ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

سلامت و ایمنی شهروندان سرلوحه مردم در انجام کارهای عمرانی

ندای آبپخش / به گزارش ندای آبپخش بخشدار آبپخش در جلسه ای که روز گذشته جهت بررسی مشکلات جاده کمربندی آبپخش و ارائه پیشنهادات برگزار شد اظهار داشت : مسیر سوق الجیشی آبپخش که از مسیرهای مهم و ترانزیتی استان می باشد و مسیر مواصلاتی استان های جنوب کشور است باید مورد توجه هرچه بیشتر مسئولان ذیصلاح قرار گیرد و جهت رفع مشکلات آن تلاش شود.
کوروش رستمی با بیان اینکه سلامت و ایمنی مردم سرلوحه کار مسئولان بخش می باشد عنوان داشت : در پروژه های عمرانی سال 90 ساخت دو پل عابر پیاده پیشنهاد شده است و امیدواریم مسئولان همکاری لازم را برای این مهم داشته باشند.
این مسئول ادامه داد : مردم آبپخش قبلا هزینه عدم وجود پل عابر پیاده در خیابان اصلی شهر که یکی از جاده های ترانزیتی و پر رفت و آمد کشور می باشد را داده اند و گذر جاده ترانزیتی عریض در شهر آبپخش خود اثباتی بر لزوم احداث پل هوایی در این شهر می باشد.
رستمی اذعان داشت : بنا بر درخواست های مکرر شهرواندان و معتمدین شهر با همراهی رییس شوری اسلامی و اعضای شورای شهر جلساتی برای ایجاد تغییر در مسیر در دست احداث برگزار شده که قول مساعد جهت بررسی این امر را داده اند.
نماینده سیاسی دولت در بخش آبپخش مطرح ساخت : هم اکنون در کنار شهر مسیری وجود دارد که از مسیرهای قدیمی مردم آبپخش می باشد و انتقال جاده کمربندی در دست احداث می تواند باعث حفظ موقعیت آبپخش شود و اجرای طرح در این مسیر می تواند باعث کاهش مدت زمان اجرای پروژه شود و از لحاظ زمانی مقرون به صرفه تر می باشد.
وی تصریح کرد : این مسیر که انتهای آن به مسیری که از حاشیه اداره آبفا شهر آبپخش عبور می کند می رسد و به دلیل محصور بودن در میان رودخانه و نخلستان شهر قابلیت گسترش به این مسیر راندارد.
رییس شورای اسلامی شهر آبپخش عنوان داشت : مسیر فعلی آبپخش تا پل کلل قابلیت تعریض دارد و قبلا مسئولین قول تعریض این مسیر را داده بودند که توسط شورای شهر رسانه ای شد و تا کنون بارها شهروندان پیگیر این مساله شده اند.
مصطفی رضایی متذکر شد : مسیر مذکور از مسیرهای پرتردد می باشد و تعریض آن می تواند باعث تسهیل در عبور و مرور باغداران و کشاورزان منطقه و کاهش خطرات گردد.
رضایی در این جلسه با بیان موقعیت استراتژیکی آبپخش از اهمیت نصب تابلوهای کیلومتر شمار در مسیر آبپخش خبر داد و یادآور شد : شورای شهر درخواست نصب تابلو در مسیرهای منتهی به شهر آبپخش را مطرح کرده و در آینده ای بسیار نزدیک شاهد نصب این تابلوها در مسیر خواهیم بود.
این مسئول بیان داشت : مسیر آبپخش به سعدآباد از مسیرهای مهم درون منطقه ای است که یک کیلومتر آن توسط شهرداری آبپخش و یک کیلومتر آن توسط شهرداری سعدآباد تعریض شده و از مسئولین استان می خواهیم جهت تعریض مابقی این مسیر مهم و رو به رشد اقدام نمایند.
شهردار آبپخش گفت : ایجاد پل هوایی در مسیر خیابان اصلی شهر آبپخش باعث کاهش موانع در سطح این خیابان می شود و گذر مسافرین از این جاده ترانزیتی را سهولت می بخشد.
سید محمود موسوی تاکید کرد : مسیر شهر آبپخش از مسیر های اصلی و مواصلاتی استان می باشد و ترافیک این مسیر می طلبد مسئولین در حفظ و نگهداری از آن شهرداری را یاری رسانند.
وی در همین راستا خاطرنشان ساخت : از مسئولین سازمان راه و شهرسازی می خواهیم بعد از اتمام و بهره برداری از خیابان اصلی شهر جهت روکش این خیابان اقدام نمایند تا شاهد بهبود کیفی هر چه بیشتر این خیابان باشیم.
معاون راهداری سازمان راه و شهرسازی استان بوشهر اظهار داشت : مسیر مواصلاتی بین دو شهر آبپخش و سعدآباد فاقد تابلو و خط کشی می باشد که این برای عابرین این مسیر و شهروندان بسیار خطرناک می باشد.
نادر پروانه با بیان اینکه رانندگی در مسیر بدون خطکشی مانند رانندگی در شب تاریک می باشد خاطرنشان ساخت : سال گذشته در 3100 کیلومتر از مسیرهای استان با اعتبارات ملی و استانی خط کشی صورت گرفته است.
پروانه افزود : اهمیت نگهداری و حفاظت از راه ها (راهداری) بسیار بالاست و به مدیران برای نگهداری از راه ها تاکید فراوان می شود.
محمد رضا زیارتی -رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان- مطرح ساخت : ساخت کمربندی در کنار شهرها از سیاست های دولت برای کاهش ترافیک شهرها می باشد و آمار نشان می دهد هر 10 سال یک باش کمربندی ها جزء حومه شهر می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد