ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

محدودیتی برای بیمه نخیلات نداریم

به گزارش ندای آبپخش به نقل از خبرگزاری فارس محمدتقی منوچهری شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از نیمه اول بهمن ماه امسال بیمه نخیلات آغاز شده و باغداران می‌توانند تا آخر اردیبهشت ماه سال آینده نخیلات خود را بیمه کنند.
وی با اشاره به بیمه نخیلات استان بوشهر گفت: با وجود اینکه سطح ابلاغی بیمه نخیلات در سال زراعی 88-89 از سوی صندوق بیمه 6 هزار هکتار بود ولی 8 هزار و 665 هکتار از نخیلات این استان در سال جاری تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و صندوق بیمه نیز غرامت آنان را پرداخت کرده است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در سال زراعی 88-89 از سطح 35 هزار هکتار نخیلات بارور استان بوشهر 169تن خرما تولید شد که با توجه به رواج خرید توافقی زمینه خوبی برای فروش خرمای باغداران این استان به وجود آمد. 



منوچهری با بیان اینکه هنوز مقداری از خرمای باغداران استان بوشهر به فروش نرسیده است، گفت: در این زمینه باید بررسی‌های دقیقی صورت گیرد ولی در مجموع امسال نرخ توافقی خرمای کبکاب 6 هزار ریال از سوی سازمان تعاون روستایی تعیین شده بود که این بالاترین قیمت بوده و زمینه برای فروش محصول نیز فراهم بود ولی برخی از نخلداران به گمان اینکه قیمت بالاتر می‌رود از فروش محصول خود امتناع کردند.

وی یادآورشد: از 37 هزار هکتار کل سطح نخیلات استان بوشهر 35 هزار هکتار آن بارور هستند.
منوچهری ادامه داد: با توجه به اینکه عملیات گرده‌افشانی از اسفند آغاز و تا اردیبهشت سال آینده ادامه می‌یابد تاکنون 20 درصد سطح زیر کشت نخیلات معادل 7 هزار و 350 هکتار گرده‌افشانی شده است.
وی اضافه کرد: عوامل مختلفی از جمله محیطی، تداخل بارندگی با عملیات گرده‌افشانی و کمی بارش، پیش‌بینی می‌کنیم اگر شرایط مناسب باشد 170هزار تن خرما امسال در استان تولید شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد