ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

وظیفه ستاد احیای زکات ساماندهی شیوه جمع آوری زکات است

ندای آبپخش / به گزارش ندای آبپخش ، علی اکبر جوکار در دومین جلسه ستاد احیاء زکات بخش آبپخش در سال 90 اظهار داشت : چند سالی است شاهد افزایش اهمیت مسئولین نسبت به بحث زکات بوده ایم. 

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش گفت : در چند سال اخیر شاهد افزایش میزان زکات جمع آوری شده از 700 هزار تومان به مبلغی قریب به 41 میلیون و 500 هزار تومان بوده ایم که انتظار می رود این میزان در سال جاری به میزانی چشمگیر افزایش یابد.

جوکار ادامه داد : شهر آبپخش یکی از حوزه های فعال و مهم در جمع آوری زکات است و سال های سال است که مردم به عنوان یک وظیفه دینی زکات خود را پرداخت می کرده اند و ستاد احیاء زکات وظیفه ساماندهی و انسجام این مبالغ را بر عهده داشته اند.

دبیر ستاد احیاء زکات بخش آبپخش عنوان داشت : در بعضی از روستاهای بخش شاهد پرداخت مبالغ بسیار بالای زکات هستیم که به دلیل اینکه ساماندهی در این راستا صورت نمی گیرد جزء آمار محسوب نمی شود.

وی در رابطه با اهمیت جمع آوری زکات اذعان داشت : عدم سامان دهی میزان جمع آوری زکات باعث می شود که در این عرصه بخش ما از سایر بخش ها و شهرستان ها جدا باشد و انتظار می رود با توجه به سیاست هایی که دولت خدمتگذار در راستای امر احیای زکات تدبیر کرده است انتظار می رود روستاها نسبت به جمع آوری زکات اقدام کنند و با استفاده از معادل و مبلغی که به زکات دهندگان پرداخت می شود با کسر 30 درصد فقرا و نیازمندان می توانند زمینه عمران و آبادانی شهر و روستای خود را فراهم آورند.

این مسئول مطرح ساخت : یکی از عواملی که باعث افزایش میزان پرداخت زکات در بخش آبپخش مب باشد تبلیغات و اطلاع رسانی مدون است که با همکاری دهیاران و شوراهای روستاها این امر تحقق یافته است.

علی اکبر جوکار تصریح کرد : باید همگی تمامی توان و همت خود را در این زمینه به کار گیریم و با فرهنگ سازی در زمینه احیای زکات بخش آبپخش را همانگونه که در سایر زمینه ها در استان سرآمد است ، سرآمد کنیم.

جوکار با توجه به جشن نیکوکاری اذعان داشت : شهر آبپخش در جشن نیکوکاری با توجه به میزان جمعیت توانست رتبه برتر استان را به خود اختصاص دهد که مایه افتخار مردم و مسئولین آبپخشی می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد