ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

وجود 4 میلیون اصله نخل در دشتستان

فرماندار دشتستان در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی دشتستان و جمعی از نمایندگان نخل‌داران این شهرستان اظهار داشت: دشتستان با دارا بودن حدود 300 هزار نفر جمعیت، بزرگترین شهرستان استان است و بیش از یک‌سوم جمعیت استان در این شهرستان واقع شده‌اند و باید برای خدمات‌رسانی به مردم نهایت دقت را داشته باشیم.
غلامحسین خسروی از وجود 4 میلیون اصله نخل در دشتستان خبر داد و افزود: توسعه زیرساخت‌های کشاورزی دشتستان در دستور کار مسئولان قرار گرفته و در سال جاری به ویژه در آبرسانی و تکمیل کانال‌های بتونی اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: سند چشم‌انداز توسعه 1404 کشاورزی است و وجود اراضی مستعد کشاورزی در دشتستان وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است.
خسروی تصریح کرد: دشتستان قطب خرمای استان بوشهر است و در حال حاضر بیش از 120 هزار نفر در دشتستان از طریق نخیلات به طور مستقیم و غیر‌مستقیم امرار معاش می‌کنند و تمام دست‌اندرکاران باید نسبت به بهبود وضعیت خرما و فراهم کردن زمینه فروش این محصول اهتمام ورزند.
غلامحسین خسروی اذعان داشت: در سایر بخش‌های کشاورزی نیز دشتستان دارای استعدادهای خوبی است و باید زمینه شکوفایی همه اراضی کشاورزی فراهم شود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی دشتستان نیز گفت: ظرفیت کشاورزی دشتستان بالاست و باید نسبت به توسعه صنایع تبدیلی بویژه در ارتباط با خرما تلاش بیشتری انجام شود.
حسین قیصری عنوان داشت: برای خرید محصولات کشاورزی از همه ظرفیت موجود بهره گرفته‌ایم و استاندار پرتلاش و فرماندار و مدیران ارشد جهاد کشاورزی استان برای این مهم تلاش زیادی از خود نشان داده‌اند.
وی اضافه کرد: برای کیفیت‌بخشی به محصولات کشاورزی تلاش زیادی انجام گرفته و بویژه در زمینه افزایش کیفیت خرمای صادراتی از همه ظرفیت شهرستان بهره گرفته‌ایم و امسال به نتایج خوبی می‌رسیم.
قیصری ادامه داد: باید بر اساس برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در راستای افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی فعالیت کنیم و همه در این امر مسئولیت دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد