ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

نبود صنایع تبدیلی مشکل اصلی باغداران آبپخشی است

مسئول مرکز ترویج و خدمات کشاورزی آبپخش صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ندای‌آبپخش گفت: یکی از مشکلات کشاورزان و نخلداران منطقه آبپخش عدم وجود واحد‌های صنعتی تبدیل خرما در این منطقه است و سبب افزایش ارزش افزوده خرما می‌شود.

محمداسماعیل شفیعی در همین راستا افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری خرما در رونق اقتصادی مردم منطقه بسیار موثر و راهگشاست.

این مسئول اذعان داشت: خرما یک محصول مهم و ارزشمند است و دارای ارزش غذایی فوق‌العاده‌ای است و باید تبلیغات خوبی در زمینه ارزش غذایی این محصول انجام شود.

وی ادامه داد: آبپخش یکی از قطب‌های مهم اقتصادی استان در امر کشاورزی محسوب می‌شود و به خاطر داشتن استعدادهای بالقوه و بالفعل و نیروهای فعال در عرصه کشاورزی توانسته نقش مهمی در کارآفرینی و اشتغال ایجاد کند.

شفیعی متذکر شد: آمار و ارقام اعلام شده حکایت از آن دارد که سالانه 100 هزار تن خرما در شهرستان دشتستان تولید می‌شود که بخش آبپخش با 8 هزار هکتار زمین زیر کشت حدود 1 میلیون 200 هزار اصله نخل را در خود جای داده و سالانه قریب به 40 هزار تن خرما در این بخش تولید می‌شود.

مسئول مرکز ترویج و خدمات کشاورزی آبپخش اظهار داشت: در شرایطی که ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان و رویکرد‌های دولت است ایجاد صنایع تبدیلی خرما در منطقه آبپخش میتواند سبب ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد و بهبود وضعیت باغداران شود.

محمداسماعیل شفیعی با بیان اینکه کشاورزی مکانیزه باعث افزایش میزان تولید محصول می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر عمده فعالیت کشاورزی منطقه به شکل سنتی صورت می‌پذیرد که با برنامه‌ریزی باید کشاورزی را به سمت مکانیزه و صنعتی پیش بریم.

کارشناس جهاد کشاورزی آبپخش در همین باب عنوان داشت: در حال حاضر 3 واحد بسته‌بندی خرما در شهر آبپخش از حالت سنتی به صنعتی تبدیل شده‌اند و خرما را در سازه‌های و بسته‌بندی‌های مختلف به بازار عرضه می‌کنند.

شفیعی تاکید کرد: در سالی که مقام معظم رهبری آن را به جهاد اقتصادی مزین فرموده‌اند باید از تمام نیرو و پتانسیل برای تحقق این هدف والا گام برداریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد