ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

نهمین جلسه شورای بهداشتی بخش آبپخش تشکیل شد.

ندای آبپخش / صبح امروز نهمین جلسه شورای بهداشتی بخش آبپخش با حضور اعضای این شورا و مسئولین بخش در سالن اجتماعات مرکز بهداشتی - درمانی شهید بهشتی شهر آبپخش برگزار شد.

عبدالحسین رستمی در ابتدای جلسه عنوان داشت : موضوع محوری این جلسه بررسی مصوبات قبلی شورای بهداشتی است .

 

فاضلاب شهری ساماندهی شود

رییس مرکز بهداشتی درمانی شهید بهشتی شهر آّپخش خواستار ساماندهی و بهبود وعیت فاضلاب های شهر آبپخش شد.

بخشدار آّپخش در این رابطه به مسئولین شهرداری تاکید کرد : هر چه زودتر طرح ساماندهی فاضلاب های شهری که نقش بسزایی در سلامت شهروندان دارد را پیگیری کنند.

 

اتلاف سگ های ولگرد بخش آبپخش

بخشدار آبپخش در این رابطه عنوان داشت:در حال حاضر پیگیر دریافت مجوز از شورای تامین شهرستان برای زنده گیری و در صورت نیاز تیر اندازی به سگ هایی که خطر حاری دارند هستیم.

وی خاطر نشان کرد : شهرداری در این زمینه فعالیت خوبی داشته است و هم اکنون گودال تدفین و آهک پاشی سگ های ولگرد آماده شده است.

رستمی (رییس مرکز بهداشت) آبپخش گفت : طرح اتلاف سگ های ولگرد پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

این مقام مسئول اظهار داشت : در ماه های اخیر مراجعه برای گازگرفتگی سگ های ولگرد کاهش یافته به طوری که در این ماه هیچ مراجعه ای به این منظور به این مرکز صورت نگرفته است.

 

آرامستان شهر وضعیت بهداشتی مطلوبی ندارد

در بخش دیگری از این جلسه عبدالحسین رستمی خواستار نظارت هر چه بیشتر مسئولین بر وضعیت بهداشتی آرامستان شهر آبپخش شد.

سرپرست شهرداری آبپخش تصریح کرد : شهرداری آبپخش یکی از نیروهای خدماتی را مسئول نظافت روزانه غسال خانه آرامستان شهر آبپخش نموده است.

عطاجهانگیری خاطرنشان کرد : سیستم آبرسانی آرامگاه شهر هم بهبود چشم گیری داشته است و در حال حاضر در بیشتر نقاط آرامگاه شیر آب شرب شهری وجود دارد.

رییس شورای اسلامی شهر آبپخش در این جلسه خواستار جمع آوری وسایل دفن شده اموات در نخلستان های پشت آرامگاه شهر و انتقال این وسایل به محل دفن زباله های شهری شد.

مصطفی رضایی از سرپرست شهرداری خواست غسال خانه را به وسایل شوینده برای حفظ سلامت و بهداشت مامور شهرداری که وظیفه نظافت سال خانه را بر عهده دارد مجهز کند.

رستمی (رییس مرکز بهداشتی)گفت : این وسایل را  می توان عامل انتقال بیماری خواند و مسئولین  شهرداری باید تلاش کنند که هر چه زودتر این مشکل را رفع کنند.

کورش زستمی با توجه به فرسوده و قدیمی بودن غسال خانه آرامستان آبپخش از مسئولین شورای اسلامی و شهرداری آبپخش خواست، ساخت یک غسال خانه جدید و مجهز به وسایل بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.


جمع آوری زباله ها باید کارشناسی شده باشد

رییس شورای اسلامی شهر آبپخش از مسئولین شورای بهداشتی بخش خواست تا بر وضعیت نظافت و دفع زباله های مطب پزشکان نظارت هر چه بیشتری داشته باشند.

عبدالحسین رستمی در این جلسه عنوان داشت : زباله های مطب پزشکان اکثرا زباله های عفونی می باشند و پزشکان باید زباله های مطب خود را برای دفع به بیمارستان ها تحویل دهند.

رستمی از مسئول خدمات شهری شهرداری آبپخش خواست تا به مامورین نظافت شهری خود ابلاغ کنند که از جمع آوری زباله های مطب پزشکان خودداری کنند.

رییس مرکز بهداشتی درمانی شهید بهشتی آبپخش گفت : باید زباله ها را مطابق شیوه های کارشناسی و استانداردهای بهداشتی جمع آوری و تدفین کنند.


دست فروشان مواد غذایی ساماندهی می شوند

عبدالحسین رستمی از مسئولین شهرداری آّپخش خواست تا با آماده سازی بازارچه شهرداری برای اسکان دست فروشان مواد غذایی به ویژه ماهی فروشان زمینه را برای سامان دهی آنها مهیا سازند.


رسیدگی بر وضعیت دام و طیور در بخش 

کورش رستمی -بخشدار آبپخش - از مسئولان و مراجع بهداشتی ذی ربط خواست رسیدگی ویژه ای به مسائل نگهداری دام و طیور در سطح بخش به ویژه روستاها باشند.


وضعیت آب شرب بهبود یابد

رییس مرکر بهداشتی - درمانی شهید بهشتی آبپخش گفت : برخی از بیماری های فصلی هم اکنون در بخش های همجوار شیوع یافته اند که خوشبختانه در بخش ما هنوز شیوع نیافته اند و برای جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری ها باید مخازن آب شهر رسیدگی بیشتری شود.

مهدوی-رییس آبفا آبپخش- در پاسخ به این مساله گفت : کارشناسان ما هم اکنون روزانه مخازن آب را روزانه کلرزنی می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد