ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

700 تومان قیمت هرکیلو خرمای دشتستان

فرماندار دشتستان در جلسه کمیته خرمای شهرستان دشتستان اظهار داشت: باید تلاش شود تا با برنامه‌ریزی مناسب مشکل کشاورزان در زمینه فروش خرما هر چه سریع‌تر حل و فصل شود تا کشاروزان دلهره‌ای نداشته باشند.
غلامحسین خسروی در ارتباط با قیمت خرما افزود: باید یک قیمت معقول و مناسب با توجه به پارامترهای ویژه و با نظر کارشناسی تعیین شود. برای خرمای درجه یک با توجه به جمع هزینه‌های نگهداری نخل‌ها قیمت‌ها آنالیز شود تا لطمه‌ای به زندگی و تلاش‌ها و زحمات یک ساله کشاورزان وارد نشود.
فرماندار دشتستان بر فعالیت و تشکیل مستمر جلسات کمیته خرمای شهرستان تا رسیدن محصول رطب در شهرستان تاکید کرد.
وی همچنین جذب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه خرما و دعوت از کشاورزان برای سرمایه‌گذاری در صندوق تعاون توسعه کشاورزی را از برنامه‌های مهم این کمیته عنوان کرد.
خسروی در ادامه خاطرنشان کرد: بالا بردن کیفیت خرمای شهرستان و ارائه راهکارهایی برای افزایش کیفیت خرما و عرضه و فروش آن از برنامه‌های مهم این کمیته است.
در ادامه نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب برای فروش و توزیع و صادرات بیشتر محصول رطب نخیلات در بازارهای داخلی و خارجی شد.
ایوب پاپریمقدم گفت: باید کیفیت و ارزش غذایی محصول خرما در سبد غذایی و بازارهای داخلی و خارجی از سوی کشاورزان و شرکت‌های تولیدی و بسته‌بندی خرما بهبود یابد.
دبیر میز خرمای استان بوشهر نیز در این نشست از برنامه‌ریزی لازم برای تشکیل کمیته‌های خرما در شهرستان‌های دشتستان، جم و تنگستان خبر داد.
ابوالقاسم محمدزاده متذکر شد: تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی مناسب این کمیته در موضوعات مختلف خرما از مهم‌ترین اهداف تشکیل کمیته خرما در شهرستان‌هاست.
وی اذعان داشت: تصمیم‌گیری در بحث تولید و فرآوری و بسته‌بندی، بازارهای فروش و صنایع فرآوری و بازارهای هدف و خشکسالی از مهم‌ترین اهداف تشکیل این کمیته است.
بر اساس این گزارش، در این نشست و پس از بحث و تبادل‌نظر مسئولان و کارشناسان، آنالیر قیمت خرمای کبکاب با توجه به خشکسالی و هزینه‌های تولید آن در دشتستان 700 تومان اعلام شد که این قیمت برای توافق نهایی در استان نیز باید مطرح و مصوب شود./فارس/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد