ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

انقلاب اسلامی، جهان اسلام وعبور از مرزهای اندیشه

محمد رضایی 

انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین اندیشه قرن بیستم در حالی رخ داد که حاکمیت دو بلوکشرق و غرب در دنیا وهژمونی حاصلاز این معادله اراده و قدرت ملت ها و کشورها را سست نموده و همه را ناخودآگاه مجبور به ورود در یک طرف معادله جهت حفظ خویش قرار می داد خفقاناصل از این دو تفکرالحادی سبب ایجاد نوعی استبداد حکومتی در درون کشورها شده بود.

 

محمد رضایی 

انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین اندیشه قرن بیستم در حالی رخ داد که حاکمیت دو بلوکشرق و غرب در دنیا وهژمونی حاصلاز این معادله اراده و قدرت ملت ها و کشورها را سست نموده و همه را ناخودآگاه مجبور به ورود در یک طرف معادله جهت حفظ خویش قرار می داد خفقان اصل از این دو تفکرالحادی سبب ایجاد نوعی استبداد حکومتی در درون کشورها شده بود.

 

اندیشه های آزادی خواهانه جهت رشد بایستی زیر پرچم بلوک شرق یا غرب باشند وراه سومی وجود نداشت در این اوضاع و احوال جهانی از دست ملت ایران عالمی فرزانه از نسل حسین(ع) با تفکر اسلام ناب محمدی(ص) همچون نوری در دل شب تبلور یافت و جامعه ساکت و خموش ایرانی را به یک جامعه انقلابی و آزادی خواه تبدیل کرد و حس اسلام خواهی و غیرت دینی ملت به جوش آمد و پایه های حکومت پوشالی پهلوی یکی پس از دیگری فرو ریخت و امام امت مجاهدانه در عرصه مبارزه به رهبری این نهضت انقلابی پرداخت. پیروزی انقلاب اسلامی در برابر تمام دنیای استکبار نشان داد تفکر اسلام سیاسی و بیداری اسلامی از قلبها و ذهن ها فوران کرده و مرزها را یکی پس از دیگری طی می کند. امام به پشتوانه فرزندان انقلابیش تفکر اسلام سیاسی را با محوریت ولایت مطلقه فقیه نهادینه کرده و موج بیداری اسلامی را در جهان اسلام طنین انداز کرد و عربیت و اسلامیت که بخاطر حاکمیت حکومتهای مستبد در برخی کشورهای عربی واژه هایی نامتقارن وغریب شده بودند پیوندی دوباره یافتند و جوانان مسلمان با یافتن جوهر اصیل خویش قدرت این تفکر برتر را هر روز نمایان تر نمودند. پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جنگ هشت ساله تحمیلی در برابر زورگویان و مستکبربن عالم و تثبیت آن، پیروزی های مکرر فرزندان حزب الهی اسلام در لبنان ، انتفاضه های مکرر فرزندان عزیز اسلام در فلسطین و مجاهدت جوانان شهادت طلب حماس در برابر امپریال صهیون پرستان نازیسم ، به زانو در آوردن ارتش سرخ در افغانستان توسط مجاهدین مسلمان افغانی و... ، همه و همه باعث شد کاخ شیشه ای لیبرال دموکراسی غربی به لرزه در آمده، تفکر سلطه گرایانه آنان به چالش کشیده شود. تحریم اقتصادی، بایکوت سیاسی، تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم در کنار آن تفکرات لیبرالی بعضی وادادگان انقلابی و یل بظاهر انقلابی نما با ندیریت امام گونه رهبر فرزانه انقلاب و بصیرت ملت بزرگ ایران یکی پس از دیگری خنثی شده و تبدیل به یک فرصت طلایی برای پالایش انقلاب از ناخالصیهای بظاهر انقلابی گردید. رشد فزاینده اسلام سیاسی و موج بیداری اسلامی چنان به ناگاه ظهوری عظمت مندانه داشت که نظام لائیک ترکیه توسط اسلام گرایان به قهقراه سقوط نزدیک شده است. سقوط دولت وابسته سعذ حریری در لبنان آنهم زمانی که در کنار رهبر جان سلطه (اوباما) در آمریکا ایستاده بود توسط جریان طرفدار مقاومت در لبنان، زنگ خطری شد برای تمامی دولت های وابسته و مستبد عربی که بجای تکیه به ملت خویش ، دل به حمایت های واشنگتن، تل آویو و لندن و دیگر قدرت های زورگو بسته بودند. 

حرکت اسلام خواهانه مردم تونس علیه حاکم مستبد خود و سرنگونی وی، تظاهرات گسترده مردم و شکستن ابهت فرعونی حاکم مصر(حسنی مبارک) با محوریت جریان های اسلامی، تظاهرات و اسلام خواهی مردم های اردن و یمن و سرایت آن به سایر کشورهای عربی در چند روز گذشته، آنهم با سر دادن شعارهایی که فقط در قیام بزرگ ملت ایران می توان مشاهده نمود، جهان را متوجه قسمتی از قدرت واقعی فرزندان امام خمینی و امام خامنه ای عزیز و اسلام ناب نمود طوری که کارشناسان و صاحبنظران دوست و دشمن همه این تحولات را که منشأ آن موج عزت خواهی و بیداری اسلامی است را نشانه ی ادامه انقلاب اسلامی ایران در 32 سال پیش و تأثیر آن بر جهان اسلام و ملت های آزاده در دنیا دانستند. امروز دنیا فهمیده است که روح الله الموسوی الخمینی از دل یک خانه محقرانه در جماران چطور اندیشه های مختلف در دنیا را به تسخیر خود در آورد و با رقه ی امید بر دل ملت ها تابانده است. امروز دنیا فهمیده است که خمینی همچون خورشیدی فروزان است که تلألو نور آن تمام عرصه را در نوردیده و چراغ امید ملت های آزادی خواه گردیده است. و امروز دنیا فهمیده است که این تفکر ریشه در عاشورای حسینی و مهدویت دارد و اکنون توسط خلف صالح پیر جماران یعنی مقام معظم رهبری مقتدرانه به پیش می رود تفکری که در آن شهادت اوج افتخار و رسیدن به قله های خوشبختی هاست. 

آری امروز مرزها و حصارهای لیبرال دموکراسی غربی شکسته و تفکر ناب انقلابی و اسلامی ملت ها را فرا گرفته است. امروز جهان اسلام یک موقعیت ویژه و فرصت بی نظیر یافته تا هویت گمشده خویش را بار دگرباز یابد زیرا که با تشکیل امپراطوری بزرگ اسلامی چندان فاصله ای نیست امپراطوری که در صورت تشکیل آن بایستی اندیشه های الحادی و مادی غرب را در موزه ها و زباله دان های تاریخ یافت. 

                                     انشاءالله 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد