ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

دلایل برکناری شهردار آبپخش در کنفرانس خبری رییس شورای شهر

ندای آبپخش / بعد از برکناری مهندس استادزاده شهردار اسبق آبپخش مصطفی رضایی ریاست شورای اسلامی شهر آبپخش با حضور در جمع خبرنگاران بخش دلایل برکناری شهردار آبپخش را برشمرد که مهمترین آنها عباردتند از :   

1- عدم تمکین از مصوبات شورا که از این میان به دو مورد به طور مفصل اشاره کرد. 

اولین مورد مساله زمین مجتمع فرهنگی و هنری آبپخش می باشد که با هزینه بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان جهت فعالیت جوانان آبپخش اختصاص داده شده بود با چالشی که استادزاده به وجود آورد و سازمان بازرسی را که نقش نظارتی بر عهده دارد را وارد قضیه کرد باعث شد این امتیاز ارزشمند به بخش های همجوار واگذار شود و برای جلوگیری از این فاجعه بنده چک شخصی خود را به مبلغ 45 میلیون تومان در حضور امام جمعه محترم و بخشدار آبپخش به مالک زمین تقدیم کردم. 

متاسفانه آقای شهردار با توجه به راهنمایی هایی که از افراد غیر کارشناس می گرفت این کار را به چالش کشید و کار به جایی که نباید می کشید کشیده شد. 

دخالت دادن بازرسی در این پروژه اشتباه جبران ناپذیر شهردار و یکی از سوالات شورا بود که هیچ وقت توسط شهردار به درستی پاسخ داده نشد.  

دومین مساله که مورد سوال شورای شهر قرار داشت مساله 24 میلیون و 800 هزار تومان پولی بود که سازمان شهرداری ها برای بهسازی گلزار شهدا اختصاص داده بود و در اردیبهشت ماه سال 89 به حساب شهرداری واریز شده بود ، که شورای شهر یک ماه پیش از این مساله با خبر شد و وقتی از شهردار سوال شد که این مبلغ کجا خرج شده کرد اظهار بی اطلاعی کرد و دلایل بی مورد نظیر لوله کشی و آسفالت آرامگاه بیان کرد. 

این در صورتی است که شورا با مصوبه ای مبلغ 7 میلیون تومان جهت لوله کشی آرامگاه از بودجه داخلی شهرداری در حدود یک ماه پیش به این امر اختصاص داده بود. 

رییس شورای اسلامی شهر در ادامه از خشم مردم و اعتراض خانواده معظم شهدا در جلسه ای که با حضور مدیر کل بنیاد شهید استان بوشهر در مورد اظهار بی اطلاعی شهردار از موارد مصرف این بودجه یاد کرد. 

رضایی در ادامه از قانونی بودن روند برکناری شهردار در شورا خبر داد و افزود : شورای شهر با 4 رای مخالف و یک رای موافق این کار را انجام داد ، ولی متاسفانه امروز صبح که جهت ابلاغ مصوبه شورا خدمت ایشان رفتم با کمال تعجب از قبول مصوبه خودداری کرد و گفت تا زمانی که فرمانداری دستور ندهد من از جایم تکان نمی خورم و این در صورتی است که ما در نظر داشتیم مراسم تجلیل با شکوهی برای او برگزار کنیم تا زحمات چندین ماهه آقای استادزاده را ارج نهاده باشیم و حتی به او پیشنهاد کردیم برای اینکه به آینده کاری او لطمه ای وارد نشود خودش استعفا دهد که این امر را هم نپذیرفت. 

مصطفی رضایی در ادامه گفت :  تنها راه نجات استادزاده از وضعیت فعلی تمکین از قانون و مقررات شورای اسلامی می باشد. 

وی همچنین در باره با فعالیت غیر قانونی استادزاده گفت : شورای شهر به تمامی بانک ها و ادارات نامه ارسال کرده ولی او از مصوبه شورای شهر سرپیچی کرده و تا امروز هم اسناد مردم را امضاء می کرد که این امر خود خلاف قانون است. 

رییس شورای شهر آبپخش در پاسخ به سوال خبرنگار ندای آبپخش مینی بر میزان رضایت مندی از عملکرد شهردار گفت : فعالیت آقای استادزاده در ماه های اول خوب بود اما در سال 89 با عدم مدیریت او هیچ کدام از پروژه های عمرانی شهر شروع به کار نکرده است فقط بلوار اصلی که با فشار شورا شروع شد و آن هم بعد از چند روز تعطیل شد. 

رضایی در پاسخ به این سوال که شهردار آینده آبپخش فردی بومی یا غیر بومی است عنوان داشت: شهردار آینده آبپخش انتخاب شده و جهت تایید صلاحیت و بروکراسی اداری به مراجع بالا معرفی شده است. 

وی با اصرار خبرنگار ندای آبپخش نام شهردار انتخابی شورای شهر را هم برد و گفت او کسی نیست به جز آقای سید محمود موسوی که بومی شهر آبپخش و از ساکنان محله قلایی می باشد .

مصطفی رضایی در مورد انتظارات شورا در قبال شهردار آینده گفت : مهمترین انتظار ما از شهردار منتخب این است که مصوبات شورا را که در جهت مصالح شهر و مردم است را بدون چون و چرا عملی نماید که در سال جاری شاهد چنین کاری از آقای استادزاده نبوده ایم. 

رضایی در ادامه خاطر نشان کرد : این شورا بیشترین تعامل را با شهردار داشته است و تمام درخواست های قانونی وی با پاسخ مثبت روبرو شده و مصوبات لازم را در شورا گذرانده و در هر زمینه ای او را حمایت کرده است. 

رییس شورای شهر از دلیل انتخاب استادزاده به عنوان شهردار آبپخش را سابقه 15 ساله وی در فضای سبز شهرداری برازجان یاد کرد و افزود : استادازده حتی کوچکترین توقع ما را که مرتبط با سابقه وی نیز بود بر آورده نکرد و در حال حاضر شهر از لحاظ زیبایی در وضعیت مطلوبی به سر نمی برد. 

این مقام مسئول در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه مبنی بر حضور غیر قانونی محمد افتخاری در شورای شهر آبپخش با توجه به سکونت وی در برازجان اشاره کرد که آقای افتخاری ساکن محله قلایی شهر آبپخش می باشد و از بدو حضور در شورا تا کنون حتی یک جلسه غیبت هم نداشته است. 

مصطفی رضایی در جواب به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر علت انتخاب آقای موسوی به عنوان شهردار آبپخش گفت : در این برهه زمانی حساس که شهر آبپخش در وضعیت مطلوب عمرانی و زیباسازی به سر نمی برد مدیریت کار آمد را بر تخصص برتری دارد. 

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : شورا فرصت 24 روزه به شهردار سابق برای پاسخ منطقی به سوالات داد ولی مهندس استادزاده جواب قانع کننده ای نتوانست ارایه کند و ناچار مجبور به برکناری ایشان شدیم. 

وی از موافقت شفاهی فرمانداری دشتستان با این مصوبه خبر داد.  

رضایی در پاسخ به اعتراضات استادزاده مبنی بر اینکه یکی از  مهمترین دلایل برکناریش تلاش جهت استخدام یکی از نیروهای کارآمد شاغل در شهرداری می باشد که بیش از 12 سال سابقه کار دارد گفت : من به عنوان رییس شورا می گویم که اگر شما یک نفر را سر کار آورده این بنده صدها نفر را سر کار آورده ام و باید یاد آور شوم شما دو نفر را بدون مصوبه شورا سر کار آوردید که چون خلاف قانون بود و منصوبه شورا را نداشت مجب.ر به اخراج آنها بدون پرداخت حقوق شدید و ما هیچ گونه مخالفتی با استخدام هیچ فردی در شهرداری نداریم. 

رییس شورای شهر آبپخش در پایان این نشست خبری از امام جمعه محترم ، بخشدار محبوب و ارزشی و خبرنگاران بخش که همواره شورا را یار و یاور بوده اند کمال تشکر و امتنان را کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد