ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

ندای آبپخش

وبلاگ خبری ائتلاف خبرنگاران آّبپخش-اتاق خبر آبپخش- /ارتباطات مردمی 09361757939(nedayeabpakhsh@yahoo.com)

توسط پزشک آبپخشی:یک تومور از قلب بیمار بوشهری خارج شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دریک عمل جراحی موفقیت‌آمیز در مرکز جراحی قلب بوشهر تومور قلبی بیماری از بدن وی خارج و قلب وی ترمیم و بازسازی شد. 
به گزارش ندای آبپخش ، دکتر ابراهیم شفیعی پزشک جراح قلب این بیمارستان افزود: بیمار که خانمی 54 ساله بود و سالها از درد قفسه سینه رنج می برد، احتمال داده می‌شد درد وی ناشی از گرفتگی عروق کرونر باشد با فراهم شدن امکانات تشخیصی پیشرفته از جمله اکوکاردیوگرافی مری و آنژیوگرافی دربیمارستان بنت‌الهدی بوشهر مشخص شد منشا درد قلبی این بیمار وجود توموری در دهلیز چپ قلب است. 
وی اضافه کرد: پس از فراهم کردن امکانات لازم، بیمار مورد عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و از آنجایی که تومور به بخش‌هایی از دیواره داخلی قلب چسبندگی داشت قسمت هایی ازدیواره قلب نیز که در تومور گرفتار شده بود همراه با توموربرداشته شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: پس از برداشتن تومور، نقص قسمت‌های برداشته شده با استفاده از بافت طبیعی قسمت‌های دیگر (پریکارد) مورد ترمیم و بازسازی مجدد قرار گرفت طوری که قلب بیمار کارکرد طبیعی و معمولی خود را به طور کامل به دست آورد.
این فوق تخصص جراحی قلب افزود: بیمار که هم‌اکنون روز دوم بعد از عمل خود را در بخش مراقبت‌های ویژه می‌گذراند درشرایطی مساعد به ‌سر می‌برد و ظرف چند روز آینده ‌‌با سلامت کامل از بیمارستان مرخص خواهد شد.
منبع " پایگاه تحلیلی خبری ارم نیوز"
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد