ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

حجه الاسلام رضایی : در دین اسلام به نامگذاری توجه خاص شده است

ندای آبپخش / امام جمعه آبپخش صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش آبپخش گفت : نامگذاری از مواردی است که در است که در دین مبین اسلام به آن توجه خاص شده و بنا‌بر فرمایشات ائمه معصومین(ع)یکی از حقوقی که والدین بر فرزندان باید ادا کنند انتخاب نام مناسب برای ایشان است.
حجه‌الاسلام خداداد رضایی اظهار داشت :‌نامگذاری از نظر روحی و روانی می‌تواند تاثیرات شگرفی بر جامعه داشته باشد.
وی افزود : اسامی و عناوین اصناف و واحدهای تجاری پیام‌رسان‌های خوبی هستند و وقتی اسامی را به شکلی انتخاب کنیم که دربردارنده مفاهیم و معانی نیکو باشند و بتوانند باعث هدایت جامعه شوند و تداعی کننده مفاهیم انسانی و محسنات در جامعه باشند.
رضایی یادآور شد : در کشور ما بنابر قانون به کار گیری اسامی ، عناوین و اصطلاحات بیگانه در تابلوهای سردر شرکت‌ها ، واحدهای تجاری ، اصناف و بسته‌بندی کالا‌ها ممنوع است.
بشخدار آبپخش اذعان داشت : باید تابلوهایی که اسامی ، عناوین و نمادهای نامناسب در آنها به کار رفته است به مرور زمان شناسایی شوند و به ایشان تذکر داده شود.
کوروش رستمی خاطرنشان ساخت : در برخورد با این موارد غیر عرف باید با مذاکرات و ارشاد مدیران اصناف و واحدهای تجاری را راهنمایی کنیم و برخورد قهری باید در اولویت‌های بعدی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه 15 رمضان به عنوان زمان برگزاری جشن گلریزان در آبپخش تعیین شده است متذکر شد : هم‌اکنون تعداد زیادی از هم استانی‌های ما به خاطر انجام جرایم غیر عمد در زندان‌ها به سر می‌برند و انتظار می‌رود شهروندان متدین آبپخش ، اصناف و ادارات در این عرصه حضور پررنگ داشته باشند تا با کمک‌های ستاد دیه و دولت شاهد آزادسازی زندانیان باشیم.
شهردار آبپخش در رابطه با اسامی واحدهای تجاری خاطرنشان کرد : صدور جوازکسب واحدهای تجاری بر عهده صنف است و انتظار می‌رود ایشان به هنگام صدور مجوز بر اسامی و عناوین تابلوهای سردرب مغازه‌ها نظارت داشته باشند.
سید محمود موسوی متذکر شد : صنف در رابطه با انتخاب اسامی هنگام صدور جواز کسب می‌تواند اسامی را استعلام نماید و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و بخش اسامی مناسب را انتخاب نمایند.
مسئول نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش آبپخش تصریح کرد :‌ تابلوهای نامتعارفی که در سطح بخش با آنها روبه‌رو هستیم تابلوهایی هستند که با فعالیت صنف همخوانی دارند ولی با فرهنگ ایرانی‌ بیگانه‌اند و تهاجم فرهنگی هستند ، تابلوهایی که اسامی آنها درست معقول هستند ولی از علائم نامناسب در آنها استفاده شده و تابلوهایی که با فعالیت واحد تجاری همخوانی ندارند را شامل می‌شود.
محمد نجفی گفت : نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش آبپخش مراتب تذکرات شفاهی و کتبی را به واحدهای تجاری متخلف اعلام نموده و برخوردهای بعدی بر ایشان بر عهده بخشداری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد