ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

انتظار می رود باغداران در سوزاندن اضافات کشاورزی دقت بیشتری کنند

ندای آبپخش / به گزارش پایگاه خبری ندای آبپخش شهردار آبپخش صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت : در چند روز اخیر شاهد آتش سوزی در نخیلات منطقه به شکلی که آتش نشلنی قادر به مهار آن نیستند.

سید محمود موسوی اظهار داشت : در این ایام باغداران منطقه اقدام به جمع آوری و آتش زدن اضافات و شاخه های خشک در باغات خود می کنند که بی احطیاطی های ایشان باعث ایجاد آتش سوزی هایی غیر قابل کنترل می شود.

وی افزود : بی احطیاطی هایی که گاها از طرف نخلداران منطقه رخ می دهد آتش سوزی هایی را به دنبال دارد و آتش نشانی آب÷خش به دلیل همزمان بودن آنها توانایی مهار تمامی آتش سوزی ها را ندارد.

موسوی ادامه داد : هم اکنون شهرداری آبپخش 2 ماشین آتش نشانی در اختیار دارد که یکی برای حوادث درون شهری و دیگری برای کنترل آتش سوزی در باغات منطقه است

.این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار ندای آبپخش گفت : ماشین آتش نشانی که برای موارد شهری در نظر گرفته شده توانایی حضور در محیط باغ را ندارد و نمی توان تمامی توان را در نخیلات متمرکز کرد ، همانگونه که در روزهای اخیر شاهد آتش سوزی در منازل مسکونی منطقه بوده ایم و نیاز مبرم به حضور ماشین آتش نشانی در محل وقوع حادثه بوده است.

شهردار آبپخش تصریح کرد : از باغداران می خواهیم تا در ساعات اولیه غروب و ساعاتی که شاهد وزش باد هستیم اقدام به سوزاندان اضافات و زباله های باغ خود نکنند تا خساراتی غیر قابل جبران برای خود و همسایگانشان به وجود نیاورند.

بخشدار آبپخش در این جلسه افزود : در فصال برداشت محصولات درخت خرما با همکاری نیروی انتظامی و بسیج تلاش خواهیم کرد تا همانند سال های گذشته ، از به یغما رفتن زحمات یک ساله کشاورزان جلوگیری کنیم.

رستمی از خرید توافقی خرمای فروش نرفته باغداران آبپخش خبر داد و افزود: هم‌اکنون فروش نرفتن خرمای مردم این بخش از مهم‌ترین دغدغه‌های مردمی است و با تلاش استاندار پرتلاش شاهد رفع این معضل هستیم و با هماهنگی که صورت گرفته، کمیته‌ای برای فروش خرمای سال گذشته باغداران تشکیل شده و انتظار داریم تا دو ماه آینده شاهد رفع مشکل کشاورزان باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد