ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

60 درصد باغداران آبپخش آب‌بهای خود را پرداخت نکرده‌اند

ندای آبپخش / سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در بازدید از کانال‌های آبیاری و زهکشی در دشتستان اظهار داشت: آبپخش از مهم‌ترین مراکز کشاورزی در استان بوشهر است و شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های زهکشی و آبیاری استان در راستای افزایش بهره‌وری در این منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

سید مهدی موسوی افزود: پاکسازی کانال‌های آبیاری و زهکشی در آبپخش و سعدآباد، درخت‌کنی و کندن علف‌های هرز در اراضی کشاورزی دشتستان، احداث کانال به طول 10 کیلومتر و لایروبی کانال‌های آبیاری در تمام مناطق کشاورزی استان از جمله اقدامات مهمی است که از ابتدای امسال تاکنون با موفقیت انجام گرفته است.

وی از برخورد با بهره‌برداران غیرمجاز و متجاوزین به حریم کانال‌های آبیاری خبر داد و خاطرنشان کرد: نگهداری و حفاظت از کانال‌های آبیاری امری بسیار ضروری است، بنابراین با متجاوزین به حریم کانال‌ها و زهکش‌ها و بهره‌برداران غیرمجاز به شدت برخورد می‌شود.

موسوی از معرفی 30 نفر از متخلفین و متجاوزین به حریم کانال‌ها خبر داد و افزود: کارشناس حقوقی این شرکت متخلفین را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کرده تا برابر قانون با آنان برخورد شود.

این مسئول همکاری و مشارکت کشاورزان را در حفظ منابع آب و نگهداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی لازم برشمرد و عنوان کرد: از کشاورزان انتظار همکاری و مساعدت داریم تا بتوانیم در انجام مطلوب‌تر امور تعمیر و نگهداری شبکه‌های آبیاری موفق شویم.

سید مهدی موسوی با گلایه از برخی باغداران گفت: نادیده گرفتن قوانین بخش آب، تجاوز به حریم کانال‌ها و یا بهره‌برداری غیر مجاز برخی کشاورزان جای گلایه و نگرانی است.

سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر تصریح کرد: از ابتدای سال جاری گروه گشت و بازرسی شبانه شرکت فعال شده تا در امر توزیع آب نخیلات و حفاظت از تاسیسات آبیاری خللی وارد نشود.

موسوی در ادامه از عدم پرداخت آب‌بها در بخش آبپخش گلایه کرد و یادآور شد: حدود 60 درصد باغداران آبپخش آب‌بهای خود را پرداخت نکرده‌اند و از باغداران میخواهیم برای انجام خدمات بهتر آب‌بهای خود را به موقع پرداخت کنند.

وی متذکر شد: آب ‌بهای دریافتی از باغداران مطلوب نیست و بدون تردید این امر مستلزم توسعه همکاری و مساعدت باغداران در پرداخت به موقع آب‌‌بهاست.

این مسئول اذعان داشت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام جهاد اقتصادی نامگذاری شده، همه موظف به تلاش بیشتر هستند و مسئولان و مردم و باغداران باید بیش از پیش تلاش و فعالیت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد