ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

صادرات خرمای دشتستان به روسیه و شرق آسیا

ندای آبپخش/ ایوب پاپری‌مقدم پیش از ظهر امروز در نشست کمیته خرمای استان بوشهر اظهار داشت: دشتستان بیشترین میزان تولید خرمای استان را داراست و بیش از 100 هزار تن خرما در این شهرستان تولید می‌شود.
وی افزود: باید راهکارهای لازم را برای فروش خرمای تولیدی کشاورزان ارائه دهیم و امسال باید به نتیجه لازم برسیم تا بیش از این شاهد متضرر شدن کشاورزان و باغداران زحمتکش نباشیم.
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای صادرات محصول رطب و خرمای این شهرستان در بازارهای خارجی ضروری است.
پاپریمقدم بر لزوم افزایش کیفیت خرمای دشتستان تاکید کرد و یادآور شد: باید کیفیت محصول خرما برای عرضه در بازاراهای داخلی و خارجی از سوی کشاورزان و شرکت‌های تولیدی و بسته‌بندی بهبود یابد.
وی اضافه کرد: با توجه به ارزش غذایی بالای محصول رطب و خرما، برنامه‌ریزی مناسب برای قرارگرفتن این کالا در سبد غذایی خانوار و فروش و توزیع آن در بازارهای داخلی ضروری است.
نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از صادرات خرمای دشتستان به روسیه و شرق آسیا خبر داد و گفت: دشتستان دارای ظرفیت بالایی در خرماست و انتظار داریم همه مسئولان برای رضایت باغداران چاره‌اندیشی کنند.
رئیس جهاد کشاورزی دشتستان نیز ابراز داشت: در سال گذشته برای خرید خرمای دشتستان تلاش خوبی شد و تا حدود زیادی نیز موفق شدیم و البته هم‌اکنون 12 هزار تن از خرمای فروش نرفته باقی مانده است.
حسین قیصری افزود: برای سال جاری همه مسئولان اتفاق‌نظر دارند و استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان و مدیرکل جهاد استان برنامه‌ریزی خوبی داشته‌اند که انتظار داریم به نتایج مورد نظر برسیم.
وی اذعان داشت: کیفیت‌بخشی به محصول و بهبود بسته‌بندی محصول از مهم‌ترین راهکارهایی است که خود کشاورزان نیز باید کمک کنند
قیصری تصریح کرد: وضعیت آبیاری نیز امسال بهبود یافته و به نظر می‌رسد شاهد افزایش کیفیت خرمای دشتستان در فصل برداشت باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد