ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

حمل بیمار با نعش کش

طبق آموزه های قرآن کریم همه انسانها با هم برابرند وتنها دلیل تمایز آنها،تقوای بیشتر است وبر هر انسان آزاده ای واجب است که در شرایط سخت و بحرانی به همنوع خود کمک کند.

در دین مبین اسلام هم یاری رساندن به محرومان و کمک به همنوع بسیار سفارش شده است همانطور که پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)فرمود:اگر مسلمانی صدای کمک خواهی مسلمان دیگر را بشنود وبه یاری او نشتابد مسلمان نیست. در کلام بزرگان هم از یاری رسانی به محروم واینکه انسانها با هم برابرند سخن بسیار گفته شده که به طور مثال سعدی شیرین سخن می فرماید: 

بنی آدم اعضای یکدیگرند               که در آفرینش زیک گوهرند      

   چه عضوی به درد آورد                 روزگار دگر عضوهارا نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی          نشاید که نامت نهند آدمی

پس از این مطالب برداشت می کنیم که اگر فراد مظلومی را شنیدیم وظیفه انسانی حکم می کند به یاری او بشتابیم واو راکمک کنیم. مطالب بالا را نوشتم تا رویداد دردناکی را برای شما بازگو نمایم که در شهر دار المومنین آبپخش اتفاق افتاده است که شنیدنش برای شما جالب می باشد. در شبی از شبهای سرد دی ماه 89پدرخانواده ای محروم دچار سکته مغزی می شود و زن ودختر او ساعت 4 صبح در به در دنبال کمک می گردند ودرب همسایه ها را می کوبند.همسایه ای خیرخواه با دیدن این وضعیت به اورژانس آبپخش تلفن می زند که با کمال تاسف جواب می شنود"وظیفه ما نیست "وهر چقدر التماس می کند برای رضای خدا به این خانواده مظلوم کمک کنید آنها تلفن را قطع می کنند و به خواب زمستانی می روند. در ادامه ماجرا از روی عجز ونا چاری با آتش نشانی آبپخش تماس میگیرد که خوشبختانه مامور آتشنشانی با اینکه وظیفه اش هم نبود بر اساس وظیفه انسانی خود، می پذیرد وسریعا در محل حاضر می شود و پیکر نیمه جان (ع-ت)را به بهداری می رساند. در این ماجرا چند سئوال هست که جای تامل دارد:  

اورژانس چه وظیفه ای دارد؟واگر وظیفه اداری اش نیست انسانیت چه حکم می کند؟  

در اینجور مواقع که حتی آژانس ها هم از بردن مریض سخت امتناع می کنند چه کسی یا چه دستگاهی مسئول رسیدگی وبردن مریض به مراکز درمانی می باشد؟  

چرا اورژانس ها موظف نمی شوند که در کنار تصادفات،به داد بیماران سخت هم برسند تا خانواده ها بیش از مریض داری دغدغه حمل او تا مراکز درمانی را نداشته باشند؟  

از مسئولان ذیربط خواهشمندیم جهت تنویر افکار عمومی پاسخ این سئوالات را بدهند هر چند که جواب این سئوالات روشن است وبه انصاف وانساندوستی برمی گردد ولی باید ترتیبی اتخاذ شود تا دیگر چنین حوادث ناگواری رخ ندهد. از این اتفاقات در آبپخش چند بار رخ داده که طبق اطلاعات نگارنده یکی از از آنها بخاطر نیامدن اورژانس مریض جان سپرده است. در پایان از همه آحاد مردم می خواهیم قضیه همنوع دوستی را فراموش نکنند تا خداوند بزرگ و مهربان هم ما را فراموش نکند وهمواره در پناه او در آسایش وراحتی زندگی کنیم.  

بار خدایا امید هیچ بنده ای را ناامید نکن وهمواره پناه بی پناهان ودر ماندگان باش وهیچ بنده ای را محتاج غیر خودت نکن  

                                                 الهی آمین یا رب العالمین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد