ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

تولید 13 درصد خرمای کشور در دشتستان

ندای آبپخش / فرماندار دشتستان پیش از ظهر امروز در نشست کمیته خرمای استان بوشهر اظهار داشت: خرما یک محصول مهم و ارزشمند است و دارای ارزش غذایی فوق‌العاده‌ای است و باید تبلیغات خوبی در زمینه ارزش غذایی این محصول انجام شود.

غلامحسین خسروی با تاکید بر لزوم همکاری مسئولان در رفع مشکل باغداران افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب مشکل کشاورزان در زمینه فروش خرما هر چه سریعتر حل و فصل و محصول آنها جذب بازار شود تا کشاروزان در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

خسروی اذعان داشت: بدون تردید تعیین یک قیمت معقول و مناسب برای محصول خرما با توجه به پارامترهای ویژه و با نظر کارشناسی شده امری ضروری است که باید مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: برای خرمای درجه یک با توجه به جمع هزینه‌های نگهداری نخل‌ها باید قیمت‌ها آنالیز شود تا لطمه‌ای به زندگی و تلاش و زحمات یک ساله کشاورزان وارد نشود.
فرماندار دشتستان یادآور شد: فعالیت و تشکیل مستمر جلسات کمیته خرمای شهرستان تا رسیدن محصول رطب در شهرستان و همچنین جذب سرمایه‌گذار در حوزه خرما و دعوت از کشاورزان برای سرمایه‌گذاری در صندوق تعاون توسعه کشاورزی نیز امری مهم و تاثیرگذار در رفع مشکلات این قشر است.
این مسئول اضافه کرد: بالا بردن کیفیت خرمای شهرستان و ارایه راهکارهایی برای افزایش کیفیت خرما و عرضه و فروش آن از برنامه‌های مهم کمیته خرما در شهرستان دشتستان است.
وی از تولید 13 درصد خرمای کشور در دشتستان خبر داد و عنوان داشت: شهرستان دشتستان قطب کشاورزی استان بوشهر است و بیش از 85 درصد خرمای تولیدی استان بوشهر و 13 درصد خرمای کل کشور در دشتسان تولید میشود و بر اساس آمار موجود در سال گذشته بیش از 120 هزار تن خرما در دشتستان تولید شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد