ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

مردم گناوکان از نبود آب شرب رنج می‌برند

نماینده مردم روستای گناوکان از توابع بخش آبپخش صبح امروز با مراجعه به خبرنگار ندای آبپخش گفت: نبود آب آشامیدنی یکی از مشکلات اساسی مردم روستا است و از مسئولان انتظار داریم جهت رفع این مشکل اقدام کنند.

حسن رجبی با بیان اینکه مردم گناوکان آب آشامیدنی خود را از طریق تانکر تهیه می‌کنند اظهار داشت: در بسیاری از مواقع که تانکر آب به موقع در روستا حاضر نمی‌شود و این مشکل چند روزی به طول می‌انجامد مردم به ناچار از آب ناسالم استفاده می‌کنند.

وی از عدم وجود آب کافی برای کشاورزی یاد کرد و افزود: رودخانه شاپور از کنار روستا می‌گذرد ولی مردم به دلیل ممانعت آبیاری مردم نمی‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

رجبی تاکید کرد: کشاورزی تنها راه ارتزاق اهالی روستا است و در صورت اجازه برداشت از آب سد رییسعلی دلواری این روستا توانایی تبدیل شدم به یکی از قطب‌های کشاورزی شهرستان در زمینه سیفی‌جات و سبزیجات تبدیل شود.

نماینده مردم روستای گناوکان با بیان اینکه در این روستا 75 پلاک زمین کشاورزی وجود دارد افزود:‌ روستای گناوکان با در دست داشتن قریب به 3 هزار هکتار زمین مزروعی میتواند نقش بسیار مهمی در پیشرفت اقتصادی منطقه ایفا کند.

وی تصریح کرد:‌ هم‌اکنون شاهد آن هستیم که از استا‌ن‌ها و مناطق همجوار برای بهره‌برداری و استفاده از این زمین‌ها در منطقه حضور پیدا می‌کنند.

رجبی یاد‌آور شد: خاک منطقه از خاک‌های غنی کشاورزی است و امکان کشت بسیاری از گیاهان داروهی در مزارع روستا وجود دارد و میتواند گام مهمی در پیشرفت علمی و تحقیقاتی استان داشته باشد.

حسن رجبی اذعان داشت: در گذشته مردم روستا علاوه بر کشاورزی به دام‌داری هم می‌پرداختند ولی به دلیل مردم مجبور به فروش دام‌های خود شدند.

این مسئول ضمن تشکر از زحمات بخشدار آبپخش گفت: آقای رستمی تلاش شایان ذکری برای حل مشکلات مردم روستا داشته و از سایر مسئولین رده‌بالای استان و شهرستان انتظار داریم همانند ایشان برای حل مشکلات روستا تلاش کنند تا گناوکان که از قدیم‌الایام تا کنون یکی از قطب‌های کشاورزی منطقه است خالی از سکنه نشود.

رجبی خاطرنشان ساخت: سه روستای هم‌جوار گناوکان ، مشفق‌آباد و بنه‌عباس قریب به 15 نفر دانش‌آموز دارند که به دلیل نبود مدرسه مجبورند به شهرهای همجوار سعدآباد یا آبپخش بروند.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی مردم برای عبادت و راز و نیاز به مسجد می‌روند ولی مردم این روستا از نبود مسجد رنج می‌برند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد