ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

اختصاص اعتبار برای احداث کانال آبیاری آبپخش

فرماندار دشتستان ظهر امروز در آیین بازدید از طرح‌های آبیاری و زهکشی منطقه آبپخش اظهار داشت: احداث کانال آبیاری دشتی اسماعیل‌خانی آبپخش با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در حال اجراست.
غلامحسین خسروی خاطرنشان کرد: بازسازی و احداث کانال آبیاری دشتی اسماعیل‌خانی بخش آبپخش بطول 4358 متر در حال اجراست و انتظار داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این طرح به اتمام برسد.
خسروی تصریح کرد: احداث این کانال با هدف بهبود و توسعه اراضی و نخیلات روستاهای بنارسلیمانی و دشتی اسماعیل‌خانی است که در حال حاضر 45 درصد پیشرفت فیریکی دارد.
وی با اشاره به اینکه در بخش آبپخش یک میلیون و هشتصد هزار نخل وجود دارد از اجرایی شدن فاز دوم این طرح در سال آتی خبر داد.
فرماندار دشتستان اذعان داشت: توسعه کشاورزی از اولویت‌های امسال شهرستان دشتستان است و از تمام مسئولان می‌خواهیم همکاری و تعامل لازم را با بخش کشاورزی داشته باشند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر نیز در این بازدید گفت: طول کل شبکه آبپخش حدود 156 کیلومتر است که از این میزان 50 درصد معادل 70 کیلومتر آن تا الان بتنی شده و ما بقی کانال‌ها در حال مطالعه است.
شاپور رجایی افزود: کار مطالعات و نقشه‌برداری و زمین‌شناسی کانال‌های باقیمانده انجام شده و در مراحل نهایی است و حداکثر تا آخر شهریورماه طراحی آن خاتمه می‌یابد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر راندمان فعلی آبیاری شبکه‌های آب استان 30 درصد است که باید طبق برنامه پنجم توسعه راندمان آبیاری شبکه‌ها حداقل به 40 درصد برسد.
رجایی یادآور شد: دشتستان دارای اراضی مستعد کشاورزی است و باید در سال جهاد اقتصادی برای رونق کشاورزی این منطقه اهتمام ورزیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد