ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

برنامه ریزی جهت مدیریت مصرف بهینه آب کشاورزی ضروری است

برنامه ریزی مدون و منظم جهت مدیریت مصرف بهینه آب کشاورزی و اصلاح شیوه آبیاری ضروری است

ندای آبپخش /  به گزارش ندای آبپخش به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر ، مهندس سید مهدی موسوی در نشست مشترک با نمایندگان باغداران بخش سعدآباد با بیان این مطلب گفت : با توجه به اهمیت و ارزش آب و محدودیت منابع آبی استان بوشهر ، مدیریت عرضه و تقاضای آب و اصلاح شیوه آبیاری با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و تعامل و همکاری باغداران لازم و ضروری است .

uejd0pz22ia9trtb3qv4.jpg

وی به کمبود آب به خصوص در چند روز اخیر در شبکه آبیاری دالکی  بخش سعدآباد اشاره کرد و افزود : تا زمان احداث سد مخزنی دالکی بایستی میزان آب موجود را بر اساس نظر کارشناسان فنی شرکت و تجربیات چند ساله اخیر نمایندگان باغداران مدیریت نمود تا بتوانیم آثار زیانبار ناشی از خشکسالی های اخیر را تا حدودی جبران نماییم .

سرپرست شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد : شبکه آبیاری دالکی یک کانال اصلی به طول 23 کیلومتر دارد که به دو منطقه بالادست و پایین دست تقسیم شده و بیش از یک میلیون و سیصد هزار اصله نخل از آن مشروب می گردند .

مهندس موسوی تصریح کرد : جهت افزایش راندمان انتقال آب ، شتاب و سرعت بیشتر به جریان آب و آبیاری بهتر نخیلات بایستی کانال اصلی حاج مهدی به مناطق بیشتری تقسیم شود تا با تمرکز آب در یک قسمت بتوانیم راندمان توزیع را افزایش دهیم .

ایشان با اشاره به اینکه خشکسالی آثار مخرب کوتاه مدت و دراز مدت بر آبهای سطحی و زیرزمینی داشته اظهار داشت : آثار خشکسالی ها با بارندگی های مقطعی از بین نخواهد رفت لذا رعایت صرفه جویی و مصرف بهینه از سوی کشاورزان ضروری است و لذا از باغداران خواست تا با پرداخت به موقع آب بهاء شرکت را در انجام عملیات تعمیر و نگهداری و لایروبی کانال ها و همچنین ادامه انجام کارگروه گشت و بازرسی و اجرای برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت یاری کنند . سید مهدی موسوی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که انشاءاله با تلاش شبانه روزی مهندس رجایی مدیر عامل محترم شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر شاهد ساخت و تکمیل سد مخزنی دالکی باشیم .

سپس حجه الاسلام و المسلمین سیدمجتبی هاشمی روحانی اعزامی از قم به بیان ارزش و اهمیت آب از دیدگاه قرآن پرداخت و افزود : باید با صرفه جویی در مصرف آب شکرگزار این نعمت الهی و ارزشمند باشیم و از همکاری و تعامل سازنده و اثر گذار باغداران و متولیان بخش آب تقدیر و تشکر کرد .

در پایان نشست غلامرضا وفایی بخشدار سعدآباد ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های شبانه روزی پرسنل شرکت بهره برداری استان بوشهر و مسئولین توزیع آب اظهار داشتند : بایستی طرح های کارشناسی و برنامه ریزی شده مجموعه آبیاری را پذیرفته و همه باغداران را به توسعه همکاری و مشارکت با آن مجموعه پرتلاش تشویق و ترغیب نموده تا در سایه گسترش تعامل و همکاری بتوانیم شاهد افزایش عملکرد مطلوب از سوی مجموعه آبیاری و در نهایت کسب رضایت کشاورزان که هدف اصلی متولیان امر بوده فراهم سازیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد