ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

برای تغییر در مسیر کمربندی آبپخش با جدیت اقدام شود

ندای آبپخش / مسیر آبپخش یکی از مسیرهای پرتردد استان است و درصد زیادی از جمعیت این شهر به خاطر وجود جاده ترانزیتی آبپخش که از راه‌های مواصلاتی استان‌های جنوب کشور است ، در این شهر مستقر شده اند.

در شهرهایی همانند آبپخش که راه از داخل آنها عبور می‌کند اقتصاد مردم تا حد زیادی به وجود راه وابسته است.

چند صباحی است مساله ساخت کمربندی ذهن مردم این شهر را مشغول به خود کرده و به عنوان دغدغه اصلی اهالی این شهر مطرح است ،‌دغدغه‌ای که به نوعی ذهن مسئولان را نیز به خود مشغول کرده است و به شکلی سعی در ایجاد تغییر در آن را دارند.

راه آبپخش باعث مهاجرت جمع کثیری از اهالی روستاهای همجوار به این شهر برای کسب منافع اقتصادی شده است و تغییر این مسیر نگرانی هایی را برای ایشان به وجود آورده است.

یکی از توجیه‌هایی که در این زمینه صورت می‌پذیرد اتصال کمربندی‌های حومه شهر‌های مختلف پس از گذشت مدت زمانی قریب به ده سال به حومه شهرها می باشد.

اما نکته قابل تامل در این راستا این است که آیا توسعه آبپخش با شهری مانند برازجان که عده زیادی ، حتی برخی شهروندان آبپخش به دلیل استقرار ادارات دولتی و سایر امکانات از قبیل بهداشتی و درمانی و ... به آنها مراجعه می‌کنند همانند آبپخش است؟

احداث جاده ساحلی بوشهر گناوه و گناوه به خشت و بابا میدان دلنگرانی‌هایی را برای شهروندان آبپخشی راجع به چگونگی وضعیت اقتصادی و معیشتی شهروندان پس از عبور و مرور عابرین از مسیرها به وجود آورده بود و حال کمربندی آبپخش که با فاصله زیادی از شهر در حال احداث است دل مشغولی جدیدی برای شهروندان به وجود آورده که روز به روز ایشان را نگران‌تر می سازد.

شهروندان آبپخشی تا قبل از ساخت قطعه میانی پل کلل تا آبفار آبپخش مسیری را پیشنهاد کرده‌اند که به حومه شهر نزدیک‌تر است و هزینه و زمان ساخت کمربندی در این قطعه کاهش می‌یابد.

کوتاهی زمان ساخت باعث می‌شود که مسئولان مربوطه در دوره مدیریتی خود حلاوت و شیرینی بهره‌برداری از آن را بچشند و با هزینه‌ای که در این بین صرفه‌جویی می شود می‌توان مابقی کار و پروژه‌ها را به جلو حرکت داد.

از ویژگی های برجسته این مسیر می توان به عدم امکان توسعه شهر به طرف آن به دلیل محصور بودن در بین نخلستان و رودخانه که خود باعث جذابیت مسیر می‌شود اشاره کرد.

یکی از دلایلی که باعث برتری مسیر پیشنهادی شهروندان و مسئولان آبخشی نسبت به این مسیر می‌شود وجود رودخانه در حومه مسیری که در برنامه ساخت است می‌باشد.

گرچه این رودخانه هم‌اکنون به دلیل ذخیره آب در پشت سد رییسعلی دلواری در این مسیر از امنیت نسبی برخوردار است اما تغییر احتمالی شرایط جوی می تواند باعث بوجود آمدن خطر سیل در این مسیر شود.

لذا از مسئولان اداره راه می‌خواهیم با دقت تمام نسبت به تغییر در مسیر کمربندی آبپخش که بخش زیادی از صنایع دستی و فرهنگی بومی آبپخش از آن انتقال داده می‌شود اقدام نمایند.


مسعود باقری

مدیریت پایگاه خبری ندای آبپخش

خبرنگار و هیئت تحریریه نخلستان

http://www.pic.iran-forum.ir/images/zmvoph11yeef8w0c1d7o.png
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد