ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

بستر جاده سرویس در شبکه آبیاری آب پخش استان بوشهر تسطیح شد

ندای آبپخش/ سرپرست شرکت بهره‌برداری و زهکشی استان بوشهر گفت: در یک اقدام بی‌سابقه عملیات تسطیح بستر جاده سرویس در شبکه آبیاری آب پخش انجام شد.  

سیدمهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با ندای آبپخش اظهار داشت: در اقدامی کم سابقه عملیات تسطیح بستر جاده سرویس در اطراف کانال‌های محدوده اراضی چهاربرج، تل سبز، تل میل، بنارسلیمانی، گروگزی، سه کنارو خمیسی توسط دو دستگاه گریدر، لودر، کمپرسی، تانکر آب پاشی در سطحی معادل 120 هزار متر‌مربع انجام شد.
وی افزود: در این عملیات با توجه به اینکه جاده سرویس جنوبی کانال بر اثر رفت و آمد بیش از حد ماشین‌آلات سنگین دچار ناهمواری‌های فراوان و جاده سرویس شمالی آن به دلیل تجاوز به حریم کانال‌ها از سوی برخی کشاورزان، نصب سیم‌های خاردار و کشت غیرمجاز نخل در چند‌ سال اخیر موجب مسدود شدن مسیر و عدم امکان لایروبی با بیل مکانیکی شده بود که با برخوردی قاطع از سوی واحد حقوقی شرکت نسبت به برداشت سیم‌های خاردار و قطع نخیلات در محدوده حریم کانال اقدام شد.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: در طول مسیر تسطیح جاده سرویس، قطع حدود 3 هزار و 500 اصله درخت و درختچه و ریشه‌کنی حدود 48 هزار متر‌مربع از علف‌های هرز و بوته‌کنی حاشیه کانال‌های مذکور نیز با نظارت کامل واحد تعمیر و نگهداری شرکت انجام شد.
موسوی اظهار داشت: افزایش و گسترش ریشه درختان و درختچه‌های زاید حاشیه کانال در چند‌ سال اخیر موجب تخلیه و ناپایداری سطوح زیرین دیواره شیب‌دار و صدمه به پوشش بتنی کانال شده بود که انجام این کار موجب هموار کردن مسیر تردد، ‌دسترسی و نظارت بهتر ماموران توزیع آب برای کنترل و تنظیم آب، لایروبی آسان‌تر توسط بیل مکانیکی و انتقال آسان‌تر محصول نخیلات و جلوگیری از صدمه و تخریب پوشش بتنی کانال شد.
وی خاطرنشان کرد: با این اقدام کشاورزان ضمن ابراز رضایت و خرسندی، آمادگی خود را برای همکاری با شرکت بهره‌برداری اعلام کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد