ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

به مساله زمین های آبپخش توجهی ویژه دارم

ندای آبپخش / به گزارش ندای آبپخش ، مدیرکل مسکن و شهرسازی استان بوشهر صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان اظهار داشت : انتخاب مهندس نیکزاد به عنوان وزیر راه و شهرسازی با پیشنهاد ریاست محترم جمهور از سوی مجلس می تواند نقشی مهم در راستای پیشبرد اهداف این وزارت خانه داشته باشد.

علی مقاتلی با بیان اینکه سازمان مسکن و شهرسازی فعالیت های فراوانی در حوزه های مختلف دارد افزود : شهرسازی پایه و اساس پیشرفت و توسعه هر کشوری است و توجه به رفع مشکلات شهرها و پیشرفت و توسعه آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مقاتلی ادامه داد : تا قبل از دولت نهم میزان جمعیت شهر باید به میزان خاصی افزایش می یافت تا طرح جامع تفصیلی شامل آنها شود ولی هم اکنون تمامی شهرها دارای طرح جامع تفصیلی می باشند که گامی مهم در راستای پیشرفت و توسعه شهرها می باشد.

این مسئول تصریح کرد : یکی اقداماتی مهم که در حوزه فعالیت های وزارت مسکن و شهرسازی در دولت نهم و دهم انجام شده تفویز اختیارات استان ها است.

علی مقاتلی تاکید کرد : از سال 86 با تلاش و حمایت های بی وقفه رییس جمهور محترم مساله مسکن به عنوان یکی از اولویت های کار یاین وزارت خانه تعیین شد که باعث پیشرفت و توسعه مسکن و مسکن دار شدن اقشار مختلف جامعه ، در سطح کشور شد.

وی متذکر شد : 4 شهر پرجمعیت استان (بوشهر ، برازجان ، گناوه و خرموج) که بیش از 42 درصد از جمعیت استان را در خود جای داده اند نیازمند کار مضاعف در حوزه مسکن هستند و مرکز شهرستان دشتستان هم از این نقاط است.

این مسئول اذعان داشت : مساله مسکن در شهرهایی که جمعیتی زیر 25 هزار نفر دارند بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می باشد و شهرهای پرجمعیت را مسکن و شهرسازی دنبال خواهد کرد.

مقاتلی بیان داشت :حدود 140 تا 144 هکتار از اراضی 2 شهر آبپخش و برازجان در بحث های فرسوده که دولت برنامه ویژه برای ساماندهی آنان دارد قرار گرفته اند.

علی مقاتلی گفت : مشکلات زمین از مشکلات مهمی است که آقای رستمی (بخشدار آبپخش )و آقای خسروی (فرماندار دشتستان ) به آن توجه ویژه دارند و مرتبا برای حل این مشکل تلاش و. پیگیری می کنند.

وی تصریح کرد : سازمان مسکن و شهرسازی خود را در خدمت مردم می داند و تمام سعی و همت خود را به کار گرفته ایم تا هیچ وقت بر خلاف مصالح عمومی مردم اقدامی انجام ندهیم.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه این اداره نمی تواند علیه دستگاه های حکومتی و دولتی شکایت کند خاطرنشان ساخت : در مواردی که اختلافاتی وجود داشته باشد نمی توانیم به مراجع قضایی مراجعه کنیم و استاندار به عنوان نماینده عالی دولت مسئول حل اختلافات و مشکلات این چنینی می باشد.

این مقام مسئول در همین راستا مطرح ساخت : بنا بر قانون زمین های دولتی را که در اختیار داریم به نهادهای حکومتی و دولتی به قیمت تمام شده و به اشخاص غیر دولتی به قیمت کارشناسی واگذار کنیم.

علی مقاتلی با بیان اینکه به طور جدی در حال پیگیری حل مشکل زمین های آبپخش هستم اظهار داشت : قطعا تصمیم گیری حاکمیت برای کسی که سال های سال در زمینی سکونت داشته و خود را مالک آن می داند با کسی که زمینی را به طور غیر قانونی تصرف کرده کاملا متفاوت می باشد و جوری اقدام خواهد شد که مردم آبپخش متضرر نشوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد