.
مهندس سید مهدی موسوی با تاکید بر لزومرعایت حریم کانال ها و زهکش های شبکه آبیاری استان توسط بهره برداران، افزود: بهمنظور حفظ حریم و صیانت از کانال ها و زهکش ها، از هرگونه برداشت خاک از دیواره هایحایل اطراف زهکش های روباز و زیرزمینی در سطح شبکه های آبیاری استان بوشهر جلوگیریمی شود.
وی اظهار داشت: متاسفانه برخی کشاورزان و کامیون داران مبادرت بهبرداشت خاک از اطراف زهکش ها می کنند که این امر موجب تخریب زهکش ها بر اثر روانآبها می شود.
موسوی از مردم خواست: در صورت مشاهده هر گونه تخلف مرتبط با بهرهبرداری غیرمجاز، این شرکت را مطلع کنند تا برابر قانون با افراد متخلف برخورد شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد