ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ایستگاه پمپاژ چم‌تنگ 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

مسئول مرکز ترویج و خدمات کشاورزی آبپخش صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ندای‌آبپخش گفت: در قالب شرکت تعاونی تولید کشاورزی ایستگاه پمپاژ چم‌تنگ را داریم که قابلیت دربرگیری 1 هزار هکتار از اراضی کشاورزی چم‌تنگ را دارد.

محمد‌اسماعیل شفیعی در همین راستا بیان داشت: ایستگاه پمپاژ آب روستای چم‌تنگ تا کنون بالغ بر 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انتظار می‌رود در سال جاری شاهد بهره‌برداری از این ایستگاه باشیم.

وی با بیان اینکه در دوره یک ساله مدیریت بنده 30 کیلومتر زهکشی صورت پذیرفته ،افزود: در تلاش هستیم با تامین اعتبار در سال جاری شاهد اجرای پروژه زهکشی زیر زمینی در 1 هزار هکتار از اراضی زیرزمینی روستای بنار آزادگان باشیم.

شفیعی اذعان داشت: از مزایای این طرح که مراحل مطالعاتی و طراحی آن صورت پذیرفته باعث خروج آب‌های اضافی‌ در اراضی کشاورزی ، اصلاح ساختمان خاک وب الابردن راندمان محصولات کشاورزی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در یک سال گذشته شاهد پوشش بتنی 20 کیلومتر از کانال‌های آبیاری کشاورزی منطقه بوده‌ایم ، اظهار داشت: پوشش بتنی کانال‌های آبیاری ضمن جلوگیری از هدر رفت آب در شبکه انتقال، موجب افزایش راندمان انتقال آب و کاهش دور آبیاری می‌شود.

کارشناس مرکز ترویج و خدمات کشاورزی آبپخش عنوان داشت: عملیات اصلاح نخیلات با هدف زیباسازی و بهداشتی کردن نخلستان‌ها، کاهش مصرف سموم و سهولت در برداشت محصول انجام می شود و در یک‌سال گذشته شاهد اجرای طرح تکریب نخیلات در 50 هکتار از نخیلات منطقه بوده‌ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد